Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 575 115
  • 3 046

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Tykki
Oikeastaan ainoastaan suklaa on sellaista, joka on epäterveellistä yli 100 g päivässä syötynä.
Minä en normaalisti syö karkkia tai suklaata kovin paljon, mutta jouluna annan itselleni luvan vetää mahan täyteen erityisesti toffeetäytteistä suklaata. Hyvä kirja tai leffa ja jääkaappikylmää suklaata, ah... Siinä minun jouluinen nautintoni.

Jouluruokia tulee tintattua myös aika reilusti, mutta ei ne kovin radikaalisti ole tähänkään mennessä vaikuttaneet painooni, vaikken mitään omantunnontuskissani suoritettuja dieettejä olekaan harrastanut joulun jälkeen. Normaali liikuntamääräni on polttanut joulun aikaan mahdollisesti kertyneen rasvan ainakin tähän mennessä. Eiköhän se toimi edelleenkin. Jos ei toimi, niin sitten hikoillaan lisää, koska jouluna minä herkuttelen kuitenkin. Ja reilusti.
 

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Viestin lähetti HN
Kävelyllä.
Älä missään nimessä täytä kävelylenkin jälkeistä energiavajetta (jonka tuntee selvästi!) nopeilla hiilihydraateilla äläkä rasvalla, vaan popsi vaikkapa pari hedelmää. Rasvanpoltto jatkuu vielä melko pitkään lenkin jälkeen. Parin tunnin päästä voit sitten syödä ihan normaalin aterian.

Jaaha, minua on sitten kusetettu. Tähän ikään asti olen kuvitellut hedelmien energian olevan lähinnä hiilaria, ei nyt välttämättä ihan sokeria, mutta fruktoosia kuitenkin, mikä sitten pysäyttäisi sen rasvanpoltonkin suht nopeasti. Tehokkainta tuo kävelylenkki kai olisi tehdä energiavarastot tyhjinä, eli aamulla ja mitä pidempään pystyy lenkin jälkeen ilman safkaa kärvistelemään, sitä pidemmälle rasvanpoltto jatkuu.
 

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Viestin lähetti HN
Kattila,
Itse kavahdan muutenkin näitä "mitä pidemmälle pystyy kärvistelemään syömättä" -juttuja, koska tärkeintä (kai) on kuitenkin se, että liikkujalla on hyvä ja tasapainoinen olo. Kun keho on balanssissa, tapahtuu laihtuminen terveellisesti. Kehoaan kannattaa kuunnella; jos on nälkä, pitää syödä. Idea on siinä, että kun syö, niin syö terveellisesti.

Kai se riippuu vähän siitä, mitä haluaa. Yleensähän laihduttajilla kuitenkin on sellainen kaikki tänne heti nyt -asenne, jolloin se syömättömyys edistää tehokkaammin nopeaa laihtumista. Huono olo sitten saattaa lopettaa sen laihduttamisen muutamissa viikoissa, ellei satu saamaan nautintoa siitä kieltäymyksestä.

Mitä siihen banaaniin tulee, niin olen ymmärtänyt että keho käyttää omaa rasvavarantoaan pääasiassa silloin, kun muuta energiaa ei ole tarjolla. Eihän siinä banaanissa mitenkään älyttömästi energiaa ole, mutta eikö se noin ihan fysiologisesti ajateltuna kuitenkin katkaise sen rasvanpolton kunnes se noin 100 kilokaloria on kulutettu?
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sovitin tuossa juuri syyskuussa ostamiani (ja silloin sopivan kokoisia) housuja. Kovimpa isoilta tuntuivat kun tuumakokona on 38. Ihmekkö tuo kun nykyiset 34" farkutkin ovat jo kovin löysää kamaa :)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti HN
Ootko tosissasi sitä mieltä, että täysin rapakuntoisen kaverin, joka ei ole aiemmin liikkunut ollenkaan, ei kannata lenkin jälkeen edistää elimistön palautumista esim. yhdellä banaanilla?

Jos haluaa nopeammin tuloksia niin kannattaa odottaa, ei se 45min missään tunnu.

Lenkin jälkeen keho polttaa vielä tehokkaammin rasvaa ne seuraavat 30-45min, sitä on turha keskeyttää millään banaanilla.

Tämä on tietysti vain oma mielipiteeni.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Daespoo
Tämä on tietysti vain oma mielipiteeni.

Oma mielipiteeni on se, että jos ollaan tiputtamassa pariakymmentä kiloa, niin siinä ei paljon banaaninsyönnin ajoitukset paina. Kun pääsee siihen sopivaan rytmiin, niin se rasva palaa pois ajallaan, jos ei pääse, niin banaaninsyönti ei siihen paljoa vaikuta. Ei tämä mitään huippu-urheilua ole...

Joulu on siis ohi ja on aika tarkastaa aiheutuneet tuhot. Paino nousi hitusen päälle 90 kiloon, eli hiukan takapakkia, mutta ei merkittävästi. Syksyn viralliseksi saldoksi voitaneen siis vahvistaa 5 kiloa. Ihan hyvä saldo, mutta kirittävääkin jäi, koska kevätpuolelle jää tiputettavaa 10 kiloa. Kevään teemaksi tulee minun osaltani liikunta. Ruokavalion sain nähdäkseni aika hyvälle mallille jo syksyllä, mutta liikunta jäi loppusyksystä kiireiden takia vähiin, joten sitä asiaa on nyt tarkoitus lähteä korjaamaan.

Kaveri rekrytoi porukkaa kanssaan Tukholman maratonille, johon ajattelin ainakin yrittää. Puoli vuotta kun on aikaa, niin nähdäkseni kerkiää ihan hyvin treenata, vaikka alun ottaakin rauhallisemmin. Maaliskuussa olisi tarkoitus olla siinä kunnossa, että voi aloittaa treenaamisen "oikeasti", sitä ennen olisi tarkotus saada itseni sellaiseen kuntoon, että jonkun kymmenen kilometrin lenkin juoksee ilman suurempaa tuskaa. Siihen mennessä pitäisi myös saada lihakset venyteltyä suhteellisen notkeiksi, koska olen antanut itseni saada sen käsityksen, että varmin tapa tuhota jalkansa on juosta pitkää matkaa kun jalat ovat hyvin jäykät.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Vähän samaan suuntaan Sniperin kanssa menee minunkin kokemukset. Sen verran paljon on liikuntaa tarjolla viikottain, että pitäisi painon alkaa mennä laskusuuntaan (kohta voin sanoa teille, että alle satakiloisilla ei ole edes omia mielipiteitä). Ongelmana on vain se, että en saa hillittyä esim. makeisten ja rasvaisten ruokien syöntiä. Eihän se sinänsä haittaa, että esimerkiksi kunnon salitreenin jälkeen on nälkä kuin hevosella. Pitäisi vain saada itsekurissa katsotuksi, mitä syö. Ei se määrä vaan laatu ratkaisee.

Voi olla, että minun täytyy ottaa sellainen Beach 2011 - projekti, siihen olisi vielä saumaa.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti juudas
Ei ole tullut vastaan keliä, jolla ei voisi juosta. Asenne.

Periaatteessa näin, mutta erilaiset vaivat kyllä hankaloittavat juoksemista talvella aika tavallakin. Esimerkiksi allekirjoittaneen penikkavaivat estävät juoksemisen kovalla alustalla, joten käytännössä harjoittelu onnistuu vain purulla. Talvella pitäisi korvata lenkkeilyä hiihtämällä, mutta kun ei täällä saatanan Turussa ole ikinä tarpeeksi lunta.

Penikat leikattiin 1997. Leikkaus kyllä paransi tilannetta jonkin verran, mutta ei vienyt kipuja täysin pois. Juokseminen onnistuu purullakin maksimissaan 2-3 kertaa viikossa, määrän kasvaessa kivut palaavat sille tasolle ettei viikkokertojen kasvattaminen onnistu, vaikka mieli tekisi. Nosta siinä sitten kuntoa juoksemalla...

Onkos kellään palstalaisella muuten kokemuksia siitä, että kymmenen vuoden penikkahelvetin jälkeen jalat olisivat vielä alkaneet jossain vaiheessa kestää kunnolla kuormitusta? Jos on, niin kertokaa kokemuksistanne. Ne perinteiset penikankorjausvinkit ("osta kunnon kengät" / "käytä kylmä-kuumahoitoa" jne.) tosin saa jättää mieluusti esittämättä, koska niistä ei ole mitään apua. Eli onko joku esimerkiksi käynyt leikkauttamassa penikat useampaan otteeseen, ja onko tilanne parantunut/huonontunut ensimmäisen leikkauksen jälkeisestä tilanteesta?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kokeilkaas vetää HIIT treeniä jos ei paikat kestä pitempiä lenkkejä. Kuulemma helvetin tehokasta eikä tartte juosta pitkiä matkoja.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ei täysin liity ketjun otsikkoon, mutta laitetaan silti tänne.

Tällä hetkellä mitat 181/81, puntin vetäminen aloitettu pienen tauon jälkeen viikko sitten, ja tarkoituksena olisi saada keho muokattua siten, että 1.6.2005 vaaka näyttäisi 85kg.

Muutamia ohjelmaani liittyviä asioita:

- tarkoitus olisi käydä salilla 3-4krt viikossa, kerran viikossa on lätkäjengin treenit/matsi. Kun muistaa, että keho tarvitsee myös lepoa palautuakseen, niin tämä treenimäärä taitaa olla opiskelijalle optimaalinen.

- 22-vuotiaaksi saakka kehoon ei millään tarttunut lisää painoa, vaikka söin kuinka paljon. Jostain syystä paino pysyi kokoajan samana tai nousi korkeintaan muutaman kilon. Koko ikäni olen ollut mallia hoikka, nyt viimeiset pari vuotta ovat tuoneet lisää massaa kehoon. 2002 73kg-> 2004 81kg.

- Jätän suosiolla proteiinijauheet ja kreatiinin sinne kaupan hyllylle. Olen kokeillut molempia usean kuukauden ajan viime keväänä ja ilman tuloksia (noudatin annettua ohjeistusta). Proteiinista ei ollut mitään hyötyä (+1kg) ja kreatiini ei vain ilmeisesti aineena sovi minulle. Vai onkohan normaalia hikoilla järjettömästi lukiessaan tenttikirjaa t-paitasillaan lukusalissa helmikuussa? Kun eivät tuntuneet toimivan, niin jätetään suosiolla niille, joilla ne tuntuvat toimivan. Vai olikohan vika minussa?

- Tarkoituksena on treenipäivinä syödä 6krt päivässä (ap, vp, lounas, vp, illallinen, ip). Ja ihan normaalia kotiruokaa/valmisruokaa jättämättä mitään ruoka-aineita (peruna, makaroni, vaalea leipä, pizzat, kebab) pois. Unohtamatta kasviksia.
Ei-treenipäivänä olisi sitten tarkoitus syödä aivan normaalisti ja antaa kehon palautua treenipäivien rasituksista.

- Sokerin käyttö on vähäistä, esim. kahviin en ole pariin vuoteen laittanut lusikallistakaan. Karkkia ja sipsejä tulee syötyä aika harvoin, lähinnä kun tulee katseltua Mestareiden liigaa. Alkoholin käytön aion edelleen pitää mallissa opiskelija, tämä tuo ehkä pientä lisähaastetta tähän koitokseen.

Jos jollakin on neuvottavaa, omia mielipiteitä tai muuten vaan porattavaa, niin otan mielelläni vastaan.

Eipä muuta -> jääkaapilta hakemaan rahkaa..
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Analyytikko_
- Jätän suosiolla proteiinijauheet kaupan hyllylle. Proteiinista ei ollut mitään hyötyä (+1kg) Kun eivät tuntuneet toimivan, niin jätetään suosiolla niille, joilla ne tuntuvat toimivan. Vai olikohan vika minussa?


Oli. Lihas kasvaa proteiinilla ja jos et painoasi saanut nostettua enempää kuin yhden kilon, niin se johtuu sitten liian pienestä kalorimäärästä, ei huonoista jauheista. Samaa proteiinia saat joka päivä normaalista ruuasta, joten ei se mikään ihmeaine ole. Se "toimii" kunhan vaan syö muuten riittävästi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kreatiiniä ei voi suositella kaikille, itse olen huomannut sen aiheuttavan vain ns. pöhöttymistä aineen sitoessa kroppaan nesteitä sekä ruumiinlämmön nousua joka selittää ym. nimimerkin hikoilun.

Varmasti auttaa palautumisessa mutta itse en sitä käytä.

Nyt alkaa sitten talvikauden vaikeampi osuus eli kiristely, tai siis ensi viikon maanantaina jos ihan tarkkoja ollaan. Syksy on kerätty massaa ja voimaa ja nyt pitäisi ylimääräiset fläsät karistaa pois. Massaa on viime viikkoina tullut itse asiassa pelottavan paljon (+4kg) kokonaispainon ollessa nyt n. 95-96kg mutta suuri osa siitä on tullut lihaksena eli ylimääräistä ei loppujen lopuksi ihan älyttömästi ole. Joka tapauksessa 10kg saa luvan lähteä toukokuun loppuun mennessä, tämä tarkoittaa 2kg kuukausivauhtia tai 0.5kg viikkovauhtia joka on hyvin realistinen ja suhteellisen helppo saavuttaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Designer
Syömisen tarkka seuranta ei kiinnosta, joten taidan jatkaa samalla ruokavaliolla kuin tähänkin asti ja seurata, miten paino tästä kehittyy. Mikään huono ei tämä nykytilanne ole, kaukana siitä.
Välillä on käväissyt noin 80 kilossa, välillä 82 kilossa. Tuossa välissä se seilaa. Joulusta selvittiin kunnialla, eikä mitään ylimääräistä nousua tullut. Alkuperäistä kilotavoitetta en saavuttanut, mutta enpä koe epäonnistuneenikaan. Olo on mukavampi kuin ennen ja sekä ruoka että liikunta maistuvat. Eikä oikeastaan mistään ole tarvinnut luopua.
 
Neuvoja kaivataan

Takana puolen vuoden saliharjoittelu seuraavalla ohjelmalla:

Jokaisen salitreenin alussa
- reiden lähennys ja loitonnus laitteessa 3x molemmat(45 kg:n painoilla)
- istumaannousu vinopenkillä 3x 10
- vartalon ojennus selkäpenkillä 3x 10
- lonkan ojennus taljassa 3x 20 molemmilla jaloilla (20 kg:n painot)

1. päivä:
- yhden käden kulmasoutu, 3x 15 (8kg)
- ylätaljaveto eteen 3x 20 (20 kg)
- ylätaljaveto niskan taakse 3x 20 (20kg)
- alataljasoutu 3x 20 (30kg)

2. päivä
- penkkipunnerrus käsipainoilla 3x 15 (7kg)
- ristikkäistaljatyöntö 3x 15 (15kg)
- hauiskääntö alataljassa 5x 15 (20kg)
- haiskääntö 3x 20 (10kg)

3.
- ojentajapunnerrus alataljassa 3x 15 (20kg)
- pystypunnerrus käsipainoilla 3x15 (7kg)
- vipunosto alataljassa 3x 15 (15kg)
- hauisliikkeitä jaksamisen mukaan

1 välipäivä

Tuloksena vyötärön ja lantion sekä vatsan pieneneminen, käsivarsien kiinteytyminen, hauis näkyy selkeästi ja jalkojen muodon paraneminen. Ja takamus on mukavan pyöreä :)

MUTTA. Vaikka suoranaista läskiä on lähtenyt paljonkin, on jäljellä oleva sellaista löysempää kuin aikaisempi vararavinto (en tiedä ymmärsikö kukaan). Ja se on todella sitkeässä. Ei perkele katoa mihinkään. Olenko vaan malttamaton vai teenkö jotain väärin? Ja tämä läski on alueella vyötärö-alaselkä-lantio (niinkuin naisilla yleensä).

Olen addiktoitunut salitreeniin, aikaisemmin harjoittelin kotona painojen avulla ja tein joogaliikkeitä. Tämä tuntuisi kuitenkin olevan se oma juttu, josta nautin. Kun vararavinnosta pääsee eroon niin tarkoitus olisi kasvattaa lihasmassaa, lähinnä käsiin selkään ja jalkoihin. Kuitenkin kohtuudella, kauhean lihaksikas nainen ei ole kaunis näky. Jos jollain on hyväksi koettuja neuvoja niin niitä otetaan kiitollisena vastaan.

Niin, ja ainoa "lisäravinne", jota tällä hetkellä käytän on MultiTabs...
 

Veijari

Jäsen
MouseInTheHouse:lle

Kannattaisi salitreenien lisäksi harrastaa muutakin ja nimenomaan aeroobista liikuntaa. Esim salipäivien välissä yksi reilun tunnin juoksulenkki tai pyrähdys uimahallissa / viikko. Lisäksi viikonloppuna palauttava 1h-2h reipas kävelylenkki, jossa kuitenkin hiki nousee pintaan.

Ota parin-kolmen päivän ajalta kaikki paperille mitä suuhusi työnnät ja laske kalorimäärät. Millainen on kulutuksen suhde saamaasi kalorimäärään? Vältä rasvaisia tuotteita. Älä pistä suuhusi mitään missä on yli 10% rasvaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Re: Neuvoja kaivataan

Viestin lähetti MouseInTheHouse
Olenko vaan malttamaton vai teenkö jotain väärin? Ja tämä läski on alueella vyötärö-alaselkä-lantio (niinkuin naisilla yleensä).
Malttamaton. Läskiä ei pysty poistamaan kohdennetusti kuin ehkä jollai imurilla. Perinteisillä tavoilla laardia poistuu joka puolelta, jostakin hitaammin ja jostakin nopeammin.

Tietty joku merkitys on silläkin, että jos läskiä poistuu kohtuuhyvällä vauhdilla, iho ei kerkiä pienentymiseen mukaan. Iho on siis suurempaa numeroa kuin sinä oikeasti olet. Nuorella ihmisellä asia korjaantuu nopsaan, mutta mitä vanhempi olet, sen hitaampaa tuo kuroutuminen on. Samasta syystä mummot ja vaarit ovat ryppyisiä.
 
Ruokavalion pitäisi olla omalla kohdallani kunnossa. Syön vain tummaa leipää, ei rasvaa leivän päälle. Suosin varsinkin vaaleaa lihaa ja kasviksia. Makeisia en pahemmin syö, kahvissakaan en käytä sokeria.

Vaalea leipä, pullat ja muut sokeri-vehnäjauho-hiiva- yhdistelmät ovat olleet pannassa jo pidemmän aikaa.

Ruoanlaitossa käytän vain oliiviöljyä, suolan käyttö niukkaa; maustan mielummin ruokia kuin hukutan ne suolaan. Ja tiedän että useat mausteet sisältävät paljon suolaa, olen siis valikoiva niidenkin suhteen.

Salitreenini ajoittuu useinmiten aamuun; juon vain kupin kahvia ennen sitä (koska en yksinkertaisesti herää ennen kuin olen saanut kupillisen kahvia).

Myönnettäköön että lenkkeily voisi olla paremmassa jamassa; koulu-työ- yhdistelmä vaan vie joskus liikaa aikaa. Tai ainakin perustelen sillä asiaa itselleni... ;)

edit: en olllut ennen salitreenin aloittamista missään pyöreässä kunnossa; ylimääräinen tavara oli/on vain sitkeästi keskittynyt keskivartalon kohdalle. Ikää on kohta kolmekymmentä. Eli aineenvaihdunta yms. on hidastumaan päin.
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
niin... salilla läski ei pala yhtä tehokkaasti kuin pitkäkestoisella lenkillä. Itsekään en mielelläni pistä lenkkitossuja jalkaan, koska se on mielestäni yksi tylsimmistä liikuntamuodoista. Siksi käynkin uimassa. Siellä voi sentään nähdä kisuja vähissä vetimissä. ;)
 

Veijari

Jäsen
Viestin lähetti peruspata
Ongelmana on vain se, että en saa hillittyä esim. makeisten ja rasvaisten ruokien syöntiä. Eihän se sinänsä haittaa, että esimerkiksi kunnon salitreenin jälkeen on nälkä kuin hevosella. Pitäisi vain saada itsekurissa katsotuksi, mitä syö. Ei se määrä vaan laatu ratkaisee.

Itsellä samanlaisia vaikeuksia, eli pakastepizzaa ja muuta sontaa tulee ostettua ihan liian usein. Olen huomannut, että kun nälkäisenä menen kauppaan, tulee silloin juuri ostettua ties mitä. Kupu täyteen ja sitten vasta ruokaostoksille niin auttaa ainakin meikäläisellä tähän ongelmaan.
 

puhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk/cocks
mun laihari aikoinaan

itsellleni tuli massaa aikoinaan armeijassa hulppeat 15kg lisää..... intin jälkeen lopetin vielä urheilun lähes kokonaan niin kokonaistulokseksi tuli noin 25kg läskiä lisää kahdessa vuodessa.
Aloitin opiskelut Lappeessa ja pelaamisen uudessa seurassa. Uuden seuran ensimmäisessa saunaillassa lupasin kännissä että aloitan laihduttamisen ja menen painonvartijoihin !!!!
Arvatkaa mikä morkkis oli seuraavana aamuna!?!
Noh, seuraavalla viikolla ilmottauduin painonvartijoihin ja pisteiden lasku alkoi...

tulos:

20kg laihduin 4:ssä kuukaudessa ja siihen sisältyy joulu jolloin en laskenut tippaakaan pisteitä....

huomioitavaa:
Olen teekkarin "retku" joten viinaa join kohtuullisesti silloin tällöin. Painonvartijoissa saa "lisäpisteitä" liikunnasta mutta minä en käyttänyt niitä. harjoituksia oli 2krt/vk + pelit.
Painonvartijoiden pisteiden laskuhan perustuu aina sen hetkiseen painoon paljonko saa syödä.
nälkää en nähnyt missään vaiheessa päin vastoin välillä oli ongelmia että sai pisteet täyteen päivässä.
Hauskin oli huomata että ruokailutottumukset muuttu siten että annoskoot pieneni huomattavasti ja lautasen tuli täytetty erilailla (lue: paljon salaattia)

Ps. Lajin ja pelipaikan saat selville allekirjoituksesta

Pss. Painonvartijoiden pisteet on paljon helpompi miehille kuin naisille
 

Veijari

Jäsen
Viestin lähetti retro
Anssi Mannista lainatakseni: "täyttä potaskaa"

No tietysti jos teet salilla sadan toiston sarjoja tai käyt vartin kävelylenkillä niin sitten ehkä onkin eri juttu...
 

JanJ

Jäsen
Läskiprojekti on vaiheessa 103kg - > 87 kg.
Jätin punaisen lihan pois, ja siirryin syömään vain yhden lämpimän aterian päivässä.

Kolme kertaa viikossa tapahtuva nyrkkeily on jäänyt pois, mutta palaan sinne pienen operaation jälkeen.

80 kilon ihannepaino häämöttää.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti retro
Anssi Mannista lainatakseni: "täyttä potaskaa"

Taidatpa itse puhua potaskaa, olen Anssin juttuja lukenut aika paljon enkä muista nähneeni hänen väittävän moista.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Selailin tässä juuri "Sinun terveys" -ilmaisjakelulehteä, jossa on monta sivua näitä kaikenmaailman painonhallintaan soveltuvia tabuja.

Esimerkiksi Tonalin -niminen 150 kapselin purnukka maksaa 26,50e. Mystinen kirjainyhdistelmä CLA kuulemma pilkkoo rasvaa jotta lihakset kuluttavat sitä helpommin pois.

Itselle nämä tuotteet ovat täysin vieraita, joten kertokaapas, onko näistä mitään oleellista hyötyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös