Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 576 320
  • 3 046

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Anteeksi Daespoo, ilmaisin itseäni hieman kehnosti. Irroitin tuon lausahduksen täysin asiayhteydestä, tuo lausahdushan on toki Anssin usein sanoma. Mutta tästäkin huolimatta, vaikken sitä tarkoittanutkaan, uskon myös Anssin allekirjoittavan väitteeni vanhasta sanonnasta "rasva palaa vain alhaisilla sykkeillä". Nuo CLA-tabut taasen eivät varmaankaan ole apu painonpudotukseen, vaikka ne oikein käytettynä ovat käsittääkseni sangen hyödyllisiä. Daespoo tosin tietää nistä(kin) enemmän kuin minä, joten jätän sen asian hänelle.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti retro
[B ]Anteeksi Daespoo, ilmaisin itseäni hieman kehnosti. Irroitin tuon lausahduksen täysin asiayhteydestä, tuo lausahdushan on toki Anssin usein sanoma. Mutta tästäkin huolimatta, vaikken sitä tarkoittanutkaan, uskon myös Anssin allekirjoittavan väitteeni vanhasta sanonnasta "rasva palaa vain alhaisilla sykkeillä".[/B]

Niin, ennenkuin sanon mitään niin pitäisi määritellä ns. alhainen syke eli puhutaanko ns. rasvanpoltto-sykkeestä (130-140) vai alle satasen sykkeistä?

Punttitreenissä rasva palaa tietysti hieman suoran energiankulutuksen kautta mutta suurin hyöty on kropan peruskulutuksen lisääntyminen suuremman lihasmassan kautta.

Viestin lähetti retro
[B ] Nuo CLA-tabut taasen eivät varmaankaan ole apu painonpudotukseen, vaikka ne oikein käytettynä ovat käsittääkseni sangen hyödyllisiä. Daespoo tosin tietää nistä(kin) enemmän kuin minä, joten jätän sen asian hänelle. [/B]

En oikeestaan tiedä näistä hirveesti, ymmärtääkseni CLA-tabuissakin on suuria eroja riippuen niiden koostumuksesta (muutamaa eri isomeeriä löytyy) ja kokemukset ovat vähän ristiriitaisia, jotkut väittävät että toimii hyvin ja toiset eivät huomaa mitään eroa.

Mene ja tiedä, itse pitäydyn perinteisemmissä kiristelykeinoissa.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen kuullut, että kallein tapa laihduttaa heti Painonvartijoiden jälkeen on omakotitalon rakentaminen.
 

Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti mjarkko
Olen kuullut, että kallein tapa laihduttaa heti Painonvartijoiden jälkeen on omakotitalon rakentaminen.

Niin itselläni kävi ihan päinvastoin. 9 kuukauden rakennusprojektin aikana tuli vietettyä pitkiä päiviä ilman sen kummempaa liikuntaa. Eväänä rasvaisia "välipaloja" kuten lenkkimakkaraa ja lihapiirakkaa. Pitkän päivän päätteksi yleensä roskaruokaa kun ei muuta jaksanut laittaa.

Tämän seurauksena tuli noin 20 kg lisää painoa. Ilmoittauduin myös mukaan tähän projektiin n. 3 kk sitten. Alkutilanteesta 114 kg tavoitteeseen 90 kg taitaa olla aika kivikkoinen tie. Ensimmäiset 5 kg putosivat helposti, mutta siihen se on jäänyt. Pitäsi taas ottaa itseään niskasta kiinni ja toimia.

Aina sitä löytyy hyviä syitä miksi laihdutusta ei saa vietyä eteenpäin. Tällä hetkellä se taitaa olla stressi töissä. Jatkuvasti pitkiä päiviä ja pomo painostaa ylitöihin. Kun tulet kotiin ei liikunta enää kiinosta. No viikonloppuisin kuitenkin on hieman yritetty tsempata.

Toivoa ei ole vielä menetetty vaikka pahalta näyttääkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Rakennusprojektin eri vaiheilla on tietenkin erilaiset vaikutuksensa energiankulutukseen. Tässä on taas pari päivää tullut vietettyä lapion ja kottikärryjen kanssa kiven, saven ja hiekan valtakunnassa, ja voin aivan huolella syödä vaikka syöttövasikan eikä se paljon vaikuttaisi. Vajaan parin vuoden aikana suurin osa remonttikohteistamme on vaatinut melko reipasta meininkiä lapioineen, lekoineen ja iskuporakoneineen, joten olen saanut harrastaa aivan huoletta lempiharrastustani syömistä.

Toki olen myös muutaman siistin ja kevyen projektin vetäissyt, ja on varmasti totta, että jos hieroo jotain puolipanelia seinään, tapahtuu päivän suurin hetkellinen energiankulutus silloin, kun nostaa pakaraansa tuhnupierun vapautamiseksi. Näissä kevyemmissä hommissa minua on auttanut kuitenkin se, että asuimme paikan päällä ja jääkaapit ynnä liedet olivat jo täydessä toiminnassa siinä vaiheessa, kun siirryimme sisähommiin. Eli en syönyt pelkkiä kotipizzoja ja suklaata koko keittiöremontin aikana.
 

juudas

Jäsen
"Älä pistä suuhusi mitään missä on yli 10% rasvaa."

Suosittelen painonpudottajia nimenomaan pitämään huolta hyvien rasvojen saannista. Vaikkahan kalaöljykapseleita ja ruokalusikallinen tai pari kylmäpuristettua rypsiöljyä päivässä ihan vaikka sellaisenaan huiviin. Pihistätte sitten vaikka hiilihydraateista.

Luulenpa että monelle tulee yllätyksenä se, että hyvien rasvojen tarvittavan määrän saamiseksi tulee monien ruokavalion kohdalla oikein katsoa, mitä syö.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ilmoittaudun Beach 2005 -projektiin mukaan.

Monen eri osatekijän summana viisari vaa'alla käydessä kohoaa uuteen ennätykseen, joten itseään on otettava niskasta kiinni ja korjattava tilanne kun se vielä korjattavissa on. Tavoitteena kesään mennessä olla rantakunnossa, painon pudottaminen ei ole tärkeintä - sen sijaan tärkeintä on kiinteytyminen ja läskin muutto lihakseksi, tosin tässä yhtälössä painokin tullee väkisin tippumaan vähintäänkin viidellä kilolla.

vlad.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Viestin lähetti vlad
Ilmoittaudun Beach 2005 -projektiin mukaan.

Monen eri osatekijän summana viisari vaa'alla käydessä kohoaa uuteen ennätykseen, joten itseään on otettava niskasta kiinni ja korjattava tilanne kun se vielä korjattavissa on. Tavoitteena kesään mennessä olla rantakunnossa, painon pudottaminen ei ole tärkeintä - sen sijaan tärkeintä on kiinteytyminen ja läskin muutto lihakseksi, tosin tässä yhtälössä painokin tullee väkisin tippumaan vähintäänkin viidellä kilolla.

vlad.

Tervetuloa mukaan projektiin. Itse olen oppinut että tärkeintä tälläisissa projekteissa on ymmärtää ettei kyseessä ole mikään lyhyt projekti joka päättyy kun tavoite (laihtuminen) on saavutettu. Tavoitteena pitäisi olla elämäntapojen muutos josta kaikki lähtee. Tämä on ehkä klisee, mutta täysin paikkaansa pitävä, sen olen huomannut.

Itse en ole saanut muokattua elämäntapojani niin että rupeaisin laihtumaan. Ruokatavat ovat _hieman_ muuttuneet, siinä kaikki. Ainoa mitä olen saanut aikaan on tieto siitä mitä pitää muuttaa että rupeaisin laihtumaan. Ehkä se on jo pieni voitto, mutta pakko sanoa että olen varsin pettynyt itseeni.

Vielähän tässä on aikaa saada projekti kuntoon ja pyörimään, mutta koska tunnen itseni epäilen että tämä projekti minun osaltani tulee viivästymään. Seuraava kuukausi tulee näyttämään mihin päin tämä projekti tulee etenemään.

Ensimmäinen asia jonka koetan saada kuntoon on liikunnan määrä jota pitää saada lisättyä. Ehkä jos kiltistin pyydän, pari kaveria voisi auttaa tekemään kuntosali-ohjelman jota voisin ruveta noudattamaan. Vaikeinta tässäkin on saada tehtyä ohjelmasta tarpeeksi mielekäs jotta rupeaisin sitä noudattamaan loppujen lopuksi.

Jos kaiken tämän jälkeen en saa itsestäni irti sitä että lähtisin lenkille/salille/kävelylle niin silloin olen ansainnutkin nämä liikakilot.

- tinke-80
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Tinke-80
Ainoa mitä olen saanut aikaan on tieto siitä mitä pitää muuttaa että rupeaisin laihtumaan. Ehkä se on jo pieni voitto, mutta pakko sanoa että olen varsin pettynyt itseeni.
Tilanteesi on sikäli tyypillinen, että monet ikuiset laihduttajat tietävät teoriassa tasan tarkkaan mitä heidän pitäisi tehdä jotta paino putoaisi. Mutta kun ei vaan just nyt iske...

Motivaation osuus projektissa on ratkaiseva. On enemmän kuin helppoa keksiä miljoona syytä, miksi juuri nyt ei ole hyvä aika katsoa mitä suuhunsa laittaa tai miksi lenkill ei kannata lähteä. Oikeastaan syitä ei tarvitse edes miettiä, sillä monet niistä ovat niin ilmeisiä ja hyväksyttävän oloisia, ettei niistä tule edes huono omatunto. Niinkuin vaikka omalla kohdallani eilen, kun aamulla olin vielä sitä mieltä että illalla mennään lenkille, niin illalla kun Esteri sitten pani parastaan ei tosiaankaan tehnyt enää yhtään mieli laittaa lenkkareita jalkaan. Paljon mukavampaa oli ottaa vähän sipsejä ja katsella telkkaria. Niinkuin sitten teinkin.

Mutta hommaan pitäisi saada tappamisen meininki. Perkele, kuka määrää kehostani, sipsit vai minä itse? Kesällä on tarkoitus mennä biitsille, menenkö sinne läskeineni kaikkineni vai menenkö sinne kondiksessa? Jos on tullut takapakkia tai homma ei muuten vaan edisty, niin niskasta kiinni ja entistä lujemmin laardin kimppuun! Nyt vaan uusi startti päälle ja ihralle kyytiä. Eka viikko on paha, mutta sitten taas helpottaa kun asiaan tottuu. Projekti on kuitenkin saatava etenemään jos ei nyt niin myöhemmin kuitenkin. Miksi odottaa? Ei tässä enää nuoreta, joten keho on saatava kuntoon nyt!

Tsemppiä!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisen kehohan on kuin muovailuvahaa, ja siitä on jokaisen mahdollista muokata suurin piirtein haluamansa kaltainen. Kyse on ennen kaikkea priorisoinnista. On erikoista lukea, että joku syö sipsejä, vaikka oikeasti haluaisi mieluummin olla hyvässä kunnossa. Valitkaa hyvät ihmiset ja toimikaa sen mukaan. Sitä paitsi liikunta on siitäkin hauskaa toimintaa, että siihen jää helposti koukkuun. Itse juoksen räntäsateessa paljon mieluummin kuin makaan sohvalla. Nyt kaikki projektin parissa ähisijät niskasta kiinni; kevääseen on vielä aikaa.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tinke-80
Ehkä jos kiltistin pyydän, pari kaveria voisi auttaa tekemään kuntosali-ohjelman jota voisin ruveta noudattamaan. Vaikeinta tässäkin on saada tehtyä ohjelmasta tarpeeksi mielekäs jotta rupeaisin sitä noudattamaan loppujen lopuksi.

- tinke-80

Mä voin tehdä pyytämättäkin. Miltäs kuulostas tällainen?

MA: pena
TI: haukka
KE: pena+haukka
TO: haukka+pena
Pe: kaljaa
LA: kaljaa
SU: lepo

No jos ihan totta puhutaan, niin voin mä tehdä ihan oikeankin ohjelman ja Pakkiksesta löytyy myös varmasti. Ja voin mä sulle salilla näyttääkin ne liikkeet.
Tuo motivaatio on kyllä erittäin tärkeää. Itse pudottelin tuossa kolmisen vuotta sitten noin 15 kiloa about neljässä kuukaudessa. Silloin ei tehnyt edes tiukkaa kävellä baarista himaan snagarin ohi, nykyisin veri vetää makkaraperunoiden tai pitsan luokse ihan väkisinkin. Lisäksi saatoin herätä seitsemältä ja mennä koululle polkemaan pyörää vaikka muuten olisi saanut nukkua yhdeksään. Hyvä motivaatio saattoi johtua siitä, että painoa oli silloin niin paljon että ei viitsinyt kulkea kämpillä ilman paitaa edes yksin.
Tsemppiä vaan kaikille projektiin osallistuville, olisi itselläkin tarkoitus saada pois 5-10 kg toukokuun loppuun mennessä.
Joulu ja kuuden viikon liikkumattomuus alkavat näkyä.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oma projektini alkaa taas edetä kun joulusta ollaan päästy. paino oli viimeksi punnitessa 89 kiloa, eli alle sen, mitä se oli ennen joulua parhaimmillaan. Henkilökohtainen avain menestykseen on ollut nimenomaan se, että olen löytänyt ruokavalion, joka on:

a) Laihduttavaa.
b) Hyvää.
c) Helppoa tehdä
d) Käsittääkseni myös aika terveellistä

Tähän kun yhdistää sen, etten säilytä kämpässäni mitään ylimääräistä ruokaa, vaan ainoastaan näiden aterioiden valmistusaineet, niin jotta tuo ruokavalio ei pitkällä tähtäimellä pitäisi, pitäisi minun joutua syömään normaaleista poikkeavissa oloissa hyvin säännöllisesti.

Liikunnanharjoitus on myös alkanut. Tässä vaiheessa tarkoitus on juosta lyhyitä (n. 5 km) lenkkejä joka toinen tai joka kolmas päivä. Sitten kun näkee, että miten jalat reagoi, voi ryhtyä pidentämään pikkuhiljaa. Tavoitteena käydä kavereitten kanssa juoksemassa Tukholman maraton kesäkuun alussa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tuollaisen ohjelman kaverit sai aikaan. Aluksi rupean hakemaan peruskuntoa ihan melkein nollasta alkaen.

Ma: kuntopyörää 20 min + kuntopiiri* (vatsat + selät + punnerrukset)

Ke: kuntopyörää 20 min + kuntopiiri* (vatsat + selät + punnerrukset)

Pe: kuntopyörää 20 min + kuntopiiri* (vatsat + selät + punnerrukset)

*kuntopiiri = 10 kertaa joka liikettä * kolme kertaa ympäri

kuntopyöräily aikaa lisätään joka viikko 2-3 minuutilla.

- tinke-80
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tinke, tee ennen kuntopiiriä vain pieni lämmittely kuntopyörällä, luokkaa 3-5min. Sitten kuntopiiri (arviolta 30-40min) jonka jälkeen vasta lopuksi 20min kuntopyörää sellasella reippaalla ~130 sykkeellä heti kun kunto antaa myöten. Sitä sitten lisäilet kunnon kasvaessa.

Näiden jälkeen ei safkausta tuntiin ellei aivan pakko jonka jälkeen sopiva proteeinipitoinen iltapala tms. naamaan (proteeinipirtelö + muutama keittokinkkusiivu esimerkiksi tai maitorahkaa jollain hyvällä maustettuna)
 

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Viestin lähetti Snakster
Ihmisen kehohan on kuin muovailuvahaa, ja siitä on jokaisen mahdollista muokata suurin piirtein haluamansa kaltainen. Kyse on ennen kaikkea priorisoinnista.

Vierestä viedään, mutta minkäs sitä sittisonntiainen luonteelleen mahtaa: ei pidä paikkaansa tuo väitteesi, vaikka sen todenmukaisuus ei nyt ensisijaisesti viestisi painopistealueeseen kuulunutkaan. Plastiikkakirurgia saa toki ihmeitä aikaan ja kehonsa rasva- ja nestepitoisuutta voi säädellä, mutta ei kuitenkaan kannata rynnätä salille jokin tarkka lehdestä tai muusta mediasta hankittu kuva mielessään, että 'tuollaisen kropan minäkin haluan'. Motivointikeinohan toki sekin, mutta ei kannata pettyä, jos rasvoista ei kuoriudukaan aivan ihanteen mukainen vartalo. Lihaksen muotoon, kun vaikuttavat paljolti perintötekijät, samoin kuin siihen kuinka he helposti ne saa näkyviin, tai kuinka paljon niihin saa kokoa. Tällaisten seikkojen esittäminen laihdutusketjussa on tietysti yhtä oleellista kuin ihmisyyden peruskysymysten pohtiminen ensitreffeillä, mutta todetaan nyt kuitenkin.

Jos kuntoilua ja kehonsa muokkaamista pidettäisiin itseensä sijoittamisena, pyrkisin henkilökohtaisesti hankkimaan kropan, jossa viihdyn ja jonka ylläpitämisestä ei kuitenkaan koidu liiallista vaivaa. Mitä lestadiolaisperheen isä tekisi urheiluautolla.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti Tinke-80


Ma: kuntopyörää 20 min + kuntopiiri* (vatsat + selät + punnerrukset)


Itse tykkään kuntopyörästä. Paljon kivempaa kuin lähteä pyöräilemään ulos ja kuntopyörällä voi pyöräillä talvellakin. Kesällä rullaluistelu korvaa kuntopyöräilyn suurilta osin.

Sellainen vinkki, että ajan lisäksi kannattaa katsoa myös matka minkä tietyssä ajassa kerkiää polkemaan. Ehkä kirjata myös tuloksia ylös ja pyrkiä joka reenissä vähintään samaan tulokseen kuin parhaimmalla kerralla.

edit: itse en ole muistanut/jaksanut tähän ketjuun aikaisemmin ilmoittautua mutta aloitin alkusyksystä oman kesä 2005 projektin. Hyvin on mennyt 10 kiloa paino on tippunut. Tosin vielä pitäs toiset 10 kilos saada pois. Samalla olen saanut salituloksia nostettua, joten en pidä suoritustani kovin huonona.

Elopainon tippumisen suurinpana yksittäisenä syynä pidän iltaruokailutottumuksieni muutosta Nyt: puuroja, rahkoja, ruisleipää ja yms. Aikaisemmin: nakkeja, juustoisia lämpimiä voileipiä ja kaikkee muuta epäterveelistä. Olen myös huomannut, että "dietti" kannattaa myös taloudellisesti. Päivällä syön tukevan ja monipuolisen lounaan.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kattila
Vierestä viedään, mutta minkäs sitä sittisonntiainen luonteelleen mahtaa: ei pidä paikkaansa tuo väitteesi, vaikka sen todenmukaisuus ei nyt ensisijaisesti viestisi painopistealueeseen kuulunutkaan. Plastiikkakirurgia saa toki ihmeitä aikaan ja kehonsa rasva- ja nestepitoisuutta voi säädellä, mutta ei kuitenkaan kannata rynnätä salille jokin tarkka lehdestä tai muusta mediasta hankittu kuva mielessään, että 'tuollaisen kropan minäkin haluan'

No en tuota väitettä nyt ihan noin absoluuttisena tarkoittanutkaan, mutta varmaan ymmärsit kyllä pointin. Joka siis oli se, että on lähinnä oma valinta haluaako olla reilusti ylipainoinen vai suurinpiirtein sopusuhtainen; omistaa käsivarret, jotka ovat kuin ruoskat vai omistaa hiukan lihaa luiden ympärillä. Ihannevartaloa tuskin monikaan saa, mutta sellaisen kuitenkin, missä hieman paremmin viihtyy.

Saattaa kuulostaa ylimieliseltä, mutta minun korvaani kuulostaa omituiselta vastuun pakoilulta sanoa, että haluaisi olla hoikempi, mutta ei juuri huvita tehdä mitään sen eteen.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Jos on olemassa hyvä ja monipuolinen kuntoilulaite jonka saisi isoon kaksioon mahtumaan niin vihjaiskaapa. Linkin ja ostopaikankin voi mainita. Tosin parveke on 17 neliötä joten kai sen voisi sinnekin tyrkätä. Niin ja ei sen ole pakko olla kalliskaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Tinke-80
Tervetuloa mukaan projektiin. Itse olen oppinut että tärkeintä tälläisissa projekteissa on ymmärtää ettei kyseessä ole mikään lyhyt projekti joka päättyy kun tavoite (laihtuminen) on saavutettu. Tavoitteena pitäisi olla elämäntapojen muutos josta kaikki lähtee. Tämä on ehkä klisee, mutta täysin paikkaansa pitävä, sen olen huomannut.

Tämän ei pitäisikään olla suuri ongelma - elämäntapojen muutos, tai palauttaminen entiselleen riittää minulle. Erinäisistä syistä johtuen viimeisen reilun vuoden aikana pääsi tapahtumaan pienoista repsahtamista kuntoilun sekä yleensäkin elämäntapojen kunnossa pitämisen puolella, tätänykyä olen kuitenkin päättänyt palata vanhaan ja turvalliseen tapaan elää eli pyrkimyksenä on pitää kulutuksen ja syömisen suhde oikeanlaisena.

Tänään kävin ensimmäistä kertaa salilla sitten kevään 2004, pohjalta siis lähdetään liikkeelle mutta eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu.

Tsemppiä vaan kaikille vastaavassa tilanteessa oleville!

vlad.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti InSideHockey
Jos on olemassa hyvä ja monipuolinen kuntoilulaite jonka saisi isoon kaksioon mahtumaan niin vihjaiskaapa. Linkin ja ostopaikankin voi mainita. Tosin parveke on 17 neliötä joten kai sen voisi sinnekin tyrkätä. Niin ja ei sen ole pakko olla kalliskaan.

Ulko-ovi, josta pääsee näppärästi pihalle kävelemään, juoksemaan, pyöräilemään...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Snakster
Ulko-ovi, josta pääsee näppärästi pihalle kävelemään, juoksemaan, pyöräilemään...

Funny :)

Käyn lenkillä päivittäin ja kuntosalille & uimahallille on kausikortti.

Pyöräile en koska se hiertää persettä ja kipeyttää alaselkäni.

EDIT: Ja on mulla muuten tuo ulko-ovikin.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Minä tiedostan ongelmani aivan täysin. Syöminen on pääelinkeino, mutta pitäisi katsoa ennen kaikkea mitä syö. Äitini, jonka työn kuva koostuu diabeetikkojen tutkimisesta/kurssittamisesta, pitää tasaisin väliajoin minullekin saarnoja, kuinka epäterveelliset ruokatottumukset minulla on. Eikä hän ole edes väärässä. Määrä ei kuulemma niinkään ratkaiseva tekijä, paljon saa syödä, kunhan haitalliset rasvat jäisivät pois.

Jotain tarttis tehrä, kolmenumeroiset vaakalukemat ovat yllättävän lähellä, eikä kaikkea voi laittaa salilla käynnin piikkiin, vaikka osa sitäkin on.

Kun ongelma on tiedossa, luulisi, että seuraava askel on tehdä jotain asian hyväksi, mutta.... epäterveelliset ruoat ovat aivan liian hyviä, jotta jättäisin ne unholaan, samoin makeiset yms. ovat ainainen kompastuskiveni.

Aiemmin tässä ketjussa taisin puhua Beach 2009-projektista, siitäkin aletaan olla jo myöhässä....
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti InSideHockey
Funny :)

Käyn lenkillä päivittäin ja kuntosalille & uimahallille on kausikortti.

Pyöräile en koska se hiertää persettä ja kipeyttää alaselkäni.

EDIT: Ja on mulla muuten tuo ulko-ovikin.

No mitäs ihmettä sä sitten millään kuntoilulaitteella kotona teet? Kotonahan sä saatana asut ja muualla teet sitten noita muita juttuja.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Snakster
No mitäs ihmettä sä sitten millään kuntoilulaitteella kotona teet? Kotonahan sä saatana asut ja muualla teet sitten noita muita juttuja.

Aina ei vittu vaan jaksa lähteä, varsinkaan jos tuulee 27 m/s ja tulee viistoräntää niinkuin nyt tekee joka vitun päivä. Vaatii ihan helvetisti enemmän lähteä salille kun istahtaa johonkin himassa olevaan laitteeseen. Salikortti on jo maksettu vuodelle 2005 mutta silti kiinnostaisi onko olemassa jotain hyviä monitoimilaitteita, muitakin kuin TV-shop -merkkisiä.

Mut en vaivaa sua sen enempää, joku toinen vastatkoon tohon laitekysymykseen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti InSideHockey
Salikortti on jo maksettu vuodelle 2005 mutta silti kiinnostaisi onko olemassa jotain hyviä monitoimilaitteita, muitakin kuin TV-shop -merkkisiä.

Käy tutustumassa Wrangen kotisivuihin:

http://www.wrange.fi/cgi-bin/wrange.storefront/41e6f0eb018ae2592730c0a8071506b5/Catalog/1061


sieltä saattaa löytyä jotain vinkkejä kotikuntoiluvälineisiin - tiedä sitten ovatko käytännössä liian suuria tarkoituksiisi nähden.

Hyvä soutulaite saattaa olla varsin hyvä ostos, tähän kun lisätään vielä hyppynaru niin eiköhän tällä pääse jo alkuun. Tosin itse en jaksaisi soutulaitteella nitkutella päivästä toiseen, mielummin hankkisin kotiin vaikkapa kuntopyörän jos nyt kotosalla haluaa tehdä jotain muutakin kuin sellaisia liikkeitä joissa käyttää vain omaa kehoa vastuksena.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös