Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 576 360
  • 3 046

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti InSideHockey
Jos on olemassa hyvä ja monipuolinen kuntoilulaite jonka saisi isoon kaksioon mahtumaan niin vihjaiskaapa. Linkin ja ostopaikankin voi mainita. Tosin parveke on 17 neliötä joten kai sen voisi sinnekin tyrkätä. Niin ja ei sen ole pakko olla kalliskaan.

Multa saisit Total Gymin halvalla, Chuck Norriskin käyttää samaa. On hiukan pölynen, mutta muuten täysin toimiva.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Monitoimilaitteista en tiedä, mutta suosittelen tutustumista Exercise Wheel -nimiseen tuotteeseen. Mielestäni erittäin tehokas laite keskivartalon (vatsa, selkä, kyljet ja kädetkin siinä samalla) lihasten vahvistamiseen ja kiinteytykseen. Esim. Stadiumista löytää noita, hinta taitaa olla 10 euroa. Itse en ole katunut päivääkään, että "sijoitin" 10 euroa tuohon, on nimittäin sen verran tehokas peli.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ostin himaan kuntotsygän juuri sitä varten että kun ulkona sataa räntää ja paskaa eikä jaksa lähteä salille niin poljen himassa.

Itse asiassa en enään salilla polje ollenkaan koska se on noin 100x kivempaa polkea himassa samalla kattoen telkkaria.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Daespoo
Ostin himaan kuntotsygän juuri sitä varten että kun ulkona sataa räntää ja paskaa eikä jaksa lähteä salille niin poljen himassa.

Itse asiassa en enään salilla polje ollenkaan koska se on noin 100x kivempaa polkea himassa samalla kattoen telkkaria.

En ole koskaan tykännyt kuntosalilla käymisestä. Kolme vuotta sitten ostin myöskin kuntopyörän, sillä olen säännöllisesti pitänyt kuntoa yllä. 2-5 kertaa viikossa 30min lenkki. Ennen suoritusta vatsalihas sekä selkälihasliikkeet että punnerrukset.

Telkkua tosiaan tulee katseltua samalla kun fillaroin, toisinaan tulee pleikkarilla myöskin pelattua. Kätevää etten sanoisi.
 

Lätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Tinke-80
Ensimmäinen asia jonka koetan saada kuntoon on liikunnan määrä jota pitää saada lisättyä. Ehkä jos kiltistin pyydän, pari kaveria voisi auttaa tekemään kuntosali-ohjelman jota voisin ruveta noudattamaan. Vaikeinta tässäkin on saada tehtyä ohjelmasta tarpeeksi mielekäs jotta rupeaisin sitä noudattamaan loppujen lopuksi.

En jaksanut koko ketjua lukea, joten tämäkin on varmaan jo tuotu esille, mutta sanonpa kuitenkin. Mielestäni kaikkein tärkein asia kuntoilun saamiseksi osaksi omaa elämäntapaansa on se, että löytyy suurinpiirtein omaa tasoa oleva kaveri, jonka saa innostumaan leikkiin mukaan. Itselle annetut lupaukset kun on liian helppo pettää. Jos kaverin kanssa kuitenkin on sovittu, että silloin ja silloin mennä punttikselle tai lenkille, niin yleensä tulee mentyä. Eikä tule myöskään suorituksissa huijattua kun toinen vahtii ja tsemppaa.

Ilmottaudun myös itse mukaan projektiin. Vaikken varsinaisesti paino-ongelmista kärsi (187 cm, 86 kg), niin keskivartalon pitää olla tiukempi, hapenottokyvyn parantua ja rautaakin saisi nousta enemmän. Kävin itseasiassa alkutalvesta kuntotestissä ja olin hieman yllättynytkin surkeasta hapenottokyvystäni. Maksimaalinen hapenottokykyni oli 3,44 l/min, eli välttävä. Pitää tosin muistaa, että poltin tupakkaa viime syksyyn asti ja tottakai tuo tupruttelu näkyy hapenottokyvyssäni varmasti vieläkin. Olen kuitenkin käynyt puolisäännöllisesti lenkillä sekä sählyä pelailemassa, ja Cooperin testissä on suhteellisen helposti mennyt kolme tonnia rikki, viimeksi kesällä koitettuna. Olen ollut tähän tyytyväinen ja se on osaltaan tuudittanut minut hieman väärin luuloihin omasta kunnostani. Parempaankin olisi siis aineksia.

Aloimme kaverin kanssa vuoden alusta käymään salilla uudistetun kolmijakoisen ohjelmamme kanssa (2-3 treenikertaa viikossa). Aikaisemmin lähinnä höntsäilimme kerran tai kaksi viikossa. Nyt hommassa on enemmän järkeä, ja ainakin alku on tuntunut lupaavalta. Koko ajan on joku paikka mukavasti hellänä, mutta silti tuntuu, että pystyy täysipainoiseen treeniin joka kerralla kun rasitus kohdistuu eri lihaksiin. Lenkillä käyntiä pitäisi hieman lisätä ja uskon sen kyllä onnistuvankin, kunhan nyt ei koko ajan sataisi.

Tavoitteita... hmm... ehkäpä nämä ovat typeriä, mutta ainakin helppoja seurata. Kesäkuussa 2005:
- vatsalihakset näkyvät (nyt vähän vatsasta löllöttää)
- penkistä nousee yli 90 kg (nyt 80 kg)
- Cooperin testissä menee 3200 m

Palaillaan asiaan ja katsotaan miten äijän on käynyt...

edit. kirjoitusvirheitä ja toiston poistoa
 
Viimeksi muokattu:

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Viestin lähetti Sniper
No niin perkele. Sisäinen narsisti alkoi heräilemään ja pelkän kilolaihduttamisen lisäksi yritän käyttää vähän peiliäkin. Ja kysymys kuuluu: Miten hävitän tehokkaimmin jenkkakahvat? Siis eräänlainen täsmätreeni olisi haussa.

Mitään rasvanpoltto-täsmätreenjä on aika vaikea tehdä, eli kun TV-shopissa mainostetaan jotain naurettavaa vatsalihaslaitetta ja sanotaan että se polttaa rasvaa juuri vatsan alueelta niin aika humpuukista on kyse. Tottakai eri lihasryhmiä voi treenata erikseen ja kasvattaa lihaskuntoa, mutta rasvanpoltossa homma on vähän toisin. Hiihto on erittäin hyvä, sillä saat varmasti poltettua rasvaa erittäin tehokkaasti, ja toinen on tietenkin matalasykkeinen, pitkäkestoinen juoksu tai kävely. Sitten vielä vahvistat vatsan ja alaselän lihaksia perus lihasliikkeillä.
Kun rasvaa palaa kehosta, niin kyllä siinä palaa silloin kahvatkin.

Ruokavaliohan on tietysti erittäin tärkeä juttu, eli ei muuta kun hyvää kotiruokaa lärviin ja paljon vitamiineja hedelmistä ja vihanneksista että jaksaa taas hiihtää!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Viestin lähetti Tinke-80
Tervetuloa mukaan projektiin. Itse olen oppinut että tärkeintä tälläisissa projekteissa on ymmärtää ettei kyseessä ole mikään lyhyt projekti joka päättyy kun tavoite (laihtuminen) on saavutettu. Tavoitteena pitäisi olla elämäntapojen muutos josta kaikki lähtee. Tämä on ehkä klisee, mutta täysin paikkaansa pitävä, sen olen huomannut.

Itse en ole saanut muokattua elämäntapojani niin että rupeaisin laihtumaan. Ruokatavat ovat _hieman_ muuttuneet, siinä kaikki. Ainoa mitä olen saanut aikaan on tieto siitä mitä pitää muuttaa että rupeaisin laihtumaan. Ehkä se on jo pieni voitto, mutta pakko sanoa että olen varsin pettynyt itseeni.

Vielähän tässä on aikaa saada projekti kuntoon ja pyörimään, mutta koska tunnen itseni epäilen että tämä projekti minun osaltani tulee viivästymään. Seuraava kuukausi tulee näyttämään mihin päin tämä projekti tulee etenemään.

Siitä vaan lenkille, sillä mikään ei kuluta niin paljoa kuin lenkkeily. Punttisali toki voi auttaa siinä sivussa, mutta jos tosiaan haluat saada rasvan palamaan niin tosiaan paras vaihtoehto on lähteä lenkille. Punttis on hyvä siinä sivussa, mutta yksin punttis ei riitä siihen, että pääsee biitsikuntoon, vaikka se toki tärkeä osa-alue onkin.

Aerobinen harjoittelu on myös todella tärkeä osa treeniohjelmaa ja kannattaa kiinnittää siihen erityisesti huomiota varsinkin, jos turhista kiloista haluat päästä eroon. Aerobisen harjoittelun ohella punttitreeni on paras tapa saavuttaa tuloksia ja tärkeää on myös oikea ruokavalio.

Kirjastosta löytyy paljon tietoa siitä miten pitää syödä treeniä ennen ja treenin jälkeen. Ennen treeniä jokin banaani tai jokin muu hedelmä on oivallinen välipala, mutta treenin jälkeen esimerkiksi ruisleipä on hyvä proteiinin lähde ensi hätään. Sitten myöhemmin, vaikka makarooni ja jauheliha tai vastaava ja salaatin kanssa purkillinen raejuustoa niin päivän proteiini-annos on aika hyvä. Kalasta ja kanasta saa hyvin proteiiniä, mutta kun itse en välttämättä näistä tuotteista perusta niin syön mieluummin makaroonia ja raejuustoa.

Ruokavaliosta vielä sen verran, että vaikka se vaikealta kuulostaakin niin kaikki rasvat ja sokerit sinun kannattaa joksikin aikaa jättää pois ruokavaliostasi heti ensimmäiseksi. Sokerit ja rasvat nimittäin piilottavat lihaksesi tehokkaasti ja nämä eivät pääse sitten niin hyvin esille kuin olisi toivottavaa. Itse olen sinnitellyt aina välillä pari kuukautta ilman sokeria ja pieniä välipaloja ja vaikka alku hankalaa onkin niin, että jo muutaman viikon päästä pärjäät hyvin ilman.

Vielä syömisestä ennen harjoittelua. Kunnon ateriaa ei ennen treeniä kannata syödä, sillä veri pakkautuu tällöin enemmänkin vatsaan eikä kuljeta uutta happea lihaksiin, jolloin treenin teho heikkenee. Suosittelisinkin, että syöt kunnon aterian 2-3 tuntia ennen varsinaista harjoittelua. Onnea keväälle ja toivottavasti onnistut tavoitteessasi. Tässä jotain vinkkejä, joita itse tiedän ja olen käyttänyt.

Tsemppiä!!
 
Viimeksi muokattu:

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Viestin lähetti Virginialainen
Kirjastosta löytyy paljon tietoa siitä miten pitää syödä treeniä ennen ja treenin jälkeen. Ennen treeniä jokin banaani tai jokin muu hedelmä on oivallinen välipala, mutta treenin jälkeen esimerkiksi ruisleipä on hyvä proteiinin lähde ensi hätään. Sitten myöhemmin, vaikka makarooni ja jauheliha tai vastaava ja salaatin kanssa purkillinen raejuustoa niin päivän proteiini-annos on aika hyvä. Kalasta ja kanasta saa hyvin proteiiniä, mutta kun itse en välttämättä näistä tuotteista perusta niin syön mieluummin makaroonia ja raejuustoa.

Ruokavaliosta vielä, että jos puhutaan kuntosalliharjoittelusta niin semmoinen 5 ateriaa päivässä olisi hyvä vetää, eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen. Ja sitten vielä suosittelen palautumisjuomaa treenin jälkeen. Pari grammaa protskua/rasvaton painokilo noin suunnilleen päivässä niin kasvaa lihakset. Vitamiinien tärkeys on myös hyvä muistaa, eli hedelmistä ja purkista vitamiineja että jaksaa. Ja öljyjä kanssa. Hyviä proteiinin lähteitä tosiaan on kana ja tonnikala ja raejuusto ja rahka jne. eli vaihtoehtoja on monia.

No, tämä nyt ei varsinaisesti kyllä liittynyt rasvanpolttoon, vaan ennemminkin salitreenaukseen. Jos rasvaa haluaa polttaa niin ei muuta kuin pitkäkestoisia, matalasykkeisiä lenkkejä ja terveellinen ravinto. Ei siinä sen kummempaa.
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Väliaikatietoja ja tätäkin ketjua ylös...

Biitsi-projekti etenee täällä kohtuullisen mallikkaasti. 5 kiloa on lähtenyt vyötäröltä ja tänään piti jo laittaa vyö housuihin, joiden ylänappi ei meinannut ennen joulua mennä kiinni. Nyt ollaan siis tilanteessa 188 cm ja elopainoa 97 kg. Matkaa ihannelukemaan on siis vielä aika pirusti - 9 kiloa.

Milläkö lähtenyt: aerobista treeniä aika hulluna. Joulun jälkeen lähes joka päivä jotain. Onneksi löytyi kaveri, joka tsemppaa ja lähtee mukaan.

Sulkapalloa, sählyä ja lenkki (45 min alhaisella sykkeellä), jokaista kerran viikossa. Muina päivinä on sitten tultu käytyä spinning-pyörää polkemassa. Aika hauskaa ja toisaalta kaameaa hommaa. Semmoset timmit misut vetää tunteja. Heiluvat pyöränsä päällä ja piiskaavat meitä poloisia. Itsellä niillä hyvä kun paita kostuu ja meikkis meinaa pudota satulasta jo 15 minuutin jälkeen. Olo vaan sen rääkin jälkeen on niin mahtava, että kyllä se huumeesta käy. Homma paranee koko ajan kun oma kunto kasvaa! Alku oli taas yhtä helvettiä.

Nyt sitten samaiselle salille, jonne liityin jäseneksi. Lompakko keveni ihan "mukavasti", mutta nyt tapaan ohjaajan, joka tekee mulle oman lihaskunto-ohjelman. Messevää, kun ei tartte pelkästään vaakaa vastaan taistella, vaan tulee peili mukaan.

Ja se syöminen. Annokset on pienentyneet. Mitään missä on rasvaa en vedä. Lautaselle aina yli puolet salaattia ja sekin maistuu kun heittää päälle balsamiviinietikkaa. Hiilareita järkevästi. Kai se tästä, mutta nälkä on kyllä koko ajan. Kerran viikossa sitten se mässypäivä, ettei mene ihan spartalaiseksi. Tänään tyhjenee pitkästä aikaa muutama pullo viileetä välihyökkääjää. Hikoillaan ne sitten huomenna ulos.

Tsemppiä kaikille projektilaisille.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti mikkojii
Mitään missä on rasvaa en vedä. .

Muista kuitenkin että rasva on yksi tärkeitä kropan käyttämiä aineksia, pitää vaan tietää mitä rasvoja vetää ja kuinka paljon. Rasvojen totaalinen poisjättö ei ole missään nimessä hyvä asia.

Kylmäpuristettua oliiviöljyä ruokalusikallinen salaatin päälle kerran päivässä niin hyvää tulee.
 

juudas

Jäsen
Ja tuo rkl on kyllä aika vähän sekin. Vielä naamariin vaikka kalaöljykapselia. Älä hyvä mies hyvistä rasvoista tingi, vetäise vaikka hiilihydraatteja alaspäin mieluummin.
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
No joo... Ilmaisin itseni vähän tyhmästi. Tarkoitin nyt niillä rasvoilla kaikenmaailman kermajuustoja, metwursteja, hampurilaisia sun muita (helkkarin hyviä) "roskaruokia".

Syön siis vähärasvaista lihaa ja kalaa. Hiilareitakin oon vähentänyt, vaiika kai niitäkin pitää saada. Pastan, riisin ja perunan kanssa ollaan tarkkoina. Yritän tässä opetella ravinto-oppia.

Yritän syödä pieniä annoksia usein, enkä näe välillä nälkää. Ei tule sitten sitä ongelmaa, että aineenvaihdunta menee sekaisin kuin seinäkello ja duunaa kaikesta vetämästäni "lounaspizzasta" niitä makkaroita vyötärölle.

Aamulenkki tyhjin vatsoin on muuten hyvä temppu. Varastojen ollessa tyhjillään liikunta polttaa tehokkaasti rasvaa varsinkin, kun muistaa pitää sykkeen alle 130:ssa.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Itse olen noudattanut sitä, että syön ihan mitä haluan ja koska haluan(jos vaan budjetti antaa periksi), mutta samalla treenaan kunnolla. Salilla tulee käytyä nelisen kertaa viikossa ja ihan fiksusti treenaan. Ei mitään hengailua siellä.

Myös jokapäiväinen kulkeminen töihin tapahtuu pyörällä ja matkaa kertyy n. 3 km suuntaansa. Vielä kun jaksaisi tota salibandya käydä ahkerammin pelailemassa, niin hyvä olisi.

Joskus sitä vaan kiroaa liian hyvää aineenvaihduntaa. Paino ei nouse, vaikka kuinka yrittää. Mutta kuten monet minulle sanovat, että katotaan sitten kun on 30v mittarissa, nii toivon että olis samanlaista kuin nyt...niinpä kai sitten.
 

Veijari

Jäsen
Viestin lähetti JustinCase
Joskus sitä vaan kiroaa liian hyvää aineenvaihduntaa. Paino ei nouse, vaikka kuinka yrittää. Mutta kuten monet minulle sanovat, että katotaan sitten kun on 30v mittarissa, nii toivon että olis samanlaista kuin nyt...niinpä kai sitten.

Samanlaiset uskomukset minullakin oli vuosia sitten, että enpä vaan millään lihoa vaikka mitä söisin. Nyt kun 30v on mittarissa ja noista vuosista tullut 20 kiloa lisää niin ei voi kuin ihmetellä. :) No nyt olen yrittänyt katsoa edes vähän mitä suuhuni laitan ja painokäyrä on taas vaihteeksi laskussa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketjun avausajankohdan jälkeen on 18 kiloa kadonnut taivaan tuuliin. Ihan kohtuullinen tulos liikuntaa harrastamattomalle laiskalle herkkusuulle ;)
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiinnolla kuulisin taas minkälaisia tuloksia ketjun laihduttajat ovat näin kevättä kohden saaneet aikaiseksi. Onko intoa ja tahdonvoimaa riittänyt?
 
Pitkästä aikaa todetaan tilanne.

No, kehitys on ollut suotuisaa, painoa on pudonnut n. 17 kg, mihin täytyy olla todella tyytyväinen. Aiemmin mainostetut kävelylenkit korvasin jo marraskuussa juoksulla ja ennen joulua kipitetyssä Cooperissa tärähti ensi kertaa elämässä yli 3 tonnia. Edellinen ennätys oli 2900.

Jouluun mennessä tavoitepaino oli saavutettu ja tähän mennessä ollaan sinä pysytty, tosin väittäisin kehityksen jatkuneen läskin vaihdolla lihakseen ihan pikkuisen tuonkin jälkeen.

Nyt olisi vielä reilu kaksi kuukautta tuohon Vapun nimipäivään jolloin pitäisi olla samoissa mitoissa kuin nyt, tai korkeintaan saan olla hiukan kevyempi.

Tällä hetkellä tuo tavoite ei tunnu pahalta ja mikäli siihen päästään, haluan olla saman painoinen myös ensi jouluna.

Katotaas miten äijän käy.
 
Motivointia

Nostetaan ketjua ylös...

Salilla käymisen lisäksi pitkiä ja reippaalla tahdilla tehtyjä kävelylenkkejä on mainostettu täälläkin hyvänä rasvanpolttajana. Sain motivoitua itseni riuhtomaan kunnon lenkkejä päivittäin ostamalla itselleni mp3-soittimen. Kun siirtää soittimeen pari tuntia hyvää musiikkia, niin kävelylenkit ovat mielekkäitä ja ainakin minä jaksan kävellä vaikka kuinka pitkiä matkoja mäkisessä maastossa. Suosittelen kokeilemaan, kaikkia tosin ei motivoi samat asiat. Mutta minulle musiikki on oikea henkireikä joten voin yhdistää huvin ja hyödyn.

Tuloksia on tullut saliharjoittelulla kiitettävästi, vielä pitäisi saada vyötärön seudulta senttejä pois. Loppurutistus ennen kesää, nyt on paremmin aikaakin kun koulussa istuminen loppui ja työharjoittelu alkoi. Elämäntapojen muutosta voi jo sanoa pysyväksi, entiseen ei palata; sekä fyysinen että psyykkinen kunto ovat paljon paremmalla mallilla kun jaksaa panostaa rasittavaan liikuntaan tunnin pari päivässä ja katsoo hieman mitä syö...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti bisnesman

Toinen ongelma on sitten se, että viinaa menee suht runsaasti.
Sosiaaliset verkostot kun näyttävät rakentuvan kaikkein tehokkaimmin kuppia ottaessa. Tästä en ole siis valmis luopumaan pelkän painon tippumisen vuoksi.
................................................................................................
Edit: Hyvinhän tuo painonpudotus on edennyt. -18 kiloa viestin kirjoituspäivämäärästä.

Onnistuiko tuo painonpudotus, vaikka viinan kulutus pysyi samana? Itse yritän tiputtaa muutaman kilon, mutta minullekaan se ei ole niin tärkeä asia, että luopuisin kokonaan alkoholista. Olen nyt jonkin aikaa noudattanut sellaista valiota, että olen juonut vettä litrakaupalla päivässä, syönyt omenia, mysliä viilin kera, ruisleipää tomaatilla kurkulla ja salaatinlehdillä, näkkäriä jne. Lisäksi olen kuntolaitteella polttanut noin 150 kaloria päivässä. Onnistuuko tämä kuuri, vaikka kerran viikossa vetäisi ns. perseet olalle? Pitääkö kossuvissy linjat kurissa vai onko se yhtä lihottavaa kun esim. mäyräkoira?
 

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Hieman on hiipunut innostus. Lähtötilanne oli siis 102 kiloa tammikuun alussa. Nyt mittari nousee 94 kiloon (maanantaiaamuisin tosin 96:n kun on sitä keskiketterää taas vedetty, kele, tana).

Mutta pudotusta olisi siis 8 kiloa, mikä on ihan ok. Tosin viimeinen kuukausi on ollut laiskottelua ja syöminenkin on repsahdellut ajoittain.

Katsotaan nyt kuinka käy, kun olen tämän viikon alusta aloittanut pyöräilyn töihin. Matkaa tulee kivasti 14 km yhteen suuntaan. Päälle vielä futistreenit ja seiskan piirimatsit ja satunnaiset sulkapallot, niin pitäisi taas läskin lähteä.

Kesäkuuhun on vielä onneksi kaksi viikkoa ja loman alkuun (lopullinen deadline tulokselliselle laihdutukselle) hieman pidempi aika. Onneksi ei aurinko ole tarjoillut vielä paidattomia kelejä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Blackie
Onnistuiko tuo painonpudotus, vaikka viinan kulutus pysyi samana? Itse yritän tiputtaa muutaman kilon, mutta minullekaan se ei ole niin tärkeä asia, että luopuisin kokonaan alkoholista. Olen nyt jonkin aikaa noudattanut sellaista valiota, että olen juonut vettä litrakaupalla päivässä, syönyt omenia, mysliä viilin kera, ruisleipää tomaatilla kurkulla ja salaatinlehdillä, näkkäriä jne. Lisäksi olen kuntolaitteella polttanut noin 150 kaloria päivässä. Onnistuuko tämä kuuri, vaikka kerran viikossa vetäisi ns. perseet olalle? Pitääkö kossuvissy linjat kurissa vai onko se yhtä lihottavaa kun esim. mäyräkoira?

Parikymmentä kiloa aloittamisvaihetta kevyempänä voin todeta, että juominen ei ole todellakaan vähentynyt.
Oluen tilalle on vaan tullut kirkkaat ja viinit.

Tuolla oluen poisjättämisellä oli aivan uskomaton vaikutus!
Periaatteenani on, että en osta bisseä "pohjiksi". Tällä tavoin jää oluen kulutus pariin kolmeen tuoppiin per kerta.

Kiitoksia Tinkelle ketjun avauksesta, sain motivaatioita tiputtaa painoa, ja opin syömään sillä lailla, että pahin ylipaino pysyy poissa! :)
 

NHL

Jäsen
Re: Re: Beach 2005 - projekti, eli kuinka päästä läskeistä eroon?

Viestin lähetti NHL
Itse olen myös ajatellut pudottaa hieman painoa 74kg -> n. 70kg.

Oho, sitä painoa on tullu vuodessa melkoisesti. Kaksi viikkoa sitten vaaka näytti 81kg. Syksystä lähtien on tullut käytyä melko kiitettävästi salilla(jopa 5 kertaa viikossa). Väittäisin, että lihasmassaa on tullut vuodessa ainakin 3-4kiloa. Hauiksen paksuus kasvanut n. 8cm. Ehkä sitä läskiäkin tullut hieman (kirjoitusten ainaka/jälkeen tuli nautittua olutta kaksinkäsin). Jotenkin urheilu ja viinanjuonti kulkee käsi kädessä, paha sanoa syytä...

Pari viikkoa sitten aloitin vähärasvaisen ruokavalion + kovaa urheilua päivittäin. Lenkki(5-10km) 1-2 kertaa päivässä + vatsalihakset/leuanvedot/tukinnostot ulkona tai vaihtoehtoisesti pyöräilyä 20-30km. Salilla en ole ehtinyt käymään kuin 1-2 kertaa viikossa tässä kuussa. Sählyä tullut pelailtua kerran viikossa. Niin ja painoa tällä hetkellä n. 77-78kg. Tavoitteena saada rasvaa sen verran pois, että sikspäkki näkyy kunnolla tai näkyis edes :)

Tietääkö nimimerkki Daespoo rasvanpolttokapseleiden hyödyistä. Olen syönyt viime viikkoina C4 system nimistä valmistetta. Paha vielä sanoa tehosta, mutta vatsan se laittaa toimimaan aika kiitettävän hyvin.
 

juudas

Jäsen
"aloitin vähärasvaisen ruokavalion"

Olen tästä varmaan täällä ennenkin maininnut, mutta useimmilla dieetti onnistuu parhaiten karsimalla hiilihydraatteja ja korostamalla erityisesti proteiinin, mutta myös hyvän rasvan osuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös