McTorson voimasuhdearviot kaudelle 2019–2020

  • 231 899
  • 775

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestäni niin kauan kun näistä ei makseta rahaa/taustalla liiku rahaa ja ennakoiden tekijä on amatööri, niin se on yksi paskan hailee vaikka ennakkojen kärjessä olisi Mikkelin Jukurit ja Kärpät sarjan heikoimpana Tapparan kanssa. Vaikutus sarjasijoituksiin on nolla ja ainoa asia mitä näistä voi saada on joko hetkellinen kunnia keskustelupalstalla taikka pari näpäytästä joiltain nimimerkeiltä.

Ei tää nii vakavaa oo hei.
Se on toki ongelma jos joku tämän hirvittävän vakavasti ottaa, mutta pääasiassa nähdäkseni näin ei ole. Tämä on keskustelupalsta, jossa kuuluukin esittää omia näkemyksiä tai olla eri mieltä asioista. Ei tänne ole mitään järkeä julkaista omia ennakointejaan, jos ei halua kuunnella muiden kommentteja tai mielipiteitä niistä.

Ja juuri siitähän tässä ketjussa on kyse. Monet ovat eri mieltä McTorson kanssa, jotkut jopa vahvasti eri mieltä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että on jotenkin kauhean vakavaa, vaikka näihin asioihin liittyen onkin erimielisyyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on toki ongelma jos joku tämän hirvittävän vakavasti ottaa, mutta pääasiassa nähdäkseni näin ei ole.

Niin no syystä taikka toisesta kun näitä on lueskellut, niin tuntuu että Torson arviot juuri on kovin vakavasti otettu. Tapparan omilla keskustelupalstoilla keskustelu aiheesta on valitettavasti lähes lukukelvotonta kamaa.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Niin no syystä taikka toisesta kun näitä on lueskellut, niin tuntuu että Torson arviot juuri on kovin vakavasti otettu. Tapparan omilla keskustelupalstoilla keskustelu aiheesta on valitettavasti lähes lukukelvotonta kamaa.

No mutta se palsta on noin muutenkin täysin lukukelvotonta kamaa. Siellä ei saa olla eri mieltä yhtään mistään muutaman nimimerkin kanssa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin no syystä taikka toisesta kun näitä on lueskellut, niin tuntuu että Torson arviot juuri on kovin vakavasti otettu. Tapparan omilla keskustelupalstoilla keskustelu aiheesta on valitettavasti lähes lukukelvotonta kamaa.
Itse en Tapparan omia palstoja lueskele, joten kommentoin vain sitä mitä täällä jatkiksessa tapahtuu. Vaikka olisi vahvasti eri mieltä, niin ei se suoraan tarkoita, että otetaan asia erityisen vakavasti.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Niin no syystä taikka toisesta kun näitä on lueskellut, niin tuntuu että Torson arviot juuri on kovin vakavasti otettu. Tapparan omilla keskustelupalstoilla keskustelu aiheesta on valitettavasti lähes lukukelvotonta kamaa.
Kaikki kunnia Torsolle, mutta mun mielestä on suht uskomatonta loukkaantua yhden ihmisen ennen kautta tekemistä arvioista. Hyvin perusteltuja kaikki mutta ei ne mitään muuta ole kuin arvioita, ne voi osua kohdilleen tai sitten ei. Täälläkin puolella näyttää olevan järjestys joillekin kova paikka, ihan turhaan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Nyt olisi mielenkiintoista nähdä, mihin Lukon alkuperäinen arvio asettuisi. Hyökkäyshän oli 10 ja puolustus vähän akilleen kantapää.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Antaa pelien näyttää. Edelleenkään en usko Pekka Virran kiekkoon.

Kyse olikin kai alunalkaen materiaalien arvioinnista ja valmennushan oli arvioitu erikseen. Siihen suhteutettuna meinasin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt olisi mielenkiintoista nähdä, mihin Lukon alkuperäinen arvio asettuisi. Hyökkäyshän oli 10 ja puolustus vähän akilleen kantapää.
Lukon puolustuarviossa oli mukana Heinola. Heikkinen on siis ainoa lisäys. Jokatapauksessa, heti alussa kerroin, että kesken kauden hankitut yksittäiset pelaajat eivät vaikuta voimasuhdearvioni kokonaistulemaan. Heikkinen on hyvä pelaaja, muttei keikauta tätä laivaa suuntaan tai toiseen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin no syystä taikka toisesta kun näitä on lueskellut, niin tuntuu että Torson arviot juuri on kovin vakavasti otettu. Tapparan omilla keskustelupalstoilla keskustelu aiheesta on valitettavasti lähes lukukelvotonta kamaa.
Häh? Siis ymmärsinsinkö nyt oikein, että meikäläisen sepustuksista keskustellaan muuallakin kuin täällä. Aikamoista! Antaa palaa vain!
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Lukon puolustuarviossa oli mukana Heinola. Heikkinen on siis ainoa lisäys. Jokatapauksessa, heti alussa kerroin, että kesken kauden hankitut yksittäiset pelaajat eivät vaikuta voimasuhdearvioni kokonaistulemaan. Heikkinen on hyvä pelaaja, muttei keikauta tätä laivaa suuntaan tai toiseen.

Eli et ole halukas päivittämään kesken kauden voimasuhdearvioita ja olet edelleen sitä mieltä, että Lukon puolustus on jaetulla viidennellä tilalla tai seitsemäs voimasuhteita arvioitaessa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli et ole halukas päivittämään kesken kauden voimasuhdearvioita ja olet edelleen sitä mieltä, että Lukon puolustus on jaetulla viidennellä tilalla tai seitsemäs voimasuhteita arvioitaessa.
Juuri näin! Kesken kauden joukkueeseen liittyneen yksittäisen pelaajan vaikutus on isossa kuvassa sen verran pieni, että sellaisen lisääminen pisteytykseen on perin hankalaa. Sen vuoksi täksi kaudeksi moisesta leikkimisestä luovuin. Olen tyytyväinen Lukon arviooni näin. Huomautan sinulle edelleen, että Heinola ja Reunanen olivat Lukon puolustuksen arviossani mukana alun alkaen.

Lukko oli Kärppiä vastaan noin valovuoden perässä reilu viikko sitten. Heinola ja Heikkinen avittavat eron kuromisessa. Toki Kärpiltäkin uupuivat sellaiset pelimiehet kuin Junttila ja Pesonen.

Edit. Ei kai Lukko ollut sijalla seitsemän minun arvioissani?
Edit. 2. Junttila pelasi kyseisessä pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lukko oli Kärppiä vastaan noin valovuoden perässä reilu viikko sitten. Heinola ja Heikkinen avittavat eron kuromisessa. Toki Kärpiltäkin uupuivat sellaiset pelimiehet kuin Junttila ja Pesonen.
Junttila oli kylläkin Kärppien kokoonpanossa silloin. Lukolta puuttui myöskin Elo. Toki tällaiset yksittäiset pelaajat eivät sitä tosiasiaa muuta, että Kärpät oli ja on edelleen paljon Lukkoa edellä, mutta tulinpahan korjaamaan, kun vedit taas hassusti hieman kotiinpäin.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Juuri näin! Kesken kauden joukkueeseen liittyneen yksittäisen pelaajan vaikutus on isossa kuvassa sen verran pieni, että sellaisen lisääminen pisteytykseen on perin hankalaa. Sen vuoksi täksi kaudeksi moisesta leikkimisestä luovuin. Olen tyytyväinen Lukon arviooni näin. Huomautan sinulle edelleen, että Heinola ja Reunanen olivat Lukon puolustuksen arviossani mukana alun alkaen.

Lukko oli Kärppiä vastaan noin valovuoden perässä reilu viikko sitten. Heinola ja Heikkinen avittavat eron kuromisessa. Toki Kärpiltäkin uupuivat sellaiset pelimiehet kuin Junttila ja Pesonen.

Varmaan kannattaa muistaa, että arvioit kuitenkin tulevat vahvistukset vielä erikseen ja annoit siitä vaikka Lukolle 0 pistettä. Minusta viime kaudella 40 pistettä pakin tontilta laukonut pelaaja on jonkun arvoinen eli pistearviosi ei tältä osin pidä.

Kannattaa myös muistaa, että Lukolta puuttuivat kyseisestä pelistä Elo ja Nemecek ja puolustus vaihtunut puoliksi uusiksi. Jos haluat vetää syksyn pelejä vertailukohdaksi niin kannattaa muistaa, että myöskään laskemasi Heinola ei pelannut ko. ottelussa. Ottelu sinänsä oli maaliodottamaltaan aika tyypillinen koti vs. vieras-ottelu, eli ei Kärpiltäkään mitään järkyttävää dominanssia sinänsä.

Ja Junttilahan pelasi kuten yllä mainittiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Junttila oli kylläkin Kärppien kokoonpanossa silloin. Lukolta puuttui myöskin Elo. Toki tällaiset yksittäiset pelaajat eivät sitä tosiasiaa muuta, että Kärpät oli ja on edelleen paljon Lukkoa edellä, mutta tulinpahan korjaamaan, kun vedit taas hassusti hieman kotiinpäin.
Totta, minun moka. Ei ollut tarkoitus vetää kotiinpäin. Sekoilin, kun Junttila oli pois sitten seuraavasta pelistä HIFK:ta vastaan. Kiitos korjauksesta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan kannattaa muistaa, että arvioit kuitenkin tulevat vahvistukset vielä erikseen ja annoit siitä vaikka Lukolle 0 pistettä. Minusta viime kaudella 40 pistettä pakin tontilta laukonut pelaaja on jonkun arvoinen eli pistearviosi ei tältä osin pidä.
Katsotaan rauhassa, mikä remonttihommiin keskittyneen Heikkisen kontribuutio on Lukon pärjäämiselle runkosarjassa. Eikä siinä mitään, vaikka Heikkinen Lukon menoon erityisen positiivisesti vaikuttaisikin. Kokonaisuus on kuitenkin se iso sana ja tässä vaiheessa pitäydyn tyytyväisenä arviossani, eli Lukko on runkosarjan kuudes.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei Lukon pakisto missään nimessä ole Liigan rankingissa sijalla 5 taikka 7? se nyt on aivan päivänselvä asia, eikä vaadi sen kummoisempia värilaseja. Sitä se saattoi kuitenkin olla, ennen kuin kauteen lähdettiin ja kun runkosarjaa on nyt Lukon osalta pelattu sellaiset 20 ottelua, niin tässä on kukin hieman viisaampi missä mennään.

Press, Klok sekä Nemecek olivat kaikki kysymysmerkkejä ja näistä Press sekä Nemecek ovat osoittautuneet erinomaisiksi pelimiehiksi ja Press saattaa olla jopa koko Liigan paras kiekollinen puolustaja. Klok taasen ei ole vakuuttanut oikeastaan yhtään.

Kun puhutaan kautta ennen tehdyistä ennakoista, niin Heinolaa tuskin kukaan olisi suoraan rankannut mihinkään kärkisijoille, kun puhutaan Liigan parhaimmista puolustajista. Puljujärvi sekä Lammikko (sori Torso ei nyt kohdistu suoraan sinuun) ovat saaneet ihan helvetillisen suitsutuksen NHL-statuksesta ja Heinolan jokaisen NHL-pelin nähneenä, voi sanoa että Ville oli siellä pelaamassa ja pärjäämässä, eikä pelkäämässä ja selviytymässä, joten kyllä Heinola jo yksistään tuo ihan äärettömän ison vahvuuden tohon puolustukseen ja ehkä kesän ennakot olisi syytä ainakin tämän miehen merkityksestä muuttaa.

Tosiaan sitten tuli vielä Ilkka Heikkinen vielä vähän pellailemaan Lukkoon ja vaikka en mikään fanipoika häntä kohtaan ole, niin onhan hän aivan helvetin kova pelimies halutessaan ja siitä kertoo viime kausien pistemäärätkin.

Minä ostan väitteen, kun kesällä kun me näitä tehtiin, niin Lukon sijoitus ja arvio oli ihan oikeanlainen ja varsin suuntaa antava. Ota kuitenkin koppi, kun sanon Lukon olevan voimasuhteissa tällähetkellä aika vahvasti kolmantena, kun katsellaan alkukauden peliesityksiä sekä kokoonpanoa tällä hetkellä. Puolustus itsessään on nyt samalla viivalla Kärppien kanssa, joka arvioissasi oli paras. Hyökkäys (kuten jo kesällä sanoin) ei ole 10 arvoinen, eikä parempi kuin Tapparan vastaava.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Katsotaan rauhassa, mikä remonttihommiin keskittyneen Heikkisen kontribuutio on Lukon pärjäämiselle runkosarjassa. Eikä siinä mitään, vaikka Heikkinen Lukon menoon erityisen positiivisesti vaikuttaisikin. Kokonaisuus on kuitenkin se iso sana ja tässä vaiheessa pitäydyn tyytyväisenä arviossani, eli Lukko on runkosarjan kuudes.

Eli haluat hirttäytyä näihin ennen kauden alkua tekemiisi analyyseihin. Se on ihan fine, mutta tiettyä tarkoituksellisuudenmukaisuuttahan näissä näkee. Lukolla on parempi puolustus kuin Kärpillä, hyökkäys suht tasan. Kevään eri tekijöihin en ota kantaa kuten ei kukaan muukaan täällä, koska kenenkään kompetenssi ei riitä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli haluat hirttäytyä näihin ennen kauden alkua tekemiisi analyyseihin. Se on ihan fine, mutta tiettyä tarkoituksellisuudenmukaisuuttahan näissä näkee. Lukolla on parempi puolustus kuin Kärpillä, hyökkäys suht tasan. Kevään eri tekijöihin en ota kantaa kuten ei kukaan muukaan täällä, koska kenenkään kompetenssi ei riitä.
Sinähän mietiskelit, että olisi mielenkiintoista nähdä, mihin Lukon alkuperäinen arvio asettuisi. Siihen olen vastannut. Ei tässä ole ollut kyse minun haluista, vaan sinun. Ei siinä, mielelläni olen sinulle vastannut. En minä muuten ole lähtenyt Kärppiäkään uudelleen arvioimaan, vaikka sinne tuli Junttila. Muillekin joukkueille on vahvistuksia tullut ja nyt Lukolle tuli Heikkinen. Vahvistuspisteitä Kärpille oli varattu 1 ja Lukolle 0. Vähän heittää, ei pahasti. Puljujärven saapuminen juuri ennen voimasuhdearvioni viimeistelyä aiheutti oman ison haasteensa. Edelleen, kokonaisuus on se iso sana.

Se on pikkaisen erikoista, ettet ota kantaa kevään asioihin. Hankala on voimasuhteista keskustella, jos niin ei tee. Kyllä tässä minun arviossani on tarkoitus pohtia runkosarjan lopputulosta. Siinä arvioin Lukon päätyvän sijalle kuusi.

Kärpät on edelleen ennakosuosikki, jolle kovan haasteen asettaa Tappara. HIFK, JYP, ilves ja Lukko vaanivat takana aika tasavahvoina, mikäli jommalla kummalla kärkikaksikosta alkaa lipsumaan.

Edit. Kärppien vahvistuspisteet.
 
Viimeksi muokattu:

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Sinähän mietiskelit, että olisi mielenkiintoista nähdä, mihin Lukon alkuperäinen arvio asettuisi. Siihen olen vastannut. Ei tässä ole ollut kyse minun haluista, vaan sinun. Ei siinä, mielelläni olen sinulle vastannut. En minä muuten ole lähtenyt Kärppiäkään uudelleen arvioimaan, vaikka sinne tuli Junttila. Muillekin joukkueille on vahvistuksia tullut ja nyt Lukolle tuli Heikkinen. Vahvistuspisteitä Kärpille oli varattu 1 ja Lukolle 0. Vähän heittää, ei pahasti.

Niin kysyin ja vastasit, että Lukon alkuperäinen puolustuksen arviointi pätee eli se on sijoilla 5-7. Eli olet haluton muuttamaan alkuperäistä arviotasi, koska näin ei ole.

Se on pikkaisen erikoista, ettet ota kantaa kevään asioihin. Hankala on voimasuhteista keskustella, jos niin ei tee. Kyllä tässä minun arviossani on tarkoitus pohtia runkosarjan lopputulosta. Siinä arvioin Lukon päätyvän sijalle kuusi.

Nimenomaan runkosarjan lopputulosta. Minä tarkoitin pudotuspelejä, kun runkosarjan lopputuloshan on sinänsä helppo ennustaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin kysyin ja vastasit, että Lukon alkuperäinen puolustuksen arviointi pätee eli se on sijoilla 5-7. Eli olet haluton muuttamaan alkuperäistä arviotasi, koska näin ei ole.
Jos pikkaisen pohdiskelisit myös itse, niin huomaisit kyllä, missä mennään. Parhaat puolustusarvosanat annoin HIFK:lle, Tapparalle, Ilvekselle ja Kärpille. Kaikki saivat tylsästi numeron 9. Lukko tuli viidentenä arvosanalla 8,5. Jonkin verran sain kritiikkiä Lukon hyvästä arvosanasta. Jos haluat numeroilla leikkiä, voit pistää puolipistettä Lukon perään ja nautiskella siitä, että Lukon puolustus nousee samaan kategoriaan muiden kärkijoukkueiden kanssa. Jos annat kokonaisen pisteen, niin Lukon puolustus on paras kaikista. Erot ovat pienet, ota herne pois nenästä.
Nimenomaan runkosarjan lopputulosta. Minä tarkoitin pudotuspelejä, kun runkosarjan lopputuloshan on sinänsä helppo ennustaa.
Voimasuhdearvioni koskettaa runkosarjaa. Ennustahan nyt tuo helppsti ennakoitava runkosarjan loppujärjestys tähän.
 

Ränse

Jäsen
Heinola, Heikkinen, Reunanen, Press ja kolmospariin vielä Tshekin EHT-tason Nemecek ja Klok. Väitän että toi on tässä kokoonpanossa Liigan paras. Näyttää enemmän KHL-joukkueen pakistolta kuin Liigan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Jos pikkaisen pohdiskelisit myös itse, niin huomaisit kyllä, missä mennään. Parhaat puolustusarvosanat annoin HIFK:lle, Tapparalle, Ilvekselle ja Kärpille. Kaikki saivat tylsästi numeron 9. Lukko tuli viidentenä arvosanalla 8,5. Jonkin verran sain kritiikkiä Lukon hyvästä arvosanasta. Jos haluat numeroilla leikkiä, voit pistää puolipistettä Lukon perään ja nautiskella siitä, että Lukon puolustus nousee samaan kategoriaan muiden kärkijoukkueiden kanssa. Jos annat kokonaisen pisteen, niin Lukon puolustus on paras kaikista. Erot ovat pienet, ota herne pois nenästä.

Joo siis ei siinä mitään, kysyin mielipidettäsi ja sain vastauksen. Vaikkakin sitten valtavirrasta poikkeavan. En minä siitä erityisemmin nautiskele, mitkä pisteet annat Lukon puolustukselle. Kunhan vaan olin kiinnostunut kun kuitenkin hyökkäykselle annoit kympin niin kaiken järjen mukaan Lukon pitäisi olla tuolla puolustuksella hyvin lähellä Kärppiä ja Tapparaa. Näin ei kuitenkaan ole, koska olet tästä syystä ilmeisen haluton päivittämään näkemyksiäsi. Enkä tässä ole millään kerjuureissulla johtavalta analyytikolta, huvin vuoksihan näitä tehdään ja huviksi lueskellaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joo siis ei siinä mitään, kysyin mielipidettäsi ja sain vastauksen. Vaikkakin sitten valtavirrasta poikkeavan. En minä siitä erityisemmin nautiskele, mitkä pisteet annat Lukon puolustukselle. Kunhan vaan olin kiinnostunut kun kuitenkin hyökkäykselle annoit kympin niin kaiken järjen mukaan Lukon pitäisi olla tuolla puolustuksella hyvin lähellä Kärppiä ja Tapparaa. Näin ei kuitenkaan ole, koska olet tästä syystä ilmeisen haluton päivittämään näkemyksiäsi.
Mitä ilmeisimmin minä en nyt jostain syystä saa selkiytetty näkemystäni sinulle. Ei kai minun näkemykseni ole ainakaan kovin paljon valtavirrasta poikkeava, vai mitä tarkoitit tuolla? Lukolla on kova puolustus Heinolan sekä Heikkisen tulon myötä ja hyökkäys on ollut vahva koko ajan. Lukko on haastajaryhmässä Tapparan ja Kärppien takana. Siinä tuo minun näkemykseni Lukosta tällä hetkellä on.

Mitä tulee Lukon kympin hyökkäykseen, niin ymmärtänet , ettei se sitä enää tällä hetkellä olisi, jos päivityksiä tekisin. Junttilan tulon myötä se olisi valahtanut alaspäin. Jo Puljujärven tulo aiheutti tuon suhteen harmaita hiuksia. HIFK on muuten vahvistanut puolustustaan Järvisellä ja hyökkäystään Keräsellä. Toivon, että olet ymmärtänyt alun alkaen perusteeni sille, miksi en päivitysleikkiin halunnut lähteä. Tämä asia oli selvä jo kesäkuussa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mitä tulee Lukon kympin hyökkäykseen, niin ymmärtänet , ettei se sitä enää tällä hetkellä olisi, jos päivityksiä tekisin. Junttilan tulon myötä se olisi valahtanut alaspäin. Jo Puljujärven tulo aiheutti tuon suhteen harmaita hiuksia. HIFK on muuten vahvistanut puolustustaan Järvisellä ja hyökkäystään Keräsellä. Toivon, että olet ymmärtänyt alun alkaen perusteeni sille, miksi en päivitysleikkiin halunnut lähteä. Tämä asia oli selvä jo kesäkuussa.

Eli myönnät itsekin, että arviosi ei enää päde? Esim. Lukon osaltahan siinä arviossa on nyt hyökkäys, puolustus ja vahvistukset väärin. Miksi siis seurata enää toteutuneita sijoituksia siihen arvioon, kun se kerran on väärä etkä halua niitä korjata?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös