Tinder – statsit & keskustelu

  • 651 408
  • 1 721

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Äänestän kyllä paidatonta tai wifebeater -poseerauksia vastaan jos hakusessa on akateemisesti koulutettu nainen. Monelle tuo on iso Ei.

Kuvat ovat kyllä hankalia. Itsekin olin huono kuvaaja enkä muutenkaan pitänyt poseeraamisesta tai viettänyt aikaa kuvattavana.
Ei niitä kuvia tosiaan itse kuulu ottaa. Muiden ottamat kuvat vaihtelevissa lokaatioissa viestivät, että joko a) olet ihminen, jolla on kontakteja ja sosiaalista elämää tai b) olet lavastanut koko homman, jolloin osoitat olevasi ns. tosissaan.

Itse jouduin tähän jälkimmäiseen turvautumaan, koska en normaalisti räpsi kuvia. Pari muutaman tunnin kuvaussessiota aurinkoisessa kesäympäristössä riittää.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäs se mursuliini nyt taas höperöi? Ettei ole vaan ollut liian vahvaa akvaviittiä keskikesän riennoissa? Ethän toki meinaa, etteivät naiset osaisi olla stalkkereita, härskejä gold-diggereitä tai vaikkapa väkivaltaisia - eli jokainen tapaaminen ei todellakaan ole täysin riskitön miehen-kään kannalta.

Molempien osapuolten näissä kannattaa minusta tarkkana olla.
Pari Karl Friedrichiä tuli nautittua laiturinnokassa näitä tinder-juttuja lukiessa. Ehkä sitten sen piikkiin.

Itse en ole koskaan pelännyt mainitsemiasi ihmistyyppejä. Varmaan heitä naisistakin löytyy, mutta lasken todennäköisyyden sen verran matalalle, että en jaksa asiasta huolehtia. Ja gold diggerithän eivät sinällään tähän liity millään tavalla.
Ok. Voitko näyttää kuka tässä ketjussa tai palstalla on puhunut näin. Ja itse ymmärrän katkeruuden, samalla tavalla kun ymmärrän niiden naisten katkeruuden (kaikkia) miehiä kohtaan, jotka ovat olleet väkivaltaisessa suhteessa.
Tällä palstalla ei kaiketi olla vielä päästy vihan tunteiden kirjoon. Kaikenlaista katkeruutta, esineellistämistä ja halveksuntaa sen sijaan esiintyy. Parista viestistä tuli mieleen wanhat hyvät ajat naisasiat-ketjussa, kun nimimerkki "HIFK" viihdytti yleisöä inttikaveri-tarinoillaan.

Sanoisin, että siihen parisuhteeseen pääsemisessäkin on aika olennaista siellä ensitreffeillä tai jossain ne samat taidot kuin irosuhteissa. Eikö jokainen suhde ole aluksi ''irtosuhde''.
Varmaan osa taidoista on juu hyödyllisiä. On kuitenkin tilastollinen fakta, että loppujen lopuksi valtaosa miehistä päätyy suhteeseen ja myöhemmin avioliittoon naisen kanssa. Aika usein käy vielä niin, että partneri löytyy niinkin konventionaalisilla tavoilla kuin kavereiden tai työporukan kautta.

Tinder on erinomainen lisä niille, jotka eivät jaksa heilua viikonloppuja tanssilattioilla tai jotka eivät mielellään etsi kumppania kaveriporukoista. Väitän kuitenkin, että luonne ratkaisee suurimmassa osassa tapauksista.

Aha, eli ne asiat eivät pidä paikkaansa, josta puhuin? Naisilla ruumiin vammat eivät vaikuta, ja huumori ja avoisuus eivät pohjaa persoonallisuus- ja tempperamenttipiirteisiin tai sitten, että näitä voi muuttaa haluamallaan tavalla?
Jos huumori ja persoonat eivät kohtaa, mitä järkeä edes tavoitella suhdetta? Jos pitää hiljaisista ja ujoista tyypeistä, kannattaa etsiä sellaisia. Heitäkin löytyy Tinderistä. Yleensä kannattaa kuitenkin olla oma itsensä, koska esittämisestä jää ennen pitkää kiinni, eikä moni arvosta sellaista.

Näin se on kun tapahtuu kiintyminen, mutta väitän, että ensikohtaamisessa on kohtalaisen selkeät positiiviset piirteet, jotka vetoavat. Ja tässä nyt on olennaista se, että Tinderin kaltaisessa ympäristössä nämä pinnalliset ja toisaalta erottelevat seikat korostuvat. Tämä on hei ihan valtavirran näkemys tästä asiasta.
Näinhän se on kautta maailmanhistorian mennyt. Onneksi tänä päivänä meille introverteille kynänviuhuttelijoillekin on kysyntää, kun pienellä panostuksella voi tuoda omia hyviä puoliaan esiin huomattavasti helpommin kuin ennen vanhaan, jolloin omia avujaan joutui esittelemään diskovalojen välkkeessä.

Jos nyt ajatellaan, että nämä asiat ovat enemmänki rakenteissa kuin yksilöissä - miehen malli ja näin - niin tunnut kuitenkin viestittävän, että vastuu asian korjaamisesta on miesyksilöillä ja et tunnu sympatiseeraavan miehiä, jos kokevat tilanteen epäoikeudenmukaisena ja ehkä katkeroituvan. Mutta sitten kun yhteiskunnassa on rakenteellisia asioita, jotka syrjivät naisia, niin tunnut suhtautuvan näihin epäkohtina, jotka yhdessä tulee korjata ja ymmärrät, että asia harmittaa naista. Itse ymmärrän työelämässä miehille katkeroituvaa naista, joka ei saa ylennystä koska ei osallistu saunotteluun, samoin kuten ymmärrän katkeroituvaa ja yksinäiseksi jäävää miestä esim. joltain muuttotappiopaikkakunnalta, joka elänyt nimenomaan kuvaamassasi maailmassa. Mutta sinun mielestäsi ampukoon ressukka päänsä pois, jos joskus on erehtynyt jotain väärää sanomaan.
Ei kenelläkään ole mitään vastuuta "asian korjaamisesta", koska ihmiset saavat ihan itse päättää, kenen kanssaan viettävät aikaa. Mikäli mainituilla miesyksilöillä on ongelmia asian suhteen, on käytännössä kaksi vaihtoehtoa:

a) kohenna omaa profiilia; käy parturissa, hanki harrastuksia, luo kiinnostava profiili, harjoittele treffeillä käyttäytymistä
b) syytä kaikkia muita siitä, että et ole vastakkaisen sukupuolen edustajien silmissä kiinnostava.

Suosittelen vaihtoehto a).

Mitä tulee yleisesti yhteiskunnallisiin rakenteisiin, niin ne ovat politiikan alueelle osuvia asioita, joiden mielekkyys keskustelunaiheena perustuu vaikutusmahdollisuuksiin. Lienet kuitenkin samaa mieltä kanssani siitä, että valtion ei tule puuttua ihmisten väliseen parinmuodostukseen?

Mutta jos nyt tosiaan mietitään, niin se miten itse hahmotan maailmaa, on syntynyt peruskoulun jälkeen lukiossa ja yliopistossa. Miten voisin tuomita ja evätä empatian henkilöltä, joka on mennyt töihin suoraan peruskoulusta, ja ei hahmota maailmaa kuten minä?
Tämä riippuu omalla kohdallani asenteesta. Siinä että joku ei pärjää koulussa tai ymmärrä monimutkaisia asioita, ei ole mitään pahaa. Jos sen sijaan syyttää ja haukkuu naisia omista ongelmistaan, menettää helposti sympatiat ainakin omissa silmissäni.

Eli että maailmassa on ''ilkeät naiset'' ja ''tavalliset miehet'', jotka käyvät sukupuolten sotaa tai jotain? Eikö kannattaisi ottaa johonkin Henry Laasaseen yhteyttä, jos haluaa keskustella tällä tasolla?
Viittasin tähän käynnissä olevaan diskurssiin, jota muutamat nimimerkit edellä harrastavat.

No ei ajaudu vapaaehtoisesti ei. Mutta, ehkä niitä raiskareita on vähemmän mitä esitetään...

ja, tästä nyt tulee paskamyrsky, mut voisko jollain tavalla myös miettiä, että (joidenkin) naisten preferensseissä on jotain sellaista, että raiskarit menestyvät suhteessa hyvin näillä markkinoilla? Saattaa olla statusta, röyhkeyttä, sitä itsevarmuutta, ehkä pientä jännitettä joka houkuttaa, ja näiden vetämänä ei huomioda hälytysmerkkejä tai miehen empatiavajetta, sitä miten mies kohtelee muita tavallisessa elämässä, minkälaisia mielipiteitä ja näkemyksiä on, mitä harrastaa jne. En nyt voi olla miettimättä Ari Lähdemäen tapausta, jossa herran kusipäisyys oli piireissä tiedossa, mutta seuraa riitti.

No ehkä tämä nyt tarkoittaa sitä, että kun osaksi miesten vaikeudet voi kuitata sillä, että kannattais muuttaa tapaa toimia (minkä kyllä uskon tiettyyn pisteeseen olevan mahdollista), niin osaksi myös naisten vaikeudet (sanoit itse, että yksi vaikeus on raiskareiden pelko) voi kuitata, että kannattaa pyrkiä paremmin ottamaan kumppanista selvyyttä.
Ihmisistä harvoin saa kattavaa kokonaiskuvaa lyhyen tutustumisen perusteella. Varmasti osa naisista arvostaa joitakin luonteenpiirteitä, joita stereotypisissa "saalistajissa" on, mutta se ei tarkoita, että he jollain tavalla kerjäisivät seksuaalista väkivaltaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei niitä kuvia tosiaan itse kuulu ottaa. Muiden ottamat kuvat vaihtelevissa lokaatioissa viestivät, että joko a) olet ihminen, jolla on kontakteja ja sosiaalista elämää tai b) olet lavastanut koko homman, jolloin osoitat olevasi ns. tosissaan.

Itse jouduin tähän jälkimmäiseen turvautumaan, koska en normaalisti räpsi kuvia. Pari muutaman tunnin kuvaussessiota aurinkoisessa kesäympäristössä riittää.

Samassa veneessä, kuten @Tadu myös. Vasta tajuttuani kuvien ottamisen tärkeyden ja sen todellisuuden, pitää minun alkaa hommaamaan jonkunnäköistä "köyhän miehen" tai "ei niin mallin näköinen" mallikansiota. Lavastus on se juttu. Ja siis kuvissa oleminen on yleensä vaivaannuttavaa ja omasta mielestäni näytän perunalta joka kuvassa, joten joko peili tai kuva valehtelee tai sitten pitää jonkun osaavan pidellä kameraa. Jos sen jälkeenkin näytän perunalta, niin sitten on pakko uskoa, että näytän perunalta. Tosin on myös kuvatodisteita jossa näytin suunnilleen samalta mitä peili sanoo tai mitä peili valehtelee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on ihan totta, monelle se on iso EI, mutta tässä taas tullaan myös siihen, että jos on riittävän hyvä kroppa, niin vaikka se muuten on iso EI, niin joissain tapauksissa se on: "Onpas uskomattoman hyvä kroppa, toi vaimonhakkaaja paita on ihan hirveä ja jos olisimme yhdessä, niin sitä ei käytettäisi ja jos tulisi treffeille se päällä, niin se homma loppuisi siihen". "Mutta laitan nyt match tällä kertaa, voihan se muuttua". Sitten menet tapaamaan ykköset päällä, niin nainen on myyty ja tietää, että siellä Clark Kentin vaatteiden alla on jotain tavoiteltavaa.

Naiset sanoo paljon asioita, että iso EI tämä ja iso EI tuo, mutta on tilanteita missä ne periaatteet lentää ikkunasta takavasemmalle, ainakin sen hetken ajaksi, joskus vuosiksi.

Myös kun nainen sanoo, että toi sun pömppömaha on just hyvä, niin todennäköisesti ei laittaisi vastaan jos sen tilalla olisi pyykkilautavatsa.
Noh. Joko sinä olet nyt liian pessimisti tai minä liian optimisti. En yleensä kyllä ole liian optimisti. Jos olen sinun juttujasi ymmärtänyt, niin tinderöinti voisi mennä paremminkin. Itselläni ihan hyvä rekordi. Onneksi tosin ei ole muutamaan vuoteen tarvinnut Tinderiä käyttää. Eli pitäydyn kannassani.

Jos haluat alastonkuvilla hurmaantuvia naisia, laita alastonkuva. Jos haluat hurmata henkisesti kehittyneempiä naisia, kannattaa unohtaa junttimaiset kuvat.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Onhan tuolla Tinderissä jotain tapahtunut, kun paljon huonommilla kuvilla joskus parisen vuotta sitten saattoi olla parhaimmillaan jotain 10 keskustelua samaan aikaan päällä. Nyt hyvä jos yksi nainen jaksaa jutella päivää pidempään. :D

Torstaina latasin tämän takaisin ja tähän asti tullut noin 150 tykkäystä meikäläiselle. Takaisin olen tykännyt ehkä viidestätoista tyttelistä ja yhtä lukuunottamatta ollut todella kankeita keskusteluja. Tätä yhtä sitten treffasinkin ja seksiin asti se tietenkin päätyi, kuinkas muutenkaan.

Alan epäillä sitä, että miehistä alkaa olla jo melkein ylitarjontaa ja tuolla on erotuttava entistä enemmän massasta. Hyvin harva nainen myöskään jaksaa lukea esittelytekstiä, ellei sitten joku kuva ole kiinnittänyt tämän huomiota.

Voi kun tästäkin osaisi päästää lopullisesti irti.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kokeillaampa nyt huvikseen Tinderin ilmaisversiota. Veikkaampa, että saan kuluvan viikon aikana korkeintaan kaksi paria.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Noh. Joko sinä olet nyt liian pessimisti tai minä liian optimisti. En yleensä kyllä ole liian optimisti. Jos olen sinun juttujasi ymmärtänyt, niin tinderöinti voisi mennä paremminkin. Itselläni ihan hyvä rekordi. Onneksi tosin ei ole muutamaan vuoteen tarvinnut Tinderiä käyttää. Eli pitäydyn kannassani.

Jos haluat alastonkuvilla hurmaantuvia naisia, laita alastonkuva. Jos haluat hurmata henkisesti kehittyneempiä naisia, kannattaa unohtaa junttimaiset kuvat.

Alastonkuvia en kyllä ole laittamassa, minä hihattomassa on vielä aika kaukana alastomuudesta. Voihan se olla niinkin, ajattelin, että jos lähden sen kameramiehen /-naisen kanssa kiertelemään, niin voisi samalla ottaa pari rohkeampaakin kuvaa, ettei tarvitse jatkuvasti olla kuvattavana ja sitten testata.

Joo, olisiko noin puolivuotta edellisestä Tinder kerrastani. Silloin ei ollut näitä ongelmia. Suunnilleen samanlaisia onnettomia selfieitä käytin. Joitain satoja matchejä parin kuukauden aikana. Kauniit naiset aloittivat jopa keskusteluita.

Nyt keskustelut jäivät todella lyhyeen. Matchejä ehkä parissa viikossa reilu 50.

Onhan tuolla Tinderissä jotain tapahtunut, kun paljon huonommilla kuvilla joskus parisen vuotta sitten saattoi olla parhaimmillaan jotain 10 keskustelua samaan aikaan päällä. Nyt hyvä jos yksi nainen jaksaa jutella päivää pidempään. :D

Torstaina latasin tämän takaisin ja tähän asti tullut noin 150 tykkäystä meikäläiselle. Takaisin olen tykännyt ehkä viidestätoista tyttelistä ja yhtä lukuunottamatta ollut todella kankeita keskusteluja. Tätä yhtä sitten treffasinkin ja seksiin asti se tietenkin päätyi, kuinkas muutenkaan.

Sama. Tosin vähemmän kaikkea minulla.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Pitäis kyllä saada joku kuvaamaan, kun tekee jotain itelle mielekästä. Ehkä sellaset just sitte ois parhaita kuvia. Nyt on yks kuva missä oon koripallo kädessä koriskentällä, mutta eipä se mitään ryntäystä oo aiheuttanu. Toinen kuva onkin sitten oma ottama selfie, joka varmaan ei ole hyvä ja kolmas on kuva siitä kun istun juhannuksella veljen rappusilla. :D Pari studiokuvaa on olemassa, mutta niissä kun on se parta, mitä enää ei ole, niin ei oikein voi niitäkään laittaa ja eipä nekään mitään hurraa huutoja silloin esillä ollessaan aiheuttanu.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuvat mahtaa olla itselläkin heikkous. Muutama itse napattu selfie. Toisaalta on niillä kyllä matcheja saanut ihan mukavasti ja semmoisilta mimmeiltä kenestä itsekin saadun ensivaikutelman perusteella kiinnostui. Ehkä kunnon kuvilla olis sitten kysyntää enemmänkin? Tiedäpä tuota.

Itse olen Tinderistä aina vain ajatellut, että se on vain Tinder. Ehkä se jotain tarjoaa vaan jos ei, niin mitäpä tuosta. No tottakai niihin kuviin on yrittänyt vähän keskittyä eikä mitä tahansa ole sinne laittanut ja omaan profiilitekstiin olen käyttänyt ajatusta Mutta juuri tuon ajatuksen pohjilta ei ole sitten jaksanut mitään ammattikuvaajia kysellä räpsimään kuvia. Toisaalta ihan hyvä, ittellä kun ei fokus riitä kerralla moneenkaan matchiin, ja turhapa niitä on kerätä keräilemisen ilosta, jos ei saa mitään juttua aikaiseksi.

Tätä viime päivien keskustelua sivusta seuranneena tuntuu, että moni ottaa tän turhan vakavasti. Mutta jokainen tavallaan, ei oo keneltäkään pois.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pari studiokuvaa on olemassa, mutta niissä kun on se parta, mitä enää ei ole, niin ei oikein voi niitäkään laittaa ja eipä nekään mitään hurraa huutoja silloin esillä ollessaan aiheuttanu.

Photoshoppia kehiin. En osaa shopata, mutta yhdestä sinänsä kelvollisesta kuvasta piti saada sormus pois, kun sitä ei enää ollut. Se oli yllättävän helppoa poistaa jälkiä jättämättä. Alkuunhan sormessa oli fyysisesti pieni painauma ja rusketusraita vaan nekin korjaantuvat biologian keinoin.

Partaketjussa sitten nämä miksi ihmeessä jollain ei ole enää partaa. Eihän siinä ole mitään järkeä, vaikka minullekin on kyllä vakuuteltu kuinka aivan varmasti saisit enemmän, jos leikkaisit tuon typerän parran pois. Sellaista ei ole tapahtumassa ja nyt mennään näin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eli profiilikuva lasten kanssa

Tämä voi olla hyvä idea. Aavistuksen tai siis todella paljon vitutti jutella joidenkin kanssa mitkä sitten ohi mennen muistivat kertoa "mä oon muuten raskaana." Mitään juttelua ei olisi syntynyt, jos olisivat heti kertoneet ja tietenkin tiesivät sen itsekin.

Jos joku hyväksyy muksukuvan, niin on ainakin se asia selvitetty.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Photoshoppia kehiin. En osaa shopata, mutta yhdestä sinänsä kelvollisesta kuvasta piti saada sormus pois, kun sitä ei enää ollut. Se oli yllättävän helppoa poistaa jälkiä jättämättä. Alkuunhan sormessa oli fyysisesti pieni painauma ja rusketusraita vaan nekin korjaantuvat biologian keinoin.

Partaketjussa sitten nämä miksi ihmeessä jollain ei ole enää partaa. Eihän siinä ole mitään järkeä, vaikka minullekin on kyllä vakuuteltu kuinka aivan varmasti saisit enemmän, jos leikkaisit tuon typerän parran pois. Sellaista ei ole tapahtumassa ja nyt mennään näin.

Itekki myös hyvin huono photoshopin kanssa. :D Mietin vaan tuota, jos on kuvia ilman paryss ja parralla, niin antaa vähän epäselvää kuvaa, että minkä näköinen heppu oikeen oon. Se kuitenkin vähän muuttaa ulkonäköä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itekki myös hyvin huono photoshopin kanssa. :D Mietin vaan tuota, jos on kuvia ilman paryss ja parralla, niin antaa vähän epäselvää kuvaa, että minkä näköinen heppu oikeen oon. Se kuitenkin vähän muuttaa ulkonäköä.

Joo, siis missään tapauksessa ei saa olla molempia. Se on jo sitä kusettamista tai vähintään epämääräistä vedättämistä. Niin voi toki sanoa, että tuossa kuvassa on muuten parta, mutta leikkasin sen pois.

Niin ei vain saa tehdä, että deitti odottaa jotain partajeesusta ja tuleekin siloposkinen teininnäköinen. Eikä varsinkaan toisin päin, koska useimpia tyttöjä parta vituttaa.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Aavistuksen tai siis todella paljon vitutti jutella joidenkin kanssa mitkä sitten ohi mennen muistivat kertoa "mä oon muuten raskaana." Mitään juttelua ei olisi syntynyt, jos olisivat heti kertoneet ja tietenkin tiesivät sen itsekin.
Mikään ei pistä pyörimään sukkia enempää jaloissa kuin odottavat äidit. Vielä parempaa, jos eivät tiedä kuka lasten isä on.

Kai sitä on vaan itselleen myönnettävä, että etenkin pk-seudulla kilpailu on tiukentunut ja siihen täytyy vastata samalla mitalla. :D Liian vakavissaan tämän kanssa ei kuitenkaan saa olla, muuten lähtee järki koko touhusta.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Joo, siis missään tapauksessa ei saa olla molempia. Se on jo sitä kusettamista tai vähintään epämääräistä vedättämistä. Niin voi toki sanoa, että tuossa kuvassa on muuten parta, mutta leikkasin sen pois.

Niin ei vain saa tehdä, että deitti odottaa jotain partajeesusta ja tuleekin siloposkinen teininnäköinen. Eikä varsinkaan toisin päin, koska useimpia tyttöjä parta vituttaa.

Juu no jotenkin näin mietinkin. Täytyy vaan koittaa saada hyviä kuvia ilman partaa, jos mahdollista. Ei vaan jotenkin osaa olla kuvissa, että niistä tulis hyviä. :D
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tämä voi olla hyvä idea. Aavistuksen tai siis todella paljon vitutti jutella joidenkin kanssa mitkä sitten ohi mennen muistivat kertoa "mä oon muuten raskaana." Mitään juttelua ei olisi syntynyt, jos olisivat heti kertoneet ja tietenkin tiesivät sen itsekin.

Jos joku hyväksyy muksukuvan, niin on ainakin se asia selvitetty.
Itsellänikin on kuva jossa myös lapseni mukana, ja mainitsen asian myös tekstissäni. Lapsi on mulla about puolet ajasta eikä tule mihinkään katoamaan, joten jos se ei ole OK, niin tuskin jutustakaan mitään tulee. Muutenkin todennut että täysipäisimmät naiset löytyy niistä, joilla on jo se avioero ja lapset omasta takaa. Jos 40-vuotiaana ei ole kumpaakaan takana, niin jotain pahempaa vikaa pitää olla ja mikä vielä pahempaa, voi olla että ne haluaa vielä lisää lapsia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muutenkin todennut että täysipäisimmät naiset löytyy niistä, joilla on jo se avioero ja lapset omasta takaa. Jos 40-vuotiaana ei ole kumpaakaan takana, niin jotain pahempaa vikaa pitää olla ja mikä vielä pahempaa, voi olla että ne haluaa vielä lisää lapsia.

En haaveile ex-vaimostani ja hyvissä väleissä erottiin, mutta kyllähän se nimenomaan joskus mietityttää, jos kaikki olisi tapahtanut vaikka viitisentoista vuotta myöhemmin, niin olisi saattanut mennä eri tavalla.

Niin se vain on, että elämää pitää elää ja saada elää ennen kuin sitten asettuu. Täysipäiseksi voi tulla vain kokemalla asioita.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tinder on erinomainen lisä niille, jotka eivät jaksa heilua viikonloppuja tanssilattioilla tai jotka eivät mielellään etsi kumppania kaveriporukoista. Väitän kuitenkin, että luonne ratkaisee suurimmassa osassa tapauksista.

Niin varmaan on, kunhan on omaisuudet kunnossa, joilla Tinderistä saa seuraa. Kuka tästä on ollut eri mieltä?

Jos huumori ja persoonat eivät kohtaa, mitä järkeä edes tavoitella suhdetta? Jos pitää hiljaisista ja ujoista tyypeistä, kannattaa etsiä sellaisia. Heitäkin löytyy Tinderistä. Yleensä kannattaa kuitenkin olla oma itsensä, koska esittämisestä jää ennen pitkää kiinni, eikä moni arvosta sellaista.

Miten tämä vastaa tähän kommenttiin: ''Aha, eli ne asiat eivät pidä paikkaansa, josta puhuin? Naisilla ruumiin vammat eivät vaikuta, ja huumori ja avoisuus eivät pohjaa persoonallisuus- ja tempperamenttipiirteisiin tai sitten, että näitä voi muuttaa haluamallaan tavalla?''

''Jos huumori tai persoona ei kohtaa...'' Voi saatana mitä romanttisten komedioiden lässytystä. Sanotko muuten yksinäisille, että hyvähän sinun olla yksin, kun persoona ei vain käy yhteen kenenkään kanssa..?

Ja edelleen, eikö se nyt saatana ole niin että jos on hyvä syvemmällisemmässä keskustelussa ja huono kevyessä läpänheitossa, niin on heikommilla Tinderissä kuin toinen jolla tilanne on erilainen? Ja, eikö ole niin, että nämä ovat sellaisia piirteitä, joita ei vain muuteta? Mä en ymmärrä, miksi vänkäät vastaan, kun varmasti tämän asian ymmärrät.

Näinhän se on kautta maailmanhistorian mennyt. Onneksi tänä päivänä meille introverteille kynänviuhuttelijoillekin on kysyntää, kun pienellä panostuksella voi tuoda omia hyviä puoliaan esiin huomattavasti helpommin kuin ennen vanhaan, jolloin omia avujaan joutui esittelemään diskovalojen välkkeessä.

Taas. Sinun mielestäsi kaikki on yhtä ja samaa? Oletko nyt tosiaan sitä mieltä, että tämä ei pidä paikkaansa: ''. Ja tässä nyt on olennaista se, että Tinderin kaltaisessa ympäristössä nämä pinnalliset ja toisaalta erottelevat seikat korostuvat.''

Tämä asiahan toistuu nykyään ihan joka puolella myös naisten toimesta, mutta sinun pitää vängätä vastaan, koska tässä kiistassa haluat olla eripuolella kuin ''katkerot''.

Ei kenelläkään ole mitään vastuuta "asian korjaamisesta", koska ihmiset saavat ihan itse päättää, kenen kanssaan viettävät aikaa. Mikäli mainituilla miesyksilöillä on ongelmia asian suhteen, on käytännössä kaksi vaihtoehtoa:

a) kohenna omaa profiilia; käy parturissa, hanki harrastuksia, luo kiinnostava profiili, harjoittele treffeillä käyttäytymistä
b) syytä kaikkia muita siitä, että et ole vastakkaisen sukupuolen edustajien silmissä kiinnostava.

Suosittelen vaihtoehto a).

Mitä tulee yleisesti yhteiskunnallisiin rakenteisiin, niin ne ovat politiikan alueelle osuvia asioita, joiden mielekkyys keskustelunaiheena perustuu vaikutusmahdollisuuksiin. Lienet kuitenkin samaa mieltä kanssani siitä, että valtion ei tule puuttua ihmisten väliseen parinmuodostukseen?

Aha taas. No mun puolesta, jos ja kun maailma on muutunut siten, että perinteinen miehenmalli, jossa hankitaan fyysinen työ jostain tehtaasta ja kuvitellaan, että tehdas tarjoaa hyväpalkkaisen työpaikan hamaan loppuun ja sen johdosta jätetään koulut peruskouluun, on aika huono valinta, niin sekä yhteiskunnalla että vanhemmilla on vastuu pyrkiä ohjaamaan nuori muuuhun malliin. Mutta kiva kuulla, ettö olet eri mieltä.

Toi mitä ekaksi kirjoitat menee taas tähän ''naisilla ei velvollisutta antaa sille ja sille'' jankkaukseen, vaikka kukaan ei ole sanonut, että näin olisi. Itsekin noin kolme kertaa. Mutta kuitenkin edelleen lauseeni tulkitaan siten. Kohta olisin varmaan ollut kannattamassa naisille pakollista bordellipalvelusta. Tämä on juurikin se syy, miksi näistä asioista on hyvin riskialtista omalla nimellä keskustella.


Ihmisistä harvoin saa kattavaa kokonaiskuvaa lyhyen tutustumisen perusteella.

Niinpä. Ja sitten sinun mielestäsi Tinderistä saa hyvän kuvan? Ei

Loppupäätelmänä voidaan siis sanoa, että Tinder on monessa mielessä perseestä. Ja jos se tulee entistä enemmän ''tavalliseksi'' ja normaaliksi'' tavaksi hankkia seuraa, muut tavat, kuten vaikkapa jonkun puolitutun - joka jollain tavalla tunnetaan etukäteen - pyytäminen treffeille muuttuu epänormaalimmaksi, jolloin siihen sisältyvien epämukavuuksien (ikävä antaa pakkeja livenä jne.) johdosta se tuomitaan yleisemmin epäkohteliaana tapana jne.

Ja väitän nyt ihan oman kokemukseni mukaan, että Tinder on kokonaisuudessaan vienyt pariutumiskulttuuria konservatiivisempaan suuntaan, jossa nainen lähtökohtaisesti on passiivinen objekti ja mies subjekti, joka etsii syötillä (profiilin tuunaus), josko joku tarttuisi syöttiin.

Mutta, ei tämä ole mikään naisten vika. Ei naisillakaan ole muuta mahdollisuutta olla Tinderissä, koska uskon että lähestymisyrityksiä tulee joka tuutista. Mutta, vaikka ''pelaajia ei vihaisi'', niin on mahdollista vihata ''peliä''. Ja se peli voi muuttua ja on myös muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:

Barney

Jäsen
Kai sitä on vaan itselleen myönnettävä, että etenkin pk-seudulla kilpailu on tiukentunut ja siihen täytyy vastata samalla mitalla. :D Liian vakavissaan tämän kanssa ei kuitenkaan saa olla, muuten lähtee järki koko touhusta.
Pk-seudulla tarjonta on miehille selvästi parempi kuin missään muualla, joten väittäisin että miesten kohdalla kilpailu on kovempaa pienemmissä kaupungeissa. Ainakin mitä itse olen swaippaillut Helsingissä, niin ulkonäöllisesti ihan priimaluokan matcheja tulee toistakymmentä päivässä. Usein nuo ovat vielä korkeakoulutettujakin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Pk-seudulla tarjonta on miehille selvästi parempi kuin missään muualla, joten väittäisin että miesten kohdalla kilpailu on kovempaa pienemmissä kaupungeissa. Ainakin mitä itse olen swaippaillut Helsingissä, niin ulkonäöllisesti ihan priimaluokan matcheja tulee toistakymmentä päivässä. Usein nuo ovat vielä korkeakoulutettujakin.

Tämäkin on kaksipiippuinen juttu. Ei haittaa vaikka ei olisi maailman parhaan näköinen mies kun menet baariin, riittää kun on parhaan näköinen mies tai edes parhaimmistoa kyseisessä baarissa.

Siis niin, että jos baari on täynnä hemmetin kauniita munaa haluavia naisia ja ainoastaan se 2-3 komeaa miestä ja loput elämänsä parhaat päivät nähneitä miehiä, niin nämä 2-3 vievät ensimmäisenä naiset ja sen jälkeen jopa perus ukoilla alkaa ennenaikainen joulu.

Helsingin Tinderissä ne sadat ihan kärkeä olevat miehet panee vuorotellen 95 prosenttisesti sitä naisten parhaimmistoa. Tuosta jää sitten muillekin vähäsen, mutta se on työn ja tuskan takana lopuille miehistä.

Jos maaseudulla on Tinderissä 30km säteellä 5 todella kaunista naista ja 10 todella komeaa miestä, niin sitten kun nämä 10 on ensin hoitaneet hommansa, niin vähän huonompi tasoiset miehet alkaa myöskin päästä jälkiliukkaille.

Yksi asia minkä voisi nostaa keskusteluun, eli ikä. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän on Tinderissä tarjolla kauniita naisia, riippumatta kuinka komea on. Ja siis en tarkoita, että vaikka nelikymppisenä tarvitsee hakea mitään kaksikymppisiä, mutta tämä koskee jopa kolmekymppisiä ja ehkä jopa sitä vanhempia. Ja sitten on myös joukko nelikymppisiä sekä sitä vanhempia kauniita MILF statuksen naisia, joiden saanti on mahdotonta koska etsivät sitä 20-30 vuotiasta panoseuraa. Ja toki sama toisin päin, eli varmasti on vanhempia miehiä, jotka keskittyvät ainoastaan alle kolmekymppisiin.

Tämähän oli se yksi syy, miksi tämä Hollantilainen mies halusi vaihtaa ikänsä tai ainakin jonka mainitsi syyksi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Älkää nyt niitä muksujen kuvia pistäkö Tinderiin. Tai kysykää vaikka siltä toiselta vanhemmalta, että onko hänelle ok että iskä/äiti etsii nyt seuraa/panoa lasten kuvilla. Jos nyt jostain syystä on pakko pistää, niin sensuroikaa naamat. Varmasti esim. tekstissä voi tuoda ilmi että muksuja on. Vähän järkeä nyt touhuun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Älkää nyt niitä muksujen kuvia pistäkö Tinderiin. Tai kysykää vaikka siltä toiselta vanhemmalta, että onko hänelle ok että iskä/äiti etsii nyt seuraa/panoa lasten kuvilla. Jos nyt jostain syystä on pakko pistää, niin sensuroikaa naamat. Varmasti esim. tekstissä voi tuoda ilmi että muksuja on. Vähän järkeä nyt touhuun.

Tämän tietenkin luulisi olevan sanomattakin selvää, että vain sellaisia kuvia mistä ei mitenkään saa runkkumateriaalia. Kaikille se ei tosiaan vieläkään ole selvää.

Eräs puolituttu fasekaverini menee ensi viikonloppuna naimisiin ja postasi kuukauden ikäisestä vauvastaan lähikuvan. Emme ole läheisiä enkä ole menossa häihin, mutta mieli tekisi hieman kouluttaa.

Jonkun tilannekuvan voi laittaa missä käy ilmi, että lapsien kanssa ollaan. Tekstissä voisi tosiaan olla huomattavasti järkevämpää ikään kuin ohi mennen mainita.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Yksi kysymys tuli mieleen. Miten hemmetissä tinderiin saa kokonaisen kuvan, kun itse joudun ainakin pilkkomaan kuvat niin että tyyliin näkyy oikea poskipää, nenä ja silmä koko kuvasta?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Yksi kysymys tuli mieleen. Miten hemmetissä tinderiin saa kokonaisen kuvan, kun itse joudun ainakin pilkkomaan kuvat niin että tyyliin näkyy oikea poskipää, nenä ja silmä koko kuvasta?

Käytä pystysuuntaisia kuvia. Tai ne mulla näkyy vaan ns. normaalina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös