Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 353 446
  • 66 882

Glove

Jäsen
Kattelen ikkunasta ulos ja mietin, pitäiskö lähteä kävelemään kun ei tuo unikaan tunnu tälle yölle tukevan. Ilmatieteenlaitoksen mukaan +12 astetta, tuuli 4 m/s ja toisesta ikkunasta näkyvän tehtaan piipusta tulevan savun perusteella aika tarkkaan lännestä. Oiskohan tuolla muita lenkkeilijöitä vai pitäisikö odotella neljään niin voisi jututtaa baareista kotiutuvia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt siidereistä tiedä.. makeeta sokerilitkua
Siidereitä on kyllä laidasta laitaan. Olen juonut sellaistakin josta sokeri oli käytetty kokonaan pois. Eli sokeripitoisuus oli käytännössä 0g.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En nyt siidereistä tiedä.. makeeta sokerilitkua.
Kyllä sen kirkasta viinaa pitää olla joo...

Porkkanat ja tilli on itänyt aivan epätasaisesti... välissä on ihan tyhjiä paikkoja ja sitten on taas kohtia joissa taimia on ihan kitturinaan. Sipulia kun tarkastelin niin huomasin että joku (niin kukahan... ) oli istuttanut kaksi sipulia "pää alaspäin". Ei ole ihme ettei ne ole lähteneet. No käänsin ne ja nyt katellaan lähteekö ne vielä kasvamaan. Muissa sipuleissa on komeat lyökit jo.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voiko mielenterveysongelmista kärsivää ihmistä syyttää vainoamisesta ja häirinnästä, ainoastaan facebook-viestien perusteella? Eli jos ei ole tekojen aikaan ollut täydessä ymmärryksessä. Alkoholia toki join silloin kun kirjoittelin, mutta väitän että pystyn kirjoittamaan samat asiat myös silloin kun en ole ottanut alkoholia. Kaikilla se ei mene niin, vaan kirjoitetaan "tyhmyyksiä" vain alkoholin vaikutuksen alaisena. Mutta, väliäkö tuolla on. Mielenterveysongelmaiset kyykkyyn ja ei muuta kuin elämään tätä elämää tarkoituksena saada kaikki aikaan nyt ja heti! Voin kertoa ettei onnistu. Minulla on mennyt kymmenen vuotta hukkaan pelkästään noiden ongelmien takia. Kysymys kuuluu että kuinka monta vuotta vielä? Mitään unelmia ja tavoitteita ei ole. Nollasta pitäisi lähteä rakentamaan. Riittääkö voimat sellaiseen rakentamiseen, varsinkin kun ensimmäinen askel vaikuttaa olevan ylitsepääsemätön? Ovatko parhaat vuodet jo mennyttä? Ja mikä pahinta, niinä vuosina en kyennyt alkaa elämään tätä elämää. Kaikki aika hukkaan heitetty, jokainen vuosi. Ei sitä voi antaa anteeksi itselleen.

Ongelma noin yleisellä tasolla on, että ei tietyillä sairauksilla tai ongelmilla voi tai pidä saada "vapaudu vankilasta" korttia koska ongelma tai sairaus. Tämä nyt ei ole sinulle osoitettu vaan yleisesti, ihmisille tekisi hyvää alkaa kantamaan vastuuta teoistaan vaikka ne ei olisi aina ollutkaan mahdottoman järkeviä tai tehty täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

Jos ei ole enään yhteiskuntakelpoinen niin hoitoonhan sitä pitäisi päästä eikä roikkua muutaman vuositapaamisen ja pamireseptin voimilla kotona. Ongelmana on tietysti resurssit ja haluttomuus hakea/saada apua. Omassa lähipiirissä on psyykkisesti sairaita mutta onneks ovat aikanaan saaneet hoitoa joko omasta tahdosta tai vastoin tahtoa.
 

redpecka

Jäsen
Kyllä sen kirkasta viinaa pitää olla joo...
No ei nyt niinkään, mahtuuhan tuohon väliin kaikenlaista. Kirkkaita menee ehkä 1-2 pulloa vuodessa ja silloin tällöin ravintolassa terävä paukku jos alkaa nukuttaa.

Joo huonosti ilmaistu tuo "makeeta sokerilitkua" siidereistä, olen jopa ihan puoliksi tykännytkin jostain kuivasta omena sellaisesta ja onhan lonkerokin makeeta ja kyllähän niitäkin muutaman pystyy putkeen vetämään. Saati sitten jotkut liköörit.

Kalja on se meikäläisen juttu ja kylkeen viiniä. Olen riippuvainen tästä alkoholijutusta. En kyllä ihmettele yhtään sillä se on riippuvuutta aiheuttava aine. Yleinen habitukseni on kyllä perussiisti (näin oletan ainakin) renttuudesta huolimatta eikä kanssakulkija välttämättä osaa kuvitella kuinka paljon toisinaan juon alkoholia. Ehkä kun pidän näitä taukoja niin en ehdi kokonaan deekuuntua ja kuolla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eilen voittoisan ottelun jälkeen tuli mieleen, että nyt voisi janottaa, mutta ei janottanut. Kalliohan oli täynnä porukkaa, mikä kieltämättä hillitsi menohaluja, kun ei noita amatööridokuja jaksa. Pitäs varmaan mennä Mellunmäkeen saadakseen vertaista seuraa. Ei vittu jaksa. Yli tuhat päivää oon ollut juomatta. Kaveri rehvasteli että hänelle on viisdonaa täynnä. Homo! hetero!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkähän helvetin takia joihinkin elokuviin ei tehdä loppua. Tosi ärsyttävää. Katsoin juuri Escape Roomin ja elokuva loppui alkamalla uudestaan. Tehkää ne loppuratkaisut niihin!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
No ei nyt niinkään, mahtuuhan tuohon väliin kaikenlaista. Kirkkaita menee ehkä 1-2 pulloa vuodessa ja silloin tällöin ravintolassa terävä paukku jos alkaa nukuttaa.

Ihan omasta puolestani puhuin... Valkoviiniä join aikoinaan ja pari siideriä usein tuli haettua kaupasta kun tölkki tyhjeni ja teki mieli vielä jotain. Ei sillä niin väliä mitä litkua oli kun oli jo litran valkkaria kiskonut alle. Myöhemmin siirryin kirkkaisiin ja niihin lopetin. Ja teen työtä lähes päivittäin etten sortuisi niihin uudestaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En ole tänne ketjuun moneen päivään kirjoitellutkaan. Tai kun tarkistin, niin edellisen viestini olen tähän ketjuun kirjoittanut tämän viikon torstaina eli on siitä jo peräti kaksi päivää aikaa kun minusta on viimeksi tässä ketjussa jotain kuulunut.

Minä olen perso makealle. Aristelen hieman ostaa kaupasta litran pakkauksia jäätelöitäkin, koska ne saattavat mennä minulla yhdessä päivässä ja se on vähän liikaa. No jos hyvin käy niin litran jäätelöpakkaus kestää minulla kaksi päivää, syön puolet toisena ja puolet toisena päivänä.

Äsken taas söin monta vaniljatäytekeksiä yhdessä hujauksessa koska maku miellytti minua. Jotkut sanovat että eivät voi liikaa syödä makeaa koska se alkaa jopa oksettamaan, mutta minulla tällaista reaktiota eivät ainakaan kovin pienet määrät makeaa saa aikaan.

Ja ihmettelen kun jotkut sanovat jostain että on liian makeaa jo. Varsin usein tällainen ruoka on minun herkkuani, mitä makeampaa sen parempaa. Serkkunikin ainakin aikoinaan sanoi että ahvenanmaalainen pannukakku on liian makeaa jo hänen makunystyröilleen mutta se on puolestaan minun suurinta herkkuani. Ja jälleen juhannuspäivänä teen tuota nimenomaan ahvenanmaalaista pannukakkua, se on sellainen juhannusperinteeni, koska on niin mahdottoman hyvää.

Innostuin taas eilen illalla. En ollutkaan pitkään aikaa ideoinut ja luonut aktiviteettia ja ohjelmaa tänne kuntoutuskeskukseen kun oma ryhmänikin visailuryhmä on kesätauolla mutta juhannukseksi minun on tarkoitukseni saada aikaan musavisa. Viime juhannuksenakin pidin täällä musavisan.

Pari kilpailua minulla onkin jo laadittuna. Toisessa kuullaan muutamaa menneiden vuosien kesähittejä ja sitten on väittämiä koskien tätä kyseistä kappaletta. Pitää tietää mikä väittämistä on tosi. Sitten toisessa kilpailussa pitää tunnistaa vaikka minkä laulun seuraavista lauluista laulavat Matti ja Teppo. Sitten olen aikeissa matkia joko Biisikärpästä tai sitten Bumtsibumia ja tehdä musavisaan näistä ohjelmista tutun kilpailun.

Eilen illalla luinkin yhtä muinaisten vuosien ketjua täältä Jatkoajan keskustelupalstalta ja siinä ketjussa oli ideoitu erilaisia visailuja illan viettoon. Siellä oli sellainen visa ideoitu että yhden pitää piirtää jotain tunnettua laulua paperille ja muiden ryhmäläisten keksiä mikä laulu on kyseessä. Tällainen kilpailu voisi olla hauska ja lauluthan voisi olla tässä tapauksessa tunnettuja kesäbiisejä. Tällainen kilpailuhan olisi siis tismalleen kuin Pictionary mutta selitettävät ja piirrettävät sanat on vaan lauluja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä kaikilla kulkuneuvoilla liikkuneet poliisit on häätänyt teidät tänään pois? No mulla nyt vaan pakettiauto ja polkupyörä. ihan kivoilla Trekeillä kulkivat. Henkilöautot ja moottoripyörät ajoi vaan ohi. Ratsupoliiseja ei ole näkynyt.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli pyrähdettyä Las Vegasissa. Tällä kertaa mikä tapahtui Vegasissa, ei jäänyt Vegasiin. Kaverini työnti meisselinsä jonkun paikallisen Riitan tautipesään sukupuolitaudin arvoisesti. Muuten ihan hyvä ja mukava irtiotto arjesta. Alkoikin tämä kotielo hieman tökkimään. Monen päivän krapula vaan tuli tuliaisena.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuli pyrähdettyä Las Vegasissa. Tällä kertaa mikä tapahtui Vegasissa, ei jäänyt Vegasiin. Kaverini työnti meisselinsä jonkun paikallisen Riitan tautipesään sukupuolitaudin arvoisesti. Muuten ihan hyvä ja mukava irtiotto arjesta. Alkoikin tämä kotielo hieman tökkimään. Monen päivän krapula vaan tuli tuliaisena.

Sullehan se kuppa tuli, eikä mulle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Unohtui tuosta edellisestä viestistäni kirjoittaa että minä olen huono siivoamaan. Laiska siivoamaan. Nyt täällä nykyisessä asuinpaikassani asuessani olen joutunut hieman skarppaamaan siivoamisessa hoitajienkin "pakottamana".

Ne kun käyvät välillä asunnossani katsomassa ja ohjeistamassa sitten tarvittaessa siivoamaan. No olen sen vuoksi sitten skarpannut ja alkanut tekemään asunnossani kerran viikossa viikkosiivouksen. Siivoan lattiat ja vessan sekä järjestelen suurimmat sotkut pois. Mutta en edes muista koska olen viimeksi pyyhkinyt vaikka pölyt asunnostani.

Ja sitten minulla jää jauhopusseja ja muita kuivaelintarviketuotteita kaappien hyllyille vanhentumaan. En jaksa niitäkään kovin usein siivota pois. Joulun alla tein perusteellisemman siivouksen ja heittelin jauhopussejakin pois ja niihinhän oli tullut sellaisia iljettäviä toukkiakin jo. Ja nytkin pelkään mitä eliöitä noihin nykyisiin pusseihin kaapeissa on tullut.

Ensi viikolla jos on aikaa niin ennen juhannusta teen toisen kerran perusteellisemman siivouksen ja heittelen pois kaikki vanhat jauhopussit sun muut. Toukkia niissä voi taas olla mutta sitä paremmalla syyllä siivous on paikallaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oon aina ollut tubettajia vastaan ja en voi koskaan ymmärtää, ketä vittua kiinnostaa joku Roni Bakki juttelemassa kameralle omista asioistaan. MUTTA, nyt tuli sattumalta vastaan herrasmies kenen videoita aloin katsomaan ja pidän niitä vieläpä hyvinä: pottukoira

Edit. Tai siis en ole tubettajia vastaan, mutta olen sitä vastaan miten suosittua se on.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oon aina ollut tubettajia vastaan ja en voi koskaan ymmärtää, ketä vittua kiinnostaa joku Roni Bakki juttelemassa kameralle omista asioistaan. MUTTA, nyt tuli sattumalta vastaan herrasmies kenen videoita aloin katsomaan ja pidän niitä vieläpä hyvinä: pottukoira

Edit. Tai siis en ole tubettajia vastaan, mutta olen sitä vastaan miten suosittua se on.
Seuraavaksi sitten Niilo, Pasi ja Marko katseluun.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Miksi nimimerkki CuJo 31 tulittaa Klasun kvartaalin joka kerta Radio Rock - ketjuun?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minkähän helvetin takia joihinkin elokuviin ei tehdä loppua. Tosi ärsyttävää. Katsoin juuri Escape Roomin ja elokuva loppui alkamalla uudestaan. Tehkää ne loppuratkaisut niihin!
Jaa. Luulin hetken, että puhuit Killing Roomista, mutta kyse onkin eri elokuvasta.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Naapuri rivitaloalueella päätti sitten ruveta hakkaamaan aidantolppia maahan näin sunnuntai iltana kun kello on melkein puoli yksitoista. Onneksi nyt ei ole ihan viereinen kämppä, mutta eipä tuota pauketta jaksaisi enää tähän aikaan kuunnella.

EDIT: Viiden minuutin jälkeen näköjään heidän seinänaapurinsa kävi avautumassa ja pauke loppui. En ymmärrä eikö ihmiset yhtään ajattele.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
On tässä sinkkuudessa näin kesäaikaan hyvätkin puolensa. Ei tarvi käydä kuin pienellä kauppareissulla niin jo siinä ajassa ehtii nauttia ties miten monen vastakkaisen sukupuolen edustajan ulkoisesta habituksesta. Yksi nainen taisi jopa vilkuilla takaisin mun suuntaan kun olin ensin vilkaissut häntä. Hän näytti tosin valitettavasti olevan varattu. No hei emmä nyt oikeesti jossain kaupassa käy iskemässä naisia. Pientä viatonta silmäpeliä vaan *hymiö*
 

ace

Jäsen
Miksi nimimerkki CuJo 31 tulittaa Klasun kvartaalin joka kerta Radio Rock - ketjuun?
Miksi ei? Itse ainakin luen mielenkiinnolla biisilistan joka kerta siitäkin huolimatta, että Klasun kuunteleminen on jäänyt kun sitä ei enää Suplasta löydy.

Eikös aiinä joatain teoston kiistasta ollut kyse? Nyt Ahtisaari sovittelijaksi ja huoneesta ei poistuta ennenkuin Klasu saa luvan palata Suplaan. Maailma olisi taas paljon lähempänä pelastumista,
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mikä on minulle varma kesän merkki näyttävästi pukeutuvien naisten ja paahtavan lämmön ohella? Silmät kutisee jatkuvasti tän v*tun heinäallergian takia ja jalat on täynnä hyttysen puremia. Ku tän kesän sais elää joskus ilman näitä haittoja niin olis niin huisia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kovin oli killerimenoa äsken tuossa hellepaahteessa käydä juoksemassa. Oikein vielä mäkistä maastoa ja isoja nousuja. 5km kohdilla ja taas yhden ison nousun alussa oli pakko lyödä hanskat tiskiin. Sykkeet taivaissa ja oli jo tuntemukset semmoisia, että oikeasti ei enää ole terveellistä jos väkisin vielä tämänkin mäen päälle könyän.

Pitää tästä lähtien vältellä näitä keskellä päivää tehtäviä lenkkejä hellekeleillä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Varpaan kynsi mustana... lähtee varmaan irtikin jossain vaiheessa. Ja uusi kasvaa tilalle tai se taitaa kasvaa tuolla vanhan alla ja tyrkätä sen sitten pois tieltä kun on valmis tulemaan esiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös