San Jose Sharks (2.) – Vegas Golden Knights (3.), Pacific 1. kierros

  • 46 800
  • 237

Ottelusarjan voittaja?

  • San Jose Sharks

    Ääniä: 56 53,3%
  • Vegas Golden Knights

    Ääniä: 49 46,7%

  • Äänestäjiä
    105

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Aika clutch kyllä Stone, 6 maalia ja 8 pistettä kolmeen peliin. Erinomainen hankinta.

Eikös tää tuomittu jo surkeaksi hankinnaksi, kun siitä maksettiin Brännström? Itse ihmettelin puheita jo silloin, kun yksi joko NHL:n parhaita laitureita irtosi melkein ilmaiseksi ja teki vielä pitkän sopimuksen Vegasiin. Olihan tuo 3+2 ihan kohtuullinen näyttö Stonelta.

On kyllä Vegasilla mahtava hyökkäys jatkossakin, kun saivat Gusevin houkuteltua rapakon taakse. Mielenkiintoista nähdä miten pitkälle tie jatkuu tällä kertaa.
 

Telnyashka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SJS
16sekkaa, 21sekkaa ja 36sekkaa. Siinä selvästi Sharks paransi erä erältä, että kuinka hitaasti Vegas maalin saa mällättyä.
Onhan toi ihan naurettavaa, miten noin voi oikeesti tapahtua. Joka erään ekalla vaihdolla vastustajan sama kenttä tekee maalin. Tai näin oletan tilastoista, 3.erä kun meni pätkien katsoessa.

Jonesille meni helppoja. Kane ja LaBanc keräsi jäähyminuutteja (tosin toinen Kevinin jäähystä tuli kyllä niin helposti, jäähyjen ollessa silloin 5-1 Sharkseille, vaikka samanlailla joukkueet rikkoi). Thorntonilla meni tunteisiin ja aivopieru headhuntti sieltä. Tosta pelikieltoa tulee nappaamaan, tosi kiva, sen verran on meinaan panoksia seuraavassa pelissä.

Timo teki maalin, mutta muuten sitä ennen ehti pelata 100minuuttia ilman mitään annettavaa. Kane satutti joukkuettaan oikein huolella ottamalla 2minsaa ja heti sen perään 2+2 1.erässä.

Eki oli liekeissä ekan pelin. Toisessa nukkui, kunnes heräsi 1.erän loppuun ja nyt sitten otti tappioo selvästi enemmän kuin voitti. Tuskinpa on kondiksessa, haarojenväli puudutettuna tuolla painelee meneen, ilman kipuu ja ilman ballzii.

Haley taisi kuolla blokattuaan kudin nilkallaan. Ikävä juttu, mutta mä väitän tämän olevan voitto kuin tappio.

Jospa sitten seuraavassa pelissä Sharks olisi hereillä erien alussa. Ja ei ottaisi tyhmiä jäähyjä. Toi ekana mainittu ainakin täytyy heti korjata, mä ihmettelen. Ja mä häpeän, mä häpeän. Sitten vielä parhaimman ketjun centteri tulee olemaan pelikiellossa, mä häpeän.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Onko Donskoi koirankopissa vai loukkaantuneena kun ei ole näkynyt? Mielestäni terveenä olisi arvokas lisä Sharks-kokoonpanoon.
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Eipä Donskoi oikein osunut maaliin niin saa olla poppareilla ja Haley on nähty fyysisenä pelaajana tärkeämpänä.

Saas nähdä kuinka seuraavassa pelissä jos Haley ei pysty pelaamaan. Ja saako Thornton pelikieltoa.
Senkun tietäisi mikä on Vlasicin tilanne. Tosin tykkään kun Heed saa pelata, mutta mieluummin näkisin Ryanin tilalla enkä Vlasicin.
 

Telnyashka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SJS
Onko Donskoi koirankopissa vai loukkaantuneena kun ei ole näkynyt? Mielestäni terveenä olisi arvokas lisä Sharks-kokoonpanoon.

Pelasi heikosti top6 roolissa runkosarjan suurimmalta osin. Pelasi runkkarin viimiset pelit poppareiden jälkeen todella vahvasti, mutta Pete kuittasi ne näytöt alta pois "et ole pelannut runkosarjaa koko mittakaavalta hyvin". Eli koirankoppi jotain muotoa.

Kyllä olisi merkittävä tekijä 4.kenttään ton tason pelimanni. Kaikki unohtaneet, mitä teki -16 pleijareissa kun oli terveenä. Muina keväinä on ollut loukkaantuneena. Nyt terveenä poppareilla.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Kyllä olisi merkittävä tekijä 4.kenttään ton tason pelimanni. Kaikki unohtaneet, mitä teki -16 pleijareissa kun oli terveenä. Muina keväinä on ollut loukkaantuneena. Nyt terveenä poppareilla.

Okei, kiitos. Nimenomaan puolustavampaan rooliin ajattelin häntä. Ehkä Haleyn mahdollisen loukkaantumisen jäljiltä voisi paikka aueta.
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Jospa sitten seuraavassa pelissä Sharks olisi hereillä erien alussa. Ja ei ottaisi tyhmiä jäähyjä. Toi ekana mainittu ainakin täytyy heti korjata, mä ihmettelen.

Haluaisiko joku kaivaa tähän sen luvun, kuinka monta kertaa Sharks on ottanut häkin omiin pelin ensimmäisen 5 minuutin sisällä? Muistaakseni se oli jotain luokkaa joka toisessa pelissä. Jos sitä ei ole koko kauden aikana saatu korjattua, ja tilanne on vain pahentunut kevään lähentyessä, niin ei ole toivoakaan, että niin tapahtuisi yhtäkkiä peikko-Vegasia vastaan. Yhtä turhaa on ajatella, että liigan huonoin maalivahtikaksikko alkaisi kuin jostain taikaiskusta napsimaan kiekkoa ja Nabokovin haamu olisi käynyt noitumassa maalin.

Sharks voi olla liigan parhaimpia joukkueita pelaamaan johtoasemassa. Sitä ei vaan koskaan saatane tietää. Nyt täytyy toivoa, että miehet huoltajia myöten rukoilevat jääkiekkojumalia, että antaisivat yhden tuuripompun heti neljännen matsin kärkeen. Tosin kaikki tällainen olisi vain tekohengitystä.

Tuodaanko veska Euroopasta häkkiin, niin kuin Vegas tuo Gusevin? Vaikka eihän kaikkea voi pistää Jonesin piikkiin. Mikä puolustus antaa läpiajon kun matsia on takana 15 sekuntia? No kahden Norris-pakin tähdittämä puolustus tietenkin.

E: haluan myös nostaa esiin pelin huumoritilanteen, kun Labanc saa estämisjäähyn. En löytänyt sitä vielä tubesta, mutta aika playoffhenkinen jäähy. Tietty femma olisi ollut vielä asiallisempi.
 

Telnyashka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SJS
Jos sitä ei ole koko kauden aikana saatu korjattua, ja tilanne on vain pahentunut kevään lähentyessä, niin ei ole toivoakaan, että niin tapahtuisi yhtäkkiä peikko-Vegasia vastaan.

1.peli pleijareissa oli ensimmäinen, kun Sharks tällä kaudella piti maalinsa puhtaana Vegasia vastaan ekalla viidellä minuutilla. Siinä pelissä Sharks painoi armottomasti päälle, saiko Vegas tohon ekaan femmaan yhden laukauksen Jonesia kohti. Samalla ei tarvinut miettiä, miten Jones pärjää heti alussa, win-win.
Jotain toivoa siis, varovaista sellaista.

Farmista tullut Korenar oli tuolla Vegasissa mukana ja oli ihan kentällä poimimassa kiekkojakin aamujäillä(?). Tuskinpa nyt kuitenkaan realistisesti, tai mistä mä mitään tiedä.
 

Vislami

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ajattelin jo, ettei Sharks voi kakkospeliä huonommin tulla tämän pelin alkuun ja jumalauta sitä osas olla väärässä...

Yllä jo mainittu aikalailla kaikki mitä Sharksit töhötteli menemään. Suututti niin paljon että lähdin toisen erän jälkeen jo seitsemäksi töihin.

Seuraavaan peliin pitää tulla ihan eri latauksella, vai onko tämä sitten maksimaalinen, mitä tällä jengillä annettavaa? Vegas on kyllä kova, kaksi todella todella kovaa kärkikenttää, mutta pitäisi pystyä vähän parempiin suorituksiin, eikä antaa tuommoista saumaa kokoajan.

Haluaisiko joku kaivaa tähän sen luvun, kuinka monta kertaa Sharks on ottanut häkin omiin pelin ensimmäisen 5 minuutin sisällä?

Koitin itsekkin tätä kaivella ja kyselin myös toimittajilta, mutta en saanut vastausta. Helvetin karu lukema se tulee kuitenkin olemaan...

Farmista tullut Korenar oli tuolla Vegasissa mukana ja oli ihan kentällä poimimassa kiekkojakin aamujäillä(?). Tuskinpa nyt kuitenkaan realistisesti, tai mistä mä mitään tiedä.

Joo aamujäilä oli ollut Vegasissa mukana, mutta en kyllä itsekkään usko äijän kykenevän saamaan pelipaikkaa.
 

Telnyashka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SJS
Eipä Donskoi oikein osunut maaliin niin saa olla poppareilla ja Haley on nähty fyysisenä pelaajana tärkeämpänä.

Mistä lähtien Donskoi on ollut ketjunsa maalintekijä? Kyllä hänen vahvuudet on jotain muuta. Mitä tulee Haleyn fyysiseen peliin, niin Carrier ja Reaves keränneet yhteen peliin kumpikin enemmän taklauksia kuin Haley näissä kolmessa pelissä yhteensä. Ero on siinä, että Haley ei yksinkertaisesti ehdi taklaamaan. Siihen ynnää omissa kiekottomana kaartelu ja helppojen ykkössyöttöjen hukkaaminen, niin en kyllä ymmärrä mitä tämä mohawkki oikeasti tuo joukkueelleen ja miten on Joonasta arvokkaampi. Noo tämä on Peten virheistä tällä hetkellä pieneimpiä, että ei sen niin väliä, sulka kuitenkin hattuun.
 

SaucerPass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Eikös tää tuomittu jo surkeaksi hankinnaksi, kun siitä maksettiin Brännström? Itse ihmettelin puheita jo silloin, kun yksi joko NHL:n parhaita laitureita irtosi melkein ilmaiseksi ja teki vielä pitkän sopimuksen Vegasiin. Olihan tuo 3+2 ihan kohtuullinen näyttö Stonelta.

Stonen jos jonkun kohdalla voi puhua liigan aliarvostetuimmasta pelaajasta. Yleensä kun pelaa Kanadassa, on vaikea lentää tutkan alla, mutta Ottawassa tuokin onnistui. Ja kun pelaa laitaa, niin Selke-kisassa ei luonnollisesti juuri jakoa ole, mutta silti liigan eliittiä puolustavana hyökkääjänä. Ihan liian monessa Battle of Ontariossa tuli todistettua Stonen laatu. Sanotaan näin, että liigassa on paljon näyttävämpiä pelaajia kuin Stone, mutta ei kauheasti pelaajia, jotka tekevät useammin sen oikean ratkaisun jäällä.
 

Arkkitehti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Haluaisiko joku kaivaa tähän sen luvun, kuinka monta kertaa Sharks on ottanut häkin omiin pelin ensimmäisen 5 minuutin sisällä? Muistaakseni se oli jotain luokkaa joka toisessa pelissä.
Ihan noin paha tilanne ei ollut vaan Sharks on tällä kaudella päästänyt runkosarjassa 26 ottelussa yhteensä 29 kertaa maalin ottelun ensimmäisen 5 minuutin aikana. Näin siis ainakin, mikäli nopea laskutoimitus pitää paikkansa.

Knoppina runkosarjan viimeisissä kymmenessä ottelussa Sharks onnistui tässä 7 kertaa eikä kahdeksaskaan kerta ollut kaukana kun 22.3. pelatussa pelissä Kings teki maalin ajassa 5:19.

Tasapuolisuuden vuoksi katsaus myös Vegasiin, joka päästi runkosarjassa 19 ottelussa 20 kertaa maalin ensimmäiseen viiteen minuuttiin, ja joista kaksi kertaa sattui viimeiseen kymmeneen otteluun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SVSV

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Eikös tää tuomittu jo surkeaksi hankinnaksi, kun siitä maksettiin Brännström? Itse ihmettelin puheita jo silloin, kun yksi joko NHL:n parhaita laitureita irtosi melkein ilmaiseksi ja teki vielä pitkän sopimuksen Vegasiin. Olihan tuo 3+2 ihan kohtuullinen näyttö Stonelta.

On kyllä Vegasilla mahtava hyökkäys jatkossakin, kun saivat Gusevin houkuteltua rapakon taakse. Mielenkiintoista nähdä miten pitkälle tie jatkuu tällä kertaa.
Stone <-> Brännström, Lindberg, 2020 2. kierroksen varausvuoro

Brännströmistä luopuminen sapettaa niin paljon, että ei löydy sanoja. Pelipaita olisi lähtenyt tilaukseen syksyllä, koska hän oli suosikkini omista varauksista ja lupauksista. Olisin luopunut jopa Glassista mieluummin kuin Erikista. Motivaatio meni totaalisesti ja protestina seuraavat otteluraportit ovat varmasti typistettyjä. Erik olisi ollut seuraavat 15 vuotta mahdollinen ratkaisu ylivoimapeliin, Stone ei sitä ole eikä häneen synny lähellekään samanlaista tunnesidettä kuin yhteen ensimmäisistä omista varauksista.

EDIT: Ja seuraavat kahdeksan vuotta Stonen luistellessa kaukalossa Golden Knightsin paidassa yhdeksän miljoonan sopimuksella, ajattelen, että tilalla voisi olla Brännström, oma varaus, liikuttamassa kauniisti kiekkoa. Hiljaiseksi vetää.

EDIT2: Kummallista, miten ulkomaalainen jääkiekkojoukkue voi aiheuttaa näin suuren ketutuksen. Hyh.
Niin, ei minulla ole mitään Kiveä vastaan, mutta Brännström oli ainoa pelaaja, josta en olisi halunnut luopua ikinä. Siksi olen niin harmissani, vaikka joukkueen hyökkäys paranee paljon.
Jälkimmäinen kappale on totta ja olisin ottanut Stonen ilomielin.vastaan, jos hinta olisi ollut mitä tahansa muuta kuin Brännström. Stonen kaltaiseen palkkasoturiin ei varmasti synny samanlaista tunnesidettä kuin Brännströmiin omana varauksena ja siksi olisin halunnut hänen paitansa, koska hän oli yksi niistä, jotka varattiin ensimmäisessä varaustilaisuudessa, johon Vegas osallistui. Glass, Hague, Elvenes, Röndbjerg ja Leschyshun eivät vain tunnu yhtä hyviltä vaihtoehdoilta, koska minulla on Haulan kotipaita ja halusin rinnalle kiekollisen puolustajan vieraspaidan, jolloin Erik olisi ollut täydellinen valinta vieläpä ykköskierroksen historiallisena nimenä. Hague varattiin vasta toisella kierroksella, joten ei kiitos. Jos Glass on ensimmäinen oma varaus, joka pelaa NHL-ottelun Vegasissa, harkitsen sitten hänen vieraspaitaansa.

Yön yli nukuttua suurin harmitus on lientynyt. Kaipa eilistä voi verrata silti siihen, kun jokin pelaaja treidataan ensi kertaa ja hän on shokissa siitä. Tämä oli ensimmäinen treidi, joka Golden Knightsin seuraajana aiheutti shokin ja seuraavat tällaiset siirrot ja lempiyksilöistä luopumiset lienee helpompi käsitellä. Fani en ole vieläkään. Joukkuetta olisi silti mukavampi katsoa seuraavat 15 vuotta Brännströmin kanssa kuin ilman häntä.
Viimeiseen lauseeseen sen verran, että nimenomaan isonkin kuvan takia Brännströmistä ei olisi pitänyt minusta luopua, koska hän olisi ollut ylivoiman moottori seuraavan vuosikymmenen. Theodoresta, Milleristä ja Schmidtista ei ole siihen rooliin kuin ajoittain. Hague ei ole puolestaan niin lahjakas kiekonliikuttaja kuin Brännström. Stone on toki erinomainen pelaaja, mutta vain laituri. Toki kun ylempänä totesin, että tällä kaudella joukkueesta on puuttunut pinna per peli -tahdilla pelaava pelaaja, nyt sellainen saatiin, mutta en siltikään usko sen riittävän tällä kaudella päätyyn asti menemiseen, koska joukkueen perustaso on ollut huonompi verrattuna muihin eikä playoffeissa tapahdu ihmeitä neljässä sarjassa putkeen.
Tuota noin, kai sitä pitää hieman nostaa kättä kuivumaan, koska viime yön esityksellään Mark Stone sai minun hyväksyntäni. Jos unohdetaan tehopisteet, nautin kaikkein eniten siitä, että hän tuuletti jokaista maaliaan eläimellisellä raivolla kuten sarjan aiemmissakin otteluissa. Nuo tunteenpurkaukset ovat aiheuttaneet sen, että oikeastaan en enää haikaile Brännströmin perään, vaan olen jopa valmis katsomaan Stonea seuraavat kahdeksan vuotta T-Mobile Areenan jäällä eikä hänen ollessa jäällä mieleen enää muistu se, että tilalla voisi olla myös Brännström, koska Stone on tuuletuksillaan ja elekielellään osoittanut tiettyä sitoutumista, jota vielä perussarjassa ei ilmennyt. Runkosarjassahan Stone lopulta nakutti vain 11 pistettä 18 ottelussa Vegasin paidassa, mutta nyt nämä pudotuspeliesitykset ovat kyllä olleet tosiaan sellaisia, että Stone on saanut minun, organisaation Suomen kirjeenvaihtajan, hyväksynnän. Hän ei ole vain pelkkä laituri, vaan härkämäinen johtaja, kun pelit ovat merkityksellisiä. Olemus jäällä on niin määrätietoinen ja keskittynyt, että sitä ei voi kuin ihailla.

Sanotaan nyt vielä se, että Stonea vastaan minulla ei ollut mitään henkilökohtaista, vaan ainoa ongelma oli treidin hinta, mutta jo tähänastisilla pudotuspelinäytöillä se on kuitattu. Toki nyt kun Glass on pelannut hyvin AHL:ssä, ehkä McPhee teki sittenkin oikein luopuessaan Glassin sijaan Brännströmistä.

Ottelun kolme raportti: https://keskustelu.jatkoaika.com/threads/vegas-golden-knights-2018–2019.68215/page-14#post-8142230

E: Tänä aamuna minulle tuli ensi kertaa tunne, että joukkue voi oikeasti sittenkin voittaa playoffsarjan tänä keväänä ja edetä pitkälle. Toisena huomiona haluan vielä sanoa sen, että nämä kahden viime kauden sarjat San Josea vastaan ovat olleet mahtavaa viihdettä ja uskon, että saamme todistaa sitä vielä useamman kuin kahden ottelun verran. Jatkoajalle menevä ottelu tulee väkisin eteen jossain vaiheessa ja veikkaan sen tapahtuvan neljännessä ottelussa.
 
Viimeksi muokattu:

Tornados

Jäsen
Tuota noin, kai sitä pitää hieman nostaa kättä kuivumaan, koska viime yön esityksellään Mark Stone sai minun hyväksyntäni. Jos unohdetaan tehopisteet, nautin kaikkein eniten siitä, että hän tuuletti jokaista maaliaan eläimellisellä raivolla kuten sarjan aiemmissakin otteluissa. Nuo tunteenpurkaukset ovat aiheuttaneet sen, että oikeastaan en enää haikaile Brännströmin perään, vaan olen jopa valmis katsomaan Stonea seuraavat kahdeksan vuotta T-Mobile Areenan jäällä eikä hänen ollessa jäällä mieleen enää muistu se, että tilalla voisi olla myös Brännström, koska Stone on tuuletuksillaan ja elekielellään osoittanut tiettyä sitoutumista, jota vielä perussarjassa ei ilmennyt. Runkosarjassahan Stone lopulta nakutti vain 11 pistettä 18 ottelussa Vegasin paidassa, mutta nyt nämä pudotuspeliesitykset ovat kyllä olleet tosiaan sellaisia, että Stone on saanut minun, organisaation Suomen kirjeenvaihtajan, hyväksynnän. Hän ei ole vain pelkkä laituri, vaan härkämäinen johtaja, kun pelit ovat merkityksellisiä. Olemus jäällä on niin määrätietoinen ja keskittynyt, että sitä ei voi kuin ihailla.

Sanotaan nyt vielä se, että Stonea vastaan minulla ei ollut mitään henkilökohtaista, vaan ainoa ongelma oli treidin hinta, mutta jo tähänastisilla pudotuspelinäytöillä se on kuitattu. Toki nyt kun Glass on pelannut hyvin AHL:ssä, ehkä McPhee teki sittenkin oikein luopuessaan Glassin sijaan Brännströmistä.

Ottelun kolme raportti: https://keskustelu.jatkoaika.com/threads/vegas-golden-knights-2018–2019.68215/page-14#post-8142230

Kyllä omakin arvioni Stonesta on nousussa, mutta en nyt vielä lähde tekemään lopullisia johtopäätöksiä kaupan ja sopimuksen hyvyydestä. Stone pelaa hienosti, mutta suuri osa tehokkuudesta on myös Stastnyn ansiota.
 
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Eikös tää tuomittu jo surkeaksi hankinnaksi, kun siitä maksettiin Brännström? Itse ihmettelin puheita jo silloin, kun yksi joko NHL:n parhaita laitureita irtosi melkein ilmaiseksi ja teki vielä pitkän sopimuksen Vegasiin. Olihan tuo 3+2 ihan kohtuullinen näyttö Stonelta.

On kyllä Vegasilla mahtava hyökkäys jatkossakin, kun saivat Gusevin houkuteltua rapakon taakse. Mielenkiintoista nähdä miten pitkälle tie jatkuu tällä kertaa.

Minäkin taisin suhtautua korkeintaan varovaisen toiveikkaasti Stonen hankintaan. Syynä ei ollut, että en olisi arvostanut Stonea. Hän on pelaaja, jota ei voi arvioida pelkillä tehopisteillä. Loistava kiekonriistäjä ja väsymätön työmyyrä. Olin kuitenkin myös harmissani Brännströmin menetyksestä, koska Vegasin lupausosaston peräpään kiekollinen lahjakkuus henkilöityi häneen. Yhtä lupaavia kiekollisia pakkeja ei mielestäni ole näköpiirissä, eikä nykyjoukkueessakaan liikaa ole kiekollista osaamista peräpäässä. Vegas siis maksoi oletettavasti tärkeän palan tulevaisuutta välittömän menestyksen kustannuksella. Eritoten, kun hyökkäystä oli vahvistettu jo ennen Stonen tuloa.

Nyt kauppa näyttää toki mainiolta ratkaisulta ja "uusien äijien" Pacioretty-Stastny-Stone kemiat ovat kohdanneet komeasti. Pistemässäily on pitkälti kaikkien heidän ansiota. Saa nähdä, kuinka kauan mahtitehoilu jatkuu. Muiltakin ketjuilta, erityisesti Karlssoneilta, vaaditaan jatkossa lisää tehoja tulostaululle, jotta San Jose kaatuisi. Gusev on täysi kysymysmerkki, enkä ainakaan itse uskalla häneltä vielä tässä vaiheessa hirveästi toivoa tehoja, kun jossain vaiheessa pelaavaan kokoonpanoon päässee.

Vähän epäilen, että tulevissa otttelusarjan mittelöissä maalintekokilpailu saattaa laantua ja aletaan molemmin puolin pelata tarkempaa peliä ja samalla maalivahdit terästäytyvät kummassakin päässä. Toivon toki, ettei moinen näiltä joukkueilta onnistu, vaan nähdään lisää vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Hauskahan sitä on katsella. Semminkin, jos Vegas voittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
16sekkaa, 21sekkaa ja 36sekkaa. Siinä selvästi Sharks paransi erä erältä, että kuinka hitaasti Vegas maalin saa mällättyä.
Onhan toi ihan naurettavaa, miten noin voi oikeesti tapahtua. Joka erään ekalla vaihdolla vastustajan sama kenttä tekee maalin. Tai näin oletan tilastoista, 3.erä kun meni pätkien katsoessa.

Karlsson - Dillon pari aloitti sekä ekan että toisen erän ja ottivat kummatkin maalit omiin. Kolmanteen tuota ei enää uskallettu laittaa ekaan vaihtoon vaan vasta toiseen tuli Karlsson kentällä Burnsin kanssa - ja silloin heilahti verkko siinä erässä. Ja toki myös tuon neljännen tasakentällisin tulleen maalin Karlsson katseli vierestä, tällä kertaa taas Dillonin kanssa. Ei ihan paras peli häneltä.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Nyt olisi tarve sille kapteenille Ritareiden urheassa porukassa, joka näyttäisi esimerkkiä miten maali tehdään vaikka suulla sylkien! Sellainen löytyy Hailaumasta, ja tämä kapteeni näyttikin lähes kirjaimellisesti kuinka maali tehdään vaikka suupielen avustamana. Joukkue seurasi perästä, eikä Vegasin pojuilla ollut mitään sanaa. Vaikea kuitenkaan löytää tuosta nykyisestä porukasta sellaista kiistatonta johtajuutta. A-kirjaimet on jaettu Bellemarelle, Engellandille, Paciorettylle ja Smithille. Kahta jälkimmäistä en millään näe johtajatyyppeinä. Bellemare voisi olla, mutta nelosketjun ulkomaalainen pelaaja ei ole ehkä paras valinta. Engelland on käytännössä paiskinut johtajan töitä, mutta hän alkaa olla eläköitymisiässä, joten ainakin pitkäaikaisempi johtajuus on kyseenalaista. Mites olisi Schmidt? Siinä olisi oma valintani kapteeniksi. Aika velikulta, mutta ehkä kapun C-kirjaimen laittaminen rintaan saisi hänenkin suuntaamaan energiansa oikeihin asioihin.
Toivottakaa tervetulleeksi Vegas Golden Knightsin uusi kapteeni Mark Stone (Markus Kivi)! Muun joukkueen jatkaessa vuoristorataa ja taas pudottaessa energiatasoaan ottelusarjan toisesta ottelusta Markus otti joukkueen selkäänsä ja iski hattutempun ja viisi pistettä. Ugh, kapteeni on puhunut.

Muutoin odottaisin tasonnostoa ainakin Tuchilta ja Marchessaultilta Vegasin riveissä. Jäähyily meni nyt Vegasin kannalta paremmin päin, kun hait huitoivat ja keräsivät jäähyjä, joten siinä mielessä edistystä. Mutta hukassa oltaisiin oltu ilman Stonereita.

Joe "Skunk" (kuten me vaimon kanssa häntä kutsumme parran harmaan/tumman viirun vuoksi) Thornton on nyt sitten poissa kiusaamasta ainakin yhden pelin verran. Ja mielenkiintoista nähdä, pääseekö Gusev näyttämään taitojaan nelospeliin. Mikä ettei?
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Joopa joo, pitäisi taas harrastaa aamumasokismia ensi kukonlaulun aikaan.

Thornton ei pelaa, Vlasic luultavasti myös sivussa. Myös Karlssonin pelikunnosta on noussut huhuja, ettei mies olisi sataprosenttisessa kunnossa. Eli lähtökohdat aika heikot. Mitä tulisi tapahtua, että San Joseen lähdettäisiin tilanteessa 2-2?

1. Jääkiekkojumalat kusevat jostain syystä Vegasin päälle eivätkä salli maalia ensimmäiseen pariin vaihtoon. Eli Sharksin maalin pitäisi pysyä puhtaana ainakin viisi minuuttia. Tällöin, pienellä tuurillakin avustettuna, Sharks voisi siirtyä johtoon eikä pelata heti takaa-ajosta. Alussa kentälle Hertl, joka saa pidettyä pelin vaikka yksin Vegasin alueella.

2. Dell maalissa, sillä miehen agressiivisuus voisi toimia Jonesin sijoittumista paremmin. Toinen vaihtoehto on, että Jones vetää jurrit eikä muista kaudesta mitään, ja palaa historialliselle tasolleen. Jos kohta 1 toteutuu, kohdan 2 ei tarvitse toteutua.

3. Stonen kentälle asetetaan päällystakki, jota kyseinen vitja eikä Gallant saa revittyä irti koko matsin aikana. Onko tämä sitten Couture, Pavelski, Hertl, Goodrow tai nämä kaikki yhdessä, jää DeBoerin päätettäväksi.

4. Ylivoima napsahtaa toimivaksi. Jumbon puuttuminen pakottaa muutoksiin, joka voi olla hyväkin asia kun katsoo ylivoimaprosenttia. Olisiko yksinkertainen kaunista, ja Burns+Pavs-akseli juonisi pari yv-häkkiä? Toinen realistinen vaihtoehto on coast-to-coast by Hertl.

Ennustus: 10 min pelattuna ja peli 2-0 Vegasille, mutta Sharks taistelee pelin jatkoajalle. Jatkoaika on flippi.
 

Vislami

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
@SVSV tiivistit aika hyvin mitä tarvitaan, että tästä mitään tulee.

Venähti vielä päivä turhan pitkälle, niin vähillä unilla mennään..

Donskoi vetäny aamujäillä extrakuteja, taitaa siis olla kokoonpanossa.

Toivotaan nyt parasta kiekkojumalilta ja viedään peli takaisin Tankkiin 2-2
 

Telnyashka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SJS
Sharks

Kane-Hertl-Donskoi
Meier-Couture-LaBanc
Sörensen-Pavelski-Nyquist
Radil-Goodrow-Karlsson

Pakit samat.

Muistelen Peten huudelleen edellisen tappion jälkeen nopsaan, että Jones aloittaa seuraavan pelin. Odotan siis #31 tolppien välissä. Itse olisin mennyt Dellillä.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kyllä oli aneemisen tunteetonta virkamieskiekkoa Vegasilta. Ainostaan Fleury pelasi tosissaan, siitä kiitos. Toinen hyvä asia oli se, että Tuch ja Marchessault viimeinkin pääsivät maalin makuun ja kolmas hyvä asia oli voitto. Siihen ne positiiviset sitten jäivätkin Ritarien puolelta. Ikävä katsoa tuollaista, kun pelataan rauhallisesti ja siirrellään kiekkoa ilman mitään paniikkia ja tunnetta. Tuota tuli jo ihan tarpeeksi nähtyä Ankkojen toimesta. Vaimokin ihmetteli, kuinka olen niin huonolla tuulella, mutta minkäs teet, kun suosikkijoukkue ei pelaa tunteella ja energialla. Vegasin GMGM:kin puisteli päätään epäuskoisena ottelua katsoessaan, se näytettiin telkkarissa.

San Josea käy sääliksi. Heillä oli sentään jotain yritystä, vaikka hekin olisivat voineet pelata pari vaihdetta kovemmalla. Harmi, kun maalivahtipeli on SJ:llä ollut niin surkeaa. Siihen on sarja ratkeamassa toistaiseksi, ja ehkä loukkaantumisiin. No, josko Vegasin vuoristoratakausi jatkuisi sitten Shark Tankissa.
 

Telnyashka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SJS
Ei maalia ekaan minuuttiin, koska ei laukaustakaan. Mutta Jones ei petä, vaan ekan femman sisällä tullut eka laukaus selän taakse. Donskoi hukkasi Pacmanin tilanteessa, veto tuli Stonen jalkojen läpi, mutta niin. Ei vaan osaa ymmärtää, Jones on niin valmis.
Vegas sai ekaan erään 7 SOG, mutta silti 2-0 johdossa menivät erätauolle.
2.erän aloitti Dell ja hänen ekansa olikin sitten koomillinen. Nätti venytys ja räpylällä torjunta, josta kiepautti kiekon takaisin suoraan liikkeessä olleelle Pacmanille. Huikea suoritus kaikinpuolin.
Loppu onkin se ja sama, yritys loppui täysin.

Sarja katkolla ja suurin kyssäri on ketä aloittaa Sharksin maalilla. Jones on kuten jo sanoin aivan valmis. Änärimolkkea nähnykään. Dell hitusen parempi, mutta epävarmuus ja hätäily näkyi otteissa. Shaky. Korenar kehiin ja toivotaantoivotaan tuhkimotarinaa.

Ekin liike tuntuu vain tahmentuvan. Burns ei ole mitään erikoista esittänyt, enemmänkin hätäisiä pitkiä avauksia, Peten käskystä varmaankin.

Jos jotain hyvää, niin Radilin kanssa 4.kenttä sai monesti cycle -pelin pyörimään, ei ollut sitä omissa jumittamista ainoastaan. Donskoi oli pirteä, kaksi ylivoimaa tuotti ja monet hallitut kiekon ylöstuonnit. Maalipaikoillakin nähtiin, mutta joko suti ohi tai kiekollinen ei häntä nähnyt. Oli tämä kuitenkin sellainen esitys, että oikeestiko tämä kaveri istui Haleyn pelatessa.
Ylivoima oli pirteämpi ja varsinkin Kane, joka pelasi samassa paikassa kuin Couture, niin haki monesti neliön keskelle. Voisi Cootch ottaa mallia, hänen vedot paukkui jälleen yli tai Fleury torjui ne varmasti.

Pienet on ilonaiheet ja sarja maistuu niin ratkenneelta kuin olla ja voi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös