Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 680 293
  • 17 056

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko nuo tuossa listassa rivipelaajia? Ei ole. Laineella on menossa huono kausi, voi voi ja lämmin leipä. Ei maailma tai Patrikin ura siihen kaadu ja kuten sanoin, mitään ei ole menetetty. Kaikki spekulaatio jollain peliaddiktioilla sun muulla on naurettavaa.

Ei tässä kukaan ole uran kaatumisesta puhunutkaan. Tässä puhuttiin siitä menikö viime kauden pudotuspelit Laineelta hyvin. Minä sanoin että meni heikosti ja sinä sanoit ettei mennyt heikosti. Ja perustelit sanomalla ettei ne muutkaan 19-vuotiaat... vaikka runkosarjassa meni paljon paremmin suhteessa niihin muihinkin junnuihin.

Linkissä Laineen omat kommentit ennen viime kauden huipennusta. Olikohan itse tyytyväinen lopulta 5 maaliin?

Mestaruuksia ratkoneelta Patrik Laineelta tervettä uhoa NHL:n pudotuspelien alla: "Monella alkaa käsi täristä, kun pelejä aletaan ratkoa"

edit: Annetaan Laineen itsensä vastata (linkit Yle/Iltalehti)

Mitä Patrik Laineelle tapahtui pudotuspeleissä? Koko ketjulla todella karut tilastot: ”Olen turhautunut itseeni”
 
Viimeksi muokattu:

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei tässä kukaan ole uran kaatumisesta puhunutkaan. Tässä puhuttiin siitä menikö viime kauden pudotuspelit Laineelta hyvin. Minä sanoin että meni heikosti ja sinä sanoit ettei mennyt heikosti. Ja perustelit sanomalla ettei ne muutkaan 19-vuotiaat... vaikka runkosarjassa meni paljon paremmin suhteessa niihin muihinkin junnuihin.

Linkissä Laineen omat kommentit ennen viime kauden huipennusta. Olikohan itse tyytyväinen lopulta 5 maaliin?

Mestaruuksia ratkoneelta Patrik Laineelta tervettä uhoa NHL:n pudotuspelien alla: "Monella alkaa käsi täristä, kun pelejä aletaan ratkoa"
Katsoitko muuten ne Winnipegin playoff pelit?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Onko nuo tuossa listassa rivipelaajia? Ei ole. Laineella on menossa huono kausi, voi voi ja lämmin leipä. Ei maailma tai Patrikin ura siihen kaadu ja kuten sanoin, mitään ei ole menetetty. Kaikki spekulaatio jollain peliaddiktioilla sun muulla on naurettavaa.

Mitään ei ole menetetty, mutta huolissaan voi olla silti. Vaikea nähdä, että missään olisi menty eteenpäin näiden kolmen NHL-kauden aikana. En tiedä, että mistä johtuu, mutta itselläni on jo jonkin aikaa ollut sellainen pelko, että Laine ei pistä 100% uraansa. Esim. katselin tuossa Veitolan ohjelman, jossa oli Markkasen luona. Lauri totesi, että hänen arjessaan kaikki palvelee 100% koripalloa ja siinä kehittymistä. Olisi mukava kuulla tuollaista myös Laineen suusta. Samaten olisi mukava kuulla pelikavereilta ja valmennukselta kommentteja siitä, miten määrätietoisesti Laine harjoittelee ja kehittää ominaisuuksiaan. En ole kuitenkaan tällaisia kommentteja nähnyt - monista muista pelaajista näitä on näkynyt.

Ja loppuun vielä kommenttina sen verran, että luonnollisesti kyseessä on asia, joka ei ole 100% fakta, mutta olisi mukava saada positiivista signaalia Laineen panostuksesta jääkiekkoilijana kehittymiseen. En laske kommentteja Laineen kiroilusta treeneissä tähän kategoriaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mitään ei ole menetetty, mutta huolissaan voi olla silti. Vaikea nähdä, että missään olisi menty eteenpäin näiden kolmen NHL-kauden aikana. En tiedä, että mistä johtuu, mutta itselläni on jo jonkin aikaa ollut sellainen pelko, että Laine ei pistä 100% uraansa. Esim. katselin tuossa Veitolan ohjelman, jossa oli Markkasen luona. Lauri totesi, että hänen arjessaan kaikki palvelee 100% koripalloa ja siinä kehittymistä. Olisi mukava kuulla tuollaista myös Laineen suusta. Samaten olisi mukava kuulla pelikavereilta ja valmennukselta kommentteja siitä, miten määrätietoisesti Laine harjoittelee ja kehittää ominaisuuksiaan. En ole kuitenkaan tällaisia kommentteja nähnyt - monista muista pelaajista näitä on näkynyt.

Ja loppuun vielä kommenttina sen verran, että luonnollisesti kyseessä on asia, joka ei ole 100% fakta, mutta olisi mukava saada positiivista signaalia Laineen panostuksesta jääkiekkoilijana kehittymiseen. En laske kommentteja Laineen kiroilusta treeneissä tähän kategoriaan.

No onpas taas hienoja omia uskomuksia. Lukaseppas vaikka tämä.

Insight from analytics and youth coaches on getting Patrik...

For the last words and a sign of optimism for Laine, let’s go back to his youth coach, Olli Savikko.

“When I think about Patrik, I’m not sure I can say I saw (an NHL star) when he was 9 years old but he had good potential,” Savikko said. “And I saw that potential but I’m not … like that. It’s hard to think that when those boys and girls are so young but I saw the potential.”

“I think that is also a little bit stupid if you say ‘I saw that that boy was the next Gretzky’ or someone because it depends. So many things depend if (in) the future if he is a professional or not. There are so many things.”

When it comes to Patrik Laine, Savikko believes progress will come on both sides of the puck because of Laine’s passion for self-improvement.

He has a passion in this game. That passion was that he really wants to practice and wants to do things that help him how he can develop his skills. That passion is a big thing. He really wanted to practice. And of course he has a very good shot. It’s unique.”
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No onpas taas hienoja omia uskomuksia. Lukaseppas vaikka tämä.

Aika ison ero on tuon artikkelin kuvauksella siihen pelaajaan, joka totesi haastattelussa, että on ollut useita pelejä, joissa ei ole kiinnostanut. Kiitos linkistä, vaikka koutsien kommentit olivat aika monen vuoden takaa. Varmasti Laineelle on ollut paloa, mutta en vielä epäilyksistäni luovu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

teppana

Jäsen
Laine, Perreault ja Little ilmeisesti vetänyt kakkos yyveetä viime yönä.

Laineen laukaus% on nyt viimeiseen 33 peliin (89 laukausta) about 4,5%. On totta, että ei Laineen peli ole näyttänyt oikein miltään mutta onhan tuo nyt tuollaisella laukauksella aivan jäätävä slumppi.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Katsoin muistini virkistykseksi Fobban koosteen youtubesta. Siinä on äärimmäinen esimerkki miten voimaa ja kokoa käytetään kiekon suojaukseen.
Aivan järkyttävää kuinka paska Laine on suojaamaan kiekkoa. Itse olen kyllä miehen fani, mutta näin se vaan on. Ei ole hirveän väärin väittää, että Laine on huonoin kiekon suojaaja änärissä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Katsoin muistini virkistykseksi Fobban koosteen youtubesta. Siinä on äärimmäinen esimerkki miten voimaa ja kokoa käytetään kiekon suojaukseen.
Aivan järkyttävää kuinka paska Laine on suojaamaan kiekkoa. Itse olen kyllä miehen fani, mutta näin se vaan on. Ei ole hirveän väärin väittää, että Laine on huonoin kiekon suojaaja änärissä.
En muista missä mediassa oli juuri Fobbasta puhetta. Häntä vastaan pelanneet sanoivat, että hän käytti iholle tullutta pakkia vielä apunaan vain tuomaan lisää liikettä. Kuin, että olisi jarruttanut enemmänkin hänen menoaan. Toki Fobba on yksi kautta aikojen parhaita jääkiekkoilijoita, jonne Laineella on vielä paljon matkaa. Fosbergista pitää kuitenkin muistaa se, että hän oli kuhtalainen mörkö kentällä ja pelasi fyysisen-pelin aikakaudella hokia. Ajat ovat tuosta muuttuneet aikalailla.

En kyllä toisaalta ymmärrä, miksi Laineesta edes ollaan leipomassa jotain "voimahyökkääjää". Tuommoisia kun nykyään aika harvemmin enää edes näkee. Saa korjata, jos olen väärässä, mutta näitä nykyajankin voimahyökkääjiä ei hirveän isossa roolissa joukkueissa enää nähdä? Enemmänkin neloskentän jyrinä. Se on toki makuasia, minkälaisen pelaajan voimahyökkääjäksi laittaa. Stone, Benn, Wheeler, Forsberg? Simmons, Neal, Getzlaf? ehkäpä osasta nuista esim voi sitä nimitystä käyttää, mutta kyllähän joukossa on mukana myös snaipperia ja pelintekijää.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Laineen kohdalla voimahyökkääjä -termi tarkoittanee saman tyyppistä pelaajaa kuin Mikko Rantanen. Fyysisesti vahva ja taitava suojaamaan kiekkoa ja pelaamaan tilaa kiekollisena. Kyse ei siis ole perinteisestä voimahyökkääjästä, joka luo tilaa kiekottomana.
 
Alkuun ajattelin marraskuun jälkeen, että Laineella vain hieman pidempi slumppijakso menossa. Nyt olen melko vakuuttunut, että tämä on vain Laineen nykytaso, eikä valoa näy tunnelin päässä. En siis odota mitään ihmeellistä piristymistä.

Huolestuttavaa asiassa on se, että Patrik Laine ei ole osoittanut omaan silmääni minkäänlaisia kehittymisen merkkejä sitten tulokaskauden. Itse vaihtaisin päittäin tämän hetken Paten tulokaskauden versioon. Nyt tuntuu, että mies vain hidastuu hidastumistaan ja on menettänyt kyvyn kontrolloida pelivälinettä.

Toivottavasti alle 50 pisteen kausi jättää Laineelle nälkää tulevaan. Aiemmin olin varma, että Laine tulee seuraamaan Seläänteen jalanjäljissä suomalaisena maalipörssin voittajana, mutta nyt on ruvennut huolettamaan mahtaako toteutua sittenkään. Laine saattaa jäädä pelin evoluution jalkoihin, missä nopeat ja pienet kaverit luistelevat ohi vasemmalta ja oikealta. Toivon kuitenkin olevani väärässä ja mitään Heatleymaista romahdusta ei nähdä muutaman vuoden otannalla.

Se on näytön paikka Patrik Laine.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Alkuun ajattelin marraskuun jälkeen, että Laineella vain hieman pidempi slumppijakso menossa. Nyt olen melko vakuuttunut, että tämä on vain Laineen nykytaso, eikä valoa näy tunnelin päässä. En siis odota mitään ihmeellistä piristymistä.

Huolestuttavaa asiassa on se, että Patrik Laine ei ole osoittanut omaan silmääni minkäänlaisia kehittymisen merkkejä sitten tulokaskauden. Itse vaihtaisin päittäin tämän hetken Paten tulokaskauden versioon. Nyt tuntuu, että mies vain hidastuu hidastumistaan ja on menettänyt kyvyn kontrolloida pelivälinettä.

Toivottavasti alle 50 pisteen kausi jättää Laineelle nälkää tulevaan. Aiemmin olin varma, että Laine tulee seuraamaan Seläänteen jalanjäljissä suomalaisena maalipörssin voittajana, mutta nyt on ruvennut huolettamaan mahtaako toteutua sittenkään. Laine saattaa jäädä pelin evoluution jalkoihin, missä nopeat ja pienet kaverit luistelevat ohi vasemmalta ja oikealta. Toivon kuitenkin olevani väärässä ja mitään Heatleymaista romahdusta ei nähdä muutaman vuoden otannalla.

Se on näytön paikka Patrik Laine.
Heatleyn romahdus tapahtui vasta reilut kolmekymppisenä ja syynä olivat vaikeat polvivammat. Eli ei kannata kyllä Patea ja Heatleyta tämän suhteen mielestäni verrata. Toki huolestuttavaa on se, että kyllähän Pate pelaajana taantunut on selkeästi, kun verrataan tulokaskauteen. Ei ole sähäkkyyttä ja itseluottamusta kyllä tilanteissa. Tulokaskaudella vielä kuitenkin molempia löytyi aika usein.

Vaikea loppujen lopuksi varmuudella sanoa mistä nyt on kyse. Luistin ei kyllä kulje ja draivi puuttuu pelistä. Mutta onko kyse erityisesti fyysisistä ongelmista vai henkisistä vai aikalailla molemmista? Itse kallistun siihen, että aikalailla molemmilla osa-alueilla on pahoja ongelmia. Joka tapauksessa kolmisenkymmentä vuotta olen seurannut jo änäriä aktiivisesti, enkä kyllä muista kellään nuorella pelaajalla nähneeni aivan vastaavaa slumppia. Varsinkaan pelaajilla, jotka olisivat noin hyvin jo lyöneet itsensä läpi parin ensimmäisen kauden aikana. Toki joitain tapauksia muistan missä loukkaantumiset ovat pilanneet kauden pahasti, mutta ei tämä Paten tilanne oikein siltäkään vaikuta, kun ei edes ole huilannut pelejä tällä kaudella. Peliesitysten perusteella voisi olla jo syytä antaa pojalle ehkä huilia ja keskittyä vaikkapa treenaamaan palauttavaa treeniä ja niitä asioita joissa tällä hetkellä on suurimmat puutteet.

Melkoisen huolestuttavahan tuo Paten tilanne nyt on, enkä olisi kyllä tällaista mitenkään ennen kauden alkua uskonut, vaikka en kyllä vielä tällä kaudella mitään aivan tykkikautta odottanut. Ensi kaudelta olisin jo odottanut selkeämpää kehitystä, mutta nyt en suoraan sanoen enää uskalla sellaista kovin paljoa silloinkaan odottaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Aamulla herätys ja kahvit tippumaan, jotta voi sitten rauhassa katsoa Laineen maalit. Mutta eihän siellä mitään maaleja ole vaan samat kiikarit kuin joka hemmetin kerta! Yllätyitkö? Minä en. Nyt ihan oikeasti se verkko heilumaan ja ensimmäinen askel siihen on paluu pointille ylivoimaan. Toimistosta on Pate maalit ennenkin tehnyt, joten sieltä ne tulevaisuudessakin tulee. Toinen steppi on, että ne ketjukaverit kuntoon eikä mitään sekunda jätkiä siihen ympärille sähläämään. Parantuisi nyt se Ehlers kuntoon ja ottaisi GM puhelimensa käteen ja hommaisi sen sentterin joukkueeseen. Ei kelpaa kiikarit enään. Säälittävää!
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Nyt ihan oikeasti se verkko heilumaan ja ensimmäinen askel siihen on paluu pointille ylivoimaan. Toimistosta on Pate maalit ennenkin tehnyt, joten sieltä ne tulevaisuudessakin tulee.

Jos on täräyttänyt viimeiseen yli 30 peliin tasan yhden maalin siitä omalta toimistolta ja vahvuusalueelta niin turha siinä on valmennuksen väkisillä kaveria pitää. Jossain määrin on näkynyt somen puolella valitusta siitä että Lainetta sorsitaan pudottamalla kaveri ykkös-yv:stä mutta suorituksiin nähden tuo oli valmennukselta ainoa oikea ratkaisu. Ei voi sanoa että mahdollisuuksia ei olisi annettu.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Aamulla herätys ja kahvit tippumaan, jotta voi sitten rauhassa katsoa Laineen maalit. Mutta eihän siellä mitään maaleja ole vaan samat kiikarit kuin joka hemmetin kerta! Yllätyitkö? Minä en.
Mä itseasiassa nykyään jo vähän yllätyn kun aamulla kattelen Jetsien maalintekijöitä ja Laine loistaa poissaolollaan. Luulis että noilla minuuteilla kohta jo vahingossa tulis se maali. Mutta Laine taitaa olla niin jumissa että ei sais edes vettä saapasta pois vaikka siihen saapaan pohjaan ois liimattu ohjeet.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Heatleyn romahdus tapahtui vasta reilut kolmekymppisenä ja syynä olivat vaikeat polvivammat. Eli ei kannata kyllä Patea ja Heatleyta tämän suhteen mielestäni verrata. Toki huolestuttavaa on se, että kyllähän Pate pelaajana taantunut on selkeästi, kun verrataan tulokaskauteen. Ei ole sähäkkyyttä ja itseluottamusta kyllä tilanteissa. Tulokaskaudella vielä kuitenkin molempia löytyi aika usein.

Vaikea loppujen lopuksi varmuudella sanoa mistä nyt on kyse. Luistin ei kyllä kulje ja draivi puuttuu pelistä. Mutta onko kyse erityisesti fyysisistä ongelmista vai henkisistä vai aikalailla molemmista? Itse kallistun siihen, että aikalailla molemmilla osa-alueilla on pahoja ongelmia. Joka tapauksessa kolmisenkymmentä vuotta olen seurannut jo änäriä aktiivisesti, enkä kyllä muista kellään nuorella pelaajalla nähneeni aivan vastaavaa slumppia. Varsinkaan pelaajilla, jotka olisivat noin hyvin jo lyöneet itsensä läpi parin ensimmäisen kauden aikana. Toki joitain tapauksia muistan missä loukkaantumiset ovat pilanneet kauden pahasti, mutta ei tämä Paten tilanne oikein siltäkään vaikuta, kun ei edes ole huilannut pelejä tällä kaudella. Peliesitysten perusteella voisi olla jo syytä antaa pojalle ehkä huilia ja keskittyä vaikkapa treenaamaan palauttavaa treeniä ja niitä asioita joissa tällä hetkellä on suurimmat puutteet.

Melkoisen huolestuttavahan tuo Paten tilanne nyt on, enkä olisi kyllä tällaista mitenkään ennen kauden alkua uskonut, vaikka en kyllä vielä tällä kaudella mitään aivan tykkikautta odottanut. Ensi kaudelta olisin jo odottanut selkeämpää kehitystä, mutta nyt en suoraan sanoen enää uskalla sellaista kovin paljoa silloinkaan odottaa.
Hämmentävän neutraalia tekstiä. Realiteettien hyväksyminen ei aina ole helppoa. Fyysisellä puolella on pahoja ongelmia ja se vaikuttaa automaattisesti myös henkiseen puoleen. Tosiaan melkoisen turhaa enää tässä kohtaa osoitella sormella sinne tänne.
 

myhyjukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos on täräyttänyt viimeiseen yli 30 peliin tasan yhden maalin siitä omalta toimistolta ja vahvuusalueelta niin turha siinä on valmennuksen väkisillä kaveria pitää. Jossain määrin on näkynyt somen puolella valitusta siitä että Lainetta sorsitaan pudottamalla kaveri ykkös-yv:stä mutta suorituksiin nähden tuo oli valmennukselta ainoa oikea ratkaisu. Ei voi sanoa että mahdollisuuksia ei olisi annettu.

Ei siellä oikeen kukaan muukaan ole mitään saanut aikaan, tämän vuoden puolella 55 yv:tä ja maaleja Wheelerillä 1, Connorilla 1, Scheifelella 0 ja Laineella 0. Ja ykkönen pelaa keskimäärin noin 2/3 osaa yv ajasta. Lainetta en yhtään puolustele, veto ei toimi, eikä liiku tarpeeksi jotta ehtisi ripareihin. pp1:sen ongelmana on staattisuus ja viimeistelyn puute ja Laineen vaihtaminen Rosloon ei ole auttanut asiaa mitenkään. Pp2 on agressiivinen ja laittaa vastustajan pakkaa sekaisin ja tuohon Laine ei taas sovi tällä hetkellä mitenkään. Itse olisin laittanut pp2:sen aloittamaan ja pelaamaan isommat minuutit kun homma on toiminut.
 

Ogilthorpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ei siellä oikeen kukaan muukaan ole mitään saanut aikaan, tämän vuoden puolella 55 yv:tä ja maaleja Wheelerillä 1, Connorilla 1, Scheifelella 0 ja Laineella 0. Ja ykkönen pelaa keskimäärin noin 2/3 osaa yv ajasta. Lainetta en yhtään puolustele, veto ei toimi, eikä liiku tarpeeksi jotta ehtisi ripareihin. pp1:sen ongelmana on staattisuus ja viimeistelyn puute ja Laineen vaihtaminen Rosloon ei ole auttanut asiaa mitenkään. Pp2 on agressiivinen ja laittaa vastustajan pakkaa sekaisin ja tuohon Laine ei taas sovi tällä hetkellä mitenkään. Itse olisin laittanut pp2:sen aloittamaan ja pelaamaan isommat minuutit kun homma on toiminut.
Onko noin monta ylivoimaa ollut 18 pelissä No on tai ei, niin 11 maalia Jets on tämän vuoden puolella tehnyt ylivoimalla
 
Alkuun ajattelin marraskuun jälkeen, että Laineella vain hieman pidempi slumppijakso menossa. Nyt olen melko vakuuttunut, että tämä on vain Laineen nykytaso, eikä valoa näy tunnelin päässä. En siis odota mitään ihmeellistä piristymistä.

Et odota mitään ihmeellistä piristymistä millä aikajänteellä? Tänä keväänä, tänä vuonna, koko uralla?

Minä odotan Laineen parantavan ihan helvetisti peliään, jos ei tällä kaudella, niin tulevilla kausilla. Poika on vasta 20-vuotias ja pelaa tulokassopimustaan. Usein puhutaan toisen kauden kirouksesta ja nyt Laineella on menossa juuri se, vaikka kyseessä onkin kolmas kausi eikä toinen. Syitä tähän on varmasti monia, mutta kyllä poika edelleen jääkiekkoa osaa pelata.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Hämmentävän neutraalia tekstiä. Realiteettien hyväksyminen ei aina ole helppoa. Fyysisellä puolella on pahoja ongelmia ja se vaikuttaa automaattisesti myös henkiseen puoleen. Tosiaan melkoisen turhaa enää tässä kohtaa osoitella sormella sinne tänne.
Minkä realiteetin? Ja miten niin hyväksyminen ei ole helppoa? Laine pelaa tällä kaudella selvästi paskemmin kuin pelasi tulokaskaudellaan tai vaikkapa suuren osan viime kaudesta. Minä olen tähän mennessä suhtautunut Laineen pelaamiseen positiivisemmin ja häntä puolustanut mollaajia vastaan siksi, koska hän on pelannut aiemmin selkeästi paremmin ja saanut yleensä tulosta aikaan. Nyt ei kumpikaan valitettavasti toteudu, joten toki tämä realiteetti on hyväksyttävä. Ei tämä kuitenkaan mikään pidempään jatkunut tilanne ole, vaikka vähitelleen vaikuttaisi taantuminen viime vuodesta tapahtuneen. En minä sitä silti realiteettina pidä, että Laine olisi lopullisesti niin paska kuin tällä kaudella on suurimmaksi osaksi ollut. Eikä todellakaan ollut huonoa lähelläkään ensimmäisellä kaudellaan, eikä suurelta osin viime kaudellakaan. Nyt mennään kuitenkin niin syvällä pelillisesti hänen osaltaan, että kyllä tässä pitää huolissaan suuntauksesta olla, eikä sitä mustaa saa valkoiseksi tällä hetkellä millään.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Jetsin 1.yv ei ole tehnyt edelliseen 7 peliin yhtään maalia. Eli ei se ainakaan paremmin ilman Lainetta ole mennyt.
Jetsin 1. ylivoima on kyllä luokaton luomaan useampia todellisia vaaran paikkoja, joita pystyisivät hyvällä kiekon siirtelyllä sitten vaihtelemaan. Varsinkin juuri Paten hyödyntäminen on ollut aivan liikaa vain Wheeleriltä tulevan poikittaissyötön varassa, ja sen ovat vastustajat oppineet kyllä todella helposti yleensä ottamaan pois. Valtava puute on ollut se, ettei ole sellaista viivalla pelaavaa pakkia YV:llä, jolla olisi itsellään ensinnäkin erinomainen laukaus, ja joka osaisi myös erittäin nopeasti ja tarkasti hakea Wheelerin tavoin Patea. Avainasia olisi silti, että kyseisellä pakilla olisi myös erinomaisen vaarallinen laukaus. Kun sitä ei ole, voidaan tässäkin skenaariossa varastaa Paten puolustamisessa, vaikka syöttö joskus hänelle pakilta nopeasti lähtisikin. Toki osansa asiassa on kyllä siinäkin, että kieltämättä Paten liike on myös heikentynyt YV:lläkin huomattavasti, kun vertaa kahteen edelliskauteensa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Liha

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Avainasia olisi silti, että kyseisellä pakilla olisi myös erinomaisen vaarallinen laukaus. Kun sitä ei ole, voidaan tässäkin skenaariossa varastaa Paten puolustamisessa, vaikka syöttö joskus hänelle pakilta nopeasti lähtisikin. Toki osansa asiassa on kyllä siinäkin, että kieltämättä Paten liike on myös heikentynyt YV:lläkin huomattavasti, kun vertaa kahteen edelliskauteensa.
Eikös Buffilla oo aikamoinen ruoska? En nyt montaa pakkia edelle keksi, joita voisin paremmin kuvailla viivapelotteeksi. Uskaltaisin lonkalta heittää, että Byfuglien ei lauo tarpeeksi tuolta viivalta kuten esim. Weber tekee.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Eikös Buffilla oo aikamoinen ruoska? En nyt montaa pakkia edelle keksi, joita voisin paremmin kuvailla viivapelotteeksi. Uskaltaisin lonkalta heittää, että Byfuglien ei lauo tarpeeksi tuolta viivalta kuten esim. Weber tekee.
En tarkoita, että pelkkä vedon kovuus kuitenkaan riittäisi. Pitää olla kova ja vaarallisen tarkka, ja ennen kaikkea sen vedon pitää lähteä teknisesti hyvin ja erittäin nopeasti, niin ettei lataamiseen mene ikä ja terveys. Buffilla ei oikein muuta ole kuin tuo vedon kovuus. Lähtee luvattoman hitaasti ja epätarkasti hänen vetonsa, eikä myös osaa oneja vetää kovin hyvin. Ei ole mikään kovin hyvä 1. yv pakki tuohon mainitsemaani rooliin. 2. yv:llä voisi olla paremmin hänen kaltaisellaan pakilla sitten kuitenkin käyttöä.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole Laineen pelejä tällä kaudella juuri nähnyt, mutta tuntuu jotenkin ihmeelliseltä että tuolla laukaisutaidolla ei ole maaleja tullut edes ylivoimalla. Aikaisempiin kausiin pohjustaen Laineen ei edes tarvitse olla erityisen hyvä tasakentällisin päästäkseen silti tehoille tuon erikoisosaamisensa avulla (suoraan syötöstä laukaus ylivoimalla). Meneekö sitten vedot koko ajan ohi, blokkiin vai onko pää niin jumissa, ettei osaa edes hakeutua sille tutulle paikalle? Nyt olikin sitten jo käsketty neliön keskelle jossain pelissä. Mutuna sanoisin, että varmin tapa saada Laine taas vireeseen on yksinkertaisesti vain luottaa siihen ylivoimatykkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös