Vihreä Liitto

  • 1 404 278
  • 10 661

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö Eduskunnassa ole pukuhuonetta, jossa käydä suihkussa ja vaihtamassa työvaatteet päälle? Aika huonot on fasiliteetit.
Näinkin voi ajatella varmaan jos luulee että kansanedustajien työ tapahtuu pelkästään eduskuntatalossa.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näinkin voi ajatella varmaan jos luulee että kansanedustajien työ tapahtuu pelkästään eduskuntatalossa.
Varmaan sellaisiakin työpäiviä on? eikä se haittaa jos keskellä päivää pitää poistua jonnekin muualle. Kyllä mulla Helsingissä asuessa onnistui työmatkapyöräily vaikka päivällä kävin eri virastoissa palavereissa, mutta ilmeisesti se on mahdotonta koska sä niin sanot. Ei se joka päivä varmastikaan Niinistöltä onnistuisi, mutta onko joku niin väittänytkään.

Tässä keskustelussa esiintyvä Niinistön puolustelu on kyllä kaikin puolin absurdia ja vetää typeryydessään vertoja trump-ketjun venäjätrolleille, mutta pakkohan se on puolustella kun palstan öyhöttäjät käyvät päälle. Ihan sama onko Villen toiminta ollut moraalisesti hyväksyttävää vai ei. Toki jos uskoo, että Ville on keskellä yötä ollut tekemässä töitä sekä takseilu on yleisesti ottaen ympäristöteko, niin mikäs tässä sitten.

Jotta ei olisi viesti niin negatiivinen, niin tunnen erään vihreän kunnallispoliitikon, joka pyöräilee melkein kaikkialle. Yrittäjänä hän käy ainakin 1-2 kertaa vuodessa kiertämässä Eurooppaa, mutta hän ei suostu lentämään vaan kulkee junilla. Arvostan häntä huomattavasti enemmän kuin Niinistöä.
 
Viimeksi muokattu:

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Itse taas tykkään Villestä. Mielestäni mukavan ärhäkkä populisti. En ikinä häntä äänestäisi, mutta miehessä on mukavasti särmää. Aivan eri liigassa kuin toinen populisti pehmeän pyöreä Timo Soini.

Mielestäni samassa liigassa. On jännä kuinka populisti on Suomen politiikassa kuin kirosana. Fakta on kuitenkin se, että sekä Ville Niinistön että Timo Soinin tehtävänä on kerätä omalle aatteelleen ja puolueelle kannatusta ja molemmat onnistuivat siinä erinomaisesti pj-kausillaan. Näiden herrojen merkitys omille puolueilleen on vain noussut heidän jättäessään paikkansa, kun katsoo esimerkiksi sitä kuinka suuria vaikeuksia Touko Aallolla oli samassa pestissä ylläpitää kannatusta. Perussuomalaiset nyt on nykyään sellainen sotku, mutta siinäkin Timo Soini oli se liima, joka porukan piti yhdessä. Se toki, että Soini on puolueen näkökulmasta nykyisellään sankari ja konna on tässä näkökannassa toissijaista.

Mutta itse aiheeseen, Niinistön ehkäpä turhat tai ainakin lyhyet taksimatkat vaikuttavat hyvin kaksinaamaisilta, kuten tässä ketjussa mainittu Teuvo Hakkarainen ja hänen huoli naisten turvallisuudesta, kun itse on sitä turvallisuuden tunnetta ollut nakertamassa. Ville Niinistön tulisi ainakin näistä kahdesta tietää vastuunsa Vihreiden kansanedustajana.
 

teppana

Jäsen
Mielestäni samassa liigassa. On jännä kuinka populisti on Suomen politiikassa kuin kirosana. Fakta on kuitenkin se, että sekä Ville Niinistön että Timo Soinin tehtävänä on kerätä omalle aatteelleen ja puolueelle kannatusta ja molemmat onnistuivat siinä erinomaisesti pj-kausillaan. Näiden herrojen merkitys omille puolueilleen on vain noussut heidän jättäessään paikkansa, kun katsoo esimerkiksi sitä kuinka suuria vaikeuksia Touko Aallolla oli samassa pestissä ylläpitää kannatusta. Perussuomalaiset nyt on nykyään sellainen sotku, mutta siinäkin Timo Soini oli se liima, joka porukan piti yhdessä. Se toki, että Soini on puolueen näkökulmasta nykyisellään sankari ja konna on tässä näkökannassa toissijaista.

Olet varmaan oikeassa. Ehkä kyseessä on enemmän se, että henkilökohtaisesti pidin Niinistön tyylistä enemmän. Mutta onhan Soini myös kovan tason populisti. Varmaan kaksi onnistuneinta poliitikkoa tässä tyylilajissa pitkään aikaan. Ja kuten sanoit, nyt kun ovat pois puolueen johdosta niin tasoero tulee esiin. Kummallakin on ollut omalle puolueelle valtaisa merkitys.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tässä keskustelussa esiintyvä Niinistön puolustelu on kyllä kaikin puolin absurdia ja vetää typeryydessään vertoja trump-ketjun venäjätrolleille, mutta pakkohan se on puolustella kun palstan öyhöttäjät käyvät päälle. Ihan sama onko Villen toiminta ollut moraalisesti hyväksyttävää vai ei.l.
Minä ainakin itse eroittelen nuo kaksi asiaa eli syytetäänkö häntä yhteisten rahojen tuhlaamisesta vai tekopyhästä politiikasta. Mitenkään äärimmäisen säästäväinen Ville ei ole ollut rahojen suhteen ja siitä kritiikki on paikallaan.

Kun taksimatkojen keskihinta on ollut 18€ niin se tarkoittaa, että niiden keskimittaa on ollut ehkä 4-5 kilometriä. 300 matkaa vuodessa tekee 25 matkaa kuussa eli esim töihin ja takaisin noin joka toinen päivä (jonkun verran matkoista on varmasti muualle kuin eduskuntaan). Ympäristön puolesta Villen kuormitus on ollut hieman reilu 100 km kuussa, joka on vähemmän kuin monilla päivässä.

Lievää itseironiaa on nähtävissä siinä, että politiikkoa syytetään populismista kun itse puututaan alle viiden sadan euron kk-tasoisiin kustannuksiin, joista vähintään osa on perusteltuja.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lievää itseironiaa on nähtävissä siinä, että politiikkoa syytetään populismista kun itse puututaan alle viiden sadan euron kk-tasoisiin kustannuksiin, joista vähintään osa on perusteltuja.
Mielestäni Villen luottokortin käyttö kertoo erittäin paljon kyseisestä henkilöstä. Jos harkintakyky on näin huono, niin en mä hänen harkintaansa voisi luottaa tärkeämmissäkään asioissa. Toisaalta ehkä se olisi virhe luottaa yhteenkään poliitikkoon. Raha on tässä sivuseikka, mutta toki kyllä mä tuomitsen pienimuotoiset varkaudetkin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Walrus21 Vihreä liike on globaalisti vastustanut ydinvoimaa ja sen politiikan onnistumisen hintalappu on ollut aivan mieletön määrä co2 päästöjä. Tieteellistä?
Ydinvoimaa vastustetaan muutenkin kuin "vihreän liikkeen" sisällä. Itse olen varauksellisen myönteinen ydinvoiman suhteen, mutta kovin tuntuu projektit venyvän ja edellyttävän julkista rahaa.
IPCC on alarmismia huutelevat poliittinen järjestö, joka ei ota tieteellistä kritiikkiä vastaan.
Öö.. IPCC on paneeli, jonka tarkoitus on koota ilmastonmuutokseen liittyvä tutkimustieto yhteen. Vaikka koko IPCC jätettäisiin huomiotta, tilannekuva ei muuttuisi juuri miksikään.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ajatusleikki aamuun.

Olen Vihreän liiton kansanedustaja, puolueen kysytyin. Minua on pyydetty osallistumaan tilaisuuteen, joka pidetään vain 750 metrin päässä työpaikastani. Tilaisuuteen osallistuminen on yksi käytännön keino saada puolueelle kannatusta seuraavissa vaaleissa. Sataa kaatamalla vettä. Jätänkö tilaisuuden kokonaan väliin, kävelenkö sinne vaikka olen perille päästessäni läpimärkä vai otanko työpaikkani edessä päivystävän taksin?

Niinistön taksimatkat kokonaisuudessaan on hyvä keskustelunaihe, mutta on aivan älytöntä takertua yhteen matkaan tietämättä taustoja. Esimerkiksi Tuomas Kurttilan tapauksessa ei ongelma ollut taksimatkojen määrä, vaan miten Kurttila niitä perusteli. Muistuttaisin myös, että valtioneuvoston jäsenillä on oma auto ja autonkuljettaja, eikä näistä puhuta mitään. Taksimatkojen ollessa julkista tietoa on niistä helppo saada kohuotsikoita.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki jos uskoo, että Ville on keskellä yötä ollut tekemässä töitä sekä takseilu on yleisesti ottaen ympäristöteko, niin mikäs tässä sitten.
Oliko tässä nyt tarkoitus kritisoida tuota yhtä yöllistä reissua vai yleisesti ottaen taksinkäyttöä? Ensin mainittu on täällä aika lailla kaikkien toimista tuomittu jossain määrin arvelluttavaksi julkisen rahan hassaamiseksi, mutta jälkimmäinen on minun mielestäni osastoa "työhön kuuluvat luontaisedut".

Ilmastonäkökulmasta pyöritään lillukanvarreissa. Niinistö ei ole koskaan ollut mikään askeettisesti elävä Linkola, vaan hänen brändinsä on rakennuttu tukemaan vihreän puolueen agendaa. Voi olla, että se brändi kärsii nyt marginaalisen kolauksen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oliko tässä nyt tarkoitus kritisoida tuota yhtä yöllistä reissua vai yleisesti ottaen taksinkäyttöä? Ensin mainittu on täällä aika lailla kaikkien toimista tuomittu jossain määrin arvelluttavaksi julkisen rahan hassaamiseksi, mutta jälkimmäinen on minun mielestäni osastoa "työhön kuuluvat luontaisedut".

Ilmastonäkökulmasta pyöritään lillukanvarreissa. Niinistö ei ole koskaan ollut mikään askeettisesti elävä Linkola, vaan hänen brändinsä on rakennuttu tukemaan vihreän puolueen agendaa. Voi olla, että se brändi kärsii nyt marginaalisen kolauksen.
Kritisoin molempia, mutta enemmän tuota yhtä matkaa. Kiitos viestistä. Olemme melkein samoilla linjoilla, joten ei syytä kiistellä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Ilmastonäkökulmasta pyöritään lillukanvarreissa. Niinistö ei ole koskaan ollut mikään askeettisesti elävä Linkola, vaan hänen brändinsä on rakennuttu tukemaan vihreän puolueen agendaa. Voi olla, että se brändi kärsii nyt marginaalisen kolauksen.

Tässä onkin vissi ero yhteiskunnallisen ja kaupallisen brändäyksen & mainonnan välillä: poliitikko voi antaa tyhjia lupauksia, mutta yritys ei voikaan luvata tyhjiä tai yritys on ongelmissa.

Tämä viesti ei ollut mitenkään erityisesti suunnattu Niinistöä kohtaan tai sinulle. Tuohon poliitikkojen brändäykseen ja tyhjien lupaamiseen vaan kommentoin ja tuo toki koskee muitakin kuin Niinistöä ja / tai Vihreitä puolueena.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä onkin vissi ero yhteiskunnallisen ja kaupallisen brändäyksen & mainonnan välillä: poliitikko voi antaa tyhjia lupauksia, mutta yritys ei voikaan luvata tyhjiä tai yritys on ongelmissa.
Nojaa. Pitää tehdä ero sen välillä, onko luvannut edistävänsä jotain asiaa yleisesti vai onko luvannut konkreettisia politiikkatoimia.

Jos Antti Rinne olisi luvannut viime vappuna "kamppailevansa eläkeläisten aseman parantamiseksi", harva olisi noteerannut koko avausta. Mutta koska Rinne esitti tarkkaa rahasummaa tarkasti rajatulle ihmisjoukolle, hänet on helppo asettaa vastuuseen tulevaisuudessa.

Niinistön kohdalla ei puhuta petetyistä lupauksista, vaan imagosta, jonka hän omalla toiminnallaan välittää suurelle yleisölle.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missäs toi Niinistö muuten asuu? Eduskunnassa on myös itähelsinkiläinen edustaja, joka ei ole käyttänyt euroakaan taksiin, vaan menee metrolla. Persukin vielä jolla arabitaustainen vaimo. Ihme sekasikiö, mutta periaatteet kohdallaan, toisin kuin monilla vihreillä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Nojaa. Pitää tehdä ero sen välillä, onko luvannut edistävänsä jotain asiaa yleisesti vai onko luvannut konkreettisia politiikkatoimia.

Jos Antti Rinne olisi luvannut viime vappuna "kamppailevansa eläkeläisten aseman parantamiseksi", harva olisi noteerannut koko avausta. Mutta koska Rinne esitti tarkkaa rahasummaa tarkasti rajatulle ihmisjoukolle, hänet on helppo asettaa vastuuseen tulevaisuudessa.

Niinistön kohdalla ei puhuta petetyistä lupauksista, vaan imagosta, jonka hän omalla toiminnallaan välittää suurelle yleisölle.

No tuota juuri tarkoitin - Rinne (tai kuka tahansa muu poliitikko) voi luvata täysin mahdottomia äänien toivossa - sitten suotuisan äänestystuloksen jälkeen näitä luvattuja asioita ei lainkaan yllättäen tapahdukaan - myrsky vesilasissa laantuu ajan myötä. Osaa äänestäjistä on valitettavan helppoa sumuttaa - ja isolla osalla äänestäjistä on valitettavan lyhyt muisti.

Niinistö on jo aiemmin luonut varsin ansioituneesti itsestään räksyttävän ja yltiöpopulistisen imagon - tämä "taksigate" ei sinänsä mitenkään yllättänyt. Eikä se sinänsä mitenkään erityisen merkityksellistä olekaan - kunhan nyt vain alleviivaa millainen Niinistö pohjimmiltaan on ihmisenä.

Tosin Niinistöhän luopuu paikastaan eduskunnasta keväällä 2019, joten ei ehkä ihan täysillä nappaa edustajan tehtävät tässä vaiheessa. Eurovaaleihinhan Ville nyt pyrkii panostamaan - ja saahan sitä näkyvyyttä näinkin toki.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Missäs toi Niinistö muuten asuu? Eduskunnassa on myös itähelsinkiläinen edustaja, joka ei ole käyttänyt euroakaan taksiin, vaan menee metrolla. Persukin vielä jolla arabitaustainen vaimo. Ihme sekasikiö, mutta periaatteet kohdallaan, toisin kuin monilla vihreillä.

Palstalta joku taitaa tietää Helsingissä tarkemman sijainnin, mutta Turussa osoite taitaa löytyä Portsasta. Toisinaan hänen kanssa kuljen samalla junalla ja asemalta suuntamme on jonkin matkaa sama. Eli kyllä, junaakin herra käyttää. Hybridiauton taisi mainita viime viikolla eräässä tilaisuudessaan. Turussakin kun kiireitä tällä herralla riittää.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Missäs toi Niinistö muuten asuu? Eduskunnassa on myös itähelsinkiläinen edustaja, joka ei ole käyttänyt euroakaan taksiin, vaan menee metrolla. Persukin vielä jolla arabitaustainen vaimo. Ihme sekasikiö, mutta periaatteet kohdallaan, toisin kuin monilla vihreillä.

En ole täysin 100% varma, mutta jostain muistelisin lukeneeni Niinistön Helsingin asunnon olevan noin 3-4 km päässä eduskuntatalosta. Saatan olla väärässäkin ja tämän saa aivan vapaasti korjata.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Palstalta joku taitaa tietää Helsingissä tarkemman sijainnin, mutta Turussa osoite taitaa löytyä Portsasta. Toisinaan hänen kanssa kuljen samalla junalla ja asemalta suuntamme on jonkin matkaa sama. Eli kyllä, junaakin herra käyttää. Hybridiauton taisi mainita viime viikolla eräässä tilaisuudessaan. Turussakin kun kiireitä tällä herralla riittää.
Jaa se on turkulainen. Se selittää paljon. Luultavasti sillä on joku luukku stadissakin, minkä laskuttaa eduskunnalta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niinistön taksimatkat kokonaisuudessaan on hyvä keskustelunaihe, mutta on aivan älytöntä takertua yhteen matkaan tietämättä taustoja. Esimerkiksi Tuomas Kurttilan tapauksessa ei ongelma ollut taksimatkojen määrä, vaan miten Kurttila niitä perusteli. Muistuttaisin myös, että valtioneuvoston jäsenillä on oma auto ja autonkuljettaja, eikä näistä puhuta mitään. Taksimatkojen ollessa julkista tietoa on niistä helppo saada kohuotsikoita.

Taksimatkoja voi tehdä ilman eduskunnan taksikorttia ja saada ne jälkikäteen rahastetuiksi, joten taksikortin seuranta ontuu, ja Iltalehti tietää toki tämän. Ilman taksikorttia laskutetut summat ovat jopa tuhansia euroja. Joillakin paljon vähemmän, kuten @jussi_j kenties tarkoittamalla itä-helsinkiläisellä persujen kansanedustaja Mika Raatikaisella, vain noin 160 euroa. Ville Niinistö on katsonut olevansa asemassa, jossa ainakin joidenkin mielestä turha taksiajelu ei haittaa. Niinistöhän jättää eduskunnan. Vaikeneminen nyt on järkevää, jotta selittelyt eivät haittaa enempää puoluetta. Mitä tulee öisiin taksiajeluihin, tunnetun kansanedustajan on kännissä öiseen aikaan parempi käyttää taksia kuin julkista. Näin se oli jo silloin, kun olin politiikassa mukana.

Kyllä tuon kaikki tajuavat, mutta osa puolustaa vihreiden ja haukkuu persujen kansanedustajia taksinkäytöstä käytännössä samalla tavalla. Ja kääntäen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Missäs toi Niinistö muuten asuu? Eduskunnassa on myös itähelsinkiläinen edustaja, joka ei ole käyttänyt euroakaan taksiin, vaan menee metrolla. Persukin vielä jolla arabitaustainen vaimo. Ihme sekasikiö, mutta periaatteet kohdallaan, toisin kuin monilla vihreillä.
Se on tietenkin hienoa periaatteellisuutta, että hyväksyy arabitaustaiset naiset, vaikka arabitaustaisten miesten torjuminenkin onkin oleellista.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mielestäni Villen luottokortin käyttö kertoo erittäin paljon kyseisestä henkilöstä. Jos harkintakyky on näin huono, niin en mä hänen harkintaansa voisi luottaa tärkeämmissäkään asioissa. Toisaalta ehkä se olisi virhe luottaa yhteenkään poliitikkoon. Raha on tässä sivuseikka, mutta toki kyllä mä tuomitsen pienimuotoiset varkaudetkin.
Eduskunnan ohjeistus on :
"Matkustussäännön mukaan kansanedustajat voivat eduskuntatyöhön liittyvissä tehtävissä käyttää taksia eduskunnan kustannuksella silloin, kun muun julkisen kulkuneuvon käyttäminen aiheuttaisi tarpeetonta ajanhukkaa tai olisi muutoin hankalaa."

Minä tulkitsen tuon niin, että matkat eduskuntaan ovat eduskuntatyötä. Se että kuinka paljon Villen kohdalla muun julkisen käyttö aiheuttaisi tarpeetonta ajanhukkaa tai hankaluutta on tulkinnallinen kysymys, mutta mikään varkaus - edes pienimuotoinen - tuo ei ole.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mulla Helsingissä asuessa onnistui työmatkapyöräily vaikka päivällä kävin eri virastoissa palavereissa, mutta ilmeisesti se on mahdotonta koska sä niin sanot
Missä muka sanoin noin?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Joillakin paljon vähemmän, kuten @jussi_j kenties tarkoittamalla itä-helsinkiläisellä persujen kansanedustaja Mika Raatikaisella, vain noin 160 euroa. Ville Niinistö on katsonut olevansa asemassa, jossa ainakin joidenkin mielestä turha taksiajelu ei haittaa. Niinistöhän jättää eduskunnan. Vaikeneminen nyt on järkevää, jotta selittelyt eivät haittaa enempää puoluetta. Mitä tulee öisiin taksiajeluihin, tunnetun kansanedustajan on kännissä öiseen aikaan parempi käyttää taksia kuin julkista. Näin se oli jo silloin, kun olin politiikassa mukana.

En ihmettele, että jollain Mika Raatikaisella, josta harva on koskaan edes kuullut, ei ole paljon taksimatkoja, sillä hänellä tuskin on kysyntää yhtä paljon kuin Ville Niinistöllä. Toiseksi pitää muistuttaa, että Ville Niinistö pyrkii ja tullee valituksi europarlamenttiin, jossa saa paljon sellaisia etuja, joista iltapäivälehdet eivät koskaan kirjoita yhtään mitään, eikä kansaa kiinnosta ottaa selvää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eduskunnan ohjeistus on :
"Matkustussäännön mukaan kansanedustajat voivat eduskuntatyöhön liittyvissä tehtävissä käyttää taksia eduskunnan kustannuksella silloin, kun muun julkisen kulkuneuvon käyttäminen aiheuttaisi tarpeetonta ajanhukkaa tai olisi muutoin hankalaa."

Minä tulkitsen tuon niin, että matkat eduskuntaan ovat eduskuntatyötä. Se että kuinka paljon Villen kohdalla muun julkisen käyttö aiheuttaisi tarpeetonta ajanhukkaa tai hankaluutta on tulkinnallinen kysymys, mutta mikään varkaus - edes pienimuotoinen - tuo ei ole.
Noniin. En minä kirjoittanutkaan kyseessä olevan varkaus. Otin vain vertauksena, että tuomitsen varkaudet on kyse sitten suuresta tai pienestä varkaudesta kun oli keskustelua, että Niinistön syyllistäminen on populismia kun on kyse pienistä summista.

Missä muka sanoin noin?
Oli keskustelua, että voisiko Niinistö käyttää pyörää. Siihen toinen kirjoittaja sanoi, että puku päällä ei voi talvella pyöräillä. Siihen minä, että voisi vaihtaa työvaatteet pukuhuoneessa työpaikalla, jolloin sinä:
Näinkin voi ajatella varmaan jos luulee että kansanedustajien työ tapahtuu pelkästään eduskuntatalossa.
Miten tuo sitten pitäisi ymmärtää?

Edit: Jotta ei jäisi epäselväksi, niin taksin käyttö on aivan varmasti useasti perusteltua kansanedustajan työssä. Kyllä siinä silti jotain huvittavaa tekopyhyyttä on, että eduskunnan taksikuningas edustaa Vihreää puoluetta. Ymmärrän toki ettei se Villen aateveljien mielestä ole tekopyhää. Voihan se Ville olla vaikka koko Eduskunnan työteliäin edustaja.
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Se on tietenkin hienoa periaatteellisuutta, että hyväksyy arabitaustaiset naiset, vaikka arabitaustaisten miesten torjuminenkin onkin oleellista.

Veikkaan että äänessä olisi enää idiooteimmat ääripäät, jos maahan tulisi tasaisesti miehiä ja naisia turvapaikkaa hakemaan.

Mutta sen varmaan tiesitkin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... itä-helsinkiläisellä persujen kansanedustaja Mika Raatikaisella, vain noin 160 euroa...
Mistä tuon summan löysit? Iltalehden mukaan "Nollakerhossa ovat myös kansanedustajat Ritva Elomaa (ps), Eero Lehti (kok) ja Mika Raatikainen (ps)." Raatikainen sanoi jossain vanhassa haastattelussa, että jos jollain on kansanedustajlle asiaa, niin kyllä ne tulee eduskuntaan kahville. Näinhän se tietenkin on, mutta eihän Niinistön intressi ole varsinaisesti toimia kansanedustajana, vaan tehdä vaalityötä ja mennä sinne missä on paljon ihmisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös