Oletko koskaan tuntenut itseäsi vanhaksi?

  • 101 355
  • 699

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En ole koskaan tuntenut itseäni liian vanhaksi. Toisaalta olen tuntenut monet liian nuoriksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänä vuonna tulee 22 täyteen ja tuntuu siltä, että toinen jalka on jo haudassa. Nuoruus alkaa olemaan kohta takanapäin, siksi siitä pitää yrittää vielä nauttia kun voi!

Näin 48- vuotiaana tunnen hieman samoin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
En oikein ymmärrä mitä tekemistä lääkeselosteen lukemisella ja somekommenteilla on toistensa kanssa.

Hain lähinnä käytännön esimerkkiä tuosta. En muutakaan keksinyt, koska joudun tuollaista ylläpitämään. "Tieto" kun tullaankin hakemaan toisten kokemuksista. Itse kun on 90-luvulta asti osannut lukea jotain pätevämpää.
 
Hain lähinnä käytännön esimerkkiä tuosta. En muutakaan keksinyt, koska joudun tuollaista ylläpitämään. "Tieto" kun tullaankin hakemaan toisten kokemuksista. Itse kun on 90-luvulta asti osannut lukea jotain pätevämpää.
No sitä somea ennen ne on googlanneet joka tarjoaa kattavamman otoksen tietoa kuin se 90-luvun lääkeseloste. Somekommenttikin on vain kattavampi versio parhaalta työkaverilta kysymisestä. Mutta joo ihan hyvä esimerkki oli sulla mun mielestä. Noin nopeesti sitä ikääntyy.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
No sitä somea ennen ne on googlanneet joka tarjoaa kattavamman otoksen tietoa kuin se 90-luvun lääkeseloste. Somekommenttikin on vain kattavampi versio parhaalta työkaverilta kysymisestä. Mutta joo ihan hyvä esimerkki oli sulla mun mielestä. Noin nopeesti sitä ikääntyy.

Joo ja toisaalta tämä menee sen piikkiin, että olen nainen (huutonaurua). Hallinnoimassani foorumissa kun en miehiin törmää (huutonaurua). Näissä uskon olevan suuri ero (huutonaurua).
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Hain lähinnä käytännön esimerkkiä tuosta. En muutakaan keksinyt, koska joudun tuollaista ylläpitämään. "Tieto" kun tullaankin hakemaan toisten kokemuksista. Itse kun on 90-luvulta asti osannut lukea jotain pätevämpää.

Nyt ilmeisesti ymmärsin mitä haet. Kai ne vertaiskokemukset, joita foorumeilta haetaan, kertoo aikalailla todellisiakin seikkoja lääkkeistä, ainakin oman sairauden kanssa. Lääkeselostukset eivät kerro aina kaikkea yksilöllisistä vaikutuksista, vaikka niihin kaikki mahdolliset sivuvaikutukset pyritäänkin ainakin nykyään listaamaan siksi etteivät ne tulisi kellekään yllätyksenä. 90-luvulla ei näin aina ollut, jos oli edes olemassa sellaisia lääkkeitä joita käytän, ja joita joudun syömään nykylääketieteen varjossa lopun elämääni. Niistä saa enemmän tietoa netistä kuin lääkeselostuksista tai lääkäreiltä, jotka kohtelevat kuin yhtä märkää rättiä ja yksittäisasiakasta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nyt ilmeisesti ymmärsin mitä haet. Kai ne vertaiskokemukset, joita foorumeilta haetaan, kertoo aikalailla todellisiakin seikkoja lääkkeistä, ainakin oman sairauden kanssa. Lääkeselostukset eivät kerro aina kaikkea yksilöllisistä vaikutuksista, vaikka niihin kaikki mahdolliset sivuvaikutukset pyritäänkin ainakin nykyään listaamaan siksi etteivät ne tulisi kellekään yllätyksenä. 90-luvulla ei näin aina ollut, jos oli edes olemassa sellaisia lääkkeitä joita käytän, ja joita joudun syömään nykylääketieteen varjossa lopun elämääni.

Jep.

Sitten tämä syö varsinkin nuorten kokemusten jakamista niin, että toisia viitsisi tavata. Netti someineen hiljentää menoa kummasti. Olen joo liian aktiivi eräissä sairauspiireissä, siksi tosiaan 31v tuntuu pieneltä iältä meikäläiselle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuota...miksi tässä ketjussa keskustellaan lääkkeistä? Tämä kun ei ole ikään liittyvä asia.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tuota...miksi tässä ketjussa keskustellaan lääkkeistä? Tämä kun ei ole ikään liittyvä asia.

Lääkkeiden syönti yhdistyy helposti jollain tavalla vanhuuteen tai sen tuntemiseen, sillä ei voi tuntea itseään vanhaksi, ellei syö lääkkeitä. Nuorethan eivät niitä koskaan syö.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nyt kyllä iski. Työpaikan kahvitauolla oli ihmisillä puhetta jostain vuosipäiväpullista ilmeisesti niin ymmärsin. Siinä sitten heitti yksi ohimennen minulle että "olethan sinäkin vissiinkin jo yli 20?" Eiköhän tuo nyt kumminkin aika selvää ole, mutta siihen sitten kuitenkin kuulen vain itseni sanovan että "lähemmäs kolmeakymppiä jo."

Siis minä joka tunnen yhä olevani mieleltäni korkeintaan 12-vuotiaan tasolla olen kohta kolmekymmentä? Ei siihen ole enää kuin pari vuotta. Aika hurjaa kyllä. Siinä oli semmoinen muutaman sekunnin tyhjä hetki, kun päähän tuli vain että tuliko tuo todellakin minun suustani? Ihan vastahan se oli, kun vielä leikittiin legoilla ja tinasotilailla hiekkalaatikolla. Huoh.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Itäisillä mailla tullaan usein ihmettelemään allekirjoittaneen partaturjaketta ja siitä saa usein kuulla milloin mitäkin. Kerran eräs ihan ihmisennäköinen nuorempi mimmi tuli kysymään silmät loistaen, että "Ootko nähnyt sitä Marvelin Thor-elokuvaa?" Siinä melkoisen itsetuntoboostin jälkeen putosin yhtä nopeasti maanpinnalle.

"Tiedät sä, sä näytät ihan.... sen Thorin faijalta.". Auts.

Silloinkin tulee aika vanha olo, kun käytän IDDQD-lyhennettä esim., jos maalivahti pelaa loistavasti.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minua luullaan kymmenkunta vuotta ikääni vanhemmaksi melkein kaikissa piireissä, mutta ei se kyllä minua saa tuntemaan itseäni vanhaksi. Duunipaikalla tuli puhe Jugoslavian kriisistä ja esitin ilmeisesti tyhmähkön siihen liittyvän kysymyksen, jolloin työkaveri kysyi tosissaan, että etkö katsonut uutisia ysärillä? Vastasin siihen, että synnyin ysärillä, niin hän ja toinen kuulija luulivat sitä vitsiksi. Naisystävän kaverit myös päivittelevät hänelle, että minkä ikälopun kutvaleen oikein olet ottanut! Olen nuorempi kuin naisystäväni... Kun jututin baarissa kesällä nuorempaa neitoa, niin ehkä juuri ja juuri parikymppinen poika tuli siihen viereen seisomaan hetkeksi, katsoi meitä ja sanoi minulle lakonisesti: "vittu sä oot vanha."

Eikä minulla kasva edes parta, eli sekään ei selitä. Tämä on alkanut ihan viimeisen vuoden-kahden sisällä. Ollut ilmeisesti rankkoja vuosia.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Teinien juttuja kun on joutunut kuuntelemaan syystä tai toisesta viime aikoina, niin kyllähän se tuntuu enemmänkin siltä, että kyllä voi joku ihminen olla vielä aivan järkyttävän nuori. Voivat noiden jutut jopa vituttaa kaikessa naiiviudessaan. Vanhaksi en kuitenkaan itseäni tunne, koska olen vielä nuori myös henkisesti ja myös kärsän mitalla ylivertainen siinä nuoruudessani.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Itäisillä mailla tullaan usein ihmettelemään allekirjoittaneen partaturjaketta ja siitä saa usein kuulla milloin mitäkin. Kerran eräs ihan ihmisennäköinen nuorempi mimmi tuli kysymään silmät loistaen, että "Ootko nähnyt sitä Marvelin Thor-elokuvaa?" Siinä melkoisen itsetuntoboostin jälkeen putosin yhtä nopeasti maanpinnalle.

"Tiedät sä, sä näytät ihan.... sen Thorin faijalta.". Auts.

En nyt tiedä, onko tuo niin huono vertaus, imartelevahan se on kummassakin mahdollisessa tapauksessa.
Tapaus 1: tyttö erehtyi luulemaan sinua Sir Anthony Hopkinsiksi, yhdeksi maailman parhaimmista ja karismaattisimmista näyttelijöistä.
Tapaus 2: Tytön mielestä olet jumalallinen ja muistutat kaikki-isä Odinia, jumalten kuningasta ja tärkeintä skandinaavisen muinaisuskon jumalaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikä minulla kasva edes parta, eli sekään ei selitä. Tämä on alkanut ihan viimeisen vuoden-kahden sisällä. Ollut ilmeisesti rankkoja vuosia.
Eikä parta välttämättä edes vanhenna.

Kuljin suunnilleen koko aikuisikäni parta siivosti ajettuna, kunnes viime vuonna annoin sijaa 5-milliselle asenneparralle. Samaan aikaan lopetin bisnespuvun käytön työmaalla lähes tykkänään, ja ryhdyin kertalaakista pitämään aivan toisenlaisia vaatteita. Kuulemma nuorennuin siinä kyydissä 10-15 vuotta. Mielenkiintoista ajatella, että jos nyt näytän itseäni (47 vuotta) hivenen nuoremmalta (?), niin siinä tapauksessa saatoin jonkun mielestä vaikuttaa melkein 6-kymppiseltä ennen korjausliikettäni.
 

scholl

Jäsen
Mikä on muuten businesspuku? Kun ostaa slimfit-puvun, joissa on kapeapunttiset housut, nuorenee takuuvarmasti verrattuna siihen, jos kulkee säkissä kuten joku Antti Rinne. Jos vertaa esim. Stubbin ja Rinteen pukeutumista, tulee sellainen tunne, että Rinteen täytyy olla joku 30-40 vuotta vanhempi, mutta se ulkonäkö pettää.

Mene ostamaan niitä Happy Socks -sukkia kuten olen sinulle vinkiksi antanut ;)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mikä on muuten businesspuku? Kun ostaa slimfit-puvun, joissa on kapeapunttiset housut, nuorenee takuuvarmasti verrattuna siihen, jos kulkee säkissä kuten joku Antti Rinne. Jos vertaa esim. Stubbin ja Rinteen pukeutumista, tulee sellainen tunne, että Rinteen täytyy olla joku 30-40 vuotta vanhempi, mutta se ulkonäkö pettää.

Mene ostamaan niitä Happy Socks -sukkia kuten olen sinulle vinkiksi antanut ;)
Viimeiset kolme ostamaani pukua ovat selkeästi näitä nykymuodin mukaisia slimfittejä. Tosin niissäkään puntit eivät edusta aivan kapeinta partahipsterigenreä, mutta leikkaukset ovat kapeaa sorttia. On mulla niitä väljiä pukuja edelleen jemmassa, mutta eivät ne oikein ajanmukaisia ole, eivätkä vastaa tämänhetkistä mieltymystäni pukeutumisesta.

Kiitos sukkavihjeestä. Haluan ehdottomasti kirkkaanpunaiset sukat homostelevat apinat -kuvioinnilla.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Alkanut ärsyttämään nuorten ihmisten naiivius. Tämä lienee ensimmäisiä askeleita kohti setämiehuutta?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Alkanut ärsyttämään nuorten ihmisten naiivius. Tämä lienee ensimmäisiä askeleita kohti setämiehuutta?

Yleensä jos alkaa tuntua vanhalta niin aivot ovat vain kehittyneet jo siihen tilaan, josta ei tulla kuin alaspäin - kehitys on loppunut. Ensimmäisiä askeleita kohti seniiliyttä, sanoisin pikemminkin.
 

Glove

Jäsen
Kyllä tämä vanhalta tuntuu kun makaa sairaalassa pari viikkoa. Jsopa tuo hoitava lääkäri kirjoittaisi kotiutuapaperit huomenna. Tai voihan se mennä ensi viikkoonkin. Sillon voi jo tuntua, että olen eläkeiässä.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
SIten huomaa etta on vanhenemassa kun on jossain webbi sivulla ja siella kysytaan syntyma aikaa (vuotta) ja joutuu scrollailemaan alaspain paljonkin dropdown kentassa.

JOL
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös