Miksi Jatkoaika ei enää kiinnosta?

  • 84 376
  • 556

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Ennen vanhaan täällä oli näinkin tasokkaita artikkeleita ja kiinnostavia ketjuja, jotka saivat seuraamaan ja rekisteröitymään palstalle. Aikana, jolloin internetkin oli niin paljon kapeampi:

Lätkää vuodesta '74 - divarihistorian kertauskurssi - MESTIS - 29.12.2003 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

keskustelu.jatkoaika.com/threads/vanhat-lätkätähdet.6998/

Kiinnostavan tekstin määrä nykyisin on vähäinen. Lajikin menee alaspäin Suomessa sarjajärjestelmien ja ottelumäärien näivettämänä ja pienten paikkakuntien taantumisena.

Sitten vielä politiikkalarpit kirjautuvat vapaan puolelle, niinkuin Viljuri futisforumille.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eiih, taasko alkaa tää juupaseipäs-väittely johon ei saada mitään tolkkua?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Millä ihmeen keinoilla nämä nimimerkit saataisiin moderaattoreiden tietoon?
Moderaattoreilla pitäisi käsittääkseni olla työkalut kyseiseen tehtävään! Moderaattoreilla pitäisi kaiken järjen mukaan olla esim. jokaisen nimimerkin hakemus palstalle. Vastaavatko hakemukset palstalle haluttavaa jengiä? Vastaavatko kirjoittajien tuotannot hakemuksia? Jos kaikesta huolimatta ei ole, niin ihan viestejä lukemalla ja maalaisjärkeä käyttäen homman kuvittelisi onnistuvan.

TomiPeet, Kloset ja Nurmisahat (ei mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, ovat vain loistavia esimerkkejä) ovat joko yksittäisiä poikkeuksia, tai sitten he ovat uusia, tietoisia valintoja, joilla Jatkoaika haluaa lisää keskustelua myös muualle kuin kiekkokeskusteluun.
Nyt ollaan lähellä totuuksia! Edelleen haluaisin tietää, miksi esim. TomiP:n oli mahdollista saada palstalle kirjoitusoikeudet, vaikka hän omien sanojensa mukaan oli hakemuksessa ilmaissut, että jääkiekko ei voisi vähempää kiinnostaa.

Kenties nämä "tusina tai parikin tusinaa" nimimerkkiä on jo moderaattoreiden tiedossa.
Ainakin muutamat nimimerkit loistavat kohtuullisen usein pelikieltopalkissa... samaten muissa Moderaattorien toimenpiteitä vaativissa tehtävissä.

Kenties säännöistä huolimatta palstalle on haluttu vetää uusi linjaus.
Kenties?

Ehkä tällainen uusi linjaus olisi siinä tapauksessa hyvä saattaa myös kaikkien palstalaisten tietoon - vaikkapa päivittämällä palstan kuvaus sääntöosiosta. Vastaavasti myös Kierrätyskeskuksen kuvaus saattaisi olla hyvä saattaa ajan tasalle. Kyseisen osion alkuperäinen tarkoitus lukee edelleen osion yläreunassa.

"Kaikki kisat, visat, listaukset, luettelot sekä äänestykset tälle palstalle."

Jostain syystä kyseiseen osioon avataan ketjuja, joissa käydään aivan tavallista ja jopa laadukasta keskustelua. Mun sääntötulkintani mukaan keskusteluketjut kuuluisivat Vapaan keskustelun alaisuuteen - Kierrätyskeskukseen kaikki kisat, visat, listaukset, luettelot ja äänestykset.

16.06.2011 - Kanavapaketit

Tässä vain yksi esimerkki ketjusta, joka sijaitsee Kierrätyskeskuksessa. Onko kyseessä kisa? Visa? Listaus? Luettelo? vai äänestys? Tosin jokin aika sitten Moderaattoreiltakin tuli kannanotto, että eipä heilläkään taida olla täysin selvillä Vapaan keskustelun ja Kierrätyskeskuksen välinen ero.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Millä ihmeellä Moderaattorit pystyvät erottelemaan käyttäjät, joita kiinnostaa jääkiekko. Näkeekö ne lukutottumuksetkin jostain? Tehdäänkö kysely? Kai teillä jokin ehdotus on?

Käsittääkseni moderaattorit tuntevat kaikki asialliset kirjoittajat henkilökohtaisesti, siis käytännössä Suur-Turenkilaiset. Muille sitten voikin rankkuja jakaa ihan tunteen mukaan.

Että silleen...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näkeekö kukaan muu yhtäläisyyttä Mr.Foxin ehdotusten ja Suomen hallituksen kaavailemien pakkolakien välillä? Molemmilla arvioitu vaikutus yhtä suuri ja suunta yhtä väärä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuo ajatus Mr.Foxin listasta oli kyllä varsin kutkuttava. Kuka tietää, vaikka SuMo(Suojelumoderaattori) säilyttäisi listaa jossain kassaholvissa, ja aina silloin tällöin listalta vuotaisi joku nimi. Sieltä selviää, ketkä ovat vuotaneet tekstejä palstan viholliselle, KKK-ketjulle.

Tägään vielä asianosaisia @Mr.Fox @Käyttäjänimetön @Kari Runk ja sitten se kuka tuota listaa ehdotti edellisellä sivulla. Nyt käyn panemassa popparit mikroon.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yritykset manipuloida tietoisesti yksilöitä tai tämmöistä kokonaista yhteisöä esim. kirjoittamaan enemmän ja laadukkaammin lätkästä erilaisilla kikoilla ovat käytännössä tuomittuja epäonnistumaan. Siinä tulee vain oma jalka kipeäksi.

Olen pistänyt itsekin merkille, että jatkoaikaan kirjoitetaan nykyään varsin selvästi vähemmän kuin vielä joitakin vuosia takaperin. Syyt lienevät pitkälti samat kuin töllön katselun vähentymiselle nuorten ihmisten keskuudessa. Muuta tarjontaa (ja muita yhteisöjä) on koko ajan enemmän. Sama näyttää kohdanneet monia muitakin perinteisiä suomalaisia isoja keskustelupalstoja. Plus että väki vanhenee ja perheellistyy eikä uutta populaa tule vanhaan tahtiin sisään. Palstakirjoittelu on vähän eilispäivää.

Itse olen huomannut lukevani palstaa aina vain vähemmän sen jälkeen kun viimeistään maahanmuuttokeskustelun ryöpsähtämisen myötä käytännössä jokainen aihe vapaalla puolella on tavalla tai toisella politisoitunut. Eikä siinäkään sinällään, mutta kun se on mennyt sellaiseksi ihme kyttäykseksi. Ei vaan jaksa semmoista politrukointia.

Mutta turha näistä on lähteä enempää huutelemaan. Jokaisella on omat syynsä.

Lätkäpuolellehan itse en ole koskaan juuri kirjoitellut, kun en ole kokenut itselläni olevan mitään merkittävää annettavaa siihen keskusteluun. TPS osiosta luen edelleen about jokaisen viestin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yritykset manipuloida tietoisesti yksilöitä tai tämmöistä kokonaista yhteisöä esim. kirjoittamaan enemmän ja laadukkaammin lätkästä erilaisilla kikoilla ovat käytännössä tuomittuja epäonnistumaan. Siinä tulee vain oma jalka kipeäksi.

Olen pistänyt itsekin merkille, että jatkoaikaan kirjoitetaan nykyään varsin selvästi vähemmän kuin vielä joitakin vuosia takaperin. Syyt lienevät pitkälti samat kuin töllön katselun vähentymiselle nuorten ihmisten keskuudessa. Muuta tarjontaa (ja muita yhteisöjä) on koko ajan enemmän. Sama näyttää kohdanneet monia muitakin perinteisiä suomalaisia isoja keskustelupalstoja. Plus että väki vanhenee ja perheellistyy eikä uutta populaa tule vanhaan tahtiin sisään. Palstakirjoittelu on vähän eilispäivää.

Itse olen huomannut lukevani palstaa aina vain vähemmän sen jälkeen kun viimeistään maahanmuuttokeskustelun ryöpsähtämisen myötä käytännössä jokainen aihe vapaalla puolella on tavalla tai toisella politisoitunut. Eikä siinäkään sinällään, mutta kun se on mennyt sellaiseksi ihme kyttäykseksi. Ei vaan jaksa semmoista politrukointia.
Mutta etkö sinä tässä vähän samaan aikaan kerro parannuksesta ja siitä syyllisestä? Totta kun on, että palstakirjoittelu on vanhanaikaista ja tämä johtaa samalla sitten loogisesti myös niiden tuotosten määrän (lukumäärälliseen) laskemiseen. Tähän on "vastattu" ottamalla aina löyhemmällä ja löyhemmällä kaavalla porukkaa sisään ja tämä ei todellakaan ole näkynyt siellä jääkiekkopuolella (kyllä muuten on sielläkin), vaan suurin osa sitten suuntautuu paineena tuonne vapaaseen keskusteluun.

Valitettava lopputulema tuntuu olevan, että suurin osa vapaan keskusteluista on yhtä öhöttämistä, suuntaan tahi toiseen. Oikeastaan on jo ikävä lukea kirjoituksia, missä on edes jokin lähdeviite, sen reilusti yli 140 merkkiä (eiks se twitter viesti ole jotain tätä luokkaa?) pitkän viestin perässä. Asiantuntemusta kun kuitenkin porukalla löytyy ja jos ei suoraan virallisina tutkintoina, niin vähintään intensiivisen harrastamisen takia, kuten löytyy sieltä kiekkopuoleltakin. Sen sijaan palsta on suuntautunut hyvin vahvasti "pidennettyyn twitter formaattiin", missä voi öhöttää, ihan miten mielii ja laukoa mitä haluaa, eikä millään ole mitään väliä. Kunhan olet sun tai sen toisen joukoissa ja vahvasti jotain vastaan, olkoon se mitä vain. Sitten ne muutamat yrittää siellä kaiken 10 sivua/päivä tahdilla etenevän öhötyksen keskellä keskustella asiallisesti ja perustella niitä asioita tai tuoda asiallisesti niitä uusia tietoja julki.

Lopputulos on lähinnä kasa haisevaa paskaa. Se vain ajaa ne argumentoivat, ajattelevat ja perustelevat kirjoittajat pakosalle. Eikä niitä saa ihan äkkiä takaisin, kun niiden öhöttäjien massa vain on suurempi kuin näiden, jotka edes miettivät, saati tietävät asioista.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäpä tätä kiertelemään. Tää koko vitun Jatkoaika on nykyään ihan perseestä, ja syvältä! Ennen tätä selaili mielenkiinnolla monta kertaa päivässä, nykyään jos avaa kolme kertaa viikossa niin sekin on jo saavutus. Suurin syy siihen on mielestäni täysin perseestä oleva moderointi. Pelkkiä ikiliikkujia joka vitun ketju. Onneksi oman joukkueen osiossa käydään vielä asiallista keskustelua ja sieltä saa myös tietoa joukkueen tilasta. Ilman sitä infoa tuskin koko sivusto enään kirjanmerkeissä edes olisi.
 
Mikäli ehdotus tällaisesta ominaisuudesta ei palstan ylläpidolle vieläkään mene sukkana läpi, niin kettuherrahan voi alkaa tehdä asiasta manuaalista excel-kirjanpitoa ja julkaista nimimerkkien mustaa listaansa vanhakantaisena luettelona hieman tähän tyyliin: NHL16 – mustalista (muistakaa mainita konsoli) | Jatkoajan keskustelupalsta

Siihen voisivat kaikki halukkaat sitten ignore-listaansa synkronisoida ja näinollen välttyä näkemästä vapaan ketjuissa niitä viestejä joiden kirjoittaja ei kettuherran jääkiekkoaktiivisuusvaadetta täytä!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kunhan olet sun tai sen toisen joukoissa ja vahvasti jotain vastaan, olkoon se mitä vain. Sitten ne muutamat yrittää siellä kaiken 10 sivua/päivä tahdilla etenevän öhötyksen keskellä keskustella asiallisesti ja perustella niitä asioita tai tuoda asiallisesti niitä uusia tietoja julki.

Mitäs läksit?

Se on pirun hauskaa kuvitella yksi porukka äijänkäppyröitä kulmat rutussa öyhöttämässä, toinen porukka naama punaisena vaahtoamassa ja kolmas rähisemässä kahdelle edelliselle kuin mielipuoli. Nää ihmiset oikeesti asuu täällä 24/7 joka päivä.

Maailman mahtuu monenlaista kulkijaa, useimmat heistä ovat erilaisuuden harhastaan huolimatta samanlaisia. Tällä hetkellä on trendikästä öyhöttää, niin sittenhän mölistään. Kaikki lähtee siitä perimmäisestä tarpeesta asettua jonkun toisen yläpuolelle kuuluen samalla johonkin joukkoon. Nykyään on sitten jakauduttu tiedostaviin, jotka jauhaa samaa paskaa kuin se olisi oma keksintönsä, ja kiihkorationalisteihin, jotka myös kuvittelevat olevansa maailman suurimpia neroja, kun tietävät miten tilille maksu kilahtaa ja sielu todistetusti olemattomaksi vilahtaa.

Ei Jatkoaika ole mikään erillinen saareke. Koodi on niin jostain 90-luvulta, kyllä minusta nämä ovat poliisiasioita kaikki, ja pelikieltoja kovemmiksi ja tappelut pois Jatkoajasta, ja vastustajan kunnioitus, ja taklattavan vastuu ja ja ja...

Ajattelen, ettei mun tarvitse mitään todistella, mutta koko ajan todistelen, etten ole öyhöttäjien enkä niiden toisten puolella, mitä ne ikinä tarkoittavatkaan. Ehkä olen kaappikepulainen?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mikäli ehdotus tällaisesta ominaisuudesta ei palstan ylläpidolle vieläkään mene sukkana läpi, niin kettuherrahan voi alkaa tehdä asiasta manuaalista excel-kirjanpitoa ja julkaista nimimerkkien mustaa listaansa vanhakantaisena luettelona hieman tähän tyyliin: NHL16 – mustalista (muistakaa mainita konsoli) | Jatkoajan keskustelupalsta

Siihen voisivat kaikki halukkaat sitten ignore-listaansa synkronisoida ja näinollen välttyä näkemästä vapaan ketjuissa sellaisia viestejä joiden kirjoittaja ei kettuherran jääkiekkoaktiivisuusvaadetta täytä!

Kannatan. Jo pelkästään parranpärinän ym. viihdearvon takia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitäs läksit?

Se on pirun hauskaa kuvitella yksi porukka äijänkäppyröitä kulmat rutussa öyhöttämässä, toinen porukka naama punaisena vaahtoamassa ja kolmas rähisemässä kahdelle edelliselle kuin mielipuoli. Nää ihmiset oikeesti asuu täällä 24/7 joka päivä.

Maailman mahtuu monenlaista kulkijaa, useimmat heistä ovat erilaisuuden harhastaan huolimatta samanlaisia. Tällä hetkellä on trendikästä öyhöttää, niin sittenhän mölistään. Kaikki lähtee siitä perimmäisestä tarpeesta asettua jonkun toisen yläpuolelle kuuluen samalla johonkin joukkoon. Nykyään on sitten jakauduttu tiedostaviin, jotka jauhaa samaa paskaa kuin se olisi oma keksintönsä, ja kiihkorationalisteihin, jotka myös kuvittelevat olevansa maailman suurimpia neroja, kun tietävät miten tilille maksu kilahtaa ja sielu todistetusti olemattomaksi vilahtaa.

Ei Jatkoaika ole mikään erillinen saareke. Koodi on niin jostain 90-luvulta, kyllä minusta nämä ovat poliisiasioita kaikki, ja pelikieltoja kovemmiksi ja tappelut pois Jatkoajasta, ja vastustajan kunnioitus, ja taklattavan vastuu ja ja ja...

Ajattelen, ettei mun tarvitse mitään todistella, mutta koko ajan todistelen, etten ole öyhöttäjien enkä niiden toisten puolella, mitä ne ikinä tarkoittavatkaan. Ehkä olen kaappikepulainen?
Vaikka meneekin vähän one linerina, niin: "erittäin hyvin sanottu siellä perällä". Jotkut vaan osaa muotoilla, tämänkin asian, allekirjoittanutta paremmin, sitä huumoria unohtamatta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jaa-a! Mitäköhän listaa mä olen ollut jo julkaisemassa? Ehkä asioita voisi joskus ajatella ihan maalaisjärjelläkin?

Totta kun on, että palstakirjoittelu on vanhanaikaista ja tämä johtaa samalla sitten loogisesti myös niiden tuotosten määrän (lukumäärälliseen) laskemiseen. Tähän on "vastattu" ottamalla aina löyhemmällä ja löyhemmällä kaavalla porukkaa sisään ja tämä ei todellakaan ole näkynyt siellä jääkiekkopuolella (kyllä muuten on sielläkin), vaan suurin osa sitten suuntautuu paineena tuonne vapaaseen keskusteluun.
@BlackWolf tiivistää aivan loistavasti sanoiksi omat ajatukseni. Muutaman vuoden ajan porukkaa on otettu sisään aina vain löyhemmällä ja löyhemmällä kaavalla. Ehkä määrä ei kuitenkaan korvaa sitä laatua? Kenties tämä on sitten suuntaus, johon Jatkoajan keskustelupalstaa - jääkiekkoaiheista keskustelupalstaa - halutaan "kehittää"? En osaa sanoa onko tämä suuntaus ollut käytännössä kolme vuotta vai viisi vuotta vai kahdeksan vuotta tai jotain aivan muuta.

Joka tapauksessa lähes jokainen omilla aivoillaan ajattelemaan kykenevä yksilö pystynee allekirjoittamaan seuraavan väitteen: Jatkoajan keskustelupalstalle on viime vuosien aikana pesiytynyt paljon sellaista porukkaa, jota ei kiinnosta jääkiekko pätkänkään vertaa. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että tämä on huolestuttava suuntaus. Ehkä se on tosiaan ollut haluttu suuntaus? Jos tämä nykysuuntaus kirjoitettaisiin ihan julkiseksi - esim. palstan esittelytekstiin sääntösivulla - niin hommahan olisi sillä selvä! Siinä vaiheessa voisin itsekin ruveta miettimään, että ehkä tällaisella yleisfoorumilla ei kannata enää notkua. Ei mun ole mikään pakko kirjoittaa omia näkemyksiäni jääkiekosta julkisiksi. Olen tehnyt sitä, kun olen kuvitellut aiheen ja mielipiteideni kiinnostavan kanssalukijoitani. Olenhan itsekin kiinnostunut lukemaan muiden näkemyksiä jääkiekosta ja sen ympärillä tapahtuvista asioista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Silloin Jatkoajan kulta-aikaan sisään pääsi, kun osasi luoda nimimerkin ja painaa lähetä-nappia. Se siitä tiheästä kammasta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tää palsta on muuttunut todella radikaalisti siitä, kun minä 2008 aloitin tänne kirjoittamisen. Ja muuttunut nimenomaan todella vastenmieliseen suuntaan. Muutos tapahtui jossain tuossa vuoden 2010-2011 tienoilla, kun paremmisto heräili omasta kuplastaan. Sen jälkeen meno onkin ollut rajua kun paremmat ihmiset ovat näyttäneet meille muille mallia, miten käyttäydytään huonosti ja miten ei suvaita mitään muuta kuin virallinen totuus. Vaikka samaan aikaan paasaavat suvaitsevaisuudesta, joka tarkoittaa siis sitä että kaikki toisinajattelijat ovat väärässä ja paskasakkia. Itse en halua tuollainen suvaitseva olla koskaan.

Tämän palstan kirkkainta kärkeä tuossa omassa erinomaisuudessaan edustavat mm. @kahden suunnan sentteri eli @harto, [USER=112529]@Kanerva , @bebeto , @Tuomas , @TosiFani , @Anssi #5 , @Action Bronson , @mjr , @JypFabu jne. Tuollaisten ihmisten kanssa en haluaisi olla oikeassa elämässä missään tekemisissä, joten miksi haluaisin olla täälläkään? Ihmisille pitäisi vissiin antaa toinen mahdollisuus, mutta noille yllämainituille se onnistuisi vain niin, että heidät survottaisiin takaisin spermaksi ja nussittaisiin uudelleen. Mutta uusien vanhempien toimesta, edelliset ovat selvästi epäonnistuneet pahasti.

Trollit ovat asia erikseen, niitäkin tällä palstalla on mielin määrin, mutta ne voi helposti jättää omaan arvoonsa, sillä niille nauraa kaikki, myös he itse. Ylläolevat oikeasti idiootit ovat siitä ikäviä, että he ovat kaikessa sokeassa vihassaan ja idiotismissaan tosissaan. Ja kun ihminen on tosissaan, se jaksaa levittää aatettaan hamaan tappiin asti ympäri palstaa ketjusta toiseen. Trolli käy tökkimässä siellä täällä mutta jos kukaan ei takerru syöttiin, se kuolee pois. Idiootti ei välitä vaikka puhuisi yksikseen, kuten ylläolevat. Ei täällä palstalla pysty enää keskustelemaan mistään ilman, että tietyt nimimerkit seuraavat perässä vaikka asia ei heitä koskisikaan tai he eivät siitä(kään) mitään tietäisikään. Vapaan puolen ketjut ovat täysin lukukelvottomia kiitos ylläolevan koplan.

Nyt kun joku yllämainituista taas nykäisee sen marttyyriviitan ylleen ja toteaa, että minä en vain pidä eri mieltä olevista, niin päinvastoin. Esim. nimimerkit @vlad tai @Cobol tai @Pisin Kääpiö 186cm tai @Daespoo . Heidän kanssaan on ollut ihan oikeasti kiva keskustella, vaikka yli on välillä läikkynytkin ja eri mieltä ollaan oltu rankastikin. Mutta se, että jostain asiasta ollaan oltu eri mieltä, ei heille tarkoita sitä että siitä eteenpäin joka ikisessä asiassa pitää olla eri mieltä ihan vain periaatteesta. @MustatKortit myös kuuluu tuohon ryhmään, mutta pelkurimainen pako hävityn vedonlyönnin jälkeen laskee arvostusta aika roimasti.

Joten minun urani tällä palstalla on tässä. Ei tälläinen meno huvita enää, ihmettelen että miten olen jaksanut näinkin kauan. Muilla palstoillahan minä en olekaan, joten nettipalstat jäävät nolliin. Ehkä joskus jossakin viisaammassa paikassa aloitan uudelleen kirjoittamaan, mutta vain ja ainoastaan omalla nimelläni ja niin, että muutkin ovat omalla nimellään. Tippuu nuo pahimmat idiootit pois kertalaakista, sillä eiväthän he uskalla huudella kuin nimimerkkien suojista, se on selvä.

@Moderaattorit pitää sanoa sen verran, että palstalla on se linja, mikä on. Eikä siinä mitään, mutta sen toivoisi olevan tasapuolinen kaikille. Nykyään täällä ei oikein mitään muuta vapaan puolella tehdäkään kuin vittuillaan toisilleen. Itse olen niistä saanut pelikieltoa ja se on ihan oikein, ei niissä ole mitään epäselvää kuin yhdessä tapauksessa eikä siinäkään mitään sen kummempaa kun pelikieltojen aikanahan ei mitään varsinaisesti menetä. Mutta on se huvittavaa, että samoista vittuiluista ja samasta kielenkäytöstä jaetaan toiselle pelikielto ja toiselle ei. Tietysti minä nyt en ihan hirveästi sitä raportointinappia ole kuluttanut, ehkä 50 kertaa koko palstan aikana? Minusta on ihan varmasti raportoitu paljon enemmän kun nuo ylläolevat idiootit saavat siitä jotain seksuaalista tyydytystä.

Eikä siinäkään mitään, mutta on se jotenkin huvittavaa, että pelikieltoa jaetaan raportointimäärien mukaan, ei itse tekstien sisällön mukaan. Kirjoittajia saa täällä palstalla haukkua idiooteiksi, vammaisiksi, vajaiksi, vähä-älyisiksi, alkoholisteiksi, jne. ilman minkäänlaista sanktiota, mutta kun sanoo @kahden suunnan sentteri n käytävän piriä ja pilveä ja että hän on vassariloinen, niin siitä napsahtaa pelikielto teidän mukaanne 6§ perusteella, vaikka nimimerkki ihan itse on myöntänyt huumeita käyttävänsä ja olevansa vasemmiston sekä vastikkeettoman rahan jakamisen kannattaja. Logiikka, missä pelaa? Te laitoitte mulle yksityisviestin, josta selvisi että sain kuukauden pelikiellon aikanaan näistä viesteistä, jotka oli osoitettu @kahden suunnan sentteri lle:

Tuota, mitä vittua? Vedä vähän vähemmän piriä, niin ymmärrät mitä täällä kirjoitetaan.

ja

@kisuli , sä olet kyllä todella pilvessä tällä hetkellä. Se on toki varmasti tuollaisen vassariloisen vaikea ymmärtää, että politiikassa voi tykätä myös toisten puolueiden aikaansaannoksista.

Ja sitten teillä on täällä niitä nimimerkkejä, jotka eivät saa pelikieltoa yhtään mistään vaikka kuinka hyökkäisivät henkilökohtaisesti nimimerkin kimppuun jopa yksityisviestein (heippa vaan @Tuomas ) Raportoitu niistä on... Ja sitten joku @The Original Jags , joka saa jatkaa aina puolen vuoden välein, ei saa ikuista bannia millään. @erku myönsi kerran, että hänellä on palstalla toinenkin nimimerkki, mutta ette reagoineet mitenkään. Tasapuolinen tämä palsta ei ole, tosin en ole ihan varma että oletteko sellaista väittäneetkään?

Jätän siis palstan, ihan hyvillä mielin toki. Joitakin harvoja ajattelemisen arvoisia viestejä lukuunottamatta tämä palsta ei ole antanut minulle yhtään mitään. Ennemminkin olen hukannut aikaani lukemalla viestejä, joilla ei ole mitään arvoa yhtään minkään kannalta. Mutta se loppuu nyt ja uskon vahvasti, että jos palstaa ei uudisteta rajusti, niin koko palsta loppuu hyvinkin pian, ainakin vapaan osalta. Kun idiootit jäävät pyörimään keskenään kun muilta loppuu jaksaminen heidän suhteensa, niin mitä silloin jää jäljelle?[/USER]
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights

Ite oot idiootti.=)

Kauhean kivaa jatkoa sinulle elämässäsi, sä oot varmaan oikeesti ihan kiva tyyppi! Ei muistella pahalla.

Ps. Oot väärässä sen rattijuopumusasian kanssa. Älä kokeile.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tää palsta on muuttunut todella radikaalisti siitä, kun minä 2008 aloitin tänne kirjoittamisen. Ja muuttunut nimenomaan todella vastenmieliseen suuntaan. Muutos tapahtui jossain tuossa vuoden 2010-2011 tienoilla, kun paremmisto heräili omasta kuplastaan. Sen jälkeen meno onkin ollut rajua kun paremmat ihmiset ovat näyttäneet meille muille mallia, miten käyttäydytään huonosti ja miten ei suvaita mitään muuta kuin virallinen totuus. Vaikka samaan aikaan paasaavat suvaitsevaisuudesta, joka tarkoittaa siis sitä että kaikki toisinajattelijat ovat väärässä ja paskasakkia. Itse en halua tuollainen suvaitseva olla koskaan.

Tämän palstan kirkkainta kärkeä tuossa omassa erinomaisuudessaan edustavat mm. @kahden suunnan sentteri eli @harto, [USER=112529]@Kanerva , @bebeto , @Tuomas , @TosiFani , @Anssi #5 , @Action Bronson , @mjr , @JypFabu jne. Tuollaisten ihmisten kanssa en haluaisi olla oikeassa elämässä missään tekemisissä, joten miksi haluaisin olla täälläkään? Ihmisille pitäisi vissiin antaa toinen mahdollisuus, mutta noille yllämainituille se onnistuisi vain niin, että heidät survottaisiin takaisin spermaksi ja nussittaisiin uudelleen. Mutta uusien vanhempien toimesta, edelliset ovat selvästi epäonnistuneet pahasti.

Trollit ovat asia erikseen, niitäkin tällä palstalla on mielin määrin, mutta ne voi helposti jättää omaan arvoonsa, sillä niille nauraa kaikki, myös he itse. Ylläolevat oikeasti idiootit ovat siitä ikäviä, että he ovat kaikessa sokeassa vihassaan ja idiotismissaan tosissaan. Ja kun ihminen on tosissaan, se jaksaa levittää aatettaan hamaan tappiin asti ympäri palstaa ketjusta toiseen. Trolli käy tökkimässä siellä täällä mutta jos kukaan ei takerru syöttiin, se kuolee pois. Idiootti ei välitä vaikka puhuisi yksikseen, kuten ylläolevat. Ei täällä palstalla pysty enää keskustelemaan mistään ilman, että tietyt nimimerkit seuraavat perässä vaikka asia ei heitä koskisikaan tai he eivät siitä(kään) mitään tietäisikään. Vapaan puolen ketjut ovat täysin lukukelvottomia kiitos ylläolevan koplan.

Nyt kun joku yllämainituista taas nykäisee sen marttyyriviitan ylleen ja toteaa, että minä en vain pidä eri mieltä olevista, niin päinvastoin. Esim. nimimerkit @vlad tai @Cobol tai @Pisin Kääpiö 186cm tai @Daespoo . Heidän kanssaan on ollut ihan oikeasti kiva keskustella, vaikka yli on välillä läikkynytkin ja eri mieltä ollaan oltu rankastikin. Mutta se, että jostain asiasta ollaan oltu eri mieltä, ei heille tarkoita sitä että siitä eteenpäin joka ikisessä asiassa pitää olla eri mieltä ihan vain periaatteesta. @MustatKortit myös kuuluu tuohon ryhmään, mutta pelkurimainen pako hävityn vedonlyönnin jälkeen laskee arvostusta aika roimasti.

Joten minun urani tällä palstalla on tässä. Ei tälläinen meno huvita enää, ihmettelen että miten olen jaksanut näinkin kauan. Muilla palstoillahan minä en olekaan, joten nettipalstat jäävät nolliin. Ehkä joskus jossakin viisaammassa paikassa aloitan uudelleen kirjoittamaan, mutta vain ja ainoastaan omalla nimelläni ja niin, että muutkin ovat omalla nimellään. Tippuu nuo pahimmat idiootit pois kertalaakista, sillä eiväthän he uskalla huudella kuin nimimerkkien suojista, se on selvä.

@Moderaattorit pitää sanoa sen verran, että palstalla on se linja, mikä on. Eikä siinä mitään, mutta sen toivoisi olevan tasapuolinen kaikille. Nykyään täällä ei oikein mitään muuta vapaan puolella tehdäkään kuin vittuillaan toisilleen. Itse olen niistä saanut pelikieltoa ja se on ihan oikein, ei niissä ole mitään epäselvää kuin yhdessä tapauksessa eikä siinäkään mitään sen kummempaa kun pelikieltojen aikanahan ei mitään varsinaisesti menetä. Mutta on se huvittavaa, että samoista vittuiluista ja samasta kielenkäytöstä jaetaan toiselle pelikielto ja toiselle ei. Tietysti minä nyt en ihan hirveästi sitä raportointinappia ole kuluttanut, ehkä 50 kertaa koko palstan aikana? Minusta on ihan varmasti raportoitu paljon enemmän kun nuo ylläolevat idiootit saavat siitä jotain seksuaalista tyydytystä.

Eikä siinäkään mitään, mutta on se jotenkin huvittavaa, että pelikieltoa jaetaan raportointimäärien mukaan, ei itse tekstien sisällön mukaan. Kirjoittajia saa täällä palstalla haukkua idiooteiksi, vammaisiksi, vajaiksi, vähä-älyisiksi, alkoholisteiksi, jne. ilman minkäänlaista sanktiota, mutta kun sanoo @kahden suunnan sentteri n käytävän piriä ja pilveä ja että hän on vassariloinen, niin siitä napsahtaa pelikielto teidän mukaanne 6§ perusteella, vaikka nimimerkki ihan itse on myöntänyt huumeita käyttävänsä ja olevansa vasemmiston sekä vastikkeettoman rahan jakamisen kannattaja. Logiikka, missä pelaa? Te laitoitte mulle yksityisviestin, josta selvisi että sain kuukauden pelikiellon aikanaan näistä viesteistä, jotka oli osoitettu @kahden suunnan sentteri lle:



ja



Ja sitten teillä on täällä niitä nimimerkkejä, jotka eivät saa pelikieltoa yhtään mistään vaikka kuinka hyökkäisivät henkilökohtaisesti nimimerkin kimppuun jopa yksityisviestein (heippa vaan @Tuomas ) Raportoitu niistä on... Ja sitten joku @The Original Jags , joka saa jatkaa aina puolen vuoden välein, ei saa ikuista bannia millään. @erku myönsi kerran, että hänellä on palstalla toinenkin nimimerkki, mutta ette reagoineet mitenkään. Tasapuolinen tämä palsta ei ole, tosin en ole ihan varma että oletteko sellaista väittäneetkään?

Jätän siis palstan, ihan hyvillä mielin toki. Joitakin harvoja ajattelemisen arvoisia viestejä lukuunottamatta tämä palsta ei ole antanut minulle yhtään mitään. Ennemminkin olen hukannut aikaani lukemalla viestejä, joilla ei ole mitään arvoa yhtään minkään kannalta. Mutta se loppuu nyt ja uskon vahvasti, että jos palstaa ei uudisteta rajusti, niin koko palsta loppuu hyvinkin pian, ainakin vapaan osalta. Kun idiootit jäävät pyörimään keskenään kun muilta loppuu jaksaminen heidän suhteensa, niin mitä silloin jää jäljelle?[/USER]

Uskoisin, että tarkoitat nimimerkki @Tuamas ta, etkä nimimerkki @Tuomas ta. Olet ennenkin sekoittanut nämä nimimerkit.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
kyllä minäkin tuota nimimerkkilistausta/arviointia kommentoisin, että makunsa kullakin sanoi koira kun pallejaan nuoli.

hei hei
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Niin, onneksi netti on täynnä niitä foorumeita, missä ei olla ikävästi eri mieltä asioista, vaan samaa. Mutta jatkoja @Kisapuisto, pidä SaiPan lippu korkealla, vaikka sielläkin on lähtenyt homma vähän yskien käyntiin. Kyllähän Jatkoajan keskustelupalsta on tällä hetkellä yhtä kuin Vapaa keskustelu ja sitten kun äänenpainot ovat koventuneet muutenkin yhteiskunnassa, niin miksei se näkyisi täälläkin. Moderoinnin epätasaisuudesta, ajoittaisesta sellaisesta, toki samaa mieltä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
#Kyynel_2016

Ja jottei jää junttien raportoimaksi one-lineriksi, niin kieltämättä JA kiinnostaa nykyisin jopa taas kohtuullisen paljon, en oikein edes tiedä miksi. Ei enää miljardin merkin Mestis-ulostuksia tule välttämättä hakattua, mutta se pieni 11/13-suvantovaihe on omalla kohdalla ainakin ohitettu. Näillä mennään ja aina eteenpäin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ai, tällainen @Kisapuisto'kin oli olemassa. Luulin, että nimimerkki katosi siinä vaiheessa, kun eduskunta päätti, että myös homoseksuaalit voivat solmia avioliiton, minkä takia suomalaiset joutuvat kadotukseen.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Ikävä juttu, että ystävämme @Kisapuisto poistuu joukostamme. Muistelen vielä, että hän oli alle viisi vuotta sitten vielä kovasti puolustelemassa uskovaisia tuolla Uskotko Jumalaan -ketjussa, mutta jotain tapahtui (en muista mitä, varmaankin hän kertoi), ja kun tuota ylläolevaa lukee, niin en tunnista siitä itse enää kovin paljon kristillisiä piirteitä. Mutta kaikkea hyvää toivotan, toivottavasti löydät rauhan elämässäsi.
 

Tuamas

Jäsen
Tää palsta on muuttunut todella radikaalisti siitä, kun minä 2008 aloitin tänne kirjoittamisen. Ja muuttunut nimenomaan todella vastenmieliseen suuntaan. Muutos tapahtui jossain tuossa vuoden 2010-2011 tienoilla, kun paremmisto heräili omasta kuplastaan. Sen jälkeen meno onkin ollut rajua kun paremmat ihmiset ovat näyttäneet meille muille mallia, miten käyttäydytään huonosti ja miten ei suvaita mitään muuta kuin virallinen totuus. Vaikka samaan aikaan paasaavat suvaitsevaisuudesta, joka tarkoittaa siis sitä että kaikki toisinajattelijat ovat väärässä ja paskasakkia. Itse en halua tuollainen suvaitseva olla koskaan.
....
Tietysti minä nyt en ihan hirveästi sitä raportointinappia ole kuluttanut, ehkä 50 kertaa koko palstan aikana? Minusta on ihan varmasti raportoitu paljon enemmän kun nuo ylläolevat idiootit saavat siitä jotain seksuaalista tyydytystä.

Ja sitten teillä on täällä niitä nimimerkkejä, jotka eivät saa pelikieltoa yhtään mistään vaikka kuinka hyökkäisivät henkilökohtaisesti nimimerkin kimppuun jopa yksityisviestein (heippa vaan @Tuomas ) Raportoitu niistä on...
[/USER]

Sinulla on, kuten teillä konservatiivi-idiooteilla yleensäkin, jäänyt ymmärtämättä se, että mielipiteesi kritisointi ei kavenna yhtään sinun sananvapauttasi.

Kelvät marttyroinnit kun "vain" 50 kertaa hakattu raportointinappia, itse muistaakseni kerran olen raportoinut ja silloinkin mietin että onkohan tämä nyt tarpeellista (ei muuten ollut sinun viestisi).

Suosittelen että otat viimeiseksi teoksesi palstalla sellaisen pienen harjoituksen, että mietit ihan siellä pienessä päässäsi minkä takia olen hiukan antanut sinulle runtua viime aikoina, vastaus löytyy perusteettomista väittämistäsi.

Olisit mies, etkä mikään mikkihiiri ja ottaisit vastuun omista kirjoituksistasi, varsinkin kun vielä kerroit kuinka @MustatKortit arvostus oli silmissäsi laskenut.

Ps. sovitaanko että julkaistaan nuo yksityisviestit ja vielä siihen kermaksi päälle se minkä takia ne yksityisviestit sinulle lähetin? Jokainen voi sitten punnita kuinka perusteltu itkuraivarisi oli.

Pps. se on Tuamas
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös