Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 883 493
  • 8 574

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tippaakaan. Kritisoinko mä kommunisteja jotenkin vai miten sait fasismin mukaan kuvaan?

Sananvapauden jo kokoontumisvapauden rajoittaminen sattuu nyt olemaan vaan yksi fasismin peruspilareista. Mielestäni olet tässä rajoittamassa näiden natsien oikeutta pitää mielenosoitus. Ja mielenosoitusten kieltäminen on fasismia. Tai sitten olen ymmärtänyt jotain perustavalla tavalla väärin.
 

cornix

Jäsen
Sananvapauden jo kokoontumisvapauden rajoittaminen sattuu nyt olemaan vaan yksi fasismin peruspilareista. Mielestäni olet tässä rajoittamassa näiden natsien oikeutta pitää mielenosoitus. Ja mielenosoitusten kieltäminen on fasismia. Tai sitten olen ymmärtänyt jotain perustavalla tavalla väärin.

En mä mitään ole rajoittamassa. Jos natsien soihtukulkuetta hidastetaan/häiriköidään niin hyvä niin, vastamielenosoituksen kieltäminen on fasismia...

Noin niinkuin muuten sä käytät fasismi-sanaa ihan väärin, siitä toi väärinymmärrys.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Ei Suomen lakia ole pakko sellaisenaan allekirjoittaa tai siihen sopeutua, joten mulle riittää ihan toi mielipiteenvapaus tässä asiassa.
Se toki lienee jokaisen oma asia miten lakia noudattaa, ja kärsii sitten mahdolliset seuraamukset sen mukaan.
No tämä nyt ei pidä paikkaansa edes vähää alusta.
Olen tänä vuonna nähnyt useammin uutisissa anarkistien ja "rajat auki"-miekkarien väkivaltaisuuksia, kuin SVL:n.
 

cornix

Jäsen
Se toki lienee jokaisen oma asia miten lakia noudattaa, ja kärsii sitten mahdolliset seuraamukset sen mukaan.

Luonnollisesti.

Olen tänä vuonna nähnyt useammin uutisissa anarkistien ja "rajat auki"-miekkarien väkivaltaisuuksia, kuin SVL:n.

Mä olen nähnyt paljon enemmän SVL:n väkivaltaisuuksia. Kymmeniä hyökkäyksiä vokkeihin, provosointihyökkäykset vastamielenosoitukseen ja Jyväskylän ostaritapaus. Mitäs anarkistit ovat tehneet? Taisi poliisiauton vilkku mennä stadissa paskaksi, elämme kovia aikoja.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Just näin, suosittelen samaa muillekin. En edes halua tietää kuinka usein painelen vaikka punaisia valoja päin, mutta aina näin teen kun suinkin mahdollista.

Ja mielelläsi vähän antaisit natsisialle kyytiä jos mahdollista?
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Mä olen nähnyt paljon enemmän SVL:n väkivaltaisuuksia. Kymmeniä hyökkäyksiä vokkeihin, provosointihyökkäykset vastamielenosoitukseen ja Jyväskylän ostaritapaus. Mitäs anarkistit ovat tehneet? Taisi poliisiauton vilkku mennä stadissa paskaksi, elämme kovia aikoja.
Alkuperäisessä viestissä taisi olla kyse siitä, että SVL:n sun muiden "natsipaskojen" järjestämät marssit ja tapahtumat ovat pääosin olleet rauhallisia (poislukien se Jyväskylän tapaus), verrattuna anarkomarkojen ja rajat auki porukan tapahtumiin.

VOK:keihin tehtyihin iskuihin en viitsi ottaa kamalasti kantaa, koska meillä kummallakaan ei varmasti ole todisteita siitä että kyseessä olisi SVL:n organisoimia iskuja. Tuomittavia tapauksia kyllä jokainen.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Naah, ei ole mun pala kakkua tollaset väkivaltaisuudet. Sydämeni pohjasta kyllä toivon että tuo roskasakki saa vastavoimaltaan kyytiä, tarpeeksi kun heruttelee niin varmasti lohkeaa.

Molemmilla puolella näyttää olevan sen verran ressukan näköistä sakkia, että tarvitsevat sen porukan ympärilleen ennen kuin uskaltavat tehdä mitään. Menisivät kehään ja ottaisivat vaparia 1vs1 niin saisivat muut ihmiset olla rauhassa noilta idiooteilta.
Soihtukulkueessa oli kuvien mukaan viime vuonna ihan normaalin näköistä sakkia, äitejä lapsia ja isukkeja, jotka kunnioittavat veteraaneja. Jos joukossa on "natseja" niin se ei ole takkutukkien oikeus hyökätä koko kulkuetta vastaan tai edes niitä natseja vastaan.
 

cornix

Jäsen
Alkuperäisessä viestissä taisi olla kyse siitä, että SVL:n sun muiden "natsipaskojen" järjestämät marssit ja tapahtumat ovat pääosin olleet rauhallisia (poislukien se Jyväskylän tapaus), verrattuna anarkomarkojen ja rajat auki porukan tapahtumiin.

Kuten myös anarkistien marssit, mistä sä olet saanut päähäsi että näissä on meininki ollut jotenkin mellakkaa? Ainoa marssi millä on mitään mittavampaa häiriöitä tapahtunut oli nimenomaan vastarintaliikkeen tekosia, mutta kyllähän sitä nyt isämmaallisuuden nimissä voi vähän naisia piestä päivystyskuntoon. Äijjiä kun on.

VOK:keihin tehtyihin iskuihin en viitsi ottaa kamalasti kantaa, koska meillä kummallakaan ei varmasti ole todisteita siitä että kyseessä olisi SVL:n organisoimia iskuja. Tuomittavia tapauksia kyllä jokainen.

Jos kaikki anarkistit ja vasemman laidan mielenosoittajat luokittelet samaksi ryhmäksi niin kyllä mä teen ihan just samoin näiden kuulapäiden kohdalla. Ehkä pyörätelineenkin heitti ikkunaan random-ohikulkija, todisteita ei ole että teko olisi anarkisteihin liittynyt.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Kyllä se on. Lapsiperheiden ei kannata lähteä uusnatsien marssille, tämän opin jo nuorena.
Sairasta kirjoitusta. Hyväksyt ja lietsot väkivaltaa naisia ja lapsia kohtaan oman aatteesi nimissä. Kuinka alas voi vajota? Ei tarvitse cornix vastata.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Ei kukaan muu ole vinkunut paitsi nämä klanipäät ja niiden hännystelijät. Pelottaako jo etukäteen, tällä kertaa ei onnistu uusnatsien yllätyshyökkäys miesylivoimalla.

Sä kuulut itse tai sitten sun kaverit kuuluvat tuohon ritsajengiin, koska sen verran näyttää tuota sympatiaa löytyvän takkutukille sekä idealle lasten ja naisten päälle käymiselle. Kovia jätkiä kummallakin puolen kun vieressä on 10 kaveria, mutta muuten pelkkiä paskahousuja.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Kuten myös anarkistien marssit, mistä sä olet saanut päähäsi että näissä on meininki ollut jotenkin mellakkaa? Ainoa marssi millä on mitään mittavampaa häiriöitä tapahtunut oli nimenomaan vastarintaliikkeen tekosia, mutta kyllähän sitä nyt isämmaallisuuden nimissä voi vähän naisia piestä päivystyskuntoon. Äijjiä kun on.
Helsingin mielenilmauksissa kiinniottoja, käsirysyä ja liikennekatkoksia – muualla Suomessa protestoitiin rauhallisesti - Mielenosoitukset - Kotimaa - Helsingin Sanomat
Poliisi myllytti anarkistit hurjassa kiinniotossa nippusiteisiin – ”En pysty hengittämään!” (video) - Suomen Uutiset
Tampereen mielenosoituksista selvittiin parilla nujakalla – yksi putkaan | Yle Uutiset | yle.fi
Turkulainen anarkisti lyö naista , 17.10.2015 - YouTube

Siinä nyt ihan muutama esimerkki. Mulla ei kyllä ole kiinnostusta jatkaa keskustelua tämän pidemmälle, eiköhän tässä nyt ole selvää ettei mihinkään sopuun olla pääsemässä.
 

cornix

Jäsen
Sä kuulut itse tai sitten sun kaverit kuuluvat tuohon ritsajengiin, koska sen verran näyttää tuota sympatiaa löytyvän takkutukille sekä idealle lasten ja naisten päälle käymiselle. Kovia jätkiä kummallakin puolen kun vieressä on 10 kaveria, mutta muuten pelkkiä paskahousuja.

Joo kyllä mun sympatiat on ihan selkeästi takkutukkien puolella tässä asiassa, ei kahta sanaa.
 

cornix

Jäsen

Haha. Ai nämä on sun mielestä jotain törkeitä juttuja? Helsingissä meni poliisiautosta valo rikki, Tampereella ainoa poliisien tapahtumasta poistama ihminen oli uusnatsijengiä ja tohon viimeiseen en melkein viitsi edes ottaa mitään kantaa... Joo tosi ämmämäinen veto anarkistilta, mutta osuiko tuo nyt edes tolla hennolla avarillaan? Mä saan pahemmin turpaan joka kerta Stockan liukuportaissa.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Millä perusteella "natsikulkueen" häiritseminen tai heidän kimppuunsa käyminen on sen oikeutetumpaa, kuin jos hyökätään takku anarkistien mielenosoitusta vastaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös