Äärioikeisto ja -vasemmisto Suomessa

  • 903 047
  • 8 727

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei kukaan muu ole vinkunut paitsi nämä klanipäät ja niiden hännystelijät. Pelottaako jo etukäteen, tällä kertaa ei onnistu uusnatsien yllätyshyökkäys miesylivoimalla.

Ainoa asiasta "vinkunut" lienee Helsingin poliisilaitos, joka on ihmetellyt, miksi nämä oikeudenmielisyyden airueet eivät ole tehneet lainmukaista ilmoistusta tapahtumasta ja suunnittelevat väkivaltaisuuksia tapahtumaan, millä ei ole väkivaltaista historiaa entuudestaan.

Mitä tulee klanipäihin, niin he epäilemättä ovat pikemminkin innoissaan, kuin peloissaan tästä takkujen suunnittelemasta ritsa-jutusta.
 

cornix

Jäsen
Ainoa asiasta "vinkunut" lienee Helsingin poliisilaitos, joka on ihmetellyt, miksi nämä oikeudenmielisyyden airueet eivät ole tehneet lainmukaista ilmoistusta tapahtumasta ja suunnittelevat väkivaltaisuuksia tapahtumaan, millä ei ole väkivaltaista historiaa entuudestaan.

Suomen vastarintaliikkeellä on ihan tarpeeksi väkivaltaista historiaa, älä siitä huoli. Ihan tilattua on.

Mitä tulee klanipäihin, niin he epäilemättä ovat pikemminkin innoissaan, kuin peloissaan tästä takkujen suunnittelemasta ritsa-jutusta.

Ei pidä kutinsa tämäkään. Nasset ovat alakynnessä, 10x pienemmällä porukalla. Ei ne halua turpaansa saada.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sydämeni pohjasta kyllä toivon että tuo roskasakki saa vastavoimaltaan kyytiä, tarpeeksi kun heruttelee niin varmasti lohkeaa.
Minkä ihmeen takia tätä 612-kulkuetta vastaan tulisi hyökätä? SVL on porukkana erittäin vastenmielinen, mutta jos tämä kulkue etenee rauhallisesti, ei sitä tule pysäyttää väkivalloin.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä ketju saa kyllä oman sisäisen barbaarin esiin ja alkaa toivomaan että hyökkääjät saisivat tosissaan nenuaan kipeäksi. Tietenkin toivon että vakavilta loukkaantumisilta vältyttäisiin, puhumattakaan kuolemista.
 

cornix

Jäsen
Minkä ihmeen takia tätä 612-kulkuetta vastaan tulisi hyökätä? SVL on porukkana erittäin vastenmielinen, mutta jos tämä kulkue etenee rauhallisesti, ei sitä tule pysäyttää väkivalloin.

Koska nasset ovat ansainneet kaiken paskan mitä tulee eteen. Sry mutta näin se maailma menee, maataan ja pedataan.
 

cornix

Jäsen
Tämä ketju saa kyllä oman sisäisen barbaarin esiin ja alkaa toivomaan että hyökkääjät saisivat tosissaan nenuaan kipeäksi. Tietenkin toivon että vakavilta loukkaantumisilta vältyttäisiin, puhumattakaan kuolemista.

Ei se niin sisäinen ollut, kyllä sun natsisympatiat paistoi kauas läpi. Mutta joo, toivo mitä toivot, ei tule toteutumaan...
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Koska nasset ovat ansainneet kaiken paskan mitä tulee eteen. Sry mutta näin se maailma menee, maataan ja pedataan.
Emmä nyt ihan tiedä. Onhan vammaisuudesta joskus jaettu kuolemantuomioita, mutta tässä on kunnostautunut historiallisesti lähinnä natsi-Saksa. Vaikka kulkueen osallistujat ovat ehkä kuvottavinta paskaa mitä Suomesta löytyy, niin tahallinen rauhanhäirintä ja poliisin työllistäminen ei oikein käy omaan maalaisjärkeen. Pahimmassa tapauksessa joku loukkaantuu vakavasti tai kuolee.
 

cornix

Jäsen
Emmä nyt ihan tiedä. Onhan vammaisuudesta joskus jaettu kuolemantuomioita, mutta tässä on kunnostautunut historiallisesti lähinnä natsi-Saksa. Vaikka kulkueen osallistujat ovat ehkä kuvottavinta paskaa mitä Suomesta löytyy, niin tahallinen rauhanhäirintä ja poliisin työllistäminen ei oikein käy omaan maalaisjärkeen. Pahimmassa tapauksessa joku loukkaantuu vakavasti tai kuolee.

Jep, siksi sanoin aikaisemmin toiselle nimimerkille että hiffaan tuon aspektin tässä asiassa. Mulle ei tee yhtään pahaa elää yhteiskunnassa jossa uusnatsit eivät vaan marssi kaduilla, ihan hellyyttävän sama vaikka nasset sitten potkitaan sieltä helvettiin. Pääasia että maisemaa eivät pilaa.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mutta eikö täsdä sitten yhtä hyvin arvon @cornix päde sekin, että jos joku ei pidä sun naamasta tai ajatusmaailmasta, tämä saa vetää sua pataan?
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Jep, siksi sanoin aikaisemmin toiselle nimimerkille että hiffaan tuon aspektin tässä asiassa. Mulle ei tee yhtään pahaa elää yhteiskunnassa jossa uusnatsit eivät vaan marssi kaduilla, ihan hellyyttävän sama vaikka nasset sitten potkitaan sieltä helvettiin. Pääasia että maisemaa eivät pilaa.
Roger. Itse olen vain sen verran haihattelija, että kuvittelen voivani asettua tämän paskan yläpuolelle. Maltilliset kuitenkin (toivottavasti) perivät maan.
 
Minkä ihmeen takia tätä 612-kulkuetta vastaan tulisi hyökätä? SVL on porukkana erittäin vastenmielinen, mutta jos tämä kulkue etenee rauhallisesti, ei sitä tule pysäyttää väkivalloin.
Varmaankin koska sitä kun tuskissaan tarpeeksi larppaa niin omiin ongelmiin löytyykin joku ulkopuolinen syyllinen, ja sitten kaikenlainen kiukuttelu tätä ulkopuolista syyllistä kohtaan tuo paremman olon. Oli se syyllinen sitten natsi, n̶e̶e̶k̶e̶r̶i̶ maahantunkeutuja, tai seittemänkymmenentonnin koruun pukeutuva kokoomusnuori bimbo.
 

cornix

Jäsen
Mutta eikö täsdä sitten yhtä hyvin arvon @cornix päde sekin, että jos joku ei pidä sun naamasta tai ajatusmaailmasta, tämä saa vetää sua pataan?

Mä en ole uusnatsi. Googleta vaikka toi koko aate jos sua vierastaa miksi ihmiset vittuuntuu tollasesta aatemaailmasta. Heti kun käyttäydyin noin vittupäisesti muita kohtaan ja puukottelen ohikulkijoita, niin toivon että mut laitetaan vaikka kylmäksi suoraan. Tainnut jotain napsahtaa päässä siinä vaiheessa...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä en ole uusnatsi. Googleta vaikka toi koko aate jos sua vierastaa miksi ihmiset vittuuntuu tollasesta aatemaailmasta. Heti kun käyttäydyin noin vittupäisesti muita kohtaan ja puukottelen ohikulkijoita, niin toivon että mut laitetaan vaikka kylmäksi suoraan. Tainnut jotain napsahtaa päässä siinä vaiheessa...

Käytännössähän fasistit ja heidän vastavoimansa antifasistit ovat samaa porukkaa. Kummallakin laidalla ihannoidaan myös väkivaltaa, ikävä kyllä tässäkin ketjussa.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Mulla ei ole mitään suurempia sympatioita uusnatseja kohtaan, eikä myöskään anarkisti takkuja. Mua vaan mietityttää, mikä on se peruste, millä saa jotakin ryhmää kohtaan käyttää väkivaltaa ja mikä sen oikeuttaa?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Koska nasset ovat ansainneet kaiken paskan mitä tulee eteen. Sry mutta näin se maailma menee, maataan ja pedataan.
612-kulkueen mahdollinen pysäyttäminen jopa voimakeinoin on poliisin tehtävä, ei anarkistien. Jo pelkästään tämän takia pidän pöyristyttävänä sitä, että anarkistit aikovat hakata porukkaa.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Mua vaan mietityttää, mikä on se peruste, millä saa jotakin ryhmää kohtaan käyttää väkivaltaa ja mikä sen oikeuttaa?

Ehkä oikea vastaus on se hieman erillainen väkivalta, mitä nyt @cornix myös pitää parempana vaikka ei kohdistu valtarakenteisiin taikka järjestelmään, vaan ihmisiin. Itse hieman kyseenalaistan "Vapaus pelissä"- ryhmän, sillä tuolta blogiteksteistä on bongattavissa kiihottamista kansanryhmää kohtaan ja muutenkin retotiikaltaan raflaavampaa kuin eräs facebookpäivitys. Lisäksi fasismia vastaan taistelu hyvin fasistisilla keinoilla on hieman tekopyhää, mutta luulen, että ryhmän vetäjät eivät ole täysin perillä fasismista.

Onko kukaan muuten televisioimassa tätä soihtukulkuetta? Kysyy nimimerkki Liveseurantaa ja poppareita
 
Onko kukaan muuten televisioimassa tätä soihtukulkuetta? Kysyy nimimerkki Liveseurantaa ja poppareita
Kyllähän sitä livestriimiä tulee satavarmasti kun valtamedian toimittajat pyörivät suoratoistokameroineen pelipaikoilla. Ja tänä vuonna viihde-odotusarvohan on kaiken järjen mukaan ennätyslukemissa. Ennustan että mobiilisovellus Periscopekin sopii olla auki.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
612-kulkueen mahdollinen pysäyttäminen jopa voimakeinoin on poliisin tehtävä, ei anarkistien. .

Itse asiassa poliisin tehtävä on valvoa, että kulkue pääsee rauhassa menemään ja tulemaan. Ja näin epäilemättä myös tapahtuu, tapahtui viimekin vuonna. Tuolloin kulkueen edellä taisi mennä vain yksi partioauto, tänä vuonna paikalla lienee enemmän virkavaltaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vastarinnan uusnatsit ovat mielestäni perseestä. En kuitenkaan näe yhtään laillista syytä estää heitä marssimasta ihan missä haluavat, jos ilmoitukset on tehty, eivät aiheuta häiriötä tai käy kenenkään kimppuun. Se, mitä itse haluaisin natseille tapahtuvan, on toisarvoista. Heillä on sama mielipiteenvapaus kuin muillakin. Omasta mielestäni se on valitettavaa, mutta minkäs teet.

Häiriötä tuottavat takkulaiset ovat ihan yhtä perseestä. En haluaisi nähdä kummankaan osapuolen edustajia kadulla koskaan ikinä missään. Enkä halua nähdä kummankaan osapuolen väittävän propagandassaan edustavansa minua. Ette edusta.

Jollei osaa käyttäytyä, voi painua vittuun mun Suomesta. Ihan riippumatta aatesuunnasta, kansallisuudesta tai ihan mistä vaan muusta tekijästä. Suoraan sanoen toivottaisin myös ammattirikolliset helvettiin täältä muun paskasakin kanssa.

Vastarinnan porukassa on väkivaltaan taipuvaista jengiä, ja tyypit harjoittelevat kokoontumisissaan "itsepuolustusta". Linkin videossa sinitakkinen mies on Vastarinnan aktiivi, joka viime kevään Ilves-HIFK -futismatsissa mm. lyö järjestyksenvalvojaa niskaan, varmaankin itsepuolustukseksi. Mies on ollut syytteessä muistakin rikoksista, mm. roskakatoksen poltosta (onkohan maahanmuuttajat erehtyneet viemään roskiaan sinne). http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/2015051519697973_vg.shtml
 
Mä en ole uusnatsi.

Et, mutta mielipiteistäsi päätellen vaikutat punafasistilta. Itse aloin miettimään, että kun kerran olet ilmeisen läheinen tämän porukan kanssa, niin mihin he perustavat tämän anarkisminsa, tai millaista anarkososialismia he edustavat? Ollaanko siellä anarkosyndikalisteja, kommunisteja, vasemmistolibertaareja, vai mitä? Järjestävätkö anarkomarkot kokoontumisia, tai kirjallisuuspiirejä, joissa keskustellaan esim. Bakuninin, Kropotkinin tai vaikkapa Chomskyn teorioista? Uskovatko nämä tyypit siis oikeasti vasemmistoanarkismiin, vai ollaanko noissa ryhmissä vain huvin vuoksi vetämässä kamaa, hajottamassa paikkoja ja vastustamassa kaikkea? Ovatko he johdonmukaisia anarkisteja, jotka kieltäytyvät esim. valtion tuista, vai haetaanko porvarien maksamat verorahat innolla sossusta, jonka jälkeen vastustetaan taas ankarasti valtiota, riistoporvareita, kansallismielisiä ja hevosia?

Kun olen tässä katsellut joidenkin "Vapaus pelissä" attentaattia kannattavien fb-sivuja, niin sieltä löytyy monella Neuvostoliitto-aiheisia kuvia ja ryhmiä. Tämä on sikäli hauskaa, että vasemmistoanarkistit tuhottiin ja tapettiin melko näppärästi bolsevikkien toimesta. Esimerkiksi Chernyin kohtalona oli olla ensin Venäjän keisarikunnan vankina, vapautua, ja joutua Chekan vangitsemaksi ja tappamaksi.

Mitä tulee näihin itsenäisyyspäivän tapahtumiin (toistan hieman itseäni), niin eiköhän siellä jälleen käy niin että poliisi pistää anarkomarkot pakettiin ja seuraavana päivänä itketään poliisivaltiota.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivon että poliisi turvaa laillisen oikeuden osoittaa mieltä, tarvittaessa vaikka sitten kovin ottein. Ei kovin ottein siksi, että minusta eri mieltä oleville olisi syytä antaa vähän kyytiä, kun ovat itse sikailleet ennen, vaan koska jos valtio ei pysty tällaisia liberaalin länsimaisen yhteiskunnan perusoikeuksia turvaamaan, on se totaalisen epäonnistunut. Tuo antifaporukka nyt on niin epäloogisella agendalla varustettua ja selvästi fasismiin taipuvaista, että aivan samaa roskasakkia edustaa vastarintaliikkeiden ym. kanssa.

Jos natsit (joita lienee murto-osa) osaavat olla nätisti, marssikoot soihtujensa kanssa, ja jos joku ryhmä yrittää heitä tässä estää (vieläpä väkivalloin), toivon poliisin olevan hereillä.

Nimimerkki cornix nyt on niin absurdin oloinen tapaus, että eihän häntä voi ottaa mitenkään vakavasti, muuten kuin tiedostaa surullisena hänen kaltaisiaan ihmisiä olevan keskuudessamme yllättävän runsaasti. Ajatuksenjuoksuhan tuntuu olevan, että kun vaikkapa Ultras-Jokerit aikanaan perseilivät muutamaan otteeseen kohtalaisen lyhyenä aikana, olisi ollut ihan oikeus ja kohtuus vaikkapa HIFK-fanien kerätä tuhatpäinen porukka ja motittaa Jokerifanit jonnekin Pasilan alikulkutunneliin, kun "mitäs liikutte siinä porukassa, sitä saa mitä tilaa". Ettei nyt vaan kävisi taas niin, että paikalle tulee muutama kymmenen maskipäätä ja loppuosa sekalaisia (humalaisia), joihin paikkojen hajottaminen vetoaa. Seuraavana päivänä sitten luokkasotaa huudelleet itkevät lehdissä, miten "nippusiteet tuntuvat vieläkin käsissä" ja ovat kummissaan kun poliisi ei antanutkaan vetää vapareita. Lippukepitkin takavarikoitiin.

Halveksin kyllä koko sydämestäni tuollaista jengiä, jonka toiminta on kaikkea sitä vastaan, mitä länsimainen sivistysvaltio edustaa. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että heidänkin pitää saada mieltään osoittaa, kunhan sen tekevät toisten oikeuksia loukkaamatta ja lain puitteissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös