Perussuomalaiset

  • 5 496 381
  • 44 156

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Suomessa vastustetaan paljon monikultturismia, eli maahanmuuttoa itseisarvoisen positiivisena ja tarpeellisena ilmiönä. Maahanmuuttajia vastaan yleisesti taas on melko harvalla, mutta toki liian monella ahdasmielisellä paskalla jotakin sanottavaa. Toki maahanmuuttajat ja varsinkin suomalaiset maahanmuuton puolestapuhujat loukkaantuvat ja ottavat itseensä useasti kun maahanmuuttoa ilmiönä kritisoidaan. Eli maahanmuuton ilmiön kritisointi otetaan loukkaukseksi (ja ilmeisesti myös tappouhkaukseksi) maahanmuuttajia kohtaan, mikä kertoo enemmän luetun ymmärtämisen heikkoudesta, mikä johtuu siitä kun asiaan suhtaudutaan tunteella eikä järjellä.

Keskustelua monikultturismista en ole seurannut, mutta keskustelua maahanmuutosta ja maahanmuuttajista kylläkin. Siinä minua häiritsee se, että rikoksia tekevät pakolaiset tai turvapaikanhakijat halutaan nähdä kaikkien maahanmuuttajien puhemiehinä, ja rikokset monikulttuurisuuden vääjäämättömänä ja dominoivana ominaisuutena. Minä en vaan oikein osaa noita rikollisia pitää edusmiehinä esimerkiksi sille maahanmuuttajaporukalle, jonka itse tunnen, kun tietääkseni kukaan ei noista tuntemistani ole rikoksia tehnyt. Samoin asuessani aidosti monikulttuurisessa ympäristössä olin joko täysin sokea sile painajaiselle, joka se kuulemma oli, tai sitten sitä painajaista ei ollut - mene ja tiedä.

Maahanmuutto ei ole ongelmaton ilmiö, mutta ne ongelmat on hallittavissa. Se tosin vaatii toimenpiteitä, joita on vaikea saattaa käytäntöön, koska ilmiö herättää hyvin voimakkaita tunteita puolesta ja vastaan. Miten saisit nyt menemään läpi lain, jonka mukaan maahanmuuttoa helpotetaan? Tai lain, jonka mukaan jo ensimmäisestä vankeustuomiosta oleskelulupa mitätöidään? Ei kovin helposti, uskon. Ulkomaalaisten, tai ulkomaalaiselta näyttävien ja kuulostavien, tekemien rikosten luetteleminen ei ole keskustelua monikulttuurisuudesta, niinkuin ei ole sekään, että vaaditaan olemaan hiljaa noista rikoksista.

Soinin puhumattomuuteen ja sitten puheisiin olen pettynyt. Mielestäni hän osoitti ministerikautensa ensiaskeleilla sellaista tervetullutta suoraviivaisuutta ja suoraselkäisyyttä, jota häneltä oli syytä odottaakin. Case Immosen hän on toistaiseksi hoitanut huonosti. Tuomioja on mielestäni melko vastenmielinen tapaus, joskaan en hänen tietomääräänsä kiistä, mutta tässä asiassa Erkki on kyllä harmittavan oikeassa.
 
Suomessa vastustetaan paljon monikultturismia, eli maahanmuuttoa itseisarvoisen positiivisena ja tarpeellisena ilmiönä.
Tähän väitteeseen minäkin törmäsin persujen ohjelmia eilen vilkaistuani.

Argumenttina menee aika pahasti ohi, tuskinpa nimittäin monikaan maahanmuuttoa itseisarvoisen positiivisena ja tarpeellisena pitää. Jos taloudellisesti pärjäisimme loistavasti ilman muualta tulevaa työväkeä, eikä maailmassa olisi sotia, niin ei Suomessa maahanmuuttoa pelkän maahanmuuton vuoksi kaivattaisi.

Mutta sehän onkin populistipuolueen ohjelma jolla on tietyt tarkoitusperänsä.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Argumenttina menee aika pahasti ohi, tuskinpa nimittäin monikaan maahanmuuttoa itseisarvoisen positiivisena ja tarpeellisena pitää.

Tässä tullaan juuri siihen, että toiset puhuvat aidasta ja toiset aidan seipäistä. "Monikulttuurisuus on rikkaus" viittaa mielestäni itseisarvoon. Itselleni monikulttuurisuus ei ole itsessään rikkaus. Monikulttuurisuus on rikkaus, jos sen johdosta: maamme saa veronmaksajia, syntyy uusia yrityksiä (esim. ravintolat), taloutemme kasvaa, tai vaikkapa huoltosuhteemme paranee.

En usko selityksiin, että maahanmuutto on rikkaus, koska sen avulla voimme oppia toisien kulttuurien hyviä puolia, ja meistä tulee avarakatseisempia, diipadaapa.... Meillä on olemassa myös internet ja lentokoneet.

Itseasiassa @Tadu ja lainauksen yhteydessä @kahden suunnan sentteri ovat jo vaarallisilla vesillä näiden käsitteiden kanssa, kun vedettiin yhtäläisyysmerkit monikulttuurisuuden ja maahanmuuton välille. Jos monikulttuurisuuden vastustaminen tarkoittaa sitä, että kaduilla saa kävellä vain yhdenvärisiä ja yhtä kieltä puhuvia ihmisiä, vastustetaan myös maahanmuuttoa, mutta jos monikulttuurisuuden vastustaminen on sitä, että vastustetaan rinnakkaisia sääntöjä (kuten naisten huntupakko), ei tarvitse välttämättä vastustaa maahanmuuttoa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tähän väitteeseen minäkin törmäsin persujen ohjelmia eilen vilkaistuani.

Argumenttina menee aika pahasti ohi, tuskinpa nimittäin monikaan maahanmuuttoa itseisarvoisen positiivisena ja tarpeellisena pitää. Jos taloudellisesti pärjäisimme loistavasti ilman muualta tulevaa työväkeä, eikä maailmassa olisi sotia, niin ei Suomessa maahanmuuttoa pelkän maahanmuuton vuoksi kaivattaisi.

Mutta sehän onkin populistipuolueen ohjelma jolla on tietyt tarkoitusperänsä.
Niputat kaiken maahanmuuton yhteen tässä, kuten tein toki minäkin.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suomessa vastustetaan paljon monikultturismia, eli maahanmuuttoa.

Maahanmuutto ja monikulturalismi ei ole sama asia. Maahanmuutto ja maahan muuttaneiden mukanaan tuoma kulttuuri on osa monikulttuurista yhteiskuntaa. Mitä monikulturalismin vastustaja oikeastaan edes vastustaa? Kaikkea, joka ei mahdu omaan maailmankatsomukseen ja "omaan kulttuuriin"? Ja siitä päästään sitten todella syviin vesiin ja keskusteluun, että mitä on puhdas suomalainen kulttuuri.. Tämä lienee väärä ketju siihen.

Lainaus Wikipediasta:
Monikulttuurisuus-sana viittaa useisiin eri ilmiöihin. Sillä voidaan kuvata nyky-yhteiskunnan kulttuurista monimuotoisuutta. Kulttuurisesti monimuotoinen yhteiskunta sisältää useita erilaisia kulttuurisia, uskonnollisia ja maailmankatsomuksellisia ryhmiä, jotka jakavat yhdessä julkisen tilan. Sanan kuvaileva käyttö ei arvota ajatusta kulttuurisesta monimuotoisuudesta, eikä ota kantaa monikulttuurisessa yhteiskunnassa tehtävään politiikkaan.

Lisää aiheesta Wikipediassa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Monikulttuurisuus

Lisätäänpäs vielä, että tämä ei ole kohdistettu suoraan @Tadu :n viestiin, sattui vaan sopivasti silmiin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Huvittavaa tuon Immosen naisen tilitys. Eikö se tajua, että se ei voi ikinä pestä taustaansa pois, vaikka olisi kuinka käännynnäinen? Tuosta raivoamisesta tulee mieleen joku pahin fundamentalistimuslimi. Ei musta mieskään haalistu suihkussa, vaikka kuinka yrittäisi.

No, Olli uskalsi lähteä ulkomaille. Toivottavasti törmää siellä paikallisiin monikulttuurivihaajiin, missä onkaan.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä monikulturalismin vastustaja oikeastaan edes vastustaa?

Esimerkiksi:

- Musliminaisille omat uintivuorot
- Huntuun pukeutuminen julkisella paikalla saattanee olla joissain tilanteissa turvallisuusuhka
- Kranaatti-iskut
- Oman uskonnon harjoittaminen muita häiriten

Nuo olivat yksittäisiä, konkreettisia esimerkkejä. Enkä tiedä vastustetaanko edes näitä asioita, mutta tulivat vain mieleen. Eiköhän se vastustus ole merkittäviltä osin sitä, että ei uskota eri kulttuurien onnistuneeseen yhteiseloon. Varmasti on niitäkin, jotka vastustavat ihan vain pelkkää tummaa ihonväriä (rasismi) tai sitä, että joku kotonaan kokkailee halal-lihaa. Noille en juurikaan edes keksi mitään rationaalisia perusteita, eikä noissa mitään järkeä olekaan. Nämä tulee kuitenkin erottaa järkevästä monikulturalismin vastustuksesta.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Halla-aho ja Erkki Tuomioja keskustelivat Immos-gatesta:

Kansanedustajan sananvapaus | Ykkösaamu | Radio | Areena | yle.fi

Uuden Suomen juttu aiheesta:

Halla-aho ja Tuomioja ottivat yhteen radiossa: ”Nyt meni tosi ala-arvoiseksi” | Uusi Suomi

Halla-aho vastasi aika kipakasti Erkki Tuomiojan mitä-ne-meistä-nyt-ulkomailla-ajattelee:

"Tuomioja arvioi myös, että ulkomailla tällaiseen toimintaan olisi jo puututtu erottamalla Immonen puolueesta.

– Ei minulle ole ulkomailla kukaan tullut puhumaan mistään natsihenkisyydestä, Halla-aho vastasi.

– Minä luulen, että kansanedustaja Tuomioja itse ulkoministerinä toimiessaan ja venäläismielisine näkemyksineen ja yleisine anti-amerikkalaisine ideologioineen aiheutti paljon enemmän närää ja huomiota. Tästä olen kyllä kuullut keskustellessani ulkomaisten kollegoiden kanssa, hän jatkoi.

– Nyt meni kyllä Halla-aholta tosi ala-arvoiseksi, Tuomioja sanoi eikä halunnut jatkaa kyseistä keskustelua."
 
Esimerkiksi:

- Musliminaisille omat uintivuorot
- Huntuun pukeutuminen julkisella paikalla saattanee olla joissain tilanteissa turvallisuusuhka
- Kranaatti-iskut
- Oman uskonnon harjoittaminen muita häiriten
Mielenkiintoista, en tiennytkään olevani multikulturalismin vastustaja. No nyt tiedän. Sitä vaan en ymmärrä, mihin niitä perussuomalaisia noiden vastustamiseen tarvitaan, eiköhän kaikissa muissakin puolueissa osata muodostaa noihin kysymyksiin sama kanta.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mielenkiintoista, en tiennytkään olevani multikulturalismin vastustaja. No nyt tiedän. Sitä vaan en ymmärrä, mihin niitä perussuomalaisia noiden vastustamiseen tarvitaan, eiköhän kaikissa muissakin puolueissa osata muodostaa noihin kysymyksiin sama kanta.

Sama valkeni minulle. Tähän täytyy vielä lisätä, että aikoinaan kaupungin keskustassa asuessani minua häiritsi sunnuntai-aamuna klo 8.00 soineet kirkonkellot. Se jos mikä on oman uskonnon harjoittamista muita häiriten. Yksikään muun uskontokuntaan kuuluneen oman uskonnon harjoittaminen ei ole minua häirinnyt yhtä paljon, kuin evankelis-luterilaisen kirkon kirkonmenot. Viimeisin merkittävä Suomen maaperällä tapahtunut "kranaatti-isku" taitaa olla Myyrmannin kauppakeskuksessa räjäytetty kotitekoinen pommi vuonna 2002. Sen tekijä oli kantasuomalainen. Huntuun pukeutumista en osaa turvallisuusriskiksi nähdä, mutta uintivuoroista olen sentään samaa mieltä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Halla-aho - Tuomioja 6-0.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En näe yhteyttä viestisi ja Halla-Ahon sekä Tuomiojan väittelyn kanssa.

"Tuomioja arvioi myös, että ulkomailla tällaiseen toimintaan olisi jo puututtu erottamalla Immonen puolueesta.

– Ei minulle ole ulkomailla kukaan tullut puhumaan mistään natsihenkisyydestä, Halla-aho vastasi.

– Minä luulen, että kansanedustaja Tuomioja itse ulkoministerinä toimiessaan ja venäläismielisine näkemyksineen ja yleisine anti-amerikkalaisine ideologioineen aiheutti paljon enemmän närää ja huomiota. Tästä olen kyllä kuullut keskustellessani ulkomaisten kollegoiden kanssa, hän jatkoi.

– Nyt meni kyllä Halla-aholta tosi ala-arvoiseksi, Tuomioja sanoi eikä halunnut jatkaa kyseistä keskustelua."

Miten boldattu, Tuomiojan henkilöön kohdistuva kommentti liittyy keskusteluun Immosen postauksesta? Tai keskusteluun Suomen Vastarintaliikkeestä?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
"Tuomioja arvioi myös, että ulkomailla tällaiseen toimintaan olisi jo puututtu erottamalla Immonen puolueesta.

– Ei minulle ole ulkomailla kukaan tullut puhumaan mistään natsihenkisyydestä, Halla-aho vastasi.

– Minä luulen, että kansanedustaja Tuomioja itse ulkoministerinä toimiessaan ja venäläismielisine näkemyksineen ja yleisine anti-amerikkalaisine ideologioineen aiheutti paljon enemmän närää ja huomiota. Tästä olen kyllä kuullut keskustellessani ulkomaisten kollegoiden kanssa, hän jatkoi.

– Nyt meni kyllä Halla-aholta tosi ala-arvoiseksi, Tuomioja sanoi eikä halunnut jatkaa kyseistä keskustelua."

Miten boldattu, Tuomiojan henkilöön kohdistuva kommentti liittyy keskusteluun Immosen postauksesta? Tai keskusteluun Suomen Vastarintaliikkeestä?
Mainitsemasi "Ne muutkin", sisältää mielestäni oletuksen, että itse on töpeksinyt ja tuo toisten töpeksimiset mukaan, yrittäen kääntää keskustelun sinne suuntaan. Tässähän tapauksessa keskustelija Halla-Aho ei millään tavalla myönnä hänen poppoonsa töpeksineen. Vivahde-ero.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mainitsemasi "Ne muutkin", sisältää mielestäni oletuksen, että itse on töpeksinyt ja tuo toisten töpeksimiset mukaan, yrittäen kääntää keskustelun sinne suuntaan. Tässähän tapauksessa keskustelija Halla-Aho ei millään tavalla myönnä hänen poppoonsa töpeksineen. Vivahde-ero.

Eli ei liity mitenkään. Tuomioja oli tässä oikeassa, ala-arvoista. Halla-aholla ei ollut vastausta tai oikeastaan vastaus olisi ollut ikävä, joten keskustelu piti viedä sivuraiteelle.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Halla-ahon MuTu voittaa Tuomiojan MuTu. Onhan tuo nyt selvää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli ei liity mitenkään. Tuomioja oli tässä oikeassa, ala-arvoista. Halla-aholla ei ollut vastausta tai oikeastaan vastaus olisi ollut ikävä, joten keskustelu piti viedä sivuraiteelle.
Olen eri mieltä kanssasi. Jos syyttää toista henkilöä jostakin mitä itsekin on tehnyt, täytyy olla valmis ottamaan vastaan sama kritiikki.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tuomioja ja Halla-Aho kuitenkin keskustelevat, joten heidän taustansa kuuluu asiaan.

Minä en vaan vielä ymmärrä millä tavoin Tuomioja olisi ollut väärässä kommentissaan... toki eri asia jos hän valehtelee mutta minulla ei ole tietoa siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös