Naisasiat

  • 7 501 769
  • 26 557

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Naisia voi mielestäni ymmärtää, mutta ennakointi on hankalaa.

Riippuu naisista. Suomalaisia en kyllä itsekään lähtisi kovin paljoa ennakoimaan, ajanhukkaa kun ovat niin random.

Onnellinen parisuhde on tietysti mahtava juttu sen aikaa minkä se kestää. Huonoin puoli mikä siihen kuitenkin liittyy on mielestäni se, että nykynaisten kanssa saa olla jatkuvasti stressaamassa, että koska mono heiluu.

Tämäpä juuri homman juju. Kyse ei olekaan mistään parisuhteesta, vaan kahden yksilön välisestä strapetsitaiteilusta tms. harrastelusta. Tottahan tuossa kuviossa kannattaa pitää toista ja itseäkin ainakin aika ajoin varpaillaan. Kun taas ajatellaan vakavasti näistä, niin esim. tiettyjen aasialaisten naisten kanssa voidaan luottaa käytännössä siihen että tuollaista pettämistä ei tapahdu, ainakaan niin kauan kuin oma peli pysyy reiluna. Käsittävät panosten olevan sen verran kovat että on yksinkertaisesti kaikille edullista panostaa suhteeseen kunnolla, eikä vain harrastusmielessä. Tietysti sekin on ihan olennaista että eri kulttuureissa on eri tavalla edistyneet rakkauskäsitykset, tarvitsee vain selata noita deittipalstoja.

No on samaa käytöstä toki miehilläkin, pakko myöntää. Tuntuu monesti siltä, että paria vaihdetaan lennosta ja aika kevyin perustein tai sitten pahimmillaan ei yksi kumppani riitä. En tiedä, että katsooko ihmiset liikaa salkkareita ja näitä muita ihmissuhdeällötyssarjoja, kun koko ajan pitää olla joku kriisi, säätö tms päällä. Itse luotin väärään ihmiseen aikanaan, maksoin siitä hinnan ja opin elämään fiksummin.

En oikein ostaisi sitä että naisten muuttuminen hupakoiksi kauttaaltaan olisi miesten vikaa, kyllähän hekin voivat hakeutua muillekin markkinoille. Itse olen toki kunnon mies niin en taida tuohon lisätä sen kummempaa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
No mutta eihän tuollaisesta asiasta voi jatkuvasti stressata? Jos se tennari heilahtaa, niin sitten se heilahtaa. Mää en oo kertaakaan uhrannut edes ajatusta sille, että mitä jos avopuoliso päättääkin pistää minut pihalle. Kyllähän se vituttaisi, itkettäisi ja masentaisi pitkään, mutta enhän minä voi ketään pakottaa elämään mun kanssa.

Ikäänkuin se nyt lakkaisi olemasta siellä taustalla kun vaan lopettaa stressaamisen? Fatalismi on arvostettavaa mutta eihän mikään parisuhde toimi itsestään. Kyllähän siitä pitää lähteä ettei tuollaisia heilahteluja tapahdu.

Ja jos pienten vastoinkäymisten takia pariskunnat eroaa, niin se suhde ei olisi muutenkaan kauaa kestänyt. Jos kaksi ihmistä haluaa olla yhdessä, niin ne pääsee kahdestaan aika kovienkin paikkojen yli. Erikseen sitten teinisuhteet, jossa erotaan ku Jake ei vastannut facebookissa viestiin.

Niin mutta kun nuo teinisuhteet jatkuu nykysin 40+tasollakin vielä, niin kuka jaksaa noin paljon odottaa. Siis aikuisina itseään pitävät ihan tosissaan omaavat kaikenlaisia aika ihmeellisiä prioriteetteja. Tietysti kun tuossa vaiheessa on jo elämänkäsitykset ns. pilattu lukuisilla epäonnistuneilla kokeiluilla, siitä on hankalaa enää nousta ja suhtautua asioihin puhtaalta pöydältä vaan mieli on täynnä pettymystä, ennakkoasetusta ja oletusta.
 

Jeffrey

Jäsen
Siis aikuisina itseään pitävät ihan tosissaan omaavat kaikenlaisia aika ihmeellisiä prioriteetteja. Tietysti kun tuossa vaiheessa on jo elämänkäsitykset ns. pilattu lukuisilla epäonnistuneilla kokeiluilla, siitä on hankalaa enää nousta ja suhtautua asioihin puhtaalta pöydältä vaan mieli on täynnä pettymystä, ennakkoasetusta ja oletusta.

Tässä on kyllä suurensuuri viisaus! Oikeastaan kaikki mahdolliset ylistykset käyttäisin tähän fraasiin, enkä voisi itse olla enempää samaa mieltä. Ja ainahan sitä vertaamme uusia suhteita edellisiimme. Ja vaikka kuinka eksiämme vihaisimme, on heissä aina joitain ominaisuuksia, mitkä oli paremmin kuin nykyisen kanssa. Siinä vaiheessa kun näitä eksiä alkaa olemaan kymmenkunta, ja mieli ajautuu synkille poluille, niin onhan se vaikea pysyä siinä uusimmassa suhteessa.

Kovasti haluaisin olla jollakkin se ensimmäinen oikea suhde, kovasti toivoisin vielä olevani siinä tilanteessa, että voisin sanoa etten ole koskaan ketään rakastanut. Kyllähän vain tällainen asetelma suhdetta suojelisi, eikä tulisi niin herkästi annettua periksi. Toki aina on niitä "mä haluan kokeilla nyt muita, kun en ole" tyyppisiä ratkaisuja, mutta uskoisin näissä kuitenkin vähemmistöön. Ainakin omassa kaveripiirissä terveimmät suhteet löytyy niiltä, jotka ovat olleet jo teininä yhdessä.

Ei tässä kuitenkaan vielä niin vanhoja olla, etteikö jostain voisi löytyä hän jolle olisin se ensimmäinen tosi suhde. Sinkkumarkkinat kuitenkin ovat täynnä näitä kaksvitosia, jotka ovat olleet kolmessa "parinvuoden" suhteessa. Näissä tapauksissa melko erikoista on vielä se, että ovat kestäneet lähes aina, lähestulkoon täsmälleen saman ajan, ei voi osua sattumaan.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
@Kurt

Asia meni sitten loppujen lopuksi ihan hyvin. Hän informoi minua menemisistään ja pistimme viestiä leffan loppumisen jälkeen vielä loppuillan ajan ja näimme seuraavana aamupäivänä, kuten olimme sopineetkin. Meillä oli muutenkin kränää enemmän ja vähemmän päällä, mutta nyt tilanne on rauhoittunut ja olemme keskustelleet hieman käyttäytymisestä toista kohtaan ja hieman myös siitä, mitä sopii tehdä ja mitä ei. Eli worst case scenario ei toteutunut tällä kertaa, mutta monestihan sitä tulee heti ensimmäiseksi mietittyä niitä negatiivisimpia juttuja, kun tälläisistä asioista keskustellaan.

Kiitos kaikille keskusteluun osaa ottaneille!
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Kun taas ajatellaan vakavasti näistä, niin esim. tiettyjen aasialaisten naisten kanssa voidaan luottaa käytännössä siihen että tuollaista pettämistä ei tapahdu, ainakaan niin kauan kuin oma peli pysyy reiluna. Käsittävät panosten olevan sen verran kovat että on yksinkertaisesti kaikille edullista panostaa suhteeseen kunnolla, eikä vain harrastusmielessä.
.
Onko korrektia tiedustella, että kuinka isoista panoksista puhutaan esimerkiksi omalla kohdallasi? Riittääkö esimerkiksi viisinumeroinen sijoitus uskollisen vaimon hankkimiseen? On luonnollista, että köyhistä oloista tulevalle naiselle on lottovoitto päästä länsimaalaisen kanssa naimisiin, rakkaudella tämän kanssa ei tosin ole juuri mitään tekemistä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Onko korrektia tiedustella, että kuinka isoista panoksista puhutaan esimerkiksi omalla kohdallasi? Riittääkö esimerkiksi viisinumeroinen sijoitus uskollisen vaimon hankkimiseen?

Todella isoista. Toki pelkästään jo lennot vievät jonkun verran rahaa ym. prosessi, mutta kyseessä on ennenkaikkea molempien elämät, koska niihin tulee iso muutos eikä vähiten rakkauden osalta. Naiseni saa taloudellista turvaa sekä komean ja kunnioittavan miehen ja itse saan kauniin, mitä ystävällisimmän naisen, huolenpitoa ym. kivaa. Kumpikaan ei täten luonnollisesti halua kuin sitoutua.

On luonnollista, että köyhistä oloista tulevalle naiselle on lottovoitto päästä länsimaalaisen kanssa naimisiin, rakkaudella tämän kanssa ei tosin ole juuri mitään tekemistä.

Suomalaiset eroavat suurella prosentilla, koska kestävät sen taloudellisesti. Kyse ei siis ole todellakaan rakkaudesta vaan pikemmin rahasta. Oletus asetelmani yksipuolisuudesta perustuu toki näkökulmavirheeseen ja taas johonkin päättelyvirheeseen, tai tietysti useampaankin. Tuollainen lapsellinen ajatuskulku liittyy toki ennenkaikkea tribaaliseen rasismiin, kuvitellaan todellisuus mahdollisesta yleisestä yksityiseen jne.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Ei tarvitse selitellä, ei maksullisissa naisissa tai niiden käyttämisessä mielestäni mitään vikaa ole, kunhan molemmat kokevat hyötyvänsä diilistä. Ostetut vaimot eivät eroa miehistään, ainakaan ennen kuin löytävät vielä rikkaamman miehen. Tässä ei ole kysymys todellakaan rakkaudesta vaan liiketoiminnasta. Suosittelen fiksun avioehdon laatimista.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Helppoa kun sen oivaltaa. Pitää nauttia onnen hetkistä jotka kohdalle osuu eikä stressata liikaa tulevasta. Itse olen ollut onnellinen naisen kanssa nyt 3kk.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ei tarvitse selitellä, ei maksullisissa naisissa tai niiden käyttämisessä mielestäni mitään vikaa ole, kunhan molemmat kokevat hyötyvänsä diilistä. Ostetut vaimot eivät eroa miehistään, ainakaan ennen kuin löytävät vielä rikkaamman miehen. Tässä ei ole kysymys todellakaan rakkaudesta vaan liiketoiminnasta. Suosittelen fiksun avioehdon laatimista.

Missä päin maailmaa tai universumia sinä itse tai kaltaisesi elätte parisuhteissanne? Siellä kerran ei ole vaihdonvälinettä ollenkaan.

Minä tai naiseni emme perusta avioehdosta, kun luottamus pelaa ei sille ole tarvetta. Sitäpaitsi rikaskin voi menettää vain puolet, lompakko jää vielä puoliksi täyteen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Missä päin maailmaa tai universumia sinä itse tai kaltaisesi elätte parisuhteissanne? Siellä kerran ei ole vaihdonvälinettä ollenkaan.

Minä tai naiseni emme perusta avioehdosta, kun luottamus pelaa ei sille ole tarvetta. Sitäpaitsi rikaskin voi menettää vain puolet, lompakko jää vielä puoliksi täyteen.

Tavallaan kirjoituksistasi tätä valintaprosessia koskien ei oikein tiedä mitä pitäisi ajatella.

Tietysti toivon, että kaikki menee hyvin ja että oma natsaa kohdallasi! Mikäs sen hienompaa.

Mutta sitten asian toinen puoli on se, että näen monissa näistä kirjotuksistasi aika isoja varoitussignaaleja ja ehkä jopa aika tutun kaavan, millä tavalla mm. aasialaisten naisten tiedetään näissä asioissa toimivan. Vannotaan luottamusta, halutaan liput länsimaahan, ikuista rakkautta ja ei toki muita poikaystäviä jne. Kuulostaa aika perinteiseltä...

Tietysti tällainenkin suhde voi toimia oikeinkin hyvin, mutta mielestäni on syytä tiedostaa realiteetit. On esimerkiksi aika iso todennäköisyys sille, ettei valittu aasialaisnainen edes välitä sinusta, muuta kuin hyötymismielessä.

Kerroin taannoin täällä tuntemastani suomalaismiehestä, joka teki @Klose16 :n tavoin omasta mielestään hyvät arvioinnin ja roudasi maahan aasialaisen naisen. Tällä hetkellä ovat eronneet ja yhteinen lapsi on miehen hoidossa, nainen asuu yksin Espoossa...eroa edelsi naisen peliongelman paljastuminen, miehen rahat poltettiin RAY:n pöydissä Kampissa.. Tämäkin asia oli jäänyt valintaprosessin tiimellyksessä huomaamatta...
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tavallaan kirjoituksistasi tätä valintaprosessia koskien ei oikein tiedä mitä pitäisi ajatella.

Minä taas voisin sanoa, etten oikein tiedä mitä pitäisi ajatella noista teidän reaktioistanne. Mutta en sano, koska ymmärrän ne. Reagoitte tuntemattomaan liittämällä siihen kauheuksia, kun ette paremminkaan tiedä. Minulle tämä taas on tietysti ennenkaikkea yksityisasia, jota en edes voi sen enempää täällä siis avata. Jos antaisin kuitenkin sellaisen avainvihjeen, että viittasin tiettyihin aasialaisnaisiin aivan tarkoituksella. Tässäkin siis pätee toki omat rajoituksensa, esim. thaimaalaisten kanssa pitää olla tarkkana ettei ole uhkapeleihin taipuvainen yksilö jne. Tunne naisesi ja lähtökohtansa koska joka maasta ja kulttuurista löytyy ns. hyväksikäyttäjiä. Suomestakin.

Tässä pelaa hyvin selvästi rasistinen kaksoisstandardi. Jos on esim. suomalaisen kanssa seurustellut vuosia, lähi- sekä kaukosuhteessa, ja ilmoittaa olevansa tilanteeseen tyytyväinen ei siinä nähdä mitään kummallista. Sitten kun tämä nainen onkin aasialainen ja toisesta kulttuurista, tilanteessa onkin yhtäkkiä jokin ongelma, tai siis useita sellaisia. Pidän ennakkoluuloja tarpeellisina mutta tuossa on jo imo aika selkeä asenneongelmakin.

Minähän olen sen jo täällä aiemminkin todennut, että kyseessä on ollut (jopa hieman passiivinen) vuosien prosessi, eli kuvio ja henkilö on tullut todellakin selväksi. Sen enempää avaamatta suhteemme on jatkuvasti vain vahvistunut ja naiseni omaa käsittämättömän kovan tason moraalin ja sopeutumiskyvyn. Asioita, joita en sanalla sanoen odottaisi löytäväni suomalaisesta ainakaan tässä elämässä. Nuo sen sijaan eivät ole Aasiassa mitenkään ihmeellisiä juttuja. Eli että parisuhde (perhe) tulee ensin ja nainen tekee kaikkensa jotta homma toimii. Samalla toki mies tarjoaa ns. turvan eli pitää huolen taloudellisesta pärjäämisestä, vaikka nainen osallistuu yleensä myös tuohonkin siten kuin mahdollista.

Itse olen sen verran aikoinani pettynyt suomalaisnaisiin etten voisi enää kuvitellakaan luottavani yhteenkään heistä kuten nyt luotan omaan aasialaiseeni. Tätä on varmaan hankala edes hyvin avata täysin ulkopuolisille. Hän ei tosin itselleni ole ensisijassa aasialainen, vaan naisihminen, mutta identifioimisen takia käytän sitä ilmaisua koska selvä ero länsimaiseen on olemassa ja se on pointtina.

Mitkäköhän ne varoitussignaalit sitten mahtavat olla? Nuorempi ikä tai nätti ulkonäkö/pukeutuminen/käytös nyt tuskin ainakaan. Rahan peräänkään ei ole muutamaan vuoteen ollut. Siispä tällaiseen kommenttiin
Tietysti tällainenkin suhde voi toimia oikeinkin hyvin, mutta mielestäni on syytä tiedostaa realiteetit. On esimerkiksi aika iso todennäköisyys sille, ettei valittu aasialaisnainen edes välitä sinusta, muuta kuin hyötymismielessä.
ei voi muuta todeta kuin että miten nämä realiteetit eroavat esim. suomalaisten vastaavista? Ihmiset haluavat kyllä eri asioita, mutta minusta suomalaisnaisten halut ovat useimmiten aika karuja mikä tarkoittaa varsin usein tuota em. lopputulosta... Tuo tn on sanalla sanoen aivan puutaheinää, kun ei tiedetä mistä puhutaan. Itse arvioin tuollaisen todennäköisyydeksi omassa tapauksessani nollan raja-arvoksi.

On myös hyvin tyypillistä, ja ennakkoluuloisen asenteen ohjaamaa nimetä "yksi tiedetty esimerkki lähipiiristä" joka sitten leimataan ikäänkuin kaikkia vastaavia pareja hyvin kuvaavaksi malliksi todellisuudesta. Sikälikin hauskaa, että olen valintaprosessista eri mieltä. Ei tässä mistään yksipuolisesta valinnasta ole kyse jos valinnasta ensinkään. Olen toki kiitollinen kaikista surkeista kokemuksistani suomalaisnaisten osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Jeffrey

Jäsen
Varsin erikoista ajojahtia taas näitä toisia kulttuureita suosivia henkilö(it)ä vastaan. Kovasti muistuu mieleen eräs dinneri tuossa muutama kuukausi takaperin, kun puhe kääntyi parisuhdeasioihin. Voi sitä paskamyrskyä minkä Filippiiniläinen kundi sai osakseen, kun oli hänen vuoronsa kertoa miten hänen kotimaassaan parisuhteet toimivat. Pahimmat lokaajat olivat toki ruotsalaisia neitejä, jotka ovat niin kovin suvaitsevaisia kaikkia kohtaan.

Kyllähän aasialaisissa naisissa se jokin on. Itseeni kolahtaa etenkin se tapa, miten he osaavat ja haluavat miellyttää miestä. Onko tämä sitten sovinistista, ehkä, ehkä ei. Olisinko sitten joskus valmis aasialaisen kanssa suhteeseen? Todennäköisesti en, koska eivät suurimmin kolahda ulkoisesti. Toki ne parhaat yksilöt on sielläkin aivan jäätäviä.

Se taas miksi länsimaissa tällaiset asiat on alettu nähdä mustana vaatteena ja "sä ostat maksullista naista" kommentteja on alkanut sadella on sitä niinkutsuttua tasa-arvoa. Länsimaisessa tasa-arvossa on kuitenkin yksi todella iso ongelma. Nimittäin se, että se ei edes pyri tasa-arvoon, vaan tasavertaisuuteen. Mitenkä nämä asiat sitten eroaa toisistaan on se, että enää ei suostuta näkemään miesten ja naisten asioita erikseen, joka taas ei toimi ollenkaan. Esimerkiksi itse koen sen hienona asiana, että nainen pitää huolta itsestään. En ole koskaan kenellekkään valittanut siitä, jos nainen on nähnyt tarpeelliseksi laittaa kaksi sataa euroa manikyyriin ja kampaamo käyntiin. Tasavertaista lieneisi se, että itse tekisin saman asian, mutta kun en vain näe tarvetta sille. Tasa-arvoista taas lienee se, että itse laitan saman rahan vaikkapa nyt uusiin urheiluvälineisiin. Tämä esimerkki lienee kaikille lähes itsestäänselvyys, mutta jostain syystä suuremman mittaluokan vastineissa sitten rajat usein hämärtyvät tietyillä "tasa-arvoa" ajavilta henkilöiltä.

Ja mikä taas tulee tuohon "no se on sitten maksullinen nainen" kommenttiin, joka on täysin naurettava. Jostain todella erikoisesta syystä kahdessa täysin samassa prosessissa ja niiden lopputuloksessa nähdään täysin erilaiset päätelmät, riippuen siitä missä päin maailmaa kyseinen tapahtuma on tapahtunut. Jos Suomessa vien naisen treffeille, maksan dinnerin, sen jälkeiset drinkit ja vielä taksin takaisin kämpille minut nähdään suurenmoisena herrasmiehenä, joka kohteli naista niinkuin naista tulisikin kohdella. Jos taas toteutan saman prosessin vaikkapa Thaimaassa, minut nähdään luuserina joka ei saa naista muuten kuin maksamalla.

Veikkaanpa, että suurin osa näistä mollaajista, ei ole eläissään ollut ulkomaan elävän kanssa lähemmissä kontakteissa.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Nimimerkki @Klose16 on toisessa ketjussa kertonut lähettävänsä naiselleen rahaa, tämä voidaan joko nähdä seuran ostamisena tai jatkoajan erään legendan mukaan romanttisena elkeenä, tästä vihjailut maksullisesta seurasta. Toivon toki, että tämäkin tarina päättyy onnellisesti enkä väitä ettei se mahdollista olisi.
Yleisellä tasolla pidän mahdollisena ongelmana sitä, että parisuhteen osapuolten elintaso poikkeaa toisistaan merkittävästi. Mielestäni on pelkästään positiivinen asia, että mahdollinen eroaminen ei jää fyrkasta kiinni, surullista on se että suhde jatkuu vain siksi ettei ole varaa erota.
@Jeffrey Itse en ole koskaan tarjonnut mitään takseja tai drinkkejä, enkä usko että tapailemani naiset tai nykyinen vaimoni siihen olisivat hyvin toimeentulevina koulutettuina edes naisina suostuneet. En ymmärrä miksi minun pitäisi vinguttaa yhteisiin menoihin visaani siksi, että minulla on kivekset vaginan sijaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä taas voisin sanoa, etten oikein tiedä mitä pitäisi ajatella noista teidän reaktioistanne. Mutta en sano, koska ymmärrän ne. Reagoitte tuntemattomaan liittämällä siihen kauheuksia, kun ette paremminkaan tiedä. Minulle tämä taas on tietysti ennenkaikkea yksityisasia, jota en edes voi sen enempää täällä siis avata...

Haluan muuten pahoitella sitä, että kun luin viestini uudelleen, niin siinä on liian henkilökohtainen, sinulle suunnattu sävy, vaikka tarkoitukseni oli siis yleisesti pohtia tätä seulomisprosessia puolisoksi ja elämänkumppaniksi. Tarkoitus siis ei ollut väittää, että juuri sinun tapauksessasi homma on menossa metsään. Rahan lähettäminen toiselle puolelle maailmaa aasialaisnaiselle (johon @lunar samaten viittasi) ja muutamat muut yksityiskohdat ovat näitä juttuja, joihin ihan yleisellä tasolla tulee suhtautua varovaisesti.

Thai-naisten kanssa paljon aikaa viettänyt nimimerkki @moby kertoikin joskus laajemmin näistä kuvioista ja totesi, ettei naisen vakuutteluihin "you are my only boyfriend" välttämättä kannata suhtautua tosissaan.

...

Mitkäköhän ne varoitussignaalit sitten mahtavat olla? Nuorempi ikä tai nätti ulkonäkö/pukeutuminen/käytös nyt tuskin ainakaan. Rahan peräänkään ei ole muutamaan vuoteen ollut. Siispä tällaiseen kommenttiin
ei voi muuta todeta kuin että miten nämä realiteetit eroavat esim. suomalaisten vastaavista? ...

No kai nyt kuitekin maltillisesti voi todeta, että pääsääntöisesti ero on iso, kun "first worldista" tuleva mies tapaa "third wordlista" kotoisin olevan naisen, nainen on miehelle tällaisessa skenariossa varsin automaattisesti alisteinen.
 

Jeffrey

Jäsen
Itse en ole koskaan tarjonnut mitään takseja tai drinkkejä, enkä usko että tapailemani naiset tai nykyinen vaimoni siihen olisivat hyvin toimeentulevina koulutettuina edes naisina suostuneet. En ymmärrä miksi minun pitäisi vinguttaa yhteisiin menoihin visaani siksi, että minulla on kivekset vaginan sijaan.

Nämä nyt on näitä ikuisuus kysymyksiä, kuuluuko miehen tarjota vai ei? Itse pidän siitä, kun saan huolehtia ja hemmotella lähimmäisiäni. Yleensä tämä vaan tarkoittaa myös rahanmenoa, oli se sitten naisen vienti ravintolaan tai kummipojan vieminen hoploppiin. Tottakai toivoisin parisuhteessa kaiken menevän pitkällä aikavälillä noin jotakuinkin tasan.

Se tietenkin mikä tallaisissa hemmotteluissa on ongelmana on se, jos nainen tottuu tähän hemmotteluun ja ryhtyy pitämään sitä normina, tai jos se on vain yksipuolista. Ei mulla esimerkiksi ole mitään ongelmaa tarjota naiselleni ravintolailtaa, jos tiedän sen tulevan jossain muodossa takaisin itselleni. Noh, esimerkiksi toisena ravintolailtana.

Kovin ikävältä minusta tuntuisi sekin, jos parisuhteessa ollessa ravintola/kauppa/taksi yms. maksuissa maksettaisiin aina vain omat, tai jos pidettäisiin jotain velkakirjaa yms. Sen sijaan koen sen parhaana mahdollisena vaihtoehtona, että näitä maksuja maksetaan vuoronperään, tai sitten yhteiseltä tililtä, johon kumpikin laittaa kuukausittain saman summan rahaa. Tietysti näissä asioissa tulee käyttää myös pelisilmää jotta päästäisiin mahdollisimman tasaiseen tulokseen, mutta se vain pitää ymmärtää, että siihen tulokseen ei tulla koskaan pääsemään.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Se tietenkin mikä tallaisissa hemmotteluissa on ongelmana on se, jos nainen tottuu tähän hemmotteluun ja ryhtyy pitämään sitä normina, tai jos se on vain yksipuolista. Ei mulla esimerkiksi ole mitään ongelmaa tarjota naiselleni ravintolailtaa, jos tiedän sen tulevan jossain muodossa takaisin itselleni. Noh, esimerkiksi toisena ravintolailtana.
Parisuhteessa ja hyvien kaverien kesken on omasta mielestäni kätevää se, että joko maksetaan vuorollaan tai sitten se maksaa jolla sattuu olemaan rahaa. Esimerkiksi jos mies opiskelee ja nainen on jo työelämässä, tuntuisi tyhmältä jättää joku ravintolailta väliin siksi, että toisella on toistaiseksi pienemmät tulot. Itselleni tärkeää on pyrkiä siihen että pitkällä aikavälillä nämä menevät suunnilleen tasan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Sunny Car Centerin pääjehukin oli niin kovin vakuuttunut sambialaisesta rahoittajasta. Ei siinä silloin järkipuhe auta, kun joku on asiastaan täysin vakuuttunut.

Toki kulttuureissa on eroja, en kiellä. Yksittäistapauksissa vaan on suuria eroja. Kyllä Suomessakin on erittäin hyviä naisia ja Klose16:sta yleistykset ovat siinä mielessä epätosia ja suorastaan naiiveja. Hän on vaan valinnut väärin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nämä nyt on näitä ikuisuus kysymyksiä, kuuluuko miehen tarjota vai ei?

Tää on naisten suosikkiaihe kautta aikojen. Nuorena tuli jonkun verran treffeillä käytyä, jotkut miehet syynäsi taskulaskimen kanssa kuitit tasan ja toiset halusi ilman muuta maksaa kun ovat naisen ulos kutsuneet. Jos tas ilta jatkuu kapakan puolella niin huomaamatta vuorotellen käydään tiskillä. Kävin Tallinnan risteilyllä yks lauantai ja baarijonossa luovutin paikkani yhdelle keski-ikäiselle miehelle ja hän halusi välttämättä ostaa ja maksaa juomani. Tuli vähän typerä olo, tyrkytin rahaa kun en siinä ehtinyt jäädä hänen kanssa muutamaa sanaakaan jäädä vaihtamaan. Kaiken lisäksi hänen naisystävänsä istui vieressä! :) Omat kapakkakokemukseni kuitenkin liittyy aikaan, jolloin juoman tarjoaminen sisältää jonkun taka-ajatuksen. Toisaalta taas arvostan kyllä tälläista huomaavaista elettä jos vanhalle varatulle varikselle nyt joku haluaa ehdointahdoin lonkerotuopin tarjota. Ei niitä miesten aivoituksiakaan aina ole niin helppo tulkita mitä luulisi..
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Varsin erikoista ajojahtia taas näitä toisia kulttuureita suosivia henkilö(it)ä vastaan. Kovasti muistuu mieleen eräs dinneri tuossa muutama kuukausi takaperin, kun puhe kääntyi parisuhdeasioihin. Voi sitä paskamyrskyä minkä Filippiiniläinen kundi sai osakseen, kun oli hänen vuoronsa kertoa miten hänen kotimaassaan parisuhteet toimivat. Pahimmat lokaajat olivat toki ruotsalaisia neitejä, jotka ovat niin kovin suvaitsevaisia kaikkia kohtaan.

Kyllähän aasialaisissa naisissa se jokin on. Itseeni kolahtaa etenkin se tapa, miten he osaavat ja haluavat miellyttää miestä. Onko tämä sitten sovinistista, ehkä, ehkä ei. Olisinko sitten joskus valmis aasialaisen kanssa suhteeseen? Todennäköisesti en, koska eivät suurimmin kolahda ulkoisesti. Toki ne parhaat yksilöt on sielläkin aivan jäätäviä.

Se taas miksi länsimaissa tällaiset asiat on alettu nähdä mustana vaatteena ja "sä ostat maksullista naista" kommentteja on alkanut sadella on sitä niinkutsuttua tasa-arvoa. Länsimaisessa tasa-arvossa on kuitenkin yksi todella iso ongelma. Nimittäin se, että se ei edes pyri tasa-arvoon, vaan tasavertaisuuteen. Mitenkä nämä asiat sitten eroaa toisistaan on se, että enää ei suostuta näkemään miesten ja naisten asioita erikseen, joka taas ei toimi ollenkaan. Esimerkiksi itse koen sen hienona asiana, että nainen pitää huolta itsestään. En ole koskaan kenellekkään valittanut siitä, jos nainen on nähnyt tarpeelliseksi laittaa kaksi sataa euroa manikyyriin ja kampaamo käyntiin. Tasavertaista lieneisi se, että itse tekisin saman asian, mutta kun en vain näe tarvetta sille. Tasa-arvoista taas lienee se, että itse laitan saman rahan vaikkapa nyt uusiin urheiluvälineisiin. Tämä esimerkki lienee kaikille lähes itsestäänselvyys, mutta jostain syystä suuremman mittaluokan vastineissa sitten rajat usein hämärtyvät tietyillä "tasa-arvoa" ajavilta henkilöiltä.

Ja mikä taas tulee tuohon "no se on sitten maksullinen nainen" kommenttiin, joka on täysin naurettava. Jostain todella erikoisesta syystä kahdessa täysin samassa prosessissa ja niiden lopputuloksessa nähdään täysin erilaiset päätelmät, riippuen siitä missä päin maailmaa kyseinen tapahtuma on tapahtunut. Jos Suomessa vien naisen treffeille, maksan dinnerin, sen jälkeiset drinkit ja vielä taksin takaisin kämpille minut nähdään suurenmoisena herrasmiehenä, joka kohteli naista niinkuin naista tulisikin kohdella. Jos taas toteutan saman prosessin vaikkapa Thaimaassa, minut nähdään luuserina joka ei saa naista muuten kuin maksamalla.

Veikkaanpa, että suurin osa näistä mollaajista, ei ole eläissään ollut ulkomaan elävän kanssa lähemmissä kontakteissa.

Minulle tasa-arvo tarkoittaa sitä, että jos joku nainen haluaa mielummin laittaa sen 200 euroa urheiluvälineisiin kuin kampaajaan, hän voi näin tehdä. Samalla tavalla kuin mies voi laittaa sen 200 euroa mielummin kampaajaan kuin urheiluvälineisiin. Ja saman pitäisi toki toimia myös toisinpäin eli myös niissä perinteisissä sukupuolirooleissa saa pysyä, jos kokee sen itselle parhaaksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Parisuhteessa ja hyvien kaverien kesken on omasta mielestäni kätevää se, että joko maksetaan vuorollaan tai sitten se maksaa jolla sattuu olemaan rahaa. Esimerkiksi jos mies opiskelee ja nainen on jo työelämässä, tuntuisi tyhmältä jättää joku ravintolailta väliin siksi, että toisella on toistaiseksi pienemmät tulot. Itselleni tärkeää on pyrkiä siihen että pitkällä aikavälillä nämä menevät suunnilleen tasan.

Tästä en voisi olla enempää samaa mieltä. Valitettavasti edellinen suhteeni vaikutti maailman-, ja naiskuvaani melkoisesti. Noh, neuvostotyttö siinä oli kyseessä, joka varmasti monelle jo kertoo paljon. Itse aloin opiskelemaan suhteemme noin puolivälissä, joka tietysti romahdutti tuloni. Nainen oli alkuun kovin tyytyväinen opiskeluuni, ja näki sen pitkän aikavälin hyödyn.

En voi mitenkään sanoa, että olisin maksanut kaikki yhteiset kustannuksemme ennen opiskelujani, mutta kuitenkin selkeästi yli 50%, tosin nainen opiskeli ennen minua, joten tämä oli mielestäni varsin perusteltua. Noh, siirryin sitten opiskelemaan toiselle puolelle Suomea, ja pelkästään viikonloppuisin naisen luokse pääseminen vei lähes koko kuukausibudjettini, kuitenkin siinä sitten pari vuotta vielä yhdessä roikuttiin.

Nainen siitä sitten siirtyi työelämään, mutta vieläkin oletti, että kulut menisi vähintään käytännössä tasan. Viimeinen pisara meidän parisuhteelle taisi olla se, kun kävimme viikonloppuna vähän paremmin syömässä, eikä sitten minun luottokorttini mennytkään enää läpi (oli tullut joku ekstra veloitus illan aikana), ja nainen joutuikin maksamaan minunkin osani ruokailusta. En kuullemma arvostanut häntä naisena. Noh, tänä vuonna ne maisterin paperit pitäisi saada ulos, ja elämä alkaa muutenkin hymyillä. Kunhan vaan pääsisi vanhoista kaunoista tarpeeksi pitkälle. Uskoisin edelleen olevani naiselle ykköskorin saalis, mutta se vaatii naiselta ehkä jo liiankin paljon ymmärtäväisyyttä. Ehkä vielä toinen vuosi sinkkuna, ja sitten takaisin kaukaloon. Menipähän avautumiseksi.

Toisaalta taas arvostan kyllä tälläista huomaavaista elettä jos vanhalle varatulle varikselle nyt joku haluaa ehdointahdoin lonkerotuopin tarjota. Ei niitä miesten aivoituksiakaan aina ole niin helppo tulkita mitä luulisi..

Itse koen, että ainakin ensimmäiset treffit ovat minun maksettava, jos olen tytöstä kiinnostunut ja tehnyt aloitteen. Jos taas aloite tulee selkeästi tytön puolelta enkä ole itse niin kiinnostunut, silloin maksetaan puoliksi. Tuo juomien tarjoaminen varatuille taas... Noh, sinun tilanteesi on kovasti eri kuin minun. Itse en ikinä tarjoaisi juomaa varatulle naiselle, joskin opiskelijabudjetilla karsitaan muistakin asioista. Koin myös edellisessä suhteessa jonkinmoista turhautumista kun neiti ilmoitti vieraiden tarjoavan juomia. Tosin tämä usein liittyi liikaa juomiseen "nokun se tarjos", ja tuossa suhteessa olisi kyllä pitänyt olla huomattavan enemmän mustasukkainen jo aikaisemmin, kun siihen selvät syynsä oli, ja nostaa kytkintä muutama vuosi aikaisemmin. Tuo sinulle tarjoaminen taas mielestäni oli tosiaan varsin herrasmiesmäistä, sinä luovutit hänelle tiskipaikan, ja hän kiitti siitä tällä tavalla.


Minulle tasa-arvo tarkoittaa sitä, että jos joku nainen haluaa mielummin laittaa sen 200 euroa urheiluvälineisiin kuin kampaajaan, hän voi näin tehdä. Samalla tavalla kuin mies voi laittaa sen 200 euroa mielummin kampaajaan kuin urheiluvälineisiin. Ja saman pitäisi toki toimia myös toisinpäin eli myös niissä perinteisissä sukupuolirooleissa saa pysyä, jos kokee sen itselle parhaaksi.

Olet ymmärtänyt tasa-arvon juuri samallatavalla, kuin minäkin! Ja tämä on mielestäni juuri sitä tasa-arvoa, eikä tasavertaisuutta jota peräänkuulutan. Loppujenlopuksi minun mielestäni kyse on siitä, että kumpikin tuo saman arvon, saman hyödyn, saman utiliteetin suhteeseen. Ja puolestaan sitten kuluttaa pariskunnan yhteisiä resursseja suhteellisen tasaväkisesti, toki resurssien kulutusta voi suhteuttaa, jos toinen tuo suurempaa utiliteettia suhteeseen, esimerkiksi tapaus kotiäiti, tai miksi ei koti-isä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Tuo sinulle tarjoaminen taas mielestäni oli tosiaan varsin herrasmiesmäistä, sinä luovutit hänelle tiskipaikan, ja hän kiitti siitä tällä tavalla.
Sinä et ole ihan sisäistänyt termin "tarjota" merkitystä. Kyse ei ole vaihtokaupasta vaan silloin nimenomaan antaa jotakin ilman vastiketta. Ainakin itsellä on sellainen ajatus että jos tarjoan jollekin jotakin, en jää odottamaan vastiketta siitä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Sunny Car Centerin pääjehukin oli niin kovin vakuuttunut sambialaisesta rahoittajasta. Ei siinä silloin järkipuhe auta, kun joku on asiastaan täysin vakuuttunut.

Toki kulttuureissa on eroja, en kiellä. Yksittäistapauksissa vaan on suuria eroja. Kyllä Suomessakin on erittäin hyviä naisia ja Klose16:sta yleistykset ovat siinä mielessä epätosia ja suorastaan naiiveja. Hän on vaan valinnut väärin.

Heh, tämä oli varmaankin päivän paras viesti, kiitos vaan nauruista. Vai että Ritaluomakin jo mukana vertailussa.

Käyttäjänimetön on vakuuttunut olevansa suomalainen. Ei siinä silloin järkipuhe auta hänen päätään asiassa kääntämään.

Niin, itsekin painottaisin siihen yksittäistapaukseen keskittymistä. Sitä hyvää yksittäistapausta on vaan hankalampi löytää jostain muualta kuin taas toisaalta.
Minä en ole vastoin luulojasi myöskään valinnut yhtään suomalaistakaan naista, kaikkiin olen törmännyt etkä ole muuten valinnut sinäkään. Se miksi nämä törmäilyt ovat olleet sitten itsessään ajanhukkaa onkin syy miksi olen täällä hieman toisenlaista näkövinkkeliä tarjonnut.

Kyllähän suomalainenkin nainen on joskus oikein hyvä esim. Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa oli parikin aika mukavanoloista naista. Mutta jos näitä olisi enemmänkin tarjolla (erit. ikävuosina 18-30) niin eihän tästä asiasta tarvitsisi edes keskustella. Älkää nuoret miehet menkö halpaan tässä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Käyttäjänimetön on vakuuttunut olevansa suomalainen. Ei siinä silloin järkipuhe auta hänen päätään asiassa kääntämään.
Olen kyllä seurustellut ulkomaalaisten kanssa. Yhtä vaille kaikki ovat olleet Suomessa sillä hetkellä asuvia, että ei ole tarvinnut tämän vuoksi mennä ulkomaille asti ulkomaalaisia etsimään. "Kokoelmista" löytyy suomalaisten lisäksi mm. thaimaalaisen, ruotsalaisen, puolalaisen, vietnamilaisen ja ranskalaisen naisen kanssa tapailua tai seurustelua. Ja sitten venäläisen ja mustankin naisen kanssa on tullut Suomessa yö vietettyä. Yksikään noista ei ole ollut mitään huorahommia. Joten turha olettaa, että ei olisi vertauskohtia. Itse muuten jätin nuo kaikki naiset, joiden kanssa tapailin/seurustelin.
Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa oli parikin aika mukavanoloista naista.
Niinpä juuri. Ohjelmassa seurattiin kolmea pariskuntaa eli naisista puheen ollen kolmea naista, joten pelkästään tuossa ohjelmassa sinua miellytti 2/3 ohjelman suomalaisista naisista. Aika kova prosentti miehelle, joka yleistää lähes kaikkien suomalaisnaisten olevan huonoja.
 
Loppujen lopuksi mitä väliä sillä on, että mistä maasta sen naisensa hommaa? Ainoa syy miksi minä jahtaan pääasiallisesti suomalaisia naisia johtuu vain ja ainoastaan käytännön tekijöistä, eli kielestä sekä maantieteestä. Mitään oleellisesti parempaa, oikeampaa tai erityisempää en ole suomalaisissa havainnut verrattuna ulkkarinaisiin kehen olen tutustunut. Puhutaan siis puolalaisesta, jenkistä, ranskalaisesta ja parista rybystä. Ihme intohimoja joillakin löytyy vielä tänäkin päivänä, että pitäisi vain löytää joku "naapurin Kirsti" ja jämähtää siihen. Henk.kohtaisesti aasialainen naiskauneus ei oikein iske, mutta en todellakaan tuomitse niitä jotka sieltä löytävät onnensa.

Ja sitten mitä tulee treffeillä tarjoiluihin, niin en taatusti. Ihme luutuneita ajatusmalleja ajoilta jolloin naisilla ei ehkä oikeasti ollut varaa tms. Jos vaikka terassille menen jonkun mukavan misun kanssa, niin toki voidaan vuorotahtiin hakea pöytään juomiset. Muutenhan tuossa syntyisi asetelma, että ikäänkuin mies vie naisen aikaa ja on muka velvoitettu korvaamaan se tarjoamalla. Helvetti, jos neitiä ei alun alkaenkaan oikein huvita, niin pysyköön kotonaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös