Tavallaan kirjoituksistasi tätä valintaprosessia koskien ei oikein tiedä mitä pitäisi ajatella.
Minä taas voisin sanoa, etten oikein tiedä mitä pitäisi ajatella noista teidän reaktioistanne. Mutta en sano, koska ymmärrän ne. Reagoitte tuntemattomaan liittämällä siihen kauheuksia, kun ette paremminkaan tiedä. Minulle tämä taas on tietysti ennenkaikkea yksityisasia, jota en edes voi sen enempää täällä siis avata. Jos antaisin kuitenkin sellaisen avainvihjeen, että viittasin tiettyihin aasialaisnaisiin aivan tarkoituksella. Tässäkin siis pätee toki omat rajoituksensa, esim. thaimaalaisten kanssa pitää olla tarkkana ettei ole uhkapeleihin taipuvainen yksilö jne. Tunne naisesi ja lähtökohtansa koska joka maasta ja kulttuurista löytyy ns. hyväksikäyttäjiä. Suomestakin.
Tässä pelaa hyvin selvästi rasistinen kaksoisstandardi. Jos on esim. suomalaisen kanssa seurustellut vuosia, lähi- sekä kaukosuhteessa, ja ilmoittaa olevansa tilanteeseen tyytyväinen ei siinä nähdä mitään kummallista. Sitten kun tämä nainen onkin aasialainen ja toisesta kulttuurista, tilanteessa onkin yhtäkkiä jokin ongelma, tai siis useita sellaisia. Pidän ennakkoluuloja tarpeellisina mutta tuossa on jo imo aika selkeä asenneongelmakin.
Minähän olen sen jo täällä aiemminkin todennut, että kyseessä on ollut (jopa hieman passiivinen) vuosien prosessi, eli kuvio ja henkilö on tullut todellakin selväksi. Sen enempää avaamatta suhteemme on jatkuvasti vain vahvistunut ja naiseni omaa käsittämättömän kovan tason moraalin ja sopeutumiskyvyn. Asioita, joita en sanalla sanoen odottaisi löytäväni suomalaisesta ainakaan tässä elämässä. Nuo sen sijaan eivät ole Aasiassa mitenkään ihmeellisiä juttuja. Eli että parisuhde (perhe) tulee ensin ja nainen tekee kaikkensa jotta homma toimii. Samalla toki mies tarjoaa ns. turvan eli pitää huolen taloudellisesta pärjäämisestä, vaikka nainen osallistuu yleensä myös tuohonkin siten kuin mahdollista.
Itse olen sen verran aikoinani pettynyt suomalaisnaisiin etten voisi enää kuvitellakaan luottavani yhteenkään heistä kuten nyt luotan omaan aasialaiseeni. Tätä on varmaan hankala edes hyvin avata täysin ulkopuolisille. Hän ei tosin itselleni ole ensisijassa aasialainen, vaan naisihminen, mutta identifioimisen takia käytän sitä ilmaisua koska selvä ero länsimaiseen on olemassa ja se on pointtina.
Mitkäköhän ne varoitussignaalit sitten mahtavat olla? Nuorempi ikä tai nätti ulkonäkö/pukeutuminen/käytös nyt tuskin ainakaan. Rahan peräänkään ei ole muutamaan vuoteen ollut. Siispä tällaiseen kommenttiin
Tietysti tällainenkin suhde voi toimia oikeinkin hyvin, mutta mielestäni on syytä tiedostaa realiteetit. On esimerkiksi aika iso todennäköisyys sille, ettei valittu aasialaisnainen edes välitä sinusta, muuta kuin hyötymismielessä.
ei voi muuta todeta kuin että miten nämä realiteetit eroavat esim. suomalaisten vastaavista? Ihmiset haluavat kyllä eri asioita, mutta minusta suomalaisnaisten halut ovat useimmiten aika karuja mikä tarkoittaa varsin usein tuota em. lopputulosta... Tuo tn on sanalla sanoen aivan puutaheinää, kun ei tiedetä mistä puhutaan. Itse arvioin tuollaisen todennäköisyydeksi omassa tapauksessani nollan raja-arvoksi.
On myös hyvin tyypillistä, ja ennakkoluuloisen asenteen ohjaamaa nimetä "yksi tiedetty esimerkki lähipiiristä" joka sitten leimataan ikäänkuin kaikkia vastaavia pareja hyvin kuvaavaksi malliksi todellisuudesta. Sikälikin hauskaa, että olen valintaprosessista eri mieltä. Ei tässä mistään yksipuolisesta valinnasta ole kyse jos valinnasta ensinkään. Olen toki kiitollinen kaikista surkeista kokemuksistani suomalaisnaisten osalta.