Perussuomalaiset

  • 5 485 861
  • 44 105

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jännästi samat nimimerkit puolestalevat omaa näkemystään asiasta, koska laki sanoo niin ja lakihan on aina oikeassa.

Kun kerta minun viestiäni lainasit, niin on pakko kysyä että viittasitko viestilläsi minuun vai ketä nimimerkkejä tarkoitat?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun kerta minun viestiäni lainasit, niin on pakko kysyä että viittasitko viestilläsi minuun vai ketä nimimerkkejä tarkoitat?

Moniin nimimerkkeihin, mutta myös sinuun. Vai oletko sinä edes koskaan itse mitään mieltä, kun moneenkin ketjuun erilaisia asioita linkität? Ethän koskaan niitä linkkejäsi kommentoi mitenkään, mutta tuon kirjoittamani vaikutelman olen niistä linkityksistäsi saanut.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Moniin nimimerkkeihin, mutta myös sinuun. Vai oletko sinä edes koskaan itse mitään mieltä, kun moneenkin ketjuun erilaisia asioita linkität? Ethän koskaan niitä linkkejäsi kommentoi mitenkään, mutta tuon kirjoittamani vaikutelman olen niistä linkityksistäsi saanut.

Tässä ketjussa mainittiin mm sitä, että hämmästyttävää ettei tällaista tilastointia ole suoritettu Suomessa tähän mennessä, niin keskustelun kannalta halusin vaan linkittää miten tilanne on tällä hetkellä Suomen Lain mukaan. Olen pahoillani jos (tässäkin tapauksessa) tosiasiat haittaa keskustelun.

Siitä olen toki samaa mieltä, että se ei ole peruste, etteikö asiaa voisi muuttaa toiseen suuntaaan. Mutta tosiaan Ojasen mukaan tilanne on niin, että Immosen esityksen pohjalta: En näe nyt hyväksyttäviä perusteita näillä tiedoilla.

Sinänsä olisikin mielenkiintoista tietää mihin lokeroon esimerkiksi allekirjoittaneen laitettaisi noissa tilastoissa...

p.s. Kun sanoit, että koska laki sanoo niin ja lakihan on aina oikeassa, niin itse olen maassa maan tavalla-ihminen, että lakia pitää noudattaa ja kunnioittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
p.s. Kun sanoit, että koska laki sanoo niin ja lakihan on aina oikeassa, niin itse olen maassa maan tavalla-ihminen, että lakia pitää noudattaa ja kunnioittaa.

Samaa mieltä, maassa maan tavalla. Ja laki on aina oikeassa, tarkoitan sillä sitä että jos laki jotain kieltää tai sallii, niin sitten on niin ja sitä on noudatettava tai oltava valmis vastaamaan seurauksista. Mutta ei se tarkoita sitä, että laki on absoluuttinen ja ikuinen ja ainiaasti pysyvä totuus, joka ei muutu, ja jota ei edes tarvitsisi muuttaa. Päinvastoin, aina aika ajoin on hyvä miettiä ja tarkastella vallitsevia lakeja, että pitäisikö niitä kenties muuttaa. Jos huomataan, että pitää, niin tehdään sitten muutokset. Jos huomataan, että ei pidä, niin jätetään sitten ennalleen. Mutta ei keskustelua asiasta pidä kieltää, en näe mitään järkeä miksi niin pitäisi tehdä minkään asian suhteen.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Pitänee tyytyä olemaan samaa mieltä kuin valtiosääntöoikeuden professori, laiha lohtu verrattuna siihen, että olisi samaa mieltä tämän palstan ajatusten tonavien kanssa. Professori ehkä vastasi Geezerillekin mitä tekemistä lailla on tämän tilastoinnin kanssa. Asiahan oli jo käsitelty uutisoinnissa aiemminkin.

Ongelma on se, että kun jotain tällaista tilastointia käytetään, sitä käytetään lyömäaseena.

Jotenkin tästä saa sen kuvan, että kaikki keskusteluun osallistuvat "tietävät" jo valmiiksi että jos kyseisiä tilastoja tehtäisiin ja niitä julkaistaisiin niin niistä kävisi ilmi että tietyt etniset ryhmät syyllistyvät tiettyihin rikoksiin kantaväestöä huomattavasti useammin. Riippuen sitten siitä oletko "mamukriitikko" vai "puunhalaaja" valitset mielipiteesi joko niin että tällaisia tilastoja pitäisi olla taikka ei saa olla.

Entäpä jos tilastojen myötä kävisikin ilmi että kyseinen "tieto" ei pidäkään paikkaansa vaan suhteessa väestömääriin suurin rötöstelijäporukka ovat juurikin kantasuomalaiset. Jolloin tilastoa voitaisiin käyttää lyömäaseena lihaasyövää valkoihoista heteromiestä vastaan. Olisiko se hyvä vai huono asia?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kansanedustaja järkytti eduskunnan istunnon traagisella perhetarinallaan - Kotimaa - Verkkouutiset

Linkki Verkkouutisiin.

Tässä on nyt mielestäni aika selkeä paikka arvostella poliisikoulutusta. 4 poliisia katselee tumput suorina, kun ihminen tukehtuu auton alle. Vai pelkäsivätkö he toimia, mahdollisten virkavirhesyytteiden pelossa?

Joka tapauksessa järkyttävä tapaus ja ehkä jopa Jouni Backmankin älysi pitää turpansa kiinni, eikä lähtenyt tällä kertaa vääntämään mitään puolinokkelaa persuläppää...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tässä on nyt mielestäni aika selkeä paikka arvostella poliisikoulutusta. 4 poliisia katselee tumput suorina, kun ihminen tukehtuu auton alle. Vai pelkäsivätkö he toimia, mahdollisten virkavirhesyytteiden pelossa? ...

Sydärin sattuessa, meikäläistä ei kannettaisi suoraan ambulanssiin vaan kutsuttaisiin palomiehet kantamaan. Mielestäni sairaanhoitajan ei tarvitse yli 90 kiloisia potilaita kanniskella. SK:ssa oli muuten juttu vähän vastaavasta tapauksesta. Mummun pihalla oli pari kiviporrasta, sairaanhoitaja oli tästä syystä kieltäytynyt kantamaan paareja ja tätä varten oli hälytetty palomiehet paikalle.

Tärkeintä nykypäivänä on löytää syyllinen, joten on mahdollista, että poliisitkin katsovat sivusta ihmisen kuolemaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tässä on nyt mielestäni aika selkeä paikka arvostella poliisikoulutusta. 4 poliisia katselee tumput suorina, kun ihminen tukehtuu auton alle. Vai pelkäsivätkö he toimia, mahdollisten virkavirhesyytteiden pelossa?

Tuskinpa ne poliisit on vieressä seisoskelleet katsomassa ihmisen kuolemaa. Vaan se on kyllä outoa, jos ensiapu ei ole poliisin koulutuksessa pakollisena osana. Ihan oikeasti olen ollut siinä luulossa, että poliiseille annetaan hyvinkin pitkälle vietyä ensiapukoulutusta osana heidän koulutustaan, nimenomaan heidän työnkuvansa takia.

Toivottavasti kukaan, koskaan, misssään, ei saa syytettä sen takia, että yritti auttaa onnettomuuden uhria, mutta apu ei riittänyt.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Toivottavasti kukaan, koskaan, misssään, ei saa syytettä sen takia, että yritti auttaa onnettomuuden uhria, mutta apu ei riittänyt.

No ilman muuta näin nyt onkin. On ihan naurettavaa vedota johonkin "mutku ne poliisit ois voinut saada syytteen virkarikoksesta". Jos joku ihminen on kuolemassa ja kaksi poliisia katsoo vierestä ja kaksi poliisia lähtee karkuun onnettomuuspaikalta, niin ennemmin tuossa he virkavirheeseen syyllistyvät kuin yrittämällä auttaa.

Se on kyllä ihan käsittämätöntä, että ensiapukoulutus ei kuulu pakollisena poliisien koulutukseen. Täten Heikkilän esille nostamaa pointtia pidän ainakin itse hyvin tärkeänä ja ansiokkaana.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
On ihan naurettavaa vedota johonkin "mutku ne poliisit ois voinut saada syytteen virkarikoksesta". Jos joku ihminen on kuolemassa ja kaksi poliisia katsoo vierestä ja kaksi poliisia lähtee karkuun onnettomuuspaikalta, niin ennemmin tuossa he virkavirheeseen syyllistyvät kuin yrittämällä auttaa.

Se on kyllä ihan käsittämätöntä, että ensiapukoulutus ei kuulu pakollisena poliisien koulutukseen. Täten Heikkilän esille nostamaa pointtia pidän ainakin itse hyvin tärkeänä ja ansiokkaana.

En minä vetoa yhtään mihinkään ja olen niin samaa mieltä tuosta kuin olla ja voi. Kyllähän kolmekin ukkoa riittää hyvin auton nostamiseen sen verran, että yksi olisi saanut vedettyä uhrin pois. Tietysti en tilannetta tunne ja sinänsä turhaa viisastelua, mutta tuo nyt ensimmäisenä varmaan tulee aika monellekin mieleen.

Mutta kuten TosiFani sanoi, ajat on sellaiset että syyllistä kaivataan, ei Lahtista ja konekivääriä.

Tuo tuli kyllä täytenä yllätyksenä, poliisien EA ja ns. onnettomuustaidot ovat tuolla tasolla. Muutosta tuohon ja pian.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Etnorekisteriasia ei kuulu Soinille.
Soini Immosen etnorekisteristä: Ei kuulu minulle | Yle Uutiset | yle.fi

Yllättävästi esimerkiksi aloite tasa-arvoisen avioliittolain puolesta kuuluu Soinille jopa siinä määrin, että hän haluaa pakottaa kaikki persukansanedustajat äänestämään sitä vastaan.

Onko yhden kansanedustajan esittämä kirjallinen kysymys verrattavissa ryhmäkuriin eduskuntaryhmän äänestyskäyttäytymisessä? Onko se jopa yllättävämpää kuin istua hallituksessa tekemässä vaalilupausten ja puolueohjelmaan kirjoitettujen tavoitteiden vastaisia päätöksiä?
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Näytti olevan Persut sopan jako reissulla Kuopion torilla. Paikalla vain mummoja ilmaisen sopan perässä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kokeillaan argumentin hahmottamisen avuksi menettelytaparinnastusta ja hiukan mielikuvitusta. Mitäpä, jos joku persukansanedustajista rohkenisi tehdä kirjallisen kysymyksen siitä, kuinka nopeasti hallitus aikoo huolehtia siitä, että avioliittolaki saadaan kohtelemaan tasa-arvoisesti samaa ja eri sukupuolta edustavien liittoja. Mitäpä luulet, kuuluisiko asia vai eikö kuuluisi Soinille?

Asian ydin on siinä, että kerta toisensa jälkeen Soini varoo suututtamasta puolueensa rasistisiipeä, koska se hajottaisi koko populistisen kansanliikkeen. "Ei kuulu minulle", sanoo suuri "johtaja". Säälittävää.

Olisit voinut yhtä hyvin kokeilla vastaamista kysymykseen.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Etnorekisteriasia ei kuulu Soinille. Yksittäisten kansanedustajien linjaukset eivät hänelle mielestään kuulu. "Se on hyvä linja, ei kuulu minulle, röhöhöö". (Röhöhöö on kuvitteellinen soinilainen röhö-nauru tyhmiä kyselevälle toimittajalle). Naureskelevan Timpan linja on muutenkin ollut ettei persuissa ole ryhmäkuria (vuonna 2008):

Perussuomalaisessa eduskuntaryhmässä ei ole ryhmäkuria.
Perussuomalaisten valtuustoryhmissä ei ole ryhmäkuria.
Perussuomalaisissa jokainen ryhmän jäsen toimia miten haluaa, kunhan ryhmäkokouksessa etukäteen kertoo asiaa käsiteltäessä, että on eri mieltä ja toimii sen mukaan.
Ryhmäkurikielto ei merkitse anarkiaa. Se vaatii itsekuria.
Luotan siihen, että perussuomalainen päättäjä tietää mitä tahtoo ja vastaa siitä. Joskus on oltava vastakarvaan jopa omassa porukassa.
Tärkeintä on pitää ajatukset rehellisinä.

Katolilainen Il Papa Soini vuonna 2013:

"Edellytän perussuomalaisten kansanedustajilta ryhmäkuria, kun aloite tasa-arvoisesta avioliittolaista tulee eduskunnan käsittelyyn." Puolue vastustaa sukupuolineutraalia avioliittolakia ohjelmassaan.

Timo Soinille välitön palaute: Entä vuoden 2008 lupaus? | Uusi Suomi

Röhöhöö.
 

kovalev

Jäsen
Yläpesä, nostit tärkeän kysymyksen.

Olen monesti pohtinut tuota Soinin röhönaurua - että mitä se kertoo hänen suhtautumisestaan omiin äänestäjiinsä. Tai vaikka vain potentiaalisiin äänestäjiin? Se on mielenkiintoinen kysymys, josta halutessaan saisi pienen esseen verran tekstiä.
Mutta ennen kaikkea sen suoksi, että se todella myös herättää vastakaikua ihmisissä. Röhis laajennetuilla sieraimilla todella toimii! Se on uskomatonta.
Uskallan väittää, että se on aivan ainutlaatuista.

Mitään muuta - asiallista - pohdittavaa persuista on vaikea keksiä, edes näin vaalien välissä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Totta, röhöhöö.

Kumman hiljaista muuten tässä ketjussa nyt. Ihan omat ajatukset kaikuvat. Pitääpä kokeilla.. RYHMÄKURI!!

Kaikuu.

EI ITSENÄISTÄ AJATTELUOIKEUTTA!!

Pahasti kajahtaa.

SUURI JOHTAJA!!

Röhöhöö, ja hölskyvät vatsanpeitteet vielä päälle.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Olen monesti pohtinut tuota Soinin röhönaurua - että mitä se kertoo hänen suhtautumisestaan omiin äänestäjiinsä. Tai vaikka vain potentiaalisiin äänestäjiin?

Kumpaan joukkoon kuulut, jos et kumpaankaan niin miten kuvittelet kyseisiin ryhmiin kuuluvien ihmisten kokevan Soinin röhönaurun?
Itse äänestin Persua ek-vaaleissa 2011, jatkossa en enää äänestä mutta tietyin varauksin ehkä minut voisi laskea "potentiaalisiin Persua äänestäviin". Luultavasti kuitenkaan ei mutta Soinin röhönauru ei ole mulle esteenä äänestää puoluettaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mitenkäs tuo eduskunnassa valehtelu, ei sen takia että olisivat rasisteja, vaan sen takia kun neekereillä on korruptio veressään:

Perussuomalaisilta vaadittiin todisteita kehitysapuväitteistä - Kehitysapu - Politiikka - Helsingin Sanomat

Mielenkiintoista, että suvaitsevaiset täällä niin kovasti viljelevät tuota n-sanaa?

Mutta muutamassa edellisessäkin viestissä on kyllä taso edistyksellisen älykkyyden huippuluokkaa, niin ei muuta kuin keep on the good work!
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tuosta HS-artikkelista seuraavia poimintoja:
Mari Kiviniemen (kesk) mukaan perussuomalaiset irtautuvat Suomen yhteisestä ulkopoliittisesta linjasta, kun he haluavat leikata kehitysyhteistyöstä.
ja
Ensi vuonna kehitysmenot suhteessa bkt:hen ovat 0,55 prosenttia, mutta seuraavana vuonna taso saattaa pudota 0,51 prosenttiin.

"Se on kestämätön taso, kun on jo oltu matkalla oikeaan suuntaan", Haavisto sanoi keskiviikkona, kun eduskunta keskusteli ulkoministeriön ensi vuoden määrärahoista.

Ensi vuonna Suomi käyttää kehitysyhteistyöhön 1,1 miljardi euroa.

Tuo näyttää siltä että kehitysyhteistyöstä on leikattu (ainakin prosentti on pienentynyt, voi toki olla että bkt on kasvanut jolloin rahamäärä voisi jopa pysyä samana). Mutta miten se on mahdollista jos perussuomalaiset ovat ainoita jotka haluavat leikata mutta se on vastoin ulkopoliittista linjaamme? Ei kai persut tätä asiaa päätä vaan hallitus.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ehkä haluaisit itse sitten linkittää tänne muiden luettavaksi "objektiivisen kynäilyn".

Jostain sinulle läheisestä aiheesta? Siis, vaikka kuinka heikomman aineksen lisääntymistä tulisi rajoittaa. Hehän eivät huolehdi lapsistaan ja tuottavat jälkikasvua vain oman geeniperimän levittämistarkoituksessa?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Jostain sinulle läheisestä aiheesta? Siis, vaikka kuinka heikomman aineksen lisääntymistä tulisi rajoittaa. Hehän eivät huolehdi lapsistaan ja tuottavat jälkikasvua vain oman geeniperimän levittämistarkoituksessa?

Et tietenkään kyennyt. Alla lista yllättyneistä:

-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös