Jatkoajan leffakerho

  • 2 335 770
  • 12 066

HemmoP

Jäsen
Lisään vielä muutaman mielenkiintoisen WWII pätkän edellä olevien lisäksi

Desert rats http://www.imdb.com/title/tt0045679/
Hyvä Pohjois-Afrikkaan sijoittuva pätkä

Dambusters - patojen pommitusta Lancastereilla. Joku avaruusleffa oli kuulemma kopioinut (ensimmäisen osansa) lopun tästä elokuvasta...

Sink the Bismarck! - ihan ok pätkä jossa mukana aitoa materiaalia

Twelve O'Clock High - aitoa kuvaa, myös Luftwaffen kuvaamana

Memphis Belle - B17 arkea Saksan päällä

Hieman erilaisia sota-ajan kuvauksia

Primo - monologi tyyppinen näytelmä keskitysleirin arjesta.

Pianisti - ghettoelämän kuvaus

Mother Night - niin, Kurt Vonnegutin kirjasta tehty elokuva...

Enigma - osittain rakkausliirumlaarumia, mutta tapahtumaympäristönä Bletchley Park jossa oli sodan aikainen englantilaisten koodinpurkuosasto tietokoneineen (Mick Jagger lainasi elokuvaa varten omaa Enigma-laitettaan, leffan tuottaja kun oli...)

Catch22 - Joseph Hellerin kirjan mukaan, Italiaa ja Mitchellejä

noh, myöhemmin lisää....
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Niin tätähän kutsutaan elokuvaviihteeksi, jota massat käyvät katsomassa. Tekeekö se sitten elokuvasta paskan?

Tästähän on tässä ketjussa väännetty sivutolkulla.

PH:n kaltainen erikoistehostetykitys on minunkin mielestäni paska, koska historiallisia tapahtumia ei kuvata kovinkaan tarkasti, vaan niitä ainoastaan käytetään paperiakin ohuemman käsiksen pohjana. Lisäbonuksena täysin epäuskottava kolmiodraama, jonka poistamisella leffa olisi kertaluokkaa parempi + Usa hyvä, Japani paha asetelma tähtilipun heilutuksineen.

Tästä muistuu mieleen kaksi periaatteessa hyvää Spielpergin WWII leffaa, eli Saving Private Ryan ja Schindler's List. Näissä on monia hyviä elementtejä, mutta täysin perseestä olevat loput pilaavat molemmat. Miksi kaikki pitää noissa leffojen lopuissa selittää SUURILLA tikkukirjaimilla sille syvän etelän punanikaisimmallekin katsojalle ja aiheuttaa myötähäpeän tunne niille, joille vähempikin allevivaaminen riittää? Kai se on sitten sitä leffabusinessta.

Minun mielestäni esim. Pitkät Kihlajaiset on hyvä esimerkki onnistuneesta sodan ja draaman/useammankin rakkaustarinan yhdistelmästä. Tuo leffahan on siis käytänössä Amelie vs. WWI. Itse pidän kovastikin, vaikka leffan joutuu katsomaan vähintään kaksi kertaa, että kaikki kiemurat tajuaa.

Elokuvat ovat osaltaan viihdettä, mutta osa katsojista haluaa myös ajatella, että leffat ovat taidetta ja haluavat myös näitä elementtejä elokuviin.

Joku kirjoitti aikaisemmin, että ei jaksa katsoa elokuvia, jotka ovat pelkkää kärsimystä ja selviytymistaistelua alusta loppuun, koska viihde puuttuu. Hyvä näkemys ja olen varma, ettei tuo kirjoittaja ole ainoa joka näin ajattelee. Harva katsoja nykyään vaatii elokuvalta noita taiteellisia ansioita. Minusta se on sama kuin taitoluistelussa jätettäisiin ne taiteelliset pisteet antamatta kokonaan ja keskityttäisiin vain tekniikkaan.

Tällä hetkellä on katselussa Peter Sellersin viimeiseksi jäänyt leffa Being There. Täytyy vain ihastella miten loistava näyttelijä Sellers on. Kannattaa katsoa tämä loistava komedia, jos sattuu kohdalle. Loistavaa yhteiskunnallista satiiria.
 
Viimeksi muokattu:

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edellisiin viesteihin liittyen, kysyn asiaa täältä, kun asiani aina jää noteeraamatta tuolla DVD-ketjuissa. Eli tietääkö kukaan, jos noita Sotakoira-bokseja saa enää mistään? Niitä julkaistiin muistaakseni kolme ja löytyy sotapätkiä laidasta laitaan.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Lisään vielä muutaman mielenkiintoisen WWII pätkän edellä olevien lisäksi
Pianisti - ghettoelämän kuvaus

Jätin tarkoituksella listauksestani kaikki holokaustiin liittyvät elokuvat pois. Niitäkin kun on tehty jo niin monta, että muodostavat melkeinpä oman genrensä.

Pianistista kannattaa ehdottomasti lukea kirja, johon elokuva perustuu. Se on vielä vaikuttavampi ja tietyt leffaversiossa vähälle huomiolle jätetyt kohdat korostuvat ja avautuvat paremmin kirjan kautta.

Schindler's List
The Boy in the Striped Pyjamas
Defiance

Tuossa pari listattuna näin alkuun. Laadullisesti näissäkin on paljon vaihtelua. Pianisti ja Schindlerin lista ovat tietenkin genren kärkipäätä joskin kumpainenkin lievästi yliarvostettuja ihan yleisesti ottaen. Holokaustista kertovia leffoja leimaa kaikkia enemmän tai vähemmän ylilyöty sentimentaalisuus ja mustavalkoistaminen. Schindlerin lista ehkä räikein esimerkki, vaikka se toki tavallaan erittäin vaikuttava teos onkin.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edellisiin viesteihin liittyen, kysyn asiaa täältä, kun asiani aina jää noteeraamatta tuolla DVD-ketjuissa. Eli tietääkö kukaan, jos noita Sotakoira-bokseja saa enää mistään? Niitä julkaistiin muistaakseni kolme ja löytyy sotapätkiä laidasta laitaan.

Tuolta löytyy ainakin yksi kappale.

CDON on muutenkin leffaystävälle mieluinen paikka, usein löytyy alennuspaketteja ja vähän harvinaisempiakin elokuvia. Onhan netissä muutama muukin pätevä paikka, mutta itse pidän kyseisestä mestasta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
CDON on muutenkin leffaystävälle mieluinen paikka, usein löytyy alennuspaketteja ja vähän harvinaisempiakin elokuvia. Onhan netissä muutama muukin pätevä paikka, mutta itse pidän kyseisestä mestasta.

Kannattaa tutustua Play.comiin. Runsaampi valikoima, ennemmän harvinaisuuksia, halvempi... Itse asiassa olen löytänyt sieltä yleensä kaikki mitä olen etsinytkin. Tietenkin jos Suomi-tekstit ovat välttämättömyys, niin silloin CDON voi olla parempi, tai ainakin helpompi vaihtoehto.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tietenkin jos Suomi-tekstit ovat välttämättömyys, niin silloin CDON voi olla parempi, tai ainakin helpompi vaihtoehto.
Kyllä Play:sta saa myös elokuvia ja sarjoja, missä on suomeksi tekstitys. Se kannattaa vaan tuotteen tiedoista tarkastaa, on yleensä merkittynä. Ei tosiaan lähellekään kaikissa, mutta osassa DVD:ita kuitenkin löytyy.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Kyllä Play:sta saa myös elokuvia ja sarjoja, missä on suomeksi tekstitys. Se kannattaa vaan tuotteen tiedoista tarkastaa, on yleensä merkittynä. Ei tosiaan lähellekään kaikissa, mutta osassa DVD:ita kuitenkin löytyy.

Näinhän se on ja siksi sanoinkin, että CDON on ainakin helpompi vaihtoehto, koska ne Suomi-tekstit löytyvät lähes joka leffasta. Kerran tosin onnistuin sieltä tilaamaan jonkun korealaisen elokuvan, jossa ei ollut kuin ruotsinkieliset tekstit. Vitutti.
 
Tulipas käytyä katsomassa täälläkin soimattu ja kehuttu Avatar. 3D oli näytös ja kyllä täytyy tunnustaa olleeni mielissäni rahallisesta uhrauksesta. Elokuva oli hyvä ja uskallan suositella sitä muillekin. En kuitenkaan periaatteen katsojille tai realismin tavoittelijoille.

Visuaalisesti se oli luonnollisesti oikein nautinnollinen. Uusi maailma uusin kujein oli myös oikein virkistävä, joskin aina itselleni vähän kalskahtaa nuo alien-eläimet, jotka ovat monesti niin monimutkaisia ettei mikään evoluutio niitä saisi tehtyä. Joten varmaan oli sitten älykkään suunnittelun heiniä. Pidin suurimmasta osasta elokuvan hahmoista, joskin muutama olisi saanut olla pienin vivahtein erilaisia, tosin minun määräämilläni ehdoilla :)

Juonta aina haukutaan, mutta jos nyt joku tykkää (minä pidän) pelastakaa sotamies ryanista, niin kyllähän tuossa on juonta ihan riittävästi.

Sääli kuitenkin, että pahat voitti.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
CDON on muutenkin leffaystävälle mieluinen paikka, usein löytyy alennuspaketteja ja vähän harvinaisempiakin elokuvia. Onhan netissä muutama muukin pätevä paikka, mutta itse pidän kyseisestä mestasta.

Käytin ennen cdonia paljonkin, mutta totesin discshopin olevan parempi bonus-järjestelmänsä sekä kanta-asiakasystävällisyydensä vuoksi. Jos paljon ostaa niin kyllähän siitä etuja pitää saada.
 

Kolokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KoU, HJK, AS Roma, Chelsea
Lähestyn teitä arvon leffakerholaiset nöyrillä mielin ja suurella kunnioituksella, sillä omat tietoni elokuvamaailmasta ovat kovin pinnalliset.

Sitten mielistelyn jälkeen asiaan.

Sain tuossa idean ostaa osana syntymäpäivälahjaa tyttöystävälleni kunnon Brad Pitt -maratonin. Oon sen verran kauan saanut kuunnella juttua kyseisen herran ihanuudesta, että saakoon nyt sitä mitä tilaa.

Katselinkin juuri tuossa viime sivulta teidän juttujanne näistä nettiostospaikoista, ja ilmeisesti cdon.com niiden perusteella nousi ykköseksi. Wikipedian ja cdonin haun perusteella sainkin koottua mukavan listan Pittin elokuvista, DVD-hintojen ollessa sellaista 10 euron molemmin puolin kappaleelta.

Nyt varmistelisinkin, että onko cdon.com paras paikka tuollaisen isohkon kertaostoksen tekoon? Minkäslaisia ovat postituskulut? Suomenkielinen tekstitys on kyllä tärkeää, joten tuo play.com ei siis taida tulla kyseeseen...

Ja vielä viimeisenä varmistuksena: ei kai maailmaa vain ole rangaistu jollain Brad Pitt -keräilycollectionilla, koska sellainenhan sopisi tarkoituksiini kuin nenä päähän...?
 
Viimeksi muokattu:

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt varmistelisinkin, että onko cdon.com paras paikka tuollaisen isohkon kertaostoksen tekoon? Minkäslaisia ovat postituskulut? Suomenkielinen tekstitys on kyllä tärkeää, joten tuo play.com ei siis taida tulla kyseeseen...

2.95 on postituskulut, välillä ei ole lainkaan. Cdon on varsin kätevä esimerkiksi isompien ostosten kanssa, eli maksuajankohdan saa sovittua itselleen passeliksi. (Joululahjadvdt makselen helmikuussa vasta pois)

En tiedä tosiaan onko paras paikka, mutta hyvin kätevä ja teksitykset kyllä löytyvät. Välillä leffojen kannet ovat Ruotsin kielellä, älä hämäänny siitä.

Tuskin on tuollaista keräilyboksia olemassa. Jonkinlaisia pienempiä paketteja saattaa löytyä toki, tuplalevyjen ja esimerkiksi elokuvasarjojen muodossa. Sopiiko kysyä mitkä leffat nappasit mukaan?[/QUOTE]
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaa tutustua Play.comiin. Runsaampi valikoima, ennemmän harvinaisuuksia, halvempi... Itse asiassa olen löytänyt sieltä yleensä kaikki mitä olen etsinytkin. Tietenkin jos Suomi-tekstit ovat välttämättömyys, niin silloin CDON voi olla parempi, tai ainakin helpompi vaihtoehto.

Tekstit eivät ole tärkeät, joten pitänee tutustua puljuun tässä joskus. Nyt on LOST-maraton alkamassa ennen kutoskauden alkua, sitten onkin aina viikot yhtä odotellua joten voisin kuvitella, että leffoja tulee tilailtua.
 

Kolokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KoU, HJK, AS Roma, Chelsea
2.95 on postituskulut, välillä ei ole lainkaan.

2,95 per lähetys vai 2,95 per dvd?

Tuskin on tuollaista keräilyboksia olemassa. Jonkinlaisia pienempiä paketteja saattaa löytyä toki, tuplalevyjen ja esimerkiksi elokuvasarjojen muodossa. Sopiiko kysyä mitkä leffat nappasit mukaan?

Juu niin ajattelinkin että tuskin on. Kiitokset myös muista kommenteistasi.

Leffalista hakee kyllä vielä lopullista muotoaan, kerrankin olen ajoissa matkassa joten sikäli vielä on aikaa miettiä. Siltäkin saralta kyllä ehdotuksia otetaan vastaan. Katselin että noista nyt voisi napsia ainakin tuon ilmeisen läpimurron thelman&louisen, troijan, jesse jamesin salamurhan, babelin, benjamin buttonin, sevenin, 12 apinaa ja sitä rataa... kunniattomat paskiaiset oltiin juuri katsomassa elokuvissa, joten sitä nyt tuskin tuohon tarvitsee pistää, ja oceanit ainakin jo löytyy...

Niin ja sitten vielä kysymys noista CDON.comin tilapäisistä leffojen loppumisista. Jotain fight clubeja ja true romanceja ei vissiin ollut varastossa tai jotain, onko kokemuksia tästä? Onko luultavasti vielä kuukaudenkaan kuluttua, koska miksi näin vanhoja enää lisää tulisi myyntiin? Tarkoittaako siis vanhojen leffojen kohdalla toi "seuraa tilannetta" sitä, että etsi leffas jostain muualta?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
2,95 per lähetys vai 2,95 per dvd?

2,95 per lähetys nuo taitavat olla riippumatta tilattavien tuotteiden määristä.

Onko luultavasti vielä kuukaudenkaan kuluttua, koska miksi näin vanhoja enää lisää tulisi myyntiin? Tarkoittaako siis vanhojen leffojen kohdalla toi "seuraa tilannetta" sitä, että etsi leffas jostain muualta?

Se vähän riippuu. Joskus voi olla, että ei ilmesty ollenkaan. Itse olen kyllä tällaisissa tapauksissa tilannut leffani jostain muualta. Kannattaa tsekkailla eri verkkokauppoja läpi. CDON ei tosiaankaan ole ainoa hyvä leffoja myyvä yritys.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
2,95 per lähetys vai 2,95 per dvd?

Per lähetys.

Leffalista hakee kyllä vielä lopullista muotoaan, kerrankin olen ajoissa matkassa joten sikäli vielä on aikaa miettiä. Siltäkin saralta kyllä ehdotuksia otetaan vastaan. Katselin että noista nyt voisi napsia ainakin tuon ilmeisen läpimurron thelman&louisen, troijan, jesse jamesin salamurhan, babelin, benjamin buttonin, sevenin, 12 apinaa ja sitä rataa... kunniattomat paskiaiset oltiin juuri katsomassa elokuvissa, joten sitä nyt tuskin tuohon tarvitsee pistää, ja oceanit ainakin jo löytyy...

http://cdon.fi/elokuvat/meet_joe_black-335576
http://cdon.fi/elokuvat/interview_with_the_vampire-89007
http://cdon.fi/elokuvat/burn_after_reading-4052858

Tuossa muutamia takuuvarmoja leffoja, eikä hintaakaan ole liiaksi asti.

Nuo toimitusajat leffoihin joita ei ole nyt varastossa vaihtelevat niin paljon, että siitä on turha mitään aikajaksoa sanoa. Voi mennä viikko, voi mennä useampi.

Edit.

-Kantor- ylempänä asiaa jo selvittikin. Ei tosiaan ole ainoa hyvä verkkokauppa kyseessä. Itse esim. keräilytapauksissa (kaikki Nicole Kidmanit hakusessa) tilailen mahd. paljon netistä, ja tunnetumpia elokuvia (tässä tapauksessa Fight Club) löytyy varmasti sopuhintaan jo ihan lähianttilastakin.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
-Kantor- kun tuota Play.comia mainostit, miten tuolla on lähetysmaksut ja toimitusajat? Katselin muutamaa vähän harvinaisempaa leffaa, ja löytyivät heti. Myös ikisuosikki Wuthering Heights oli edustettuna useamman tuotteen muodossa, mikä sai erityisesti kiinnostumaan.
 

Cube

Jäsen
Kannattaa tosiaan tsekata myös play.com ja amazon.co.uk. Playssa postimaksuja ei ole, Amazonissa on jonkin verran + ALV-tasaukset päälle myös. Yleensä hintataso kuitenkin lopulta suht samoissa Playn kanssa ja Amazonia olen käyttänyt lähinnä silloin, kun tulee isompi setti tilattua. Viime vuosina olen näitä molempia tosin käyttänyt CDONia enemmän, mutta harvemmin yksittäisiä elokuvia tulee tilattua, vaan ennemmin tv-bokseja jne. Suomi-tekstien suhteen kannattaa olla tarkkana, jos niitä haluaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
-Kantor- kun tuota Play.comia mainostit, miten tuolla on lähetysmaksut ja toimitusajat? Katselin muutamaa vähän harvinaisempaa leffaa, ja löytyivät heti. Myös ikisuosikki Wuthering Heights oli edustettuna useamman tuotteen muodossa, mikä sai erityisesti kiinnostumaan.

Lähetysmaksuja ei tosiaan ole ja toimitusajat ovat leffakohtaisia (lukevat kunkin leffan tiedoissa). Jos tilaat isomman erän leffoja, niin koko paketin pitäisi lähteä viimeistään silloin kun pisin toimitusaika tilatuista leffoista umpeutuu.
 

Cube

Jäsen
Lähetysmaksuja ei tosiaan ole ja toimitusajat ovat leffakohtaisia (lukevat kunkin leffan tiedoissa). Jos tilaat isomman erän leffoja, niin koko paketin pitäisi lähteä viimeistään silloin kun pisin toimitusaika tilatuista leffoista umpeutuu.
Play itse asiassa lähettää välillä tilauksen elokuvat yksitellen, eli tuskin tarvitsee odotella sen viimeisen elokuvan lähetysaikaa loppuun muita saadakseen. Toisaalta jos koko pakettia on lahjaksi antamassa, niin sen viimeisen ehdolla mennään tietysti. Harvemmin noissa kuitenkaan yli viikkoa kestää, tai siis harvemmin on minun kokemuksen mukaan kestänyt. Viikonloput luonnollisesti vähän pidentävät toimitusaikaa tielle sattuessaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Avatar katsottu.

Enpäs pääsekään dissaamaan, kuten ennakkoon "toivoin." Leffa kyllä toimi ja siinä varmasti auttoi se, että odotuksia ei ollut ainakaan juonellisesti ja hahmojen osalta mihinkään suuntaan ja visuaalisuuskin oli jättänyt vähän sellaisen niin ja näin vaikutelman.

No, se visuaalisuus toimi kuitenkin helkkarin hyvin. Na'vit oli erittäin elävänoloisia toisen maailman olentoja, en ole ihan täysin perehtynyt kylläkään miten ne on toteutettu. Toki se nyt on selvää, että kehittynyttä motion capturea on käytetty, mutta en tiedä kuinka paljon ne on tietokonetuotoksia ja mikä niissä on itse näyttelijää. Suun, silmien ja kulmien liike oli niin elävää kuin noin epätodellisilta olennoilta voi elokuvissa tällä hetkellä odottaa. Kaunista.

Lisäksi selvät yhteläisyydet mm. intiaanikulttuureihin oli mukava juttu, kun intiaaneista olen kiinnostunut ollut aina.

Ympäristöäkin tuli parjattua ja noh, olihan siellä jossain määrin vähän liiankin tuttua, puut, saniaiset jne. toisaalta kyllä erittäin mielikuvituksellisia ja unenomaisia kasveja, sieniä ja muita elämänmuotoja joille nyt ei ehkä ihan edes keksi suoraa vertailukohtaa. Tuossa kohtaa olisi toivonut ehkä, että pikkuisen lisää olisi ponnisteltu, mutta ei se helppoa ole, joten ei nyt valiteta liikaa. Ympäristön elävyys ja yksityiskohtien kirjo oli vaan jotain päätähuimaavaa tasoa, että en ole aiemmin kyllä nähnyt. Läsnäolemisen tunne oli vahva ja kaikki sinänsä saumatonta. En tiedä sitäkään, kuinka paljon lavasteita on ollut käytössä, mutta sellainen konkreettisen ympäristön ja tietokonegrafiikan raja on kyllä nyt häivytetty aivan ainutlaatuisella tavalla.

Sitten se juoni ja ne hahmot. Heikoin osa tietysti ja ei päässyt arkkityypit ja juonenkäänteet oikein yllättämään millään lailla, mutta ei tuo lopulta niin paljoa häirinnytkään. Sellainen mukava perinteinen juoni, höhliä onelinereita, överiksi vedettyjä tappeluja, mutta loppujen lopuksi sopivan vähän kuitenkin ihan täysin typerää huumoria ja läpänheittoa, toisin kuin viimeisimmissä Star Warseissa ja osin jopa LotR-leffoissa. Tosiaan kun näiltä osin ei ollut mitään odotuksia, niin ei päässyt pettymäänkään. Toimi ihan riittävästi.

Oikeastaan suurimmat odotukset kasasin sille, että Avatar pystyisi herättelemään itsessäni kipinää luoviin juttuihin, inspiraatiota ja ideointia. Sen se lunasti, jos nyt en suoraan mitään ideoita tuosta saanut, niin pitkään muhineet ja osin mieleen hautautuneet jutut sai pientä tuulta alleen. Elokuvan kauneus sillä tapaa herätteli uinuvia ajatuksia pintaan. Hieno juttu. Toivottavasti vaikutus pysyisi.

Melkeinpä suurin pettymys oli lopulta se 3D-puoli. Tokihan niiden lasien kautta tietynlaista syvyyttä ja intensiivisyyttä tulee lisää, mutta odotin ehkä asioiden tulevan kankaalta ulos vielä vähän enemmän ja tuntunut enemmän, että on läsnä sillä tapaa. Tämäkin on toisaalta vähän kaksipuolinen keissi, koska jos elokuva olisi rakennettu täysin ulos putkahtaville säikäytyksille ja esineille ja sen sellaisille kikoille, niin se olisi ollut ehkä turhankin laskelmoivaa ja vienyt kerronnasta jotain pois. Voi olla tekniikastakin kiinni, mutta ei tuo 3D ihan valmis homma vielä kyllä ole ja niin riittävästi tuo elokuvaa lähelle, että jaksaisi usein katsella. Ainakin minua nuo 3D-lasit painoi nenän päälle ja istui huonosti päähän. Kiva kokemus kuitenkin.

Eli kokonaisuudessaan hyvä elokuva, mutta vain se hyvä. Suurin ansio tosiaan harvinaisen mietityllä maailmalla, hienoisista kliseistä ja tuttuuksista huolimatta. Ammattimielessä varmasti monelle esim. Animaatiota ja 3D-grafiikkaa opiskelevalle ja sen parissa työtätekevälle ja muuten vaan visuaalisten juttujen parissa touhuaville Avatar on aika must juttu ja voi antaa ideoita ja sopivaa mietittävää. Itselleni ainakin antoi.

En mielestäni hukannut rahaa, enkä aikaakaan näkemällä tämän elokuvan.
 

Kersakovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, AFC(NFL)
Kannattaa tosiaan tsekata myös play.com ja amazon.co.uk. Playssa postimaksuja ei ole, Amazonissa on jonkin verran + ALV-tasaukset päälle myös. Yleensä hintataso kuitenkin lopulta suht samoissa Playn kanssa ja Amazonia olen käyttänyt lähinnä silloin, kun tulee isompi setti tilattua. Viime vuosina olen näitä molempia tosin käyttänyt CDONia enemmän, mutta harvemmin yksittäisiä elokuvia tulee tilattua, vaan ennemmin tv-bokseja jne. Suomi-tekstien suhteen kannattaa olla tarkkana, jos niitä haluaa.

Play.comista sen verran, että kyseinen pulju kusettaa aika rajusti tuossa euro-punta -muunnoksessa. Tällä hetkellä näyttäisi olevan kurssi 1 € = 0.77 £, kun oikea kurssi on 1 € = 0.9 £. Itse voisin suositella sivustoa www.blahdvd.com, josta olen useita kertoja tilaillut. Postikulut 1£/lähetys, hyviä tarjouksia, tuotteet toimitetaan yksittäin ja ennen kaikkea ostokset pystyy maksamaan punnissa, jolloin valuuttojen muunnoksen hoitaa pankki/luottokorttiyhtiö. Toimitusaika on noin viikko.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Viimeinkin eilen tuli katsottua Baraka, ja olihan se vakuuttava leffa. Ei yltänyt juonellisella tasollaan yhtä korkealle kuin Koyaanisqatsi, mutta toisaalta muutamat kohtaukset olivat päräyttävän hienoja (heimojen tanssikohtaukset). Musiikki oli myös huippua, Host of Seraphimin kohdalla meinas tulla pissa housuun :) Vaatii kyllä ehdottomasti HD-kuvan että toimii.

Seuraavaksi sitten näistä kuvakollaasileffoista vuorossa vuodelta 2009 oleva Home. Löytyy myös Youtubesta 720p HD:na, joten ihan katseltavissa sieltä kautta myös.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ted Raikkaalle tiedoksi vielä yksi ainakin omasta mielestäni varsin pätevä leffa I-maailmansodasta:

Kadonnut Pataljoona (The Lost Batallion 2001)
Elokuva perustuu tositapahtumiin vuodelta 1918, kun 500 amerikkalaista sotilasta on jäänyt vihollisen mottiin Ranskassa Argonnen metsissä. Tässä leffassa ei sotaa kaunistella ja nykyajan katsojaa rupeaa väkisinkin hirvittämään, miten alkeellisissa olosuhteissa tuossa(kin) sodassa taisteltiin - vaikka ne varsinaiset tappovälineet olivatkin jo kehittyneet varsin murhaaviksi teräshirviöiksi vuonna 1918, niin esim. viestiliikennettä rintamaolosuhteissa hoisivat lähinnä pulut - siis kirjekyyhkyt ... tai sitten pantiin komppanian nopein jätkä juoksemaan vihollisen tarkka-ampujia väistellen viesti mukanaan.
Kaikenmaailman "pilipalirooleissa" aikaisempina vuosina esiintynyt Ricky Schroder tekee kyllä elämänsä parhaan roolin tässä leffassa pataljoonaa johtavana reserviläisupseerina.
Suosittelen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös