Miesasiat

  • 260 849
  • 1 149

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Itse olen pari kertaa törmännyt hiukan vanhempaan pariskuntaan jossa mies on ruvennut kiukuttelemaan äkkiseltään. Molemmissa tapauksissa mies on ihastunut vaimoonsa uudelleen, aivan kuin teininä. On tullut palava halu kiherrellä ja kuherrella kultansa kanssa ja ääretön huomion haku, mutta vaimo ei sitä anna, onhan suhde jo kestänyt ja sellainen teinimäinen meininki loppunut aika päiviä sitten. Mieshän ei tälläisestä puhu, mutta huomaa kuinka vaimoke ei niin hymyile ja katsele silmiin enään, vaan mies turhautuu testosteronin katkuunsa ja rupeaa kiukuttelemaan tietynlaisen huomion puutteeseensa.

Molemmissa tapauksissa oli aika vaikeitakin aikoja, kun vaimo kyllästyy miehen kiukutteluun ja mies on ahdistunut. Molemmat ei voin vain oikein mitään asialle, ehkä tosin puhuminen auttaisi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Niin, ainahan on mahdollista, että tässä on kyseessä aito seksinpuute, josta ei tohdita mainita.
Tämä.

Löysin Azulin tekstistä itseni, pl. mustasukkaisuus, enkä epäröi hetkeäkään tunnustaa sitä. Osa miehestä on niinkin suorasukaisia, kuten Atrian mainoksessa taannoin. Hyvä ruoka, parempi mieli. Saman kääntää seksin osalle sitten, että mitä vähempi actionia, sitä enemmän ärinää ja murinaa.
 
Kun erosin entisestä tyttöystäväni, en jostakin syystä halunnut hänen löytävän uutta miestä. Naurettavaahan se on, mutta minkäs teet.

Täähän on ihan selkeä instituutio, sillä ex ei saa koskaan alkaa jälkeeni seurustella. Tämä on yksi pahimmista asioista mitä voi ihmissuhderintamalla tapahtua. Sitä en tiedä miksi - kyseessä ei ole enää mikään tunneside, toivo vanhaan palaamisesta tai alemmuudentunne siitä, ettei suhde toiminut, vaan joku mystinen illuusio. Ex ei saa alkaa seurustella - ainakaan ennen kuin minä alan.

Mustasukkaisuus on tosiaan parisuhteen syöpä, mutta sinänsä ei kauhean paha asia, että siitä on yleensä kohtuullisen helppo päästä eroon.

Puhunet siis tosiaan rajojen ylittävästä mustasukkaisuudesta? Sillä itse olen sitä mieltä, että ilman pientä mustasukkaisuutta ei ole varmaan koko suhdettakaan.

Itse olen aika salliva ihminen suhteessa. Ehdin vähän jo huolestua, kun en meinannut minkäänlaista mustasukkaisuutta tuntea itsessäni. Perustelin tätä totaalisella luottamuksella, joka on toki upein asia suhteessa mitä olla voi. Mutta kuinkas ollakaan, kun miesystäväni eräänä päivänä mainitsi työkaveristaan, jonka kanssa oli keskustellut pitkään ja tullut tästä äärettömän hyvälle tuulelle - meikäläiseen iski pieni ärtymys ja halu vaihtaa puheenaihetta. Aaaaa, mustasukkaisuushan se sieltä nosti päätään! Nythän tämä vain naurattaa - kun tähän osaa suhtautua.

Se, missä menee raja, on tietysti jokaisen itse määriteltävä. Ja se raja lienee aika verrannollinen luottamukseen?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Puhunet siis tosiaan rajojen ylittävästä mustasukkaisuudesta? Sillä itse olen sitä mieltä, että ilman pientä mustasukkaisuutta ei ole varmaan koko suhdettakaan.
Joo siis tuollainen Azulin kuvaama mustasukkaisuus on mielestäni jo ongelma. Oikeastaan se on ongelma jo siinä vaiheessa kun se alkaa ohjailla ihmisten toimintaa. Kuvailemasi pienimuotoinen mustasukkaisuus taas on ihan tervettä mielestäni.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Taitaa olla vielä aika nuori kundi kyseessä?

Kolmikymppinen. Ei mikään ikäloppu, muttei (vuosien puolesta) ihan pentukaan.

Ajan kuluessa huomaat kieltäytyväsi lähtemästä miespuolisen ystäväsi tai kollegasi kanssa kahville, tai ystäviesi kanssa viettämään iltaa, kun pelkäät tai et jaksa sitä mustasukkaisuuskohtausta, mitä siitä mahdollisesti seuraa.

Tuosta ei ole pelkoa, mulla on ihan liian kova pää ja vahva tahto tuollaiseen. Lisäksi olen opetellut suhtautumaan siten, että en reagoi mitenkään, jos toinen kiukuttelee jostain olemattomasta.

Niin, ainahan on mahdollista, että tässä on kyseessä aito seksinpuute, josta ei tohdita mainita.

Jos toinen on naama nurinperin 23 tuntia vuorokaudesta, ei siinä paljoa tilaisuutta mihinkään ole. Eipä kiinnosta alkaa ehdotella, jos toinen on taas minuuttia aiemmin kaatanut saavillisen paskaa niskaan - aiheetta.

Edit. Viimeinen lause on siis seuraus, ei lähtöasetelma.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pilluhan se on, millä miehiä hallitaan. Sitä ei vaan saa sanoa ääneen. Kaikki maailman ongelmat poistuvat ja miehet muuttuvat mukaviksi möhkäleiksi, kunhan vain muistat jalkasi levittää säännöllisesti. Viis siitä, että tytöille opetetaan, että hänen ruumiinsa on hänen omansa ja vain hänellä on oikeus päättää, kuka siihen koskee ja milloin. Tämä periaate koskee vain teinityttöjä ja isin pikku enkeleitä, ei aikuisia naisia. Kun miehen pitää saada, miehen pitää saada. Ja naisen on annettava, riippumatta siitä huvittaako itseä tai herättääkö mies edes seksuaalista mielenkiintoa.

JSSAP, Jätä Se Sika, Ansaitset Parempaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pilluhan se on, millä miehiä hallitaan. Sitä ei vaan saa sanoa ääneen. Kaikki maailman ongelmat poistuvat ja miehet muuttuvat mukaviksi möhkäleiksi, kunhan vain muistat jalkasi levittää säännöllisesti.

Ei pitäisi puuttua mutta ei pidä yleistää - eiköhän niitä löydy miehiä joita ei tarvitse hallita sen "pillun voimalla" vaan jotka kykenevät avoimeen kahdenkeskiseen kanssakäyntiin tilanteessa kuin tilanteessa. Jos totta puhutaan niin en minä ainakaan haluaisi elää suhteessa jossa tilanne ajautuisi siihen ettei suhde ole tasa-arvoinen. Ettei suhde ole sellainen jossa toinen joutuu elämään kynnysmattona. Ainakin minusta on mukavampi jos kumpikin nauttii suhteesta ja kokee siinä elämisen luontevaksi - mutta ehkäpä tässä on syy sille miksi olen sinkku. Ajattelen liikaa sen toisen osapuolen hyvinvointia.

vlad.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Täytyy myös muistaa, että ainakin itse olen havainnut, että mulkkuhan se on, millä naisia hallitaan. Sen saa kyllä sanoa ääneenkin tai jopa äänettä keskustelupalstalle kirjoittaa. Kaikki maailman ongelmat poistuvat ja naiset muuttuvat mukaviksi kodin hengettäriksi, kunhan vain muistaa panna naistansa säännöllisesti. Isäni neuvo minulle noin 10 vuotta sitten pitkän avioliiton salaisuuteen oli (hän ei ole äitini kanssa ollut 27 vuoteen..) : "kunhan annat mulukkua aina ku akka haluaa". Viis siitä, että pojille opetetaan, että hänen ruumiinsa on hänen omansa ja vain hänellä on oikeus päättää, kuka siihen koskee ja milloin. Kun naisen pitää saada, naisen pitää saada. Ja miehen on annettava, riippumatta siitä huvittaako itseä tai herättääkö nainen edes seksuaalista mielenkiintoa.

On rankkaa olla mies. Etenkin tällainen fiksu, komea ja vaatimaton.
 

julle-jr

Jäsen
Pilluhan se on, millä miehiä hallitaan. Sitä ei vaan saa sanoa ääneen. Kaikki maailman ongelmat poistuvat ja miehet muuttuvat mukaviksi möhkäleiksi, kunhan vain muistat jalkasi levittää säännöllisesti.
Miksi miehiä pitää hallita? Ja kyllähän mies aina kuitenkin pillua saa, koska suurin osa naisista on tullut joko äitiinsä tai isäänsä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi miehiä pitää hallita? Ja kyllähän mies aina kuitenkin pillua saa, koska suurin osa naisista on tullut joko äitiinsä tai isäänsä.

Minunkaan mielestäni miehiä tahi naisia ei kenenkään toisen pidä hallitseman. Mutta en voinut välttyä kirjoittamasta mainitsemaasi lausetta, koska hirveän usein keskustelut lopulta kääntyvät siihen, että mies ei saa naiseltaan seksiä tarpeeksi ja ongelmat johtuvat siitä. Ja tästä sitten vedin johtopäätöksen, että seksillä pystyisi miehiä jotenkin ohjailemaan. Tämä olettamus perustuu vain ja ainoastaan kuulemiini keskusteluihin ja lukemiini kirjoituksiin.

Itse en kykene ajattelemaan asioita tältä kantilta, koska ketään ei voi seksiin pakottaa ja ymmärrän, että seksissä on monille ihmisille kysymys muustakin kuin itse aktista mm. luottamuksesta ja toisen kunnioituksesta. Ja jos taas parisuhteen toinen osapuoli ei koe tulevansa kunnioitetuksi ja toinen ei ole luottamuksen arvoinen, on vaikeata olla kyseisen ihmisen kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä. Itse en ainakaan voisi. Olenkin taipuvainen näkemään asian niin, että seksin loppuminen on usein seuraus, ei ensisijainen syy. Mutta usein pitkässä suhteessa seksin määrä tuppaa laskemaan, mitä pidempään ollaan yhdessä. Ei tietenkään kaikilla, mutta aikas monella. Eikä tietenkään kaikilla ole kysymys mistään luottamuksen tai kunnioituksen puutteestakaan, vaan myös suhteen arkipäiväistymisestä ja muista normaalielämään kuuluvista tekijöistä, kuten työpaineet, pienet lapset jne..

Moni ihminen elää mielummin ilman seksiä kuin huonossa suhteessa. Moni ihminen haluaa sen aktinsa, riippumatta suhteen toisen osapuolen halukkuudesta. Moni ihminen myös kunnioittaa kumppaniaan niin paljon, että elää mielummin ilman kuin painostaa toista seksiin saadakseen omat tarpeensa tyydytetyksi. Suurimmalla osalla ihmisistä on mahdollisuus tyydyttää itsensä ja selvittää suhdesotkunsa ilman seksikortin vilauttamista. Yllättävän usein se kuitenkin esiin nousee, vaikka monesti se vaan saa tilanteen kärjistymään entisestään.
 

dimmu

Jäsen
Kun naisen pitää saada, naisen pitää saada. Ja miehen on annettava, riippumatta siitä huvittaako itseä tai herättääkö nainen edes seksuaalista mielenkiintoa.

Tämä on muuten aivan totta. Joka suhteessa jossa minä olen ollut (niitä nyt ei vielä montaa ole), aina kun nainen on halunnut niin pakko on ollut jakaa rakkautta. Jos on kieltäytynyt, aina on tullut suuttumista ja mykkäkoulua. Minä en ole kertaakaan suuttunut, jos nainen on sanonut ettei nyt huvita. Tästä on myös kavereiden kanssa keskusteltu, ja asiat ovat myös heillä olleet näin.

Kumma kun naiset aina valittaa että pitää antaa aina kun mies haluaa plaa plaa plaa, mutta naiset ovat tässä paljon pahempia!

Joku tuossa jo aikasemmin sanoi, tämän toisin päin, eli kun miehen pitää saada jne, mutta kyllä se toisin päin vaan on.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Moni ihminen elää mielummin ilman seksiä kuin huonossa suhteessa. Moni ihminen haluaa sen aktinsa, riippumatta suhteen toisen osapuolen halukkuudesta. Moni ihminen myös kunnioittaa kumppaniaan niin paljon, että elää mielummin ilman kuin painostaa toista seksiin saadakseen omat tarpeensa tyydytetyksi.

Jälleen lainaan sinua - ehkei tästä kuitenkaan tule paha tapa tai sitten ajatuksemme vain menevät yksiin näiden asioiden kanssa.

Jos kuvitellaan, että eläisin suhteessa - jossa en siis elä - niin en voisi kuvitellakaan, että painostaisin kumppanini seksiin saadakseni omat tarpeeni tyydytettyä. Minusta, edelleenkin, tärkeää on se, että suhteessa kuin suhteessa ollaan tasa-arvoisia ja kumpikin voi luottaa toiseen (ja samalla jos/kun luottamus on vakaalla pohjalla niin hyväksyä myös toisensa juuri sellaisenaan kuin on). En todellakaan voisi pakottaa kumppaniani seksiin tai jos pakottaisin niin en tiedä voisinko enää tämän jälkeen elää itseni kanssa. Toki voin kysyä hänen halukkuuttaan siihen mutta jos hän vastaa kieltävästi niin tuolloin hyväksyn sen ja kunnioitan hänen toivetta.

vlad.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En todellakaan voisi pakottaa kumppaniani seksiin tai jos pakottaisin niin en tiedä voisinko enää tämän jälkeen elää itseni kanssa. Toki voin kysyä hänen halukkuuttaan siihen mutta jos hän vastaa kieltävästi niin tuolloin hyväksyn sen ja kunnioitan hänen toivetta.

Näin kai jokainen itseään ja toista kunnioittava ihminen tekisikin. Kuitenkin on huomattava joukko ihmisiä, sekä miehiä että naisia, jotka tekevät toisen olon niin hankalaksi, että käytännössä seksistä kieltäytymismahdollisuus on pieni, jos ei halua mykkäkoulua tai sadattelua niskaansa. Pääsee ns. helpommalla, kun suostuu seksiin, vaikka itsensä juuri mieli tekisikään. Ja monestihan se on niin, että aloittaminen on nihkeää, mutta seksin jälkeen olo on mitä mainioin. Itselläni ainakin, on tietysti ihmisiä, jotka eivät seksistä kumppaninsa kanssa nauti ollenkaan. Mikä sekin on sääli, koska kyllä silloin jää parisuhteen yksi merkittävä osanen puuttumaan. Mutta seksin merkitystä on turha ylikorostaa, toisaalta ei vähätelläkään.

Olen muuten kuullut monelta viisaalta ja elämää nähneeltä naishenkilöltä sekä suoraan itse että esim. kavereiden kautta asiasta jutellessa, että nainen pääsee parisuhteessa huomattavasti helpommalla, kun harrastaa miehensä kanssa seksiä, vaikka itseä ei huvittaisikaan. Ja käytäntö on (valitettavasti) osoittanut tämän erittäin toimivaksi neuvoksi. Seksiä ei tietenkään saisi käyttää valtataistelussa, mutta ihan kokemuksesta tiedän, että miehen mielipide on muuttunut rakastelun jälkeen jyrkästä "ei:stä" vahvaan "kyllä:ään". Mistä mahtaa tämäkin kertoa? Eli jos naiset käyttävät seksiä saadakseen haluamansa, samaan syyllistyvät myös miehet joko suoraan tai käänteisesti. Mutta onko tuo nyt niin vaarallista, jos kaikki ovat tyytyväisiä?
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
BoreOldLady, puhutko kokemuksen rintaäänellä?

Aikamoisia yleistyksiä nimittäin isket pöytään. Kyllähän toimivaan parisuhteeseen liittyy olennaisena osana seksi, ainakin suhteen alkuaikoina. Voisin kuvitella, että keski-ikäisena asia on eri.

Voin myös yleistää, että naiset ainakin usein yrittävät käyttää seksiä valtavälineenä. Kerran yksi tyttö vihjasi tyyliin "no sitten ei seksiä", niin laitoin homman telakalle. Tuollainen ei vain kuulu parisuhteeseen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mutta onko tuo nyt niin vaarallista, jos kaikki ovat tyytyväisiä?

Niin kauan kuin kaikki ovat tyytyväisiä niin tokkopa tuosta nyt niin suurta haittaa on mutta siinä vaiheessa kun toinen joutuu luopumaan "itsemääräämisoikeudestaan" ja joutuu pakotettuna hommiin niin astutaan viivan väärälle puolen - ainakin minun mielestä, mutta tässä kohdin lienemme samaa mieltä

Eipä sillä, kyllä minustakin parisuhteeseen seksi kuuluu - ilman sitä tulee varmasti ongelmia jos toinen sitä kaipaa mutta toinen taasen ei. Seurauksena voi olla se, että toinen lähtee etsimään sitä sitten aidan toiselta puolen, onko tämä sitten tuomittavaa vai ei... Ehkäpä tässä tilanteessa kannattaa sitten tarkemmin pohtia sitä missä kantimissa se liitto on ja mitkä syyt aiheuttavat sen ettei toista osapuolta se seksi kiinnosta - monastihan tähän voi olla ihan luonnollinen syy. Toisaalta mitäpä minä näitä asioita edes pohdin kun ei tässä ole parisuhdetta näköpiirissä (ja tällä aktiviteetilla tuskin tulee olemaankaan).

vlad.
 

Ender00

Jäsen
Olen muuten kuullut monelta viisaalta ja elämää nähneeltä naishenkilöltä sekä suoraan itse että esim. kavereiden kautta asiasta jutellessa, että nainen pääsee parisuhteessa huomattavasti helpommalla, kun harrastaa miehensä kanssa seksiä, vaikka itseä ei huvittaisikaan. Ja käytäntö on (valitettavasti) osoittanut tämän erittäin toimivaksi neuvoksi.

Jos tilanne on se, ettei parisuhteessa ole edes kohtuullisesti seksiä niin kyllähän silloin on jossain vikaa ja seksin puute on vain seurausta jostain muusta ongelmasta.

Kai nämä tuntemasi naiset, jotka eivät halua miestensä kanssa seksiä harrastaa sitten hyväksyvät sen, että mies hakee sen läheisyyden kaipuun tyydytyksensä jostain muualta?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai nämä tuntemasi naiset, jotka eivät halua miestensä kanssa seksiä harrastaa sitten hyväksyvät sen, että mies hakee sen läheisyyden kaipuun tyydytyksensä jostain muualta?

En tiedä, ovatko nämä ko. naiset niitä, jotka eivät halua miestensä kanssa seksiä ollenkaan, vai vain harvemmin kuin miehet. Jos lonkalta heitän, niin valitsen jälkimmäisen. Mitään miesvihaa en äänessä tai puheissa havainnut, vaan pikemminkin aitoa "auttamisen halua" nuoria naisia kohtaan. Ts. jakavat elämänkokemustaan nuoremmilleen. Joskus kannattaa ymmärtää antaa, vaikka ei itsensä mieli tekisikään.

Tyydytyksen hakeminen muualta on vähän kaksipiippuinen juttu. Periaatteessa en pettämistä hyväksy ollenkaan, mutta toisaalta, voin ehkä ymmärtää, jos joku hakee tyydytyksensä muualta, jos ei ihan oikeasti kotoaan sitä saa. Mutta tämä koskee pitkäaikaista puutetta, ei mitään "en saanut viime viikolla, menenpä panemaan naapuria". Mikä sitten on pitkä aika? Ensinnäkin pitää ottaa olosuhteet huomioon. Jos on juuri syntynyt lapsi, toinen on sairas tai elämässä on sattunut joku iso kriisi, on selvää, ettei seksi ehkä kiinnosta pitkään aikaan. Itse en kuitenkaan voisi hyväksyä tunnekylmyyttä suhteessa, mikä sitten ilmenee mm. seksin puutteena. Jos toinen on periaatteessa täysillä suhteessa mukana, pidempiaikainen seksin puute ei ehkä haittaisi. Mutta sitä en ymmärrä, että joku kykenee elämään seksittömässä suhteessa vuosia. Vaikka kuinka väittäisi rakastavansa toista, en ymmärrä kummankaan osapuolen motiiveja olla suhteessa, missä seksiä ei ole lainkaan. Tällöin pitäisi pistää kortit tiskiin ja miettiä tosissaan, miten jatkaa. Toki sillä edellytyksellä, että toinen haluaa seksiä ylipäänsä, mutta ei sitä saa. Jos molemmat ovat oikeasti tyytyväisiä, mitäs siinä sitten. Ja muutenkin, nämäkin asiat ovat jokaisen henkilökohtaisia asioita ja valintoja. Mikäs minä olen ketään tuomitsemaan tai moralisoimaan. Aikuiset ihmiset hoitavat nämä keskenään. Ja jos eivät saa suutaan auki, oma on sekin asia ja ongelma.

Vaikka en itsekään mikään ihan vanhus ole, olen sen verran pitkissä suhteissa ollut, että tiedän seksuaalisen kanssakäymisen merkityksen ja määrän vaihtelevan suhteen aikana. Siksipä juuri olosuhteiden merkitys korostuu. Ihmisten yksilölliset erot ovat tässäkin suuria. Mutta yleensä ihmisillä on aikaa huomata toistensa erot seksin haluamisenkin määrässä ennen kuin suhde on sillä tasolla, että sen päättäminen on huomattavasti hankalampaa. Tässäkin asiassa keskustelu on tärkeää. Usein kuitenkin seksistä puhuminen jää vähemmälle ja siitä puhutaan vain pakon edessä, usein vasta silloin kun toinen on jo todella tyytymätön tai turhautunut. Ja sehän nyt ei yleensä ole kovinkaan hyvä lähtökohta millekään keskustelulle. Kuunteleminen on tässäkin se a ja o.

Tietenkin mä yleistin, eihän muuten saa keskustelua auki. Ja tässä ketjussa te, arvon miehet, tunnutte ottavan kaiken hyvin vakavasti ja herkästi ja yhtäkkiä kaikki yleistäminen on kiellettyä. Naisasia-ketjussa se kuitenkin sallittakoon ;). En minä teitä halua loukata, minähän pidän miehistä, noin niinkuin yleisesti ottaen. Ei naimisissaoleminen sitä poista, että viihdyn miesten seurassa hyvin, täysin platonisesti toki. Täällä JA:ssa miesten näkökulmat asioihin tulevat selvästi ilmi, mutta naisten puoli asioista jää sattuneista syistä usein vähän vähemmälle. En minä mikään totuuden torvi ole, enkä edusta kaikkia maailman naisia, mutta sen verran erilaisia ihmisiä on vuosien varrella tullut tutuiksi, että jonkinlainen ajatus siitä, miten naiset asiat kokevat ja ajattelevat, on minullekin tullut. Peace!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Täytyy myös muistaa, että ainakin itse olen havainnut, että mulkkuhan se on, millä naisia hallitaan.

Jälleen kerran veli Käyttäjänimetön on asian ytimessä. Naisasiat-ketjun lisäksi myös tässä ketjussa uskotellaan, että nainen antaa ja mies saa. Jostain syystä minulla on myös toisenlainen kuva asiasta. Toki en enää halua leikkiä perheleikkejä, koska olen jo omat lapseni "tehnyt", eikä ole tarvetta kokea näitä parisuhteen ongelmakohtia ihan heti uudelleen sitoutumalla johonkin sellaiseen naiseen, joka luulee liikoja itsestään ja omista hyvistä ja huonoista puolista.

Näin vapaana, fiksuna ja komeana poikamiehenä ei ole mitään tarvetta vongata yhdeltäkään naiselta seksiä, vaan he vonkaavat minulta ja jos he alkavat saada näitä mustasukkaisuuskohtauksia, he saavat vongata anteeksipyynnön kera, ennenkuin minulta heruu mitään.

Jokaisen kannattaa miettiä tarkkaan kenen kanssa muuttaa yhteen ja/tai perustaa perheen. Kyllä ihmisen perusluonne on näkyvissä ennen sitä yhteenmuuttoa tai perheen perustamista. Jos suurennuslasi on hukassa ja myöhemmin ilmenee, että parisuhteen toinen osapuoli onkin mätä, ei tilanteesta ole muuta ulospääsyä kuin sanoa "soon moro". Toista ihmistä ei voi muuttaa, ainoastaan omaa sietokykyään voi säätää.

Anteeksi jo etukäteen oma röyhkeyteni ja rajaton itseluottamus. Olen jo oppinut jotain näistä parisuhdeongelmista...
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Jokaisen kannattaa miettiä tarkkaan kenen kanssa muuttaa yhteen ja/tai perustaa perheen. Kyllä ihmisen perusluonne on näkyvissä ennen sitä yhteenmuuttoa tai perheen perustamista....

...Anteeksi jo etukäteen oma röyhkeyteni ja rajaton itseluottamus. Olen jo oppinut jotain näistä parisuhdeongelmista...

Olet oppinut joo, mutta luvalla tai luvatta sanoen - kun sun parisuhdejuttuja on lukenut - niin aika heikkoja naisia olet tavannut, jos kymmenien (tai satojen..) joukosta ei ole seuloutunut yhtään, jota olisit voinut aidosti kunnioittaa, puhumattakaan että olisit voinut rakastua ja sitoutua? Jossain vaiheessa kannattaa kuitenkin ehkä miettiä, että jos/kun naisia tulee ja menee ja yksikään ei tunnu sen arvoiselta, että homma voisi toimia pitkän päälle, että olisiko joko omissa toimintatavoissa (kalastatko ehkä väärillä vesillä, jossa arvokalaa ei ole edes saatavilla) tai peräti itsessä jotain korjattavaa...? Ei siis millään pahalla (sillä onhan sun uutterasti julistamassasi sanomassa tietty pointti) mutta kuva jonka itsestäsi täällä jatkoajassa maalaat on varsin yksioikoinen. Parisuhdeasiat parisuhdeasioina ja pelimiesopit ja pussy-hunting sitten erikseen...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Olen kertonut, että en tällä hetkellä hae parisuhdetta, joten siinä suhteessa kalastan juuri oikeilla vesillä. Olen ollut pitkässä parisuhteessa ja minulla on kaksi lasta, joten hieman on kertynyt tietoa myös sieltä puolelta. Olen myös eron jälkeen ja jo aikaisemminkin miettinyt missä meni metsään ja tehnyt tietyt johtopäätökset.

Toki minussa on paljonkin vikaa. Kukaan ei ole täydellinen, enkä ole niin yrittänyt väittääkään. Tärkeintä on se, että tiedostaa viat sekä itsessään, että mahdollisen parisuhteen toisessa osapuolessa ja hyväksyy ne viat. Kuten sanoin näitä vikoja on vaikea lähteä korjaamaan, jos ne ovat muuta kuin esim. vinot hampaat, joten parisuhteessa sitä omaa sietokykyä toisen vioille on syytä säätää sallivampaan moodiin, kun kerran parisuhteeseen on lähdetty.

Mitä tähän julistamiseen tulee, kaikilla lienee oma mielipide, kuten persekin. Minusta ainakin on virkistävää, kun keskustelussa on erilaisia mielipiteitä. Tuon esiin pointteja, joita itse olen kokeillut ja toimivaksi/epäonnistuneiksi todennut.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vastaavasta aiheesta on taidettu jutella aiemminkin. Ensimmäinen ajatus tuosta puhelusta oli, että perhana, joku nainenhan siellä on, "parhaassa" tapauksessa tekemässä jotain sellaista, mikä ns. häiritsee puhelimessa puhumista. Hetken mietinnän jälkeen toinen ajatus (perustaen siihen, mitä ukkosi työajoista olet aiemmin kertonut) oli se, että joku tärkeämpi homma oli meneillään ja pomo vieressä, eikä sitten kehdannut sanoa, että "mä tuun heti kun toi orjapiiskuri päästää mut lähtemään".

Ehkä mies ei tykkää siitä kun puputtelet?

Tuli vaan mieleen.

Olen muuten tähän päivään saakka elänyt siinä käsityksessä, että naisia puputellaan, ja miehet on "jotain muuta". Ihan näin OT:na.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En tiedän irGGun miehestä, mutta aika eksoottinen ilmaisu tämä pupu miehestä puhuttaessa. Jos nimittely viittaa seksuaalitoimintoihin tai niissä osoitettuun aktiivisuuteen, niin sitten asia saa kokonaan uuden tarkastelukulman. Kykenevää tai sellaiseksi psyykattavaa miestä on tavattu kehua "oriiksi" tai "karhuksi" tai ties miksi teholempijäksi kuvitelluksi eläimeksi, mutta pupu onkin jotain uutta. Toisaalta jänikset ja kanit ovat aika petoja lisääntymään. Nypytystahti niillä onkin aivan lyömätön isompiin metsäneläviin verrattuna.

Mitä tulee tuohon kommunikaatiopuoleen, niin irGGun miehen kannattaisi opetella hyvän puhelinkäyttäytymisen perusteet. Jos puhelimeen ei palaverin tms. syyn takia voi vastata, niin silloin painetaan punaista luurinkuvaa. Mikäli lyhyt soitan-sulle-kohta -vastaus on tuossa tilanteessa mahdollinen, niin vastataan ja hoidetaan tämä sananvaihto parilla lauseella ja suljetaan puhelu (esim. nyt on kiire, voinko soittaa sulle 10 min päästä... ok, moi). Helppoa kuin heinänteko, mikäli heinänteko on tuttua puuhaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikäli lyhyt soitan-sulle-kohta -vastaus on tuossa tilanteessa mahdollinen, niin vastataan ja hoidetaan tämä sananvaihto parilla lauseella ja suljetaan puhelu (esim. nyt on kiire, voinko soittaa sulle 10 min päästä... ok, moi). Helppoa kuin heinänteko, mikäli heinänteko on tuttua puuhaa.
Eiköhän moisen viestin voisi tallentaa puhelimeen juuri tuollaisia tilanteita varten. Sitten parilla näppäyksellä saa sen lähtemään kuin kudin... yhmm pyssyn suusta.

Kieltämättä vaikuttaa aika perinteiseltä suomalaiselta mörökölliltä tämä irGGu:n miekkonen, mutta parempi niin kuin joku lipevä latino. Vai mitä?
 

Nenna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lopen Uupuneet Sohvaperunaurheilijat.
Pupu? Mieskö. Mies.

Tunnustan tietäväni yhden kaksimetrisen karpaasin, jota tuollaisella nimellä kutsutaan... Ja sitä lempinimeä taitavat käyttää myös muutamat miespuoliset kaverit perinteisen sukunimellä kutsumisen lisäksi. Hyvien kavereiden keskuudessa kulkeva vitsi.

Puhelinkäyttäytymistä on moneen lähtöön ja suoraan sanoen kuuluisi hyvän ja kohteliaan puhelinkäyttäytymisen kuuluvan siihen yleissivistykseen, joka saadaan kotona ja vähän lisävalaistusta vaikka sitten ammattiin kasvattavassa koulutuksessa (mutta kun ei). Se mikä tahtoo välillä yhdeltä jos toiselta unohtua on se, että yksilöllä saattaa olla useita erilaisia "rooleja" ja niiden vaihtaminen puhelimeen vastaamisen myötä saattaa viedä uskottavuutta tms. Kiusallisinta tämä voi olla juurikin työpaikalla. Palautuu mieleen kun avokonttorissa työskennellessäni esimies joutui kinastelemaan ala-asteikäisen tyttärensä kanssa puhelimessa ja "isukilta" paloi pinnan myötä myös "harkintakyky".

Jos soittelu aiheuttaa närästystä, niin asiasta on syytä keskustella ja etsiä sopiva viestintämetodi. Tekstiviesti on oikeasti erittäin hyvä viestintätapa silloin kun puhuminen ei syystä tai toisesta ole mahdollista. Kannattaa myös muistaa se, että parisuhteessa pelataan samassa joukkueessa samaan maaliin eikä vastapuolilla. Eli pelisäännöt selväksi ja vaikka paperille ja siten, että molemmat saavat tahtoaan jossain lävitse. Ei oo helppoa, ei mutta toivottavasti kulkee paremmin kuin jokerien syksy... ;)

Heinänteko on helppoa, jos sitä harjoittelee parisenkymmentä kesää ja käy talvella punttisalilla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös