Jep, mäkin tiedän yhden pariskunnan, jossa vaimo kutsuu parimetristä ukkeliaan mm. kilipossuksi, pupuliiniksi yms. Mikäpä siinä, kyseisen pariskunnan kohdalla homma jotenkin toimii ja nuo lempinimet sopivat kuvaan mainiosti.Tunnustan tietäväni yhden kaksimetrisen karpaasin, jota tuollaisella nimellä kutsutaan...
Moni pidempään urheilua seurannut muistanee judoka Juha "Pupu" Salosen, lajinsa eräs menestyneimmistä suomalaisista. Euroopan mestari ja moninkertainen olympiajudoka. Salonen otteli raskaassa sarjassa, joten hieman järeän sorttisesta jänöstä oli kyse. Lempinimen historiaa en valitettavasti tunne.Tunnustan tietäväni yhden kaksimetrisen karpaasin, jota tuollaisella nimellä kutsutaan... Ja sitä lempinimeä taitavat käyttää myös muutamat miespuoliset kaverit perinteisen sukunimellä kutsumisen lisäksi. Hyvien kavereiden keskuudessa kulkeva vitsi.
Mitä tulee tuohon kommunikaatiopuoleen, niin irGGun miehen kannattaisi opetella hyvän puhelinkäyttäytymisen perusteet. Jos puhelimeen ei palaverin tms. syyn takia voi vastata, niin silloin painetaan punaista luurinkuvaa. Mikäli lyhyt soitan-sulle-kohta -vastaus on tuossa tilanteessa mahdollinen, niin vastataan ja hoidetaan tämä sananvaihto parilla lauseella ja suljetaan puhelu (esim. nyt on kiire, voinko soittaa sulle 10 min päästä... ok, moi). Helppoa kuin heinänteko, mikäli heinänteko on tuttua puuhaa.
Katos kun töissä ollaan tekemässä töitä. Välillä joutuu jotain tekemäänkin sen eteen että työnantaja sitten korvaa menetetystä vapaa-ajasta. Joskus on tilanne että tarttee keskittyä johonkin toiseen asiaan ja silloin ei vain ehdi/halua/keskittyä muuhun, mutta on vaan niin kohtelias ettei halua sanoa ettei ehdi nyt puhua. Ja eikös se vaan ole hyvä että koittaa tehdä töitään nopeasti että on kotona niin pian kuin mahdollista...Ja se on tuota aika usein kun se on töissä. Välillä se puhuu töissä kymmenien minuuttien puheluita ystäviensä kanssa kaikesta muusta paitsi työasioista, välillä se soittaa minulle iloisesti, välillä se jopa vastaa puheluihini ja rupattelee ties kuinka. Mutta sitten se tekee joskus noin. Miksi ihmeessä? Olenko minä vain typerä nainen enkä ymmärrä?
Ja se on tuota aika usein kun se on töissä. Välillä se puhuu töissä kymmenien minuuttien puheluita ystäviensä kanssa kaikesta muusta paitsi työasioista, välillä se soittaa minulle iloisesti, välillä se jopa vastaa puheluihini ja rupattelee ties kuinka. Mutta sitten se tekee joskus noin. Miksi ihmeessä? Olenko minä vain typerä nainen enkä ymmärrä?
Jep, mäkin tiedän yhden pariskunnan, jossa vaimo kutsuu parimetristä ukkeliaan mm. kilipossuksi, pupuliiniksi yms. Mikäpä siinä, kyseisen pariskunnan kohdalla homma jotenkin toimii ja nuo lempinimet sopivat kuvaan mainiosti.
Itse en tosiaankaan halua, että mulle soitetaan mitään diibadaaba-puheluita kesken päivän ja läheiset ihmiseni tietävät tämän. Asiat hoidetaan yleensä sms:llä, joihin on helpompi vastata sopivalla hetkellä. Vastaan puhelimeen muutenkin vain, jos hetki on sopiva.
Näin on, se on sitä paitsi sinänsä hölmöä kysyä puhelimeen vastaajalta, että "oletko pahassa paikassa", koska oletus lienee, ettei sellaisessa paikassa vastata puhelimeen. Toisaalta taas jos vastaaja sanoo olevansa nimenomaan pahassa paikassa, hän puhunee paskaa, koska on kuitenkin juuri vastannut puhelimeen, joten eihän se kovin paha paikka voi olla. Lopullinen totuus tähänkin asiaan tulee Fingerporin myötä, kun Heimo Vesa vastaa puhelimeen ja sanoo totuudenmukaisesti olevansa pahassa paikassa, seistessään Auschwitzin portilla...Tekstiviestin voi lähettää ja siihen vastaaminen on helpompaa ns. "pahassa paikassa". On muuten ärsyttävä termi tuo "paha paikka".
En kyllä aina jaksa ymmärtää tuota miehen logiikkaa, en vaan jaksa. Taas mielenkiintoinen ote äskeisestä puhelusta:
Tässä kohtaa oli kuvaus puhelusta
Mitä hemmettiä? Meneekö multa joku ohi, kovaa ja korkealta? Patistan? Jos se nyt herranen aika olis sanonut, että mulla menee vielä puol tuntia, laita vasta sitten se, niin tilanne olis ollu siinä. Se olis ollu vaan moimoi ja nähdään. Eli ihan normaalisti.
Ja se on tuota aika usein kun se on töissä. Välillä se puhuu töissä kymmenien minuuttien puheluita ystäviensä kanssa kaikesta muusta paitsi työasioista, välillä se soittaa minulle iloisesti, välillä se jopa vastaa puheluihini ja rupattelee ties kuinka. Mutta sitten se tekee joskus noin. Miksi ihmeessä? Olenko minä vain typerä nainen enkä ymmärrä?
Kyllä täällä on ketju, ja vieläpä ihan samalla nimellä
Ehdottomasti kestävässä parisuhteessa pitää 95 %:ssa kaikista parisuhteista olla se toinen osapuoli, joka vie ja toinen alistuu. Siis pidemmän päälle, ei aluksi, koska alussa se olisi pelottavaa ja kauheaa.Itse pidän kyllä alkeellisena tai kriisin merkkinä, jos parisuhde perustuu toiseen lyttyynlyömiselle tai nokittelulle, yhteistyönhän kai pitäisi olla se homman idis.
"Aivojaan käyttävä nainen". Se että sä tiedostat tämän itse, kertoo hyvin paljon päähenkilöstämme. Anna kun linkitän sinulle yhden opetusvideon:
http://www.youtube.com/watch?v=LS37SNYjg8w
Got that?
Missään ei kai kuitenkaan määrätä, että miesten tulisi aina olla teknisiä guruja naisten rinnalla, itse ainakin tunnustaudun usein olosuhteiden pakosta tumpeloksi ja annan mielelläni naisten päteä, jos haluavat...:)