Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 508
  • 6 860

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jännä nähdä kuinka kauan kestää ennen kuin Lippupalvelu antaa itse valita paikkansa internetistä.

Epäilen, että tätä ei tule tapahtumaan ikinä. Suomalaisen mentaliteetin tuntien ne liput varattaisiin aina niin, että siihen väliin jäisi yksi tyhjä paikka, sillä suomalainenhan ei kenenkään tuntemattoman viereen istu jos se vain on mahdollista. (Tuttua esim. lähijunista.) Tällöin katsomot täyttyisivät kuin haulikolla ampuen eli ripoteltuna sinne tänne ja yksittäisiä tyhjiä paikkoja olisi aivan vitusti. Ja kun sitten joku perhe tai muu ryhmittymä haluaa ostaa vaikkapa 6 vierekkäistä lippua, niin se ei onnistu millään, vaan ne joudutaan ripottelemaan ympäri katsomoja.

Uskoisin myös, että tämän saman syyn takia Lippupalvelu ei enää myöskään käännä sitä monitoria asiakkaille.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Epäilen, että tätä ei tule tapahtumaan ikinä. Suomalaisen mentaliteetin tuntien ne liput varattaisiin aina niin, että siihen väliin jäisi yksi tyhjä paikka, sillä suomalainenhan ei kenenkään tuntemattoman viereen istu jos se vain on mahdollista. (Tuttua esim. lähijunista.) Tällöin katsomot täyttyisivät kuin haulikolla ampuen eli ripoteltuna sinne tänne ja yksittäisiä tyhjiä paikkoja olisi aivan vitusti. Ja kun sitten joku perhe tai muu ryhmittymä haluaa ostaa vaikkapa 6 vierekkäistä lippua, niin se ei onnistu millään, vaan ne joudutaan ripottelemaan ympäri katsomoja.

Uskoisin myös, että tämän saman syyn takia Lippupalvelu ei enää myöskään käännä sitä monitoria asiakkaille.
Saattaa hyvinkin olla näin. Kovin asiakaslähtöistä tuo ei tietysti ole.

Muistan pari Lippupalvelun treidaamaa tilaisuutta joihin olisin voinut mennä yksinäni. Lippujakin olisi ollut saatavilla, mutta tarjolla olleet paikat ovat olleet jotain ihme jämiä näkörajoituksilla tai muuten sysipaskoja. Piletti on jäänyt tämän takia sitten ostamatta. Pian ilmeneekin, että joku kaveri on saanut Lippupalvelun deskiltä seurueelleen läjän lippuja hyviltä paikoilta pari tuntia myöhemmin.

Toinen asia mikä on ihmetyttänyt jo vuosia on se, ettei esimerkiksi Lippupalvelulla ole kunnon asiakasjärjestelmiä online-lippuostoksiin. Ei luulisi olevan heillekään ylivoimaista luoda samanlaiset systeemit mitä ulkomailta löytyy pilvin pimein. Asiakkaan pitäisi saada valita paikat itse, niiden paikkojen joukosta jotka otettu myyntiin ja ovat vielä vapaina. Nythän Lippupalvelu tyrkyttää nettiasiakkaalle jotain mukamas "parasta paikkaa", eikä asiakas pääse itse valitsemaan istumapaikkaansa kuin korkeintaan katsomonosan tarkkuudella. Nuo tarjotut parhaat paikat ovat usein kaikkea muuta kuin oikeasti parhaita.
 

lihaani

Jäsen
Nythän Lippupalvelu tyrkyttää nettiasiakkaalle jotain mukamas "parasta paikkaa", eikä asiakas pääse itse valitsemaan istumapaikkaansa kuin korkeintaan katsomonosan tarkkuudella. Nuo tarjotut parhaat paikat ovat usein kaikkea muuta kuin oikeasti parhaita.

Lahden Sokoksen Lippupalvelussa saa kyllä nähdäkseen paikkakartan, josta saa valita täsmälleen sopivat vapaat paikat. Samoin Pelsujen toimistolla. Sitä en tiedä, pantataanko parhaita paikkoja joillekkin tutuntutulle. Ihan hyvät paikat olen yleensä saanut.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun on lippupalvelua jonkin verran kritisoitu, niin kerronpa siitä jotain hyvääkin.

Toissa kerralla, kun Metallica oli suomessa, niin lippujahan ei saatu ensimmäisessä aallossa. Pitkin viikkoa yritin lippuja netin kautta siinä onnistumatta ja tilanne rupesi vaikuttamaan lievästi epätoivoiselta. Olisiko ollut 3-4 päivää lippujen myyntiintulon jälkeen minulle soitti joku ihana nainen ja sanoi..

"katselin tuossa, että olet yrittänyt lippuja Metallican keikalle. Nyt olisi 4 kpl. kentälle vapaana. Kelpaako?"

Olin silloin niin hämilläni, etten edes ymmärtänyt kiittää kyseistä naishenkilöä. Joskus näinkin päin.
 

J.Petke

Jäsen
Puhelimeni kytkykaupasta taitaa olla n. 1kk jäljellä ja nyt soittivat Saunalahdelta, että jatketaankos sopimusta ja että olenko ollut tyytyväinen puhelimeen sekä liittymään. Sanoin, että olen ollut tyytyväinen kumpaankin että kerros vaan mitä on mielessä. Kysyi uudestaan, että

"niin haluatkos jatkaa sopimusta".

Kysyin, että "sitookos tämä minua mitenkään."

"No kyllähän tämä 24kk sopimus on"

"No, onkos sitä mahdollisuus saada siten, että on voimassa kuukauden kerrallaan, kun koskaan ei tiedä vaikka joutuisi ulkomaille lähtemään"

"seli seli seli seli, voi vaihtaa sitten liittymätyyppiä jolloin kuukausimaksu on 0€ jo tulee ulkomaanreissua."

"mielestäni se tuntuu silti liian sitovalta"

"kyllähän me haluamme asiakkaistamme pitää kiinni, varsinkin maksavista sellaisista niinkuin kaikki yritykset.. seli seli seli, näihin toistaiseksi voimassa oleviinhan ei sitten saa mitään alennuksia ja hintakin voi nousta...seli seli seli"

"Saanko sen silti sillain että on kuukauden voimassa"

"kyllä se periaatteessa onnistuu"

"no pidetään niin sitten", sanoin.

Jotenkin jäi sellainen kuva, että yritettiin vaivihkaa sitoa taas kahdeksi vuodeksi vaikka missään nimessä se ei ole asiakkaan etujen mukaista. En oikein tiedä, että oliko hyvää vai huonoa asiakaspalvelua, hieman paha maku jäi kuitenkin.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Epäilen, että tätä ei tule tapahtumaan ikinä. Suomalaisen mentaliteetin tuntien ne liput varattaisiin aina niin, että siihen väliin jäisi yksi tyhjä paikka, sillä suomalainenhan ei kenenkään tuntemattoman viereen istu jos se vain on mahdollista. (Tuttua esim. lähijunista.) Tällöin katsomot täyttyisivät kuin haulikolla ampuen eli ripoteltuna sinne tänne ja yksittäisiä tyhjiä paikkoja olisi aivan vitusti. Ja kun sitten joku perhe tai muu ryhmittymä haluaa ostaa vaikkapa 6 vierekkäistä lippua, niin se ei onnistu millään, vaan ne joudutaan ripottelemaan ympäri katsomoja.

Mutta Finnkinolla tämä toimii. Jännä homma. Ehkä syy on siinä, että he myyvät edelleen enemmän lippuja sieltä kassalta kuin joku tilaa netistä ja jopa printtaa itse (kuten minä usein). Säästää aikaa kun voi tulla vasta juuri ennen elokuvan alkua paikalle, eikä menetä mitään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Lahden Sokoksen Lippupalvelussa saa kyllä nähdäkseen paikkakartan, josta saa valita täsmälleen sopivat vapaat paikat. Samoin Pelsujen toimistolla. Sitä en tiedä, pantataanko parhaita paikkoja joillekkin tutuntutulle. Ihan hyvät paikat olen yleensä saanut.
Joo, paikan päällä asioidessa saa palvelua, jossain pisteissä ja joidenkin henkilöiden toimesta paikkojen valinta on toiminut loistavasti.

Tuo kohta mihin kirjoituksessani viittasit liittyi online-ostoihin, ja nettikaupassa järjestelmä tyrkyttää itsepintaisesti "parasta paikkaa".

Kiireisenä miehenä en voi kuvitellakaan ostavani HIFK:n kausaria, mutta saattaisin jopa ostaa jos pystyisin katsomaan edes puolet kotipeleistä. En millään ehdi, ostan siis irtolippuja. Irtolippujen varassa elävälle kiireiselle kaverille nettikauppa olisi taivahan lahja, mutta vain teoriassa. Verkko-oston idea jää Lippupalvelussa torsoksi, koska en voi valita paikkaani itse. Sen sijaan asiakkaalle ehdotetaan jotakin järjestelmän valitsemaa paikkaa, joka yleensä on jokin masentava istuin jossain kaiteen edessä tms. Näin käy varsinkin silloin, kun lipun yrittää ostaa hyvissä ajoin ennen pelipäivää.

Jos ehdotettu paikka ei kelpaa, niin vaihtoehdoksi jää joko marssia itse johonkin Lippupalvelun toimipisteeseen tai soittaa puhelimella. Harmi, sillä verkossa koko touhu hoituisi huomattavasti tehokkaammin kaikkien osapuolten kannalta.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saunalahden myyjä soitti ja tarjosi 2kk ajaksi 500 min puhepakettia ilman veloitusta jos teemme 24kk sopimuksen vanhan kytkyn perään.
Väitti että liittymätyypin voin vaihtaa heti pois minuuttilaskutukselle kunhan 2kk on kulunut.

Itse olen elänyt siinä luulossa, että 24kk kytkydiilissä sitoudutaan puhepakettiin eikä sitä voi vaihtaa kesken sopimuskauden. Hyvää palvelua sinällään että voin jatkaa mielelläni Saunalahden asiakkaana, mutta en tarvitse puhepakettia.

Vai kusettikohan ja koettaa saada vain kaupat klousattua?
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vai kusettikohan ja koettaa saada vain kaupat klousattua?
Ei kusettanut. Vaikka 24 kk:n sopimus on voimassa, voi liittymätyyppiä vaihtaa veloituksetta 4 kertaa vuodessa. Itsekkin olen pari kertaa liittymätyyppiä kesken sopimuskauden vaihtanut. Onnistuu ihan helposti netissä oma.saunalahti -palvelussa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Saunalahden myyjä soitti ja tarjosi 2kk ajaksi 500 min puhepakettia ilman veloitusta jos teemme 24kk sopimuksen vanhan kytkyn perään.
Väitti että liittymätyypin voin vaihtaa heti pois minuuttilaskutukselle kunhan 2kk on kulunut.

Itse olen elänyt siinä luulossa, että 24kk kytkydiilissä sitoudutaan puhepakettiin eikä sitä voi vaihtaa kesken sopimuskauden. Hyvää palvelua sinällään että voin jatkaa mielelläni Saunalahden asiakkaana, mutta en tarvitse puhepakettia.

Vai kusettikohan ja koettaa saada vain kaupat klousattua?

Ei kusettanut. Liittymätyypin voit määräaikaisen sopimuksen aikana vaihtaa mihin tahansa. Ainoa asia mitä siis et saa tehdä, on numeron siirtäminen toiselle operaattorille.
 

kalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
kiitokset YLElle

Kai se tämäkin on as.palv. : Mika Lehtimäki, YLE:n kommentaattori. Kerrankin äärimmäisen asiantuntevaa ja suorasananaista puhetta. ISO KÄSI.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vakuutusyhtiö Pohjolalle kiitokset. Sieltä tuli ostettua Eurooppalaisen matkavakuutus, ja matkan jälkeen on pitänyt muutamat korvausasiat hoitaa kuntoon. Hienosti on homma pyörinyt. Erityisesti kiitos siitä, että yhdysvaltalaisia sairaalalaskuja ei tarvinnut itse ensin maksaa, vaan yhtiö otti ne hoitaakseen. En kyllä tiedä miten ne olisinkaan maksanut, kun ei niissä ollut yhdessäkään minkäänlaista pankkiyhteyttä tai tilinumeroa. Jaa, tässähän tuli asiaa sekalaisten kysymysten ketjuun.
 
Ostin pari viikkoa sitten uuden Nokian puhelimen eräästä jättimäisestä kodinkoneketjusta. Heti ostettuani huomasin, että puhelin ei toimi kuten pitää eli toisinsanoen kännykkä menee jumiin vähän väliä niin, että pitää käynnistää uudelleen ja mikään vähempi ei auta. Ajattelin aluksi, että noh, kuuluu puhelimen ominaisuuksiin enkä jaksa valittaa kuten ei tapoihini kuulu. Kuitenkin nyt homma on alkanut vituttaa ja meinaan mennä vaihtamaan puhelimen toimivaan. Olen melko varma, että kyseisen ketjun myymälässä tarjotaan Nokian takuuhuoltoa ratkaisuksi ongelmaan. Senhän nyt tietää, että kyseinen huolto kestää x viikkoa mikä tarkoittaa oikeasti aika montaa viikkoa. Eiköhän homma kuitenkin mene lain mukaan niin, että saan uuden _toimivan_ puhelimen uuden _toimimattoman_ tilalle ilman mitään turhia huoltoselittelyjä. Olen ostanut toimivan puhelimen ja tuote ei vastaa kuvausta, joten olen oikeutettu uuteen, näinhän sen on pakko mennä?

Niin ja siis tämä alustus ei vielä varsinaisesti liity vielä laadukkaaseen tai vähemmän laadukkaaseen asiakaspalveluun. Kunhan vain pohjustin vähän asiaa. Voi olla, että kohta tulee oikeatakin asiaa tähän ketjuun.
 

Tuamas

Jäsen
Eiköhän homma kuitenkin mene lain mukaan niin, että saan uuden _toimivan_ puhelimen uuden _toimimattoman_ tilalle ilman mitään turhia huoltoselittelyjä. Olen ostanut toimivan puhelimen ja tuote ei vastaa kuvausta, joten olen oikeutettu uuteen, näinhän sen on pakko mennä?

Ei mene.

Myyjällä ei ole mitään velvollisuutta antaa sinulle uutta puhelinta, vaan myyjä erittäin todennäköisesti lähettää puhelimen huoltoon, jossa se saa kuluttajaviraston ohjeiden mukaisesti olla 2-3 viikkoa.
Jos pystyt osoittamaan, että tuote ei vastaa kuvausta, on kaupan purku toki mahdollinen, mutta tässä tapauksessa myyjäliikkeellä ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa laitetta, vaan velvollisuus huoltaa/korjata se kuntoon.

On sitten aivan huoltoliikkeestä kiinni, että meneekö siinä se vajaa viikko vai reilut kaksi viikkoa.

Tämä pätee erityisesti Nokian luureissa, joissa ei ole varsinaista DOA-aikaa lainkaan. Samsungilla ja Ericsonilla taitaa jonkinmoinen DOA-aika vielä olla olemassa, eli jos laite hajoaa tämän ajan sisällä, liike voi harkintansa mukaan antaa uuden laitteen tilalle.

Jos vituttaa, niin ota yhteyttä Nokiaan, siellä nämä takuupykälät on laadittu.
 

ipaz

Jäsen
Ei mene.

Myyjällä ei ole mitään velvollisuutta antaa sinulle uutta puhelinta, vaan myyjä erittäin todennäköisesti lähettää puhelimen huoltoon, jossa se saa kuluttajaviraston ohjeiden mukaisesti olla 2-3 viikkoa.
Jos pystyt osoittamaan, että tuote ei vastaa kuvausta, on kaupan purku toki mahdollinen, mutta tässä tapauksessa myyjäliikkeellä ei ole mitään velvollisuutta vaihtaa laitetta, vaan velvollisuus huoltaa/korjata se kuntoon.

On sitten aivan huoltoliikkeestä kiinni, että meneekö siinä se vajaa viikko vai reilut kaksi viikkoa.

Tämä pätee erityisesti Nokian luureissa, joissa ei ole varsinaista DOA-aikaa lainkaan. Samsungilla ja Ericsonilla taitaa jonkinmoinen DOA-aika vielä olla olemassa, eli jos laite hajoaa tämän ajan sisällä, liike voi harkintansa mukaan antaa uuden laitteen tilalle.

Jos vituttaa, niin ota yhteyttä Nokiaan, siellä nämä takuupykälät on laadittu.

Oikeassa olet. Myyjäliike toimii Nokian määrittelemien takuuehtojen mukaisesti ja varsinkin Nokian tapauksessa kaikki laitteet seitsemän päivän jälkeen ostosta lähetetään huoltoon. Saattaa tietenkin olla että höveli myyjä sen uuteen vaihtaa, mutta samalla hän kusee omalle nilkalleen koska ei saa kuitenkaan Nokialta uutta luuria tilalle vaan sen saman huollettuna. Kuluttajalain mukaan virhe on korjattava kohtuullisessa ajassa joko korjaamalla virhe tai vaihtamalla tuote.
 

Lexa

Jäsen
Ostin pari viikkoa sitten uuden Nokian puhelimen eräästä jättimäisestä kodinkoneketjusta. Heti ostettuani huomasin, että puhelin ei toimi kuten pitää eli toisinsanoen kännykkä menee jumiin vähän väliä niin, että pitää käynnistää uudelleen ja mikään vähempi ei auta. Ajattelin aluksi, että noh, kuuluu puhelimen ominaisuuksiin enkä jaksa valittaa kuten ei tapoihini kuulu. Kuitenkin nyt homma on alkanut vituttaa ja meinaan mennä vaihtamaan puhelimen toimivaan. Olen melko varma, että kyseisen ketjun myymälässä tarjotaan Nokian takuuhuoltoa ratkaisuksi ongelmaan. Senhän nyt tietää, että kyseinen huolto kestää x viikkoa mikä tarkoittaa oikeasti aika montaa viikkoa. Eiköhän homma kuitenkin mene lain mukaan niin, että saan uuden _toimivan_ puhelimen uuden _toimimattoman_ tilalle ilman mitään turhia huoltoselittelyjä. Olen ostanut toimivan puhelimen ja tuote ei vastaa kuvausta, joten olen oikeutettu uuteen, näinhän sen on pakko mennä? .

Muistaakseni Nokialla oli ainakin aikaisemmin 7vrk:n DOA-vaihtoaika, jonka aikana liikkeellä oli mahdollista vaihtaa puhelin uuteen. Tämä tietysti edellyttäen että kaikki puhelimeen kuuluvat romppeet laatikkoineen ovat tallessa ja puhelin fyysisesti ehjä (ei kastunut tai jäänyt auton alle tms). Nyt kun aikaa on kulunut enemmän, niin on hyvin todennäköistä, että liike tarjoaa takuuhuoltoa ratkaisuksi ongelmaan koska eivät saa sitä valmistajan kautta automaattisesti vaihdettua uuteen.

Toki kauppa voi halutessaan toimia toisin, mutta siinä tapauksessa liikkeellä on hetken päästä käytännössä uusi takuuhuollettu puhelin, jota ei kuitenkaan voi myydä uutena ja myyntihintaa on pakko laskea. Joten vinkkinä seuraavaan kertaan, että jos tuote ei toimi odotetulla tavalla, niin kannattaa vaikka soittaa sinne liikkeeseen heti eikä parin viikon päästä. Helpottaa toimintaa sekä asiakkaan että kauppiaan näkökulmasta.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistaakseni Nokialla oli ainakin aikaisemmin 7vrk:n DOA-vaihtoaika...

Taisi noi DOA käytännöt muuttua juuri viikko sitten meidän firmassa koskien nokian puhelimia. Eivätkä muuttuneet asiakkaalle parempaan suuntaan. Itse kun en ole noiden kanssa tekemisissä, niin en ole varma, mutta muistelen, että jos asiakas on maksanut, eli kauppa on tehty, niin puhelin menee huoltoon.

Mikäli aiot siis ostaa puhelimen, niin kannattaa katsoa, että se toimii, ennen kuin maksaa.
 
Mikäli aiot siis ostaa puhelimen, niin kannattaa katsoa, että se toimii, ennen kuin maksaa.

Tämähän onkin todella hyvä vinkki ja täysin mahdoton ostettaessa tietyistä paikoista. Pakkauksethan on sinetöityjä eikä niitä mitenkään voi kokeilla ennen ostoa.

Niin ja kiitos kaikille vastanneille. Huoltoon se siis menee ja odottelen kiltisti sen 2-3 viikkoa. Olihan tämä se kuluttajalain määrittelemä aika? Sen jälkeen vien sen uudelleen huoltoon...ja uudelleen...ja uudelleen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämähän onkin todella hyvä vinkki ja täysin mahdoton ostettaessa tietyistä paikoista. Pakkauksethan on sinetöityjä eikä niitä mitenkään voi kokeilla ennen ostoa....

Helpommin myyjä varmaan suostuu tuohon kun siihen, että vaihtaa risan puhelimen uuteen vastoin ohjeita. Riippuu vähän miten myyjät on ohjeistettu, että millon se raha otetaan, mutta kyllähän myyjä usein esim. siirtään SIM-kortin uuteen pyydettäessä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin ja kiitos kaikille vastanneille. Huoltoon se siis menee ja odottelen kiltisti sen 2-3 viikkoa. Olihan tämä se kuluttajalain määrittelemä aika? Sen jälkeen vien sen uudelleen huoltoon...ja uudelleen...ja uudelleen.
Kuluttajansuojalaissa määritellään vain, että virhe on korjattava kohtuullisessa ajassa. Kuluttajaviranomaisten tulkinta tästä on, tilanteesta riippuen, 2-3 viikkoa. Tämä ei kuitenkaan ole sitovaa oikeutta, vaan vain suositus.
 

Lexa

Jäsen
Taisi noi DOA käytännöt muuttua juuri viikko sitten meidän firmassa koskien nokian puhelimia. Eivätkä muuttuneet asiakkaalle parempaan suuntaan. Itse kun en ole noiden kanssa tekemisissä, niin en ole varma, mutta muistelen, että jos asiakas on maksanut, eli kauppa on tehty, niin puhelin menee huoltoon.

Käytäntö on tosiaan voinut muuttua, mutta aikaisemmin se oli se 7 vrk. Sinänsä käytännön muuttumisen/tiukentumisen ymmärtää sillä, että ei ole mitenkään harvinaista että DOA-vaihtoon tuodaan käyttäjien rikkomia laitteita (kastuminen tms.), joita voi olla päällepäin mahdotonta havaita. Tulkintojen kiristymisestä tietysti kärsii viimekädessä se joka oikeasti ostaa valmiiksi toimimattoman puhelimen.


Mängimies kirjoitti:
Niin ja kiitos kaikille vastanneille. Huoltoon se siis menee ja odottelen kiltisti sen 2-3 viikkoa. Olihan tämä se kuluttajalain määrittelemä aika? Sen jälkeen vien sen uudelleen huoltoon...ja uudelleen...ja uudelleen.


Kannattaa vielä selvittää löytyykö asuinpaikkakunnaltasi oma Nokia-huolto, jossa tuo huolto voidaan tehdä mahdollisesti nopeammalla aikataululla. Huollothan on pääasiassa keskitetty erääseen nimeltämainitsemattomaan suurehkoon huoltofirmaan, mutta näitä pienempiäkin huoltopisteitä vielä jokunen löytyy. Tämä tietysti vaatii puhelimen kiikuttamista sinne suoraan, eikä liikkeen kautta.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Käytäntö on tosiaan voinut muuttua, mutta aikaisemmin se oli se 7 vrk.
Juu, taisi olla vuosi 2001 tai 2002 kun Nokian puhelimista poistui DOA-vaihtomahdollisuus, ellei kyse ole siitä että laitteen vika havaitaan ihan myyntitiskillä.

Lisäksi jos liikkeessä on huoltopiste olemassa, niin Nokiaa he veloittavat kaikista töistä joita takuuseen tekevät. Näin olisi liikkeen kannalta suorastaan ääliömäistä ottaa tilanteesta tappiot itselleen vaihtamalla kapula uuteen, kun vaihtoehtona on ottaa huoltokatetta Nokialta.
 
Helpommin myyjä varmaan suostuu tuohon kun siihen, että vaihtaa risan puhelimen uuteen vastoin ohjeita. Riippuu vähän miten myyjät on ohjeistettu, että millon se raha otetaan, mutta kyllähän myyjä usein esim. siirtään SIM-kortin uuteen pyydettäessä.

Toki näin, mutta harvemmin sitä tulee edes ajateltua, että avaamattomassa tehtaalta tulleessa paketissa ei olisi toimivaa puhelinta. Varsinkin kun puhelinta pitää käyttää ensin jonkin aikaa ns. säännöllisesti, että tietyt viat ilmenevät. No näillä mennään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, taisi olla vuosi 2001 tai 2002 kun Nokian puhelimista poistui DOA-vaihtomahdollisuus, ellei kyse ole siitä että laitteen vika havaitaan ihan myyntitiskillä....

No tarkastin tämän firman myymäläohjeesta. Toi mihin viitasin oli nokian ohje miten noiden kanssa toimitaan nokian suuntaan, mutta firman myymälöissä vaihdetaan uusiin "noin viikon vanhat" laitteet, mikäli myyntipakkaus on mukana kokonaisuudessan ja mitään ei puutu. Sorry hieman väärä inffo, sillä jotkut kauppiaat tulevat näköjään vastaan tossa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mielenkiintoinen puhelu äsken, kaverilla ei ainakaan kovin suurta hinkua ollut pitää asiakasta firmassa ja muutenkin ihme touhua.

--------------------------------------

pernaveikko: "Terve, kattelin nettisaitilta, että rinkkatilaukseni ei ole edennyt mihinkään, mikäs siinä mahtaa olla tilanne?"

vastustaja: "Odotas katsotaan. Maahantuojalla on ollut toimitusongelmia."

pernaveikko: "No, ei siinä mitään, olisin vain ensi torstaiksi tarvinnut rinkkaa reissuun. Ei varmaan ehdi siihen mennessä tulla?"

vastustaja: "Ei kyllä ehdi, annatko tilinumerosi niin laitan rahat tulemaan takaisin."

pernaveikko: "Haluan kyllä pitää tilauksen sisällä."

vastustaja: "Mä laitan tähän viestin, että toimitetaan kiireellisenä heti kun niitä tulee."

--------------------------------------

a) Meinaako yritys, että rinkka on kertakäyttöinen ja haluan ehdottomasti peruuttaa tilaukseni?

b) Mihin minä enää sitä kiireellisenä tarvitsen, kun olen jo tien päällä? Hän ei edes kysynyt reissuni pituutta, huonoimmassa tapauksessa kävisi niin, että posti palauttaisi paketin noutamattomana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös