Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 690
  • 66 848

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nonni, puuvajan pohjat tehty. Jos huomenna sää sallii, niin seinää pystyyn. Onneks ei meteoriitit tiiä miittään, niin kaunis oli päivä tänään. Ja kohta pelin kimppuun.
 

Glove

Jäsen
UNivaikeudet ovat muuttaneet muotoaan. Ennen nukahdin kohtuullisen hyvin ja nukuin noin 4-5 tuntia kunnolla ja levottomasti sitten loppuyön. Nyt ei tahdo saa unta millään. Toki sitten kun sen unen saa niin nukun ihan ok, vaikkakin herään sitten normaalin aikaaan vaikka olen mennyt nukkumaan 3-4 h myöhemmin kuin normaalisti.
 
K

Kiekkokatsoja

Tuli ennustettua kiekkohommista ihan hyvin. Palstallakin. Totesin että Mörkö lyö sisään, vasta kun tulee tosipelit. Ja se että Suomenkin maaliin menee kiekko helpommin, kaksi maalia (tai useampi).
Mistäs seuraavaksi ennustellaan, eli ARVAILLAAN?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Koti-ilta tästäkin illasta uhkaa taas tulla. Olihan minulla suunnitelmia jo itse asiassa keskiviikolle tai tälle päivälle mutta minä vain kuhnin eikä minusta ole niitä toteuttamaan. Lippuja pitäisi ostella mutta minä vain pyörittelen peukaloita siinä kohtaa kun jotain konkreettista pitäisi tehdä. Ei vain saa itsestään irti niin paljoa.

Enkä tiedä olisiko jo nyt auttamatta liian myöhäistä ostella edes lippuja näille tomaatteja, tomaatteja festareille ja Apulannan keikalle. Ainakin Apulannan keikka on kuulemma ollut jo pari päivää sitten loppuunmyyty. Olisi pitänyt varmaan olla jo reippaasti aiemmin liikenteessä lippujen ostamisen kanssa. Eikä nyt vasta aktivoitua. Tai yrittää aktivoitua.

Kyllähän sitä tekisi mieli tehdä jotain muutakin välillä kuin vain kyhnöttää kotona mutta jos tämän viikonlopun nyt vielä himassa viettäisi. Viikonloppuna tulee kyllä aimo kattaus huippu-urheilua että viikonlopun nyt varmaan muutenkin kotona viettäisin.

Jos alkaisi suunnittelemaan tässä hyvissä ajoin vaikka kesäkuulle jotain menoja? Saisi lippujakin ostettua. Kyllä minä välitystililtä nostin ja sain nostettua rahaa kyllä käyttötilille mutta sen taidan kyllä nyt sitten säästää jos tässä tulee ex tempore reissu Tampereelle maanantaina torijuhlien vuoksi. Sen verran nihkeä rahatilanne kuitenkin että en lisää ajatellut rahaa nostaa.

Tai, huomisen välierän varmaan katselen vielä kotona mutta jos finaaliin mennään niin sen voisi katsella jossain screeniltä, voisi huutaakin siellä sitten. Kotona ei pysty oikein meluamaan enää silloin pyhäehtoona kun finaali tulee.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän minun kunto tällä hetkellä jo muuten hyvä on, mitä nyt taas nuha on iskemässä päälle. Toivottavasti kuitenkin vältyn taaskin pahemmalta nuhalta, Buranaa yöksi nassuun ja kuntoon taas?

Mutta noin niin kuin isommassakin kuvassa kuntoni on aika hyvä jo omasta mielestäni. Olen mennyt eteenpäin kuitenkin aika hyvin myös mielenterveyden kannalta katsottuna. Pystyn keskittymään jälleen hyvin ihan tavalliseen elämään kuitenkin ja ajatukset on suht terveitä.

Mutta tuosta olen alkanut kyllä olemaan huolissani kun olen entistä säikympi ihmisten parissa. Olin ennen tätä episodiakin melko ujo, se on osa perusluonnettani mutta jotenkin nuo huonot ajat ja mitä silloin tapahtui ovat jättäneet minulle ylimääräistä arkuutta. Tämä näkyy sitten vaikka niinä runsaina paniikkihäiriöinä kuten säpsähtelynä ihmisiä nähdessä. Paljoa en tällä hetkellä ole ihmisten parissa mutta vaikka kun tässä asuintalon ympäristössä näkee naapureita niin saatan olla normaalia hermostuneempi.

Jotainhan tässä pitäisi tehdä että pystyisi olemaan taas luonnollisesti erilaisten ihmisten parissa. Pystyisi olemaan vapaantuneempi, reippaampi ja rohkeampi. En tiedä, pitäisikö käydä jopa puhumassa jonkun terapeutin kanssa näistä asioista.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Isosti arvostan lapsia, jotka tuolla ulkoilmassa laittaa roskat roskiin. Arvostus myös niitä kohtaan, jotka kotikasvatuksellaan sekä kasvatustyöllään mahdollistaa tämän jalon taidon sisäistämisen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onhan nuo minunkin ongelmat sellaisia että hävettää sellaisista edes kirjoittaa. Ei nyt luulisi eikä saisi edes kai olla isolla miehellä tuollaista pelkuruutta ihmisten parissa ollessaan. Mutta niin vain on tuntunut silti olevan ja on ollut tuon helmikuun jälkeen. Ja siinä kun kerran-pari säpsähtelee niin ongelmat oman pään sisällä ainakin kasvaa kun miettii että huomasiko toinen ja mitä se nyt minusta ajattelee.

Jotain pitäisi tehdä varmaan, että se toimiminen ja oleminen ihmisten parissa olisi taas mahdollisimman luonnollista ja ei olisi mitään aristelua. En tiedä voisiko joku terapeutille puhuminen tosiaan auttaa vaikka.

No sen vielä kirjoitin noista ongelmista nyt. Ja nyt toiseen aiheeseen. Tässä aiemmin päivällä oli huikea jännitysnäytelmä ja Suomi eteni sen jälkeen ensimmäistä kertaa isännöimässään miesten jääkiekon MM-turnauksessa mitaleille ja loppuotteluun. Paljon sai jännittää kyllä ja onhan tällaiset kiekkotrilleritkin syitä siihen miksi jääkiekko on niin rakas laji minullekin. Vuosien saatossa tarjonnut kuitenkin huikeita pelejä, huikeita muistoja ja "näytelmiä".

Nyt tunnen vähän huonossa paikassa itseni kipeäksi hieman. Kurkku ollut ehkä arka välillä tänään mutta toivon että menee sillä ohi taas kun ottaa yöksi vaikka parikin Buranaa (2x400mg). Huomenna pelataan kuitenkin finaali ja se tulee siihen aikaan eli alkaen 20.20 että tuskin katselen kotona tuota peliä. Tuohon aikaan kun en kuitenkaan rohkene enää kotona huutaa pahemmin ja olisihan se kivaa että fiiliksestä pystyisi nauttimaan mahdollisimman paljon.

Jostain olin lukevinani että Hämeenlinnan torilla olisi iso screeni että jos sinne sitten peliä katselemaan huomenna? Tai sitten johonkin ravintolaan. Jos torilla katselee peliä ja on viileämpi keli niin sitten pitäisi olla kyllä kunnossa ettei pahemmin tulisi Flunssaan. Paljon ulkona olemista voi olla edessä sitten myös maanantaina torijuhlissa. Oli ne sitten Tampereella tai Helsingissä, kai nekin Tampereella tänä vuonna olisi?

Kerran olen näissä Suomen lätkä maajoukkueen torijuhlissa ollut paikan päällä ja tänä vuonna olen ajatellut uskaltautua taas mennä paikan päälle juhlimaan. Väkeä on paljon mutta ehkä kun vaan menee rohkeasti ihmispaljouteen niin sitä rohkenee senkin avulla? Hyvinhän minulla kuitenkin on maanantaina aikaa lähteä sinne Tampereelle jos ne juhlat siellä on.

Mutta kunnossa pitää olla sitten niin pitää toivoa ettei pahemmin tulisikaan kipeäksi. Ja toinen iso juttu on se että Suomen pitäisi pystyä hoitamaan homma kotiin myös finaalissa ja mennä sinne kuuluisaan päätyyn asti!

Vähän alkaa jännittämään jo huominen finaali ja alkaa jo odottamaan sitä koitosta. Mutta katsellaan nyt ensin tämä toinen välierä ja Mestareiden liigan finaalikin tänään. Ja ehtii tulemaan vielä pronssipelikin ennen finaalia.

Mutta tosiaan, lääke tuohon aristeluun voisi kyllä olla sekin että rohkeasti vain taas alkaa menemään ihmisten pariin. Hyvät tai neutraalit välithän minulla on muihin, eli ongelmat on lähinnä pääni sisäisiä. Ja ne voi olla sellaisiakin että suurentelee omassa päässä niitä ongelmia.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@vilperi sinne vaan mukaan. Et sinä ihmispelosta eroon pääse ainakaan kotona olemalla.

Ei ole pakko kaikkia halata, mutta aluksi tunnelmaa haistelemaan ja siitä sitten eteen päin. Pienin askelin, mutta pois kotoa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vietin juuri koko päivän toimiston "kirjastossa" ilman mitään hajua, että Suomi pelasi tänään MM-välieräottelussa. IFK:n kotiotteluiden seuraaminen on niin raskasta, että kiinnostus kaikkea muuta jääkiekkoa ja urheilua kohtaan on kadonnut. Tosin kyse voi olla myös keski-iän lähestymisestä...
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Kirjoitan tänne samantien toisenkin viestin, kun noin pakotetaan:

Olen vähän kahden vaiheilla haluanko Suomen voittavan huomenna MM-kultaa. Eipä nämä MM-kisat oikein ole jaksaneet enää hirveästi innostaa, enkä ole varma jaksanko sitä "karjalalippisten" ja "tuulareiden" juhlintaa. No, katsotaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kirjoitan tänne samantien toisenkin viestin, kun noin pakotetaan:

Olen vähän kahden vaiheilla haluanko Suomen voittavan huomenna MM-kultaa. Eipä nämä MM-kisat oikein ole jaksaneet enää hirveästi innostaa, enkä ole varma jaksanko sitä "karjalalippisten" ja "tuulareiden" juhlintaa. No, katsotaan.
Verhot ikkunoihin, netti kiinni ja nukkumaan on varmaan ihan hyvä keino, JOS nyt kävisi niin, että Suomi tuon pelin voittaisi.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Verhot ikkunoihin, netti kiinni ja nukkumaan on varmaan ihan hyvä keino, JOS nyt kävisi niin, että Suomi tuon pelin voittaisi.
Joo, jotain tämmöstä kai. Se on kyllä jännä ilmiö miten niin monet suomalaiset, joita ei jääkiekko juurikaan kiinnosta, jaksavat juhlia niin kovasti Suomen MM-kultaa. Enpä voisi kuvitella itseäni juhlimassa sellaisen lajin menestystä, joka ei itseäni kiinnosta. No tämmöistä tämä nyt on.

Kävin tänään baarissa ottamassa pari olutta Kanada-Tsekki -matsin aikaan ja se näkyi siellä tv:stä. Vieressä oli keski-ikäinen mies, jonka kanssa rupesin juttelemaan ja kävi nopeasti selväksi, että hän ei ymmärrä jääkiekosta alkeellisiakaan asioita. Silti jääkiekon MM-kisat ovat hänelle kovin tärkeä asia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mietin, että kun kolme MM-kultaa ja yksi olympiavoitto on tullut todistettua telkkarin välityksellä, niin onko sitä tullut erityisemmin juhlittua ainuttakaan niistä, mitä se "juhliminen" sitten kenenkin kohdalla tarkoittaa. MM-95 matsi tuli katsottua kaverin luona ja kiinnitinkö nyt Suomen lipun oman huoneeni ikkunaan sitten illalla kotona. MM 2011 tuli puolestaan seurattua ihan yksin, mutta lähdin kyllä frendin kanssa oluelle ilman sen suurempaa suihkulähteessa polskintaa. MM 2019 tuli niin puskista, että välierän ja finaalin katsominen oli aika emotionaalinen kokemus, että ihan hyväkin, että olin taas yksin. Olympialaiset 2022 finaalipeliin heräsin aamulla, kuten liki koko Suomi, mutta vaikka voitto tuli, niin riehaantuminen, tai kerääntyminen talvi-ilmaan ei houkutellut. Eli näitä kaikkia yhdistää joko hyvin pienellä porukalla, tai sitten yksin katselu, joissa voitoista saatua tunnetta tulee käsiteltyä ennen kaikkea sisäisesti ja toki täällä Jatkoajassa. Eikä Kotka mikään "koko kaupunki sekaisin"-mesta ole muutenkaan. Tästä illasta en osaa sanoa mitä tapahtuu täällä Helsingissä omalta kohdaltani. Ehkä pettyneenä nukkumaan, ehkä jotain muuta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olo on taas parantunut yön aikana, otin pari Buranaa yöksi ja se on korjannut orastavan nuhaisen olon. Tämä on jo toinen kerta lähiaikoina ainakin kun taidan sittenkin välttyä flunssalta vaikka ensin olo onkin ollut vähän nuhainen ja on ollut jo nuhan merkkejä ilmassa.

Se on hyvä jos nuhaa ei tullut nytkään. On sitten kunnossa ja voi illalla mennä katselemaan sitä peliä joko torille tai johonkin juottolaan. Itse en tosin silti ryyppää mutta voihan sitä peliä katsella vaikka onkin raittiilla linjalla.

Vähän kieltämättä on jännitystä ilmassa täällä ainakin. On luottoa silti Jalosen joukkueeseen että pelaavat turnauksen parhaan pelin finaalissa mutta kyllähän finaalit silti vähän jännittää. Yökin oli aika levoton mutta kyllä sitten sain lisää nukuttua sen jälkeen kun olin neljän aikaan kirjoittanut yöketjuun viestin.

Olkoot hieno päivä edessä. Ja toivottavasti se huipentuu Suomen mestaruusjuhliin. Päivä vaan vietettävä ensin pois, kunnes pääsee finaalia jännittämään. Siivoamista ja vähän telkkarin katselua ohjelmassa. Ja tuleehan sieltä pronssipelikin ennen finaalia. Toivon että Tshekki saa myös mitalin pitkähkön tauon jälkeen, vaikka vain pronssisen mutta silti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kyllä tuo Chisun naama on nykyään todella karun näköinen, kun hän tuossa jokunen aika sitten päätti muuttaa tyyliään. Kropassa ei ole valittamista, vieläkään, mutta tuossa uudessa tyylissä puolestaan on. Musiikillinen tuotanto on viime vuosina ollut täyttä paskaa, joten kiinnostus hänen keikkoihinsa on nolla. Tämä asia tuli mieleen, sillä hän on tänään keikkailemassa Stockan lipan päällä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas kerran kauniin päivän kunniaksi retkellä. Tällä kertaa pyöräillen. Täällä näitä järviä ja rantoja riittää. Eikä kaikki rannat ole yksityisiä... Makkaratulet on viritetty, siemailen tässä juuri kahvia. Aurinko paistaa, eikä tuule niin on aika lämmintä.
 

Liitteet

  • IMG_20220529_125757_HDR.jpg
    IMG_20220529_125757_HDR.jpg
    863,3 KB · kertaa luettu: 50

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taitaa olla tulossa ensimmäiset Skoda-kisat, joista en ole katsonut peliäkään. Jo pitkään ollu kiinnostus tähän tapahtumaan aika olematonta, mutta joka kerta on vähintään pari matsia tullut katottua jossain baarissa. Ihan hyvältä tuntuu ja taidan pitää tapaa yllä jatkossakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös