friikki otus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Ei ole kyllä ihmisen hommaa aloittaa työpäivää tähän aikaan aamusta. Mutta pääseepä ainakin aikanaan aloittamaan kesäloman... Ja sammua ennen iltayhdeksää.
No ei ole ihmisen hommaa herätä tähän aikaan aamusta miettimään työjuttuja. Ja mä olen lomalla.Ei ole kyllä ihmisen hommaa aloittaa työpäivää tähän aikaan aamusta. Mutta pääseepä ainakin aikanaan aloittamaan kesäloman... Ja sammua ennen iltayhdeksää.
Olen samaa mieltä.No ei ole ihmisen hommaa herätä tähän aikaan aamusta miettimään työjuttuja. Ja mä olen lomalla.
Mitä enemmän liikut ihmisten ilmoilla ja olet muutenkin tekemisissä ihmisten kanssa, sitä nopeammin tulet toipumaan. Tsemppiä valitsemallasi tiellä, @vilperi .
P.S. Otat muuten hyviä kuvia Hämptonin elämästä. Sitäkin harrastusta kannattaa jatkaa, koska nykyaikana ei tiedä, millaisiin työtehtäviin voi päästä, jos osaa käyttää kameraa ja osaa tulla toimeen ihmisten kanssa.
Tämä selällään uiminen on juuri se suurin häpeällinen dilemmani, jolle ei koskaan ole löytynyt mitään selitystä. Todella moni ihminen on sanonut minulle, että selällään uiminen on nimenomaan kaikkein helpointa ja kevyintä. Mutta minä en kerta kaikkiaan kykene uimaan selälläni, ja piste. En käsitä mikä minussa on vikana, mutta en pääse selälläni metriäkään eteenpäin. Nyt nelikymppisenä on turha enää edes yrittää opetella..@PataJaska minä taas pystyn uimaan ehkä enemmänkin, mutta uin puhtaasti käsivoimilla ilman mitään tekniikkaa ja jos käännyn selälleni, pystyn sitten menemään vaikka kuinka kauan, kun voimat ei lopu niin nopeasti. Eli uimataitoinen, mutta kaukana uimarista.
On noita aikuisten uimakouluja ainakin isoimmilla paikkakunnilla.Nyt nelikymppisenä on turha enää edes yrittää opetella..
Uintitekniikasta olisi itsekin mielenkiintoista saada palautetta joltain uimaopettajalta. Olen esimerkiksi ihan omatoimisesti aikuisiällä harjoitellut rintauinnin, ja käsittääkseni uin sitä kokolailla oikein, mutta tekniikka on varmaan aika kuluttava. Yleensä uin sitä tylsää vapaauintia, jolla etenee nopeammin, mutta siinä on varmaan sama kuin sinulla, että se on aika käsivetoista eivätkä jalat varmaan tue todellakaan parhaalla mahdollisella tavalla. Joskus leikkisästi kutsunkin omaa ns. vapaauintiani nimellä tuulimylly *hymiö*
Mistähän sitä aikuinen löytäisi jonkun uimaopettajan(?) jolle voisi sanoa, että katsopas nyt asiantuntijana kun setä tässä ui, että meneekö tämä nyt teknisesti ihan päin helvettiä..
Itsellä samat käytössä sen mitä vähän nyt joskus kesäisin käyn pulahtamassa. Kroolauksista sun muista ei oikeen tule mitään.On noita aikuisten uimakouluja ainakin isoimmilla paikkakunnilla.
Itse uin lähinnä koiraa ja sammakkoa. Sammakkouinnissa jopa jalat joskus liikahtaa.
Heh, itse asiassa tässä ohjelmattoman lomapäivän kunniaksi katsoinkin, kyllä täällä Espoossa uimaseuroja riittää. Tarjolla on ihan aikuisten uimakouluja siitä lähtötasosta alkaen, että pitää uskaltaa kastautua jotta voi tulla kurssille (niitähän on juu esimerkiksi vesipelkoisia ihmisiä, tai vaikka aistiyliherkkiä joille veden kosketus iholla tuntuu inhottavalta). Uimakoulun kakkoskurssille päästääkseen pitää sitten osata uida 15m, eli panokset kovenevat..On noita aikuisten uimakouluja ainakin isoimmilla paikkakunnilla.
Kuten edellä sanoin, niin katson itse olevani uimataitoinen, vaikkakin tuo virallinen pohjoismainen uimataidon vaatimus on minulle liikaa. Selkäuinnin takia siis lähinnä, mutta itse asiassa tällä hetkellä tuo 200m uiminen ihan normaalistikin putkeen olisi kyllä varmaan tekemätön paikka täälläkin, en kuitenkaan mitään aktiivista uimista harrasta. Jos uin luonnonvedessä, niin se on sellaista ympyrän uimista laiturin lähellä tai sitten rantaviivaa pitkin edestakaisin. Että voin siis lopettaa heti kun tuntuu siltä, että nyt ei enää pysty tai että "tekniikka" hajoaa :DIhan rehdisti uimataidoton, jonkin aikaa kyllä räpiköin mutta tuo 200 metriä olisi varmaankin tekemätön paikka ja viimeistään selkäuinnin vaatimus vesittäisi tavoitteen. Olenkin välttänyt veden varaan joutumisen sillä, etten mene vesille lainkaan.
Nyt tosin ihan hirmuinen tilanne, kun draft jatkuu, Manse-SoJy superpesistä ja kohta vielä Suomi kohtaa Espanjan. Miten tässä mitään maalaa?Jaahans, taas isällä ja äidillä remppahommissa. Tällä kertaa listalta ruksataan pois porstuan sisäseinien maalaus.
Et maalaa. Helppoa.Nyt tosin ihan hirmuinen tilanne, kun draft jatkuu, Manse-SoJy superpesistä ja kohta vielä Suomi kohtaa Espanjan. Miten tässä mitään maalaa?
Taitaa olla kanna, sen tarkemmin en osaa sanoa... Meinasin kyllä ensin kirjoittaa kalla mutta se on ihan muun näköinen kukka.Mikä kukka @Iisoppi ja kumppanit?
Puuttuukos tuosta nimestä -bis loppu?Taitaa olla kanna, sen tarkemmin en osaa sanoa... Meinasin kyllä ensin kirjoittaa kalla mutta se on ihan muun näköinen kukka.
Intiankanna taitanee olla mielestäni. 20v sitten olen itsekin ollut auttelemassa niitä istuttamassa. Tai ainakin hyvin saman näköinen. Siitä jäänyt mieleen :)Taitaa olla kanna, sen tarkemmin en osaa sanoa... Meinasin kyllä ensin kirjoittaa kalla mutta se on ihan muun näköinen kukka.