Mitäs tänään täällä kirjoitettu? Itsellä maantiato, onko kohtalo tovereita? Itsellä meni koe ihan hyvin luultavasti sellanen M on aika hyvin haarukassa. Tietysti kaikkea ennen mallivastauksia vaikea veikkailla.
Maantieto kirjoitettiin täälläkin. Onneksi en enää ikinä kirjoita reaali aineita. Vituttaa ihan vietävästi taas. Mulla oli valmiina 4 tehtävää klo 14.15, eli n. 45 minuuttia oli aikaa väsätä 2 tehtävää. Ilman mitään suunnitelmaa sain sitten siihen lentämiseen liittyvään tehtävään vastattua n. kahden sivun vastauksen. Lopulta aika tuli vastaan ja +10(ilmastonmuutostehtävä) hajosi käsiin. Vaikka ennakkoon ilmastonmuutostehtävät kuuluivatki omiin vahvuusalueisiin, löysin mielenkiintoisempia tehtäviä muualta ja päätin niihin sitten ruveta vastaamaan vähän liiankin kattavasti, ajankäytöllisesti siis.
Jälkikäteen kun miettii jäi kaivelemaan ilmaiset pisteet segregaation käsitteen määrittelemisestä, tein a) osion huolella heti ensinmäisenä ja päätin jättää b) kohdan myöhemmäksi, mutta ajan loppumisen takia en edes käsitteen merkitystä kerinnyt miettimään. Olisihan minä sen päästäni kaivanut, mutta hitaasta päästä kärsii koko keho.
Valinnaisaineena tuon kirjoitin, joten eipä tuolla kai ole niin väliä, mutta jos jotain pitää odotella niin veikkaisin arvosanaksi B-C. Potentiaalia olisi ollut vaikka mihin, kuitenkaan mitään todella vaikeata ei kysytty lainkaan.
Olisi ehkä pitänyt hakea sitä kahden tunnin pidennystä näihin yo kokeisiin. Nyt kärsitään siitä, että ajattelu liikkuu liian hitaasti päästä paperille. Siellä saisin nytkin kirjoitella niitä näitä rotuerotteluun kuuluvasta historiasta sun muusta. En ymmärrä kuinka jotkut saavat reaalissa 6-8 vastausta paperille kolmessa tunnissa ja repäisevät arvosanaksi M-L tasoisia lukuja. Itse siinä kolmen tunnin vaiheilla teen vasta käsitekarttaa kolmanteen tehtävään.
PS. Ylppäreissä taistelen sekä aikaa, että kusihätää vastaan joka kerta! Kai mä sitten olen jotenkin sairas.
EDIT. Vastataan nyt itsekin tuohon sivumäärään, vaikka eri aineesta puhutaankin. Eli muistaakseni paperia meni n. 13 sivua, toki sisältää taiteellisen piirrustuksen Afrikasta, johon saa luonnollisesti kulumaan yhden sivun!