Itse olin lievästi pettynyt omaan suoritukseeni tekstitaidon suhteen. Tänään kävin opettajilta utelemassa tuloksia ja lupaavalta vaikutti maikan ensinmäinen kommentti: "Huomaa, että olit tehnyt töitä ahkerasti ennen koetta, se näkyi selvästi". Justjoo, alustavat pistemäärät ovat 3 , 2 ja pyöreä 0! Ja kurssien aikana kirjoitin tasaiseen tahtiin 3-4 pisteen vastauksia. Etenkin tuo 2 pisteen vastaus ihmetyttää, kuvittelin sen menneen selvästi parhaiten ja hyvän vastauksen piirteetkin viittasivat YLEn sivuilla siihen. 0 pistettä oli myös selvä yllätys, odotin 1-2 pistettä vaikka tekstissä oli ajanpuutteen vuoksi myös omasta mielestäni selviä puutteita. Silti olen varma, että ainakin muutama hyvä pointti kirjoitukseen mahtuu, joten ihan täyttä skeidaa se ei voinut olla!
Eli siis 15/54 tulokseksi. Toivottavasti sensori näkee omasta näkökulmastani asiat hiukan paremmin ja edes jokunen piste tarttuisi lisää matkaan. Muuten joudun venymään jopa mahdottomaan suoritukseen esseekokeessa, johon en ole muuten lukenut vielä yhtään. Tavoitteena siis M, joka on pyörinyt siellä 60 pisteen hujakoilla jatkuvasti. Se vaatisi siis n. 45-50 pisteen esseekirjoitusta.
Kertauskurssin aikana taisin kerran kirjoittaa 50 pisteen vastauksen, muuten jäin tasaisesti sinne 40 pisteen tienoille.
Englannin kuuntelu meni paremmin, mitä prelissä ja sieltä irtosi 47,5 pistettä. Siihen sentään olen tyytyväinen ja se antaa suhteellisen hyvät lähtökohdat B:n tavoitteluun jopa ihan tosissaa. Prelissä jäin muutamaa pistettä vaille B arvosanaa erittäin heikolla ainekirjoituksella. Muutenkin englanninkielisen aineen kirjoittaminen tuottaa ongelmia ja pistemäärät tuppaavat jäämään aina alle 60, joka on käytännössä hylätyn tasoa. Opettaja antaa jatkuvasti palautteeksi, että kielioppivirheitä vähentämällä on mahdollisuuksia kirjoittaa jopa 70-80 pistettä sisältävä aine, mutta tähän en ole pystynyt ja tuskin pystynkään.
Reilu viikko kirjoituksiin aikaa. Maantiede on 12.3 ja olen kerrannut sellaiset 50/400 sivua, joten töitä riittää jopa liikaa. Vaikka luulen, että osaan maantiedettä paljon, silti kirjoitin A:n syksyllä.
Tässä sitä kuvittelee, että pitäisi alkaa lukemaan n. 6 tunnin päivätahdilla, mutta paskanvitut. Todellisuus on vain se, että hyvä jos luen tunnin päivässä ja sitten kiroilen ylioppilaskirjoitusten jälkeen sitä, että miksi kirjoitin huonosti. Vittu mä olen tyhmä.