Tammisen kolumniin kirjoitin, että kirjoittaja oli tosissaan
Itse taas kirjoitin, että Tamminen ei ollut tosissaan ja tuntui, että kyseinen tehtävä meni parhaiten kaikista kolmesta mahdollisesta. Kai tässä sitten voi olla eriäviä mielipiteitä, kunhan perustelee ne hallitusti?
Itse vastasin tehtäviin 1,3 ja 5. Neloseen olin alunperin vastaamassa, ja minulla oli ihan asiaakin mietittynä paperilla(tosin vain muutama niistä kuvasarjoista aukeni siten, että olisin saanut jotain aikaan), mutta tuntui, että vitoseen sain enemmän perusteluja nopeasti aikaan, koska tehtäviin 1 ja 3 kului aikaa 5 tuntia, joten tiukille se jälleen otti. Itselläni oli sama homma, että tuo vitostehtävä vähän puuroutui ehkä enemmän esseen puolelle, mutta itse käsitin ainakin kysymyksen siten, että eihän tuohon kysymykseen voi ns. antaa väärää vastausta, kun tehtävä oli, että "kuvaile sananlaskujen avulla suomalaista puhekulttuuria." Omia mielipiteitä ja käsityksiähän tuossa haetaan, eikä mitään muuta? Tosin vastaus jäi ainoastaan 195 sanan mittaiseksi, koska rehtori nappasi paperin nenän edestä pois ajan loppumisen merkiksi.
Ykköstehtävä oli myös aikamoista paskaa, ja tuntui näin näppituntumalta, että paneutumiseni oli lähinnä referointia enemmän, kuin tunteiden ja toiveiden avaamista käsitteiden avulla.
Kakkonen oli, kuten todettua, jo sellaista skeidaa, että en edes jaksanu toista pohjatekstiä lukea.
Kokonaisuutena vähän pettynyt fiilis, jälleen kerran. Ajankäytön kanssa mulla on vakavia ongelmia ja aivan liikaa jään alussa miettimään asioita syvällisesti, joka sitten kostautuu armottomasti lopussa ajan loppumisen muodossa.
Kusella käynti on ihan perseestä tuolla salissa. Eihän sitä saa edes rauhassa kusta, helvetti sentään vaan joku opettaja pitää suunnilleen sinne oven taakse tulla kuuntelemaan, että loriseeko vai haiseeko paska.
En lähde veikkaamaan pistemääriä, mutta kovin luottavainen en todellakaan ole. Esseessä sitten kaasupohjaan. Kaverini sai syksyllä tekstitaidosta 1-1-2, mutta silti päätyi esseen ansiosta M arvosanaan. Kai tuo on nytkin mahdollista, vaikkakin vaikeampaa huomattavasti suuremman osanottomäärän ansiosta.