Mainos

Ylinopeussakotus

  • 202 700
  • 1 084

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
”Jos joku haluaa ajaa hevosnaamari tai sissipipo päässä, mikäs siinä” – Peltipoliisin ottamista kuvista noin puolet menee nyt suoraan poistoon, sillä kuljettajaa ei voida tunnistaa Liikenne | ”Jos joku haluaa ajaa hevosnaamari tai sissipipo päässä, mikäs siinä” – Peltipoliisin ottamista kuvista noin puolet menee nyt suoraan poistoon, sillä kuljettajaa ei voida tunnistaa

Tässä juttua sakotusperusteista ja siitä pitääkö kuski olla tunnistettavissa ja kenelle sakko lähtee. Jos auton haltia kiistää ajaneensa ja kuskia ei kuvasta saa tunnistettua niin homma läsähtää kasaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
”Jos joku haluaa ajaa hevosnaamari tai sissipipo päässä, mikäs siinä” – Peltipoliisin ottamista kuvista noin puolet menee nyt suoraan poistoon, sillä kuljettajaa ei voida tunnistaa Liikenne | ”Jos joku haluaa ajaa hevosnaamari tai sissipipo päässä, mikäs siinä” – Peltipoliisin ottamista kuvista noin puolet menee nyt suoraan poistoon, sillä kuljettajaa ei voida tunnistaa

Tässä juttua sakotusperusteista ja siitä pitääkö kuski olla tunnistettavissa ja kenelle sakko lähtee. Jos auton haltia kiistää ajaneensa ja kuskia ei kuvasta saa tunnistettua niin homma läsähtää kasaan.
Minulla on vahva epäusko siihen, että Suomen poliisi pystyisi tosiasiassa tavoittamaan yhtään auton omistavaa haltiaa kuulusteluihin. Hymiö.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulla on vahva epäusko siihen, että Suomen poliisi pystyisi tosiasiassa tavoittamaan yhtään auton omistavaa haltiaa kuulusteluihin. Hymiö.
Nää kommentit tuonne Suomen poliisi kriisissä-ketjuun... Kaksi hymijötä...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olin tulossa kirjoittamaan poliisin varsin mielenkiintoisesta julkitulosta, mutta tästähän olikin jo täällä maininta:

”Jos joku haluaa ajaa hevosnaamari tai sissipipo päässä, mikäs siinä” – Peltipoliisin ottamista kuvista noin puolet menee nyt suoraan poistoon, sillä kuljettajaa ei voida tunnistaa Liikenne | ”Jos joku haluaa ajaa hevosnaamari tai sissipipo päässä, mikäs siinä” – Peltipoliisin ottamista kuvista noin puolet menee nyt suoraan poistoon, sillä kuljettajaa ei voida tunnistaa

Tässä juttua sakotusperusteista ja siitä pitääkö kuski olla tunnistettavissa ja kenelle sakko lähtee. Jos auton haltia kiistää ajaneensa ja kuskia ei kuvasta saa tunnistettua niin homma läsähtää kasaan.

Itse olen ollut sellaisessa väärässä luulossa, että todistustaakka olisi auton haltijalla, eli hänen pitäisi todistaa että ei ole ajanut autoa / joku muu on ajanut autoa. Kerran olen itsekin vapaaehtoisesti tunnustanut, kun ajoin laina-autolla tolpan välähtäessä.

Tuskin olen ollut ainoa, joka on ollut väärässä uskossa. Saattaapi hyvinkin olla, että hengitysmaski naamalla ajavien kaahailijoiden määrä lisääntyy tämän uutisen myötä. Vopiti olla, että itsekin saatan jatkossa tolpan kohdalla korjailla esimerkiksi lippalakin asentoa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vopiti olla, että itsekin saatan jatkossa tolpan kohdalla korjailla esimerkiksi lippalakin asentoa.
Onpa mielikuvitusköyhä ratkaisu... voisithan vaikka plastikkakirurgilla leikkelyttää itsesi vaikka "Ihmis-Kenin" näköiseksi, jonka jälkeen voisit vedota että se oli kaksoisolento, joka autoa ajoi. Tai tietysti voisi vain ajaa suurinta sallittua nopeutta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tai tietysti voisi vain ajaa suurinta sallittua nopeutta.

Toki ihan oikeasti pyrin siihen aina, mutta muutaman kerran on käynyt joku huolimattomuusvirhe. Mutta ehkä pitää tosiaan miettiä jotain sellaista ratkaisua, jossa ei tartte reagoida tolppiin mitenkään. Jos sitä sitten alkaisi ajelemaan vaikka Jutila-pahvinaamari kasvoilla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tekisi mieli jatkossa laittaa jatkossa maski auton rekkarin eteen Helsingin alueella. Varsinkin noi 40km/h taajama-alueet räpsyineen menee niin järjettömyyden puolelle, ettei mitään rajaa. Eikö se 50km/h voisi olla niissäkin nykyään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tekisi mieli jatkossa laittaa jatkossa maski auton rekkarin eteen Helsingin alueella. Varsinkin noi 40kh/h taajama-alueet räpsyineen menee niin järjettömyyden puolelle, ettei mitään rajaa.

Aika monessa paikassa päivystää kamerapaku 30kmh-alueellakin, mm. Runebergin kadulla.
 
Parempi, että taajamissa ihmisten keskellä ratsaavat, kuin jossain keskellä ei mitään olevilla maanteillä. Tämä toki vain oma subjektiivinen mielipiteeni.
Tämä on ihan hyvä mielipide. Liikennevaloissa se varsinkin ahistaa aika reippaasti, että vaikka jalankulkijalle on jo vaihtunut valo, niin aina on joku toope joka vielä vetää nenän edestä ohi "vanhoilla vihreillä". Hyvä vaan että noi kamerat yleistyy.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Milloin ne tolpat kaupungissa räpsyy? Kun todellinen nopeus 45kmh tai yli? Silloinkin mittarin mukaan 50kmh, ehkä ihan hyvä että puututaan. Huopalahdentien tolppa taitaa olla tälläinen klassinen valojen jälkeinen tolppa, vähentää sitä keltaisilla kiihdyttelyä ja kouluja lähistöllä niin siinäpä riittävät perusteet.

Tuolla suunnalla 20v sitten asuneet ja liikkuneet muistavat surullisen valokiihdyttelyn Munkkivuoren ostarin kohdalla, se Audi S3 piirty monen mieleen kun keilasi kuoliaaksi koulumatkalla olleen tytön. Se toki oli mitä härskein kaukaalta kaasutettu ja punaisia päin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Parempi, että taajamissa ihmisten keskellä ratsaavat, kuin jossain keskellä ei mitään olevilla maanteillä. Tämä toki vain oma subjektiivinen mielipiteeni.
Kyllä, ehdottomasti, mutta siinäkin vähän paikat ratkaisevat. Tuo @douppi n mainitsema Huopalahdentien tolppa on kahdella tapaa typerä: 1) tiellä rajoitus on 40 km/h, mikä on tosiaan aivan liian alhainen tuollaiselle tielle ja perustuu yksinomaan siihen, että silloin joskus viitisentoista vuotta sitten joku idiootti ajoi aivan karmeaa ylinopeutta päin punaisia pienen tytön päälle tappaen tämän, ja 2) tuo sijainti on hölmö, sillä kamera vahtii ja silmäilee suojatietä, jossa on sekä liikenne- että katuvalot. Tuo kyseinen suojatie on vieläpä jalankulkijoille varsin toimiva, eli nopea ja sujuva. Niin ikään tuolla kohdalla ei ole mitään sen kummempaa haaveria tapahtunut. Sen tytön kuolemakin tapahtui siinä Dextran kulmalla.

Jos mennään mäki ylös Laajalahdentielle, jossa on siis lähistöllä kaksi koulua ja päiväkoti, niin siellä ei ole kameraa, mutta jotkut kyllä kaahaavat ihan kunnolla Puukkarin ja terveyskeskuksen välillä. Se olisi paljon parempi sijainti kuin tuo Huopalahdentie, jossa kukaan ei kärsisi 50km/h -nopeusrajoituksesta ja kamerattomuudesta.

Edit. @Jupe yllä mainitsi saman mustan Audin. Sen ikkunat muuten rikottiin seuraavana päivänä, mikä oli sinänsä tyhmää vaikka vihan ymmärtääkin hyvin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Edit. @Jupe yllä mainitsi saman mustan Audin. Sen ikkunat muuten rikottiin seuraavana päivänä, mikä oli sinänsä tyhmää vaikka vihan ymmärtääkin hyvin.
Tätä en ollut kuullutkaan, en tosin ihmettele vihaa. Duunissa silloin olin viereisessä isossa pääkonttorissa ja asustelin parin kilsan päässä. Iso juttu oli aikoinaan.

Puukkarikin hyvin tuttu, oikeastaan ainoa kahvila jossa tuli istuskeltua ysärin lopusta sen 10 vuoden ajan eteenpäin kun tuolla suunnalla liikuskeli. Tuntui että jotkut driftasi siinä ympärillä joten ei olisi pahitteeksi valvonta sielläkään, vaikkei kiskan sijainti mikään otollisin ole, Kallen toinen kiska rantsussa oli rauhallisempi muttei siellä taas kukaan käynyt, liian syrjässä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Parempi, että taajamissa ihmisten keskellä ratsaavat, kuin jossain keskellä ei mitään olevilla maanteillä. Tämä toki vain oma subjektiivinen mielipiteeni.

Kyllä joo, parempi niin tietysti. Se vaan, että tuntuu ettei Helsingissä ei aina oikein ole pelisilmää aina noiden katujen nopeusrajoitusten suhteen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä, ehdottomasti, mutta siinäkin vähän paikat ratkaisevat. Tuo @douppi n mainitsema Huopalahdentien tolppa on kahdella tapaa typerä: 1) tiellä rajoitus on 40 km/h, mikä on tosiaan aivan liian alhainen tuollaiselle tielle ja perustuu yksinomaan siihen, että silloin joskus viitisentoista vuotta sitten joku idiootti ajoi aivan karmeaa ylinopeutta päin punaisia pienen tytön päälle tappaen tämän, ja 2) tuo sijainti on hölmö, sillä kamera vahtii ja silmäilee suojatietä, jossa on sekä liikenne- että katuvalot. Tuo kyseinen suojatie on vieläpä jalankulkijoille varsin toimiva, eli nopea ja sujuva. Niin ikään tuolla kohdalla ei ole mitään sen kummempaa haaveria tapahtunut. Sen tytön kuolemakin tapahtui siinä Dextran kulmalla.

Näin juuri. Se Huopalahdentien tolppa räpsyy autoilijoille usein, vaikka ajavat ihan rauhallista vauhtia liikenteen mukana. Silloin kun tie on ruuhkien jälkeen tyhjempi, niin se 40km/h nopeuden naurettavuus ja turhuus pääsee oikein kunnossa esille. Jos joku idiootti kaahaa 100km/h jonkun hengiltä siinä, niin se on ihan sama mikä se rajoitus on. Tuo 40 on ihan perusautoilijoiden kiusa siis.

Niille, joille se ei ole tuttu tie, niin puhutaan siis Helsingin länsipuolella moottoritien päästä Hesburgerin kohdalta kääntyvästä tiestä.

Sitten taas kun Huopalahdentieltä käännytään keskustaan päin Paciuksenkadulle, niin nopeusrajoitus on se 50km/h kuten pitää. Se oli hetkellisesti alhaisempi tie- ja kiskotöiden takia, mutta vaihtui samantien takaisin 50km/h, kun isoimmat remontit ohi. Myös Topeliuksenkadun 40km/h on oikein hyvä sille tielle, koska muuttujia on siinä niin paljon. Tämä esimerkkinä siitä, milloin 40 on mielestäni ihan perusteltua, kun 40 ja 50 vertaa keskenään.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Joo epäilemättä. Tuo Huopalahdentien 40km/h rajoitus tuon kokoiselle väylälle ihan käsittämätön.

Äläs nyt. Eilenkin kääntyi fillaristi ajamaab ko. kadulla väärään ajosuuntaan. Kyllä siellä tarvitsee olla vauhti sellainen, että pystyy reagoimaan näihin ajokortittomiin(?) tomppeleihin fillareiden ja skuuttien päällä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Parempi, että taajamissa ihmisten keskellä ratsaavat, kuin jossain keskellä ei mitään olevilla maanteillä. Tämä toki vain oma subjektiivinen mielipiteeni.

Yksi paikka, missä on paku useinkin parkissa, on Mäntsälässä vanhalla Lahdentiellä Pukkilaan (sellainen pikkukunta ei ihan missään) kääntyvän risteyksen kohdalla. Siinä risteysalueella on 60 rajoitus, mikä kyllä on ihan ok (viestii, ettei voi posottaa samaa vauhtia kuin ennen ja jälkeen risteystä) mutta aikamoinen varainkeruun maku siinä on. Sillä tiellä ei juurikaan rumia ylinopeuksia näe.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Äläs nyt. Eilenkin kääntyi fillaristi ajamaab ko. kadulla väärään ajosuuntaan. Kyllä siellä tarvitsee olla vauhti sellainen, että pystyy reagoimaan näihin ajokortittomiin(?) tomppeleihin fillareiden ja skuuttien päällä.

Nykyäänhän saa ajaa fillarilla väärään suuntaan katua. Tosin taitaa koskea vain yksisuuntaisia katuja, ja oliko joitain muitakin reunaehtoja.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Vinkkinä kaikille: ylinopeussakkoa ei tule, kun ei aja ylinopeutta.

Aijaa. Vinkkinä sinulle, että joskus joustavuus ja liikenteen sujuvuus puoltaa pientä ylinopeutta. Lähdin noin vuosi sitten töihin. Oli ensimmäisiä pakkasöitä. Kun pääsin viimein autoon ja kiiruhdin liilkeelle, pölähtivät ikkunat yhtäkkiä aikas huuruisiksi. Liikennetilanne ei sallinut välitöntä pysähtymistä, ja koska näin eteeni hyvin, päätin vaan ajaa reittiä jolla se riittäisi eli liikennevalojen suojassa. Huuruhan olisi lähdössä parissa minuutissa kuitenkin pois.

No, käännyin isommalle tielle nuolivaloista. Näin peilistä, että takanani tuleva auto siirtyi heti oikeanpuoleiselle kaistalle (näin siis auton valot ja suuntavilkun). Koska kaistojen välissä oli sohjoista möhjöä, ajattelin olla roiskimatta sitä kanssa-autoilijan lasille. Edessä tyhjää tietä noin kilometri. Kiihdytin vähän reippaammin saavuttaakseni kohteliaan etäisyyden kaistanvaihdolle. No, se takana tullut valonlähde olikin sitten maija, ja rikesakkohan siitä kirjattiin.

Selvittyäni hölmistyksestä mietin mitä tapahtui. Totesin, että 100/100 toimisin samoin, paitsi jos tietäisin että takana olisi poliisipartio.

Miten sinä, palstaystävä, haluaisit että olisin toiminut jos olisitkin ajellut siinä maijan tilalla? Nopeusrajoituksen mukaan ja ravat sinun lasillesi sekä turvavälisi ryöstö? Vai sittenkin ehkä niin, että kohtelias pikku spurtti ja siisti kaistanvaihto?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nykyäänhän saa ajaa fillarilla väärään suuntaan katua. Tosin taitaa koskea vain yksisuuntaisia katuja, ja oliko joitain muitakin reunaehtoja.

Ai saa vai? Aivan ohi mennyt tämä. Ehkä typerin liikennesääntömuutos ikinä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ai saa vai? Aivan ohi mennyt tämä. Ehkä typerin liikennesääntömuutos ikinä.

Viime vuonna tämä taisi tulla. Mutta joo, pitää olla erikseen lisäkilvellä sallittu. En osaa sanoa monessako paikassa tuollaisia katuja on.

.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aijaa. Vinkkinä sinulle, että joskus joustavuus ja liikenteen sujuvuus puoltaa pientä ylinopeutta. Lähdin noin vuosi sitten töihin. Oli ensimmäisiä pakkasöitä. Kun pääsin viimein autoon ja kiiruhdin liilkeelle, pölähtivät ikkunat yhtäkkiä aikas huuruisiksi. Liikennetilanne ei sallinut välitöntä pysähtymistä, ja koska näin eteeni hyvin, päätin vaan ajaa reittiä jolla se riittäisi eli liikennevalojen suojassa. Huuruhan olisi lähdössä parissa minuutissa kuitenkin pois.

No, käännyin isommalle tielle nuolivaloista. Näin peilistä, että takanani tuleva auto siirtyi heti oikeanpuoleiselle kaistalle (näin siis auton valot ja suuntavilkun). Koska kaistojen välissä oli sohjoista möhjöä, ajattelin olla roiskimatta sitä kanssa-autoilijan lasille. Edessä tyhjää tietä noin kilometri. Kiihdytin vähän reippaammin saavuttaakseni kohteliaan etäisyyden kaistanvaihdolle. No, se takana tullut valonlähde olikin sitten maija, ja rikesakkohan siitä kirjattiin.

Selvittyäni hölmistyksestä mietin mitä tapahtui. Totesin, että 100/100 toimisin samoin, paitsi jos tietäisin että takana olisi poliisipartio.

Miten sinä, palstaystävä, haluaisit että olisin toiminut jos olisitkin ajellut siinä maijan tilalla? Nopeusrajoituksen mukaan ja ravat sinun lasillesi sekä turvavälisi ryöstö? Vai sittenkin ehkä niin, että kohtelias pikku spurtti ja siisti kaistanvaihto?
Olisithan sä voinut hiljentääkin ja maija olisi oikeaa kaistaa pitkin ohittanut sinut, minkä jälkeen sitten oikealle kaistalle. Tai sitten vaihtanut vaan sinne oikealle kaistalle ja takana ajava (maija) olisi sitten jättäytynyt turvavälin päähän. Takana ajavahan siitä turvavälistä vastaa.

Mielestäni yritit nyt olla turhaan kohtelias liikennesääntöjä rikkomalla. Toki superpaska tuuri, että kyse oli poliisiautosta
 
Olisithan sä voinut hiljentääkin ja maija olisi oikeaa kaistaa pitkin ohittanut sinut, minkä jälkeen sitten oikealle kaistalle. Tai sitten vaihtanut vaan sinne oikealle kaistalle ja takana ajava (maija) olisi sitten jättäytynyt turvavälin päähän. Takana ajavahan siitä turvavälistä vastaa.

Mielestäni yritit nyt olla turhaan kohtelias liikennesääntöjä rikkomalla. Toki superpaska tuuri, että kyse oli poliisiautosta
Etkö huomannut, että kyseessä oli kiiruhdettu työmatka? Eihän siinä hiljennellä, vaan annetaan urkujen laulaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös