Jos oikeasti haluttaisiin asioihin vaikuttaa ja kuolonkolareita ja onnettomuuksia vähentää, tulisi autoissa olla nopeusrajoittimet ja alkolukot. Tuolla 1-5km/h sakotuksella (korjaan liikennevirhemaksulla) ei henkiä tai mitään pelasteta. Kalliiksi se tulee yhteiskunnan hidastuvuutena. Joustoa pitää olla, tilanteen mukaan. Nopeus oli syynä 40% kuolonkolareista . Yleensä tilannenopeus eli keli/liikenne/tieolosuhteisiin nähden liian kova nopeus. Lisäksi kun autoihin laitetaan vielä väsyneen kuskin tunnistin ja tehdään siitä faradihäkki niin siinähän se alkaa olemaan. Sitten on myös muita onnettomuuksia mutta selvästi suurin osa kuolonkolareista johtuu alkoholista ja/tai kovasta nopeudesta. Ja kovalla nopeudella en tarkoita rajoituksen mukaisia vaan ne selvästi ylittäviä nopeuksia.
Kuolonkolareissa muuten Suomessa kirjataan liikenteessä tehdyt itsemurhat liikennekuolemiksi toisin kuin monissa muissa pohjoismaissa.
Kuolonkolareissa muuten Suomessa kirjataan liikenteessä tehdyt itsemurhat liikennekuolemiksi toisin kuin monissa muissa pohjoismaissa.