tuuski kirjoitti:
Ei tuo kyllä millään muotoa harvinaista ole, että onnistuu sekä rumpujen hakkaaminen että kitaran soitto. Stemmoja Dave lauloi Nirvanassakin ja kun tosiaan Foo Fighters on melko mitäänsanomatonta musaa, niin "kovana jätkänä" pitämiseen on aika kevyet perustelut. Plussaa toki siitä, ettei ole lähtenyt ratsastamaan Nirvanan jäänteillä, vaan lähtenyt omaan suuntaansa.
Tästä FF:n mitäänsanomattomuudesta olen aika lailla eri linjoilla. Foo Fightersin ekan levyn biisithän oli Daven omia demobiisejä, joita hän oli tehnyt Nirvana-aikoinaan.
En tiedä sitten, miten paljon olet FF:ia kuunnellut, mutta itse olen törmännyt siihen, että ihmiset tunnistavat bändiltä Best of youn, All my lifen ja sitten ne Learn to flyn ja Big men hauskat musavideot.
Kannattaa kuunnella Foo Fightersin viimeisimmän lätyn kummatkin levyt ja siihen päälle vaikka Grohlin oman sivuprojektin Probotin kiekko, jossa Grohl heittäytyy metallipuolelle ja esiintyy muun muassa Lemmyn, King Diamondin ja Max Cavaleran kanssa. Vuosien varrelta suosittelen tutustumaan vaikka näihin biiseihin: Exhausted, My hero, Walking after you, Aurora, Stacked actors, Tired of you, Disenchanted lullaby ja Come back. On vähän toisenlaista tavaraa kuin radiosoitossa pyörivät pari kolme hittiä.
Viimeksihän Foo Fighters teki kiertueen kahdeksanhenkisen jousiorkesterin kanssa ja soitti In your honorin akustisen levyn biisejä ja vanhojen biisiensä uusia sovituksia. Eli Grohl vie bändiään koko ajan uusille alueille ja uudistaa musiikkiaan koko ajan. Tähän kuvioon ei mielestäni mitäänsanomattomuus sovi, piti sitten herran musiikista tai ei. Kyllä niitä perusteita löytyy pitää Grohlia kovana jätkänä ja tärkein niistä on mielestäni juuri se, että hän vie Foo Fightersia koko ajan uusille urille eikä tyydy tekemään vain samaa rokkilevyä uudelleen.
Siitä olen ilman muuta samaa mieltä, että pisteet Davelle, ettei FF ole missään vaiheessa ratsastanut Nirvanan maineella, vaan heti alusta asti oli selvää, että FF on Daven oma bändi.