Muuten: pitääkö taivuttaa Jukurien vai Jukureiden? Mitä siä mikkeliläinen sanot?
Molemmat ovat kieliopillisesti oikein (olen kysynyt kieliopin osaavalta). Itse käytän Jukureiden.
Muuten: pitääkö taivuttaa Jukurien vai Jukureiden? Mitä siä mikkeliläinen sanot?
Miulla taitaa puolestaan useimmiten monikon genetiivi kääntyä "Jukurien" esimerkiksi peliesityksistä puhuttaessa. Molemmat toki oikein ja luulen molempia muotoja käyttäneenikin.Molemmat ovat kieliopillisesti oikein (olen kysynyt kieliopin osaavalta). Itse käytän Jukureiden.
Molemmat ovat kieliopillisesti oikein (olen kysynyt kieliopin osaavalta). Itse käytän Jukureiden.
Loistava kommentti! Täysin samaa mieltä. Jos nykyinen 18 minuuttia ei riitä oluen tilaamiseen, juomiseen ja sen ulos pissimiseen, niin siinä vaiheessa tulisi ennemmin kehittää areenan palveluja. Vaikka Synergia on suht perseestä oleva halli, minä ehdin ainakin joka kerta hoitaa asiani helposti erätauon aikana. Lapsiperheiden tauoista en tiedä, mutta uskoisin että hyvin ehtivät hekin. Ainakin sen makkaran ja limsan saa syödä yleisössä jos ei ehdi. Erätauot ovat vielä älyttömän tylsiä hetkiä hallilla kun mitään ohjelmaa ei ole. Onneksi nyt tällä kaudella nyt pääsee edes nettiin, aiemmilla kausilla tuntui puhelinverkot olevan tukossa aina hallilla.Erätauon pidentäminen kahdella minuutilla on pelkkä mikki hiiri - laastari haisevan, mätänevän haavan päälle. Oikea ratkaisu olisi parantaa halleilla fasiliteetteja ja lisätä myyntipisteitä sekä laittaa tuoppia valmiiksi janoisia odottamaan. Mutta koska myyntipisteiden lisääminen maksaa rahaa, tehdään tällainen uudistus joka voi marginaalisesti jotakuta auttaa mutta suurinta osaa vain vituttaa, kun erätauko on niin saatanan pitkä jo muutenkin.
Arvaa onko sallittua? Ei. Muutenhan tuota varmasti tehtäisiin kaikkialla....sekä laittaa tuoppia valmiiksi janoisia odottamaan...
Mitä? Ainakin Iki-Oma Areenalla on tiski täynnä valmiiksi laskettuja tuoppeja Viikinki-ravintolassa kun sinne menee erätauolla. Myynti tapahtuu myös nopeasti tällä tavoin.Arvaa onko sallittua? Ei. Muutenhan tuota varmasti tehtäisiin kaikkialla.
Hakametsässä sama juttu, ja vaikka Restelin tavassa hoitaa hallin myyntiä muuten olisikin valittamisen aihetta, niin eiköhän noin suuri alan yritys tällaisessa asiassa osaa toimia lain puitteissa.Ainakin Iki-Oma Areenalla on tiski täynnä valmiiksi laskettuja tuoppeja Viikinki-ravintolassa kun sinne menee erätauolla. Myynti tapahtuu myös nopeasti tällä tavoin.
2014-15 kauden kävin viime vuonna läpi ja silloin tilastot viittasivat siihen suuntaan, että väsyneenä pelatessa levännyttä joukkuetta vastaan on haittaa ainoastaan vieraissa. Toisin sanoen kotiotteluissa pistekeskiarvo on sama, oli kotijoukkue väsynyt tai ei. Vieraissa väsynyt joukkue keräsi noin 0.25 pistettä vähemmän ottelua kohden kuin normaalisti. Tuossa vielä viime kauden viestini aiheesta:Yksi asia itseäni vituttaa suunnattomasti liigassa tällä(kin) kaudella. Nuo pelimäärien eroavaisuudet ja kummalliset back-to-back -pelit, joissa on joukkueilla kauhea ero. kun keskimäärin taitaa olla 6 peliä pelattu per joukkue, niin btb-pelin erotus on 0-3 ja toista ääripäätä löytyy kaksi ja toista yksi. "vapaapäivien" määrässäkin hajontaa välillä 2-5 päivää.
Eikös tästä joku tehnyt viime kaudella tästä kattavan laskelman?
Siksi että budjetti on budjetti ja toteutuma on toteutuma. Jos joukkue asettaa kauden alla budjetin ja ylittää tai alittaa sen kauden aikana, niin se ei muuta sitä budjettia miksikään.Miksi pelaajabudjetit kerrotaan joukkueittain usein eri tavalla? Esim. puhutaan että Lukon pelaajabudjetti oli viime kaudella 2.8M ja sitä ei koskaan korjata, vaikka Lukko osti lisää pelaajia, että mitä se on oikeasti ollut, kukaan ei tiedä lopullista budjettia. Lisäksi joukkueet ilmoittavat eritavalla näitä juttuja. Toisille kuuluu ilmoitettuun budjettiin pelaajan murun ruoat ja asunto, toisille pelkät pelaajan palkat. Olisi kiva seurata, jos ne olisi julkisia ja tietäisi oikeasti miten asiat on. Luulen, että erot köyhemmän ja rikkaimman joukkueen välllä ovat paljon tiedettyä suuremmat. Pientä yöllistä pohdintaa vain..
Esim. puhutaan että Lukon pelaajabudjetti oli viime kaudella 2.8M ja sitä ei koskaan korjata, vaikka Lukko osti lisää pelaajia, että mitä se on oikeasti ollut, kukaan ei tiedä lopullista budjettia.
Salonoja maikkarin haastattelussa kertoo liigan olevan avoin 3 vuoden päästä. Video: Mitä kuuluu espoolaiselle kiekkounelmalle? Jussi Salonoja MTV:n vieraana - Mestis - Jääkiekko - Sport - MTV.fi
Se ei itse asiassa ole palvelusta kiinni vaan nettisivuista ja siitä, mitä dataa ja miten dataa näytetään. Tilastointi tehdään samoilla ohjelmilla sekä liigassa, Mestiksessä että Nuorten SM-Liigassa. Liigan valinta on sitten ollut, että ulos datasta näytetään se mitä näytetään liigan oman käyttöliittymän (liigan sivut) kautta.Koskahan liigan umpisurkealle tulospalvelulle olisi odotettavissa parannusta? Mestiksen eli liiton palvelu on valovuoden edellä. Pelaajien edesottamuksista ei saa pelin aikana mitään tietoa, aivan kuralla oleva systeemi.
Mtv.fi kirjoitti:Bauer ja Easton ovat suosittuja merkkejä myös Suomessa. SM-liigassa muun muassa Lukko, KalPa ja Ässät pelaavat nettisivujensa mukaan Bauerin tuotteilla.
Itse olen aina luullut että Bauer on Niken tytäryhtiö?Mitenkähän on jos / kun konkurssi toteutuu, niin mitä vaikutuksia tällä on tämän ja ensi vuoden varustetoimituksiin ja mahdollisesti niiden hintoihin.
Oli, ote englanninkielisestä Wikipediasta Bauer_HockeyItse olen aina luullut että Bauer on Niken tytäryhtiö?
Wikipedia kirjoitti:1995 Nike buys Canstar, Bauer's parent company, for $395 million.
2008 Quebec-based Roustan Inc. and U.S.-based private equity firm Kohlberg & Co. purchase Nike's Bauer assets for $200 million.