Yleistä keskustelua Liigasta

• 2 646 726
  • 12 178

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä ainakin jossain näistä Hockey Night-peleistä selostajat/kommentaattorit mainitsi että Tanus hakenut Liigalta poikkeuslupaa tuon visiirin käyttöön ja sen saanut.
IS:n jutussa mainittiin asiasta näin:

SM-liigassa tummennetut tai muuten erilaiset visiirit ovat harvinaisuuksia, mutta viime viikkojen aikana Tapparan tähti Kristian Tanus on alkanut käyttää punertavan sävyistä visiiriä, jollaista on joskus käytetty aivotärähdyksen jälkeisen valoherkkyyden takia. Tämä ei kuitenkaan Tanuksen mukaan ole syy. ”Mestarihuoltaja (Antti) Muurila tilasi semmoisen ja halusi meikäläisen alkavan käyttää sitä. Eli käytetään nyt, jotenkin ainakin erottuu”, Tanus kertoi Aamulehdessä.

Toki tuossa mainitaan vain, että ei olisi kyse valoherkkyydestä. Kai se terveydellinen syy voi olla joku muukin. Poikkeuslupaa tuskin saa ilman terveydellistä syytä.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tämä esille nostamasi sääntökohta on tässä ketjussa todettu jo useampaan kertaan, mutta edelleen:
"that would make it impossible to make eye contact"

Tuossa ylempänä on kuva Schnarrin visiiristä. Onko tuon läpi mielestäsi mahdotonta saada katsekontaktia?
Pahoittelut, en huomannut että tuota IIHF:n asiaa oli kommentoitu.

En kait minä kommentoinut mitenkään säännön olemassaolon tarpeellisuutta. Miksi minun mielipiteelläni katsekontaktin saamisesta on merkitystä?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pahoittelut, en huomannut että tuota IIHF:n asiaa oli kommentoitu.

En kait minä kommentoinut mitenkään säännön olemassaolon tarpeellisuutta. Miksi minun mielipiteelläni katsekontaktin saamisesta on merkitystä?
Minulle jäi se vaikutelma, että sääntö oli mielestäsi selvä ja sen vuoksi nämä visiirit on kielletty.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Minulle jäi se vaikutelma, että sääntö oli mielestäsi selvä ja sen vuoksi nämä visiirit on kielletty.
En siihen tosiaan ota kantaa, vaan taustaan säännöstä laajemmin IIHF:n kautta, kun keskustelu keskittyi liigan sääntöihin ja niiden ihmettelyihin. Kun tuosta oli jo aiemminkin keskustelu, oli nostoni turha.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy