Mielestäni jatkoajat pitäisi pelata 2 vs. 2 systeemillä ilman maalivahteja.
Ainoa oikea vaihtoehto taitokiekolle.
Maali täytyy tehdä suoraan syötöstä.
Tohon lisäyksenä vielä toinen kiekko jäälle ja se joukkue kumpi ehtii lätkimään kiekon reppuun eniten 5 min aikana voittaa. Tällä tavalla se yksittäisen virheen mahdollisuus (mihin pelit yleensä ratkeaa) minimoituu.Mielestäni jatkoajat pitäisi pelata 2 vs. 2 systeemillä ilman maalivahteja.
Maali täytyy tehdä suoraan syötöstä.
No, nyt päästiin asiaan. Minä ehdottaisin vielä että joukkueiden fanit pelaisivat jatkoajalla. Molemmat faniryhmät valitsevat 2 edustajaa, ei maalivahteja, maali suoraan syötöstä ja myllyt sallittuja!Tohon lisäyksenä vielä toinen kiekko jäälle ja se joukkue kumpi ehtii lätkimään kiekon reppuun eniten 5 min aikana voittaa. Tällä tavalla se yksittäisen virheen mahdollisuus (mihin pelit yleensä ratkeaa) minimoituu.
Itse näen, että karsinnat tekisivät sarjasta mielenkiintoisemman kaikille. Loppupään joukkueet joutuvat myös kiihkeämmin pelaamaan koko kauden eikä henkisiä puoliluovutuksia kärkiporukoita vastaan enää tule. Jokaisella tuntuu olevan jotain panosta kuitenkin.
Mä näkisin että karsinnat olisivat tehneet hyvää, mutta nykymallissa se on turhaa. Kolme viimeistä kun putoaisi tältä kaudelta suoraan ja neljänneksi viimeinen karsisi, olisi tuo mahdollista. Jukurit kun tuolta vielä päätettiin nostaa, niin eiköhän mahdollisista karsinnoista ainakin jännitys kuopattu samalla kellonlyömällä.Itse näen, että karsinnat tekisivät sarjasta mielenkiintoisemman kaikille. Loppupään joukkueet joutuvat myös kiihkeämmin pelaamaan koko kauden eikä henkisiä puoliluovutuksia kärkiporukoita vastaan enää tule. Jokaisella tuntuu olevan jotain panosta kuitenkin. Loppujen lopuksi heijastaahan se koko sarjan mielenkiintoon ja myös pöhinään sen ympärille. Itse asiassa ihmettelen, että miten urheilutuotteesta on saatukin näin valju. Suunta on väärä kun viihde muuten maailmassa kehittyy ja keksitään kaikenlaisia koukkuja ihmisten mielenkiinnon saamiseksi.
Ennen CHL alkua 2014 uutisoitiin näin MTV:n nettisivuilla.Tietääkö kukaan, miten CHL-pelit on huomioitu pelaajien sopimuksissa? Siis saavatko pelaajat niistä jotain ekstraa varsinaisen palkkansa päälle: joko joku tietty summa ottelukohtaisesti, menestysbonuksina tai sitten esim. pro rata -pohjaisesti jaettuna joku könttäsumma. Olettaisin ainakin, että jotain vaativat pelaajatkin noista peleistä, koska ovat kuitenkin ns. "ylimääräisiä" pelejä liigakautta ajatellen.
Mä näkisin että karsinnat olisivat tehneet hyvää, mutta nykymallissa se on turhaa. Kolme viimeistä kun putoaisi tältä kaudelta suoraan ja neljänneksi viimeinen karsisi, olisi tuo mahdollista. Jukurit kun tuolta vielä päätettiin nostaa, niin eiköhän mahdollisista karsinnoista ainakin jännitys kuopattu samalla kellonlyömällä.
Eikai tuo puolueellisuutta ole. Jos meillä jatketaan seuraavat 10 ottelua samalla tavalla kuin tähänkin asti, tuntuu loppukausi oleva aivan se ja sama miten käy. Karsintojen pelko olisi tässä omaan silmään myös häntäpään seurojen kannattajien etu, tai ainakin mielenkiinnon lähde. Asia lienee kuitenkin ylhäällä päätetty niin että kaikilla on kivaa ja turvallista olla, eli niin ettei jännitykselle ole sijaa 30% joukkueista.Myönnän Kärppä-kannattajana olevan hieman puolueellinen kun en "meille" sitä karsintauhkaa kovin suurena pidä. Muiden selkänahastahan tätä kiinnostavuutta otettaisiin.
Näinhän se on. Minä seuraan potkupalloa satunnaisesti. Eli silloin kun ei ole muutakaan tekemistä, olen katsonut Vepsun otteluita striimejä surkealla kuvanlaadulla. Nyt kun putomaskamppailu on kovimmillaan, niin päätin viime viikonloppuna hankkia IL-TV:n kuukausimaksullisen kunnon striimin. Yleisöäkin VPS-Jaro -ottelussa oli paikan päällä melkein 2800, juuri siitä syystä että ottelulla oli merkitystä. Jos sarja olisi suljettu niin paikalla olisi ollut ehkä noin 1000 katsojaa.Karsintojen pelko olisi tässä omaan silmään myös häntäpään seurojen kannattajien etu, tai ainakin mielenkiinnon lähde. Asia lienee kuitenkin ylhäällä päätetty niin että kaikilla on kivaa ja turvallista olla, eli niin ettei jännitykselle ole sijaa 30% joukkueista.
Eli koen seitsemän joukkuetta 15:sta mitään sanomattomiksi. Näin ollen, koska vähän alle 50 % liigajoukkueista ei kiinnosta minua yhtään, kiinnostukseni Liigaan on laskenut kuin lehmän häntä.
Noista seitsemästä joukkueesta saisi rakennettua ihan hyvät 2-4 liigaporukkaa, mutta laadukkaita pelaajia ei vain riitä 15 liigajoukkueelle.
En usko olevani ajatusteni kanssa ainoa.
Millä kierroksella olisi kuulunut McIntyren olla top-kolmessa? Ei noita sen perusteella tehdä, että kuka johtaa pistepörssiä vaan kenellä on kierroksen kovimmat tehot.Pistepörssin ykkönen ei onneksi vakuuta ketään. Liekö siten 40. pisteen kohdalla säälistä se päivän kolmostähti annetaan SisäRenkaalle :P
Tästä olen kyllä samaa mieltä. Toki CHL tulee sekoittamaan pakaa, mutta se on jokaisen joukkeen oma valinta. Paljon on puhuttu tason laskusta Liigassa ja näillä toimilla pelitempo paranisi.Olen kyllästynyt siihen, että viikon huipennukseksi odotettu lauantai-illan ottelu on aina kahden väsyneen joukkueen heikkotasoista vääntöä.
Peräkkäisistä pelipäivistä on luovuttava. Perjantai pois ottelukalenterista ja pelipäiviksi tiistai, torstai ja lauantai. Näin saamme tasokkaampia otteluita.
Inernet-arkistoista löysin pikaetsinnällä vain syksyn 2011, jolloin Liigan ylivoimatehokkuus oli 15%, kun se koko viime kauden aikana oli 17,3%. Koko kauden osalta tuo tarkoittaisi ~80 lisämaalia, eli vajaat 6 per joukkue.Onkohan kellään säilynyt vanhoja ylivoimatilastoja ennen kuin keskialueen kokoa pienennettiin? Mietiskelin tuossa vaan, että onkohan vaikuttanut maalimääriin erikoistilanteissa.
Se päivä kun joskus koittaa, että jääkiekon SM-liigasta kirjoitetaan samantapaista juttua, niin juon kertahuikalla Black Labelin kurkkuun, ja kun seuraavassa Ylen tekemässä jutussa on vielä jääkiekon näkökulmasta kadehdittavasti ainesta:Ykkösessä kimurantti kärkitaisto – neljällä joukkueella hyvät mahdollisuudet Veikkausliigaan | Yle Urheilu | yle.fi
Tosin eilen SM-liiga ja sen vimmainen laajentuminen sai julkimoilta julkisuutta. Onko se Suomalaisen jääkiekon ja Liigankaan etu, jos pelaapolku katkeaa kuin seinään?
Kysymyksiä: Onko Liigalla varaa odotaa muutama vuosi sitä, että nykyinen syöksykierre saadaan katkaistua?
Pitäisikö Rannistolle ja Kummolalle pystyttää patsas jääkiekkomuseoon?
Saataisiinko Liigan yleisömäärät ja taso nousemaan, jos sitä supistettaisiin?
Olisiko Liigan etu, jos pelaajapolku olisi laadukas ja kakkostaso olisi Länsi-naapurin kaltainen pelaajatuotantomylly josta voi nousta suoraan vaikka NHL:än(mm.Ekman-Larsson toissa vuonna+Allsvenkanissa pelaa useita Euro-Hockey tourin tasoisia pelaajia, toisin kuin "mestiksessä")ja Maajoukkueeseen?
Olisiko 12+12 mallinen A ja B-liiga parasta mitä Suomalaiselle jääkiekolle ja sen sarjajärjestelmille voi tehdä?
Onko Liigan ja Liiton ylimielinen suhtautuminen kuluttajiin ja sponsoreihin yksi syy tähän alennustilaan, missä jääkiekko ja miltei kaikki seurat ovat sarjatasosta riippumatta?
Eilinen ylen juttu, missä Kimmo Kuhta ja Kerttula lataavat täyteisillä:Mestiksen kohtalo huolenaiheena - "Suomella ei varaa, että sarjasta tulee kaljaliiga" | Yle Urheilu | yle.fi
Se päivä kun joskus koittaa, että jääkiekon SM-liigasta kirjoitetaan samantapaista juttua...