Itse näen, että karsinnat tekisivät sarjasta mielenkiintoisemman kaikille. Loppupään joukkueet joutuvat myös kiihkeämmin pelaamaan koko kauden eikä henkisiä puoliluovutuksia kärkiporukoita vastaan enää tule. Jokaisella tuntuu olevan jotain panosta kuitenkin.
Ei välttämättä näinkään. Oletetaan, että joukkueessa on tusinan verran pelaajia, joiden ura jatkuu seuraavalla kaudella toisessa joukkueessa. Kuinka monen pelaajan sopimuksessa mahtaa olla jo nyt pykälä, että pelaaja saa irtisanoutua sopimuksesta, mikäli joukkue putoaa
sarjaporrasta alemmas. Kaikki haluavat voittaa mestaruuden, vaikka ei kyseissä seurassa ensi kaudella pelaisikaan, mutta kuinka monella mahtaisi olla motivaatiota pelata karsintasarjaa paskasti menneen kauden jälkeen. Mielenkiinto näkyisi varmasti sarjataulukossa ja keskusteluissa, mutta jäälki jäällä voi olla huonompaa.
Muistanko aivan väärin, mutta eikö jokin seura joutunut taloudellisiin vaikeuksiin luvattuaan pelaajilleen bonuksia, mikäli sarjapaikka säilyy. Mitäs urheilullisuutta se sellainen on, jossa pelaajia motivoidaan rahalla pelaamaan voitosta, kun urheilullista motivaatiota ei ole.
Olen karsintojen kannalla, mutta vain siinä tapauksessa, että SM-liigan joukkuemäärä putoaa vähintään kahdella joukkueella. 16 joukkueen liigassa piste-ero lienee liian iso pudotuspelijoukkueiden ja mahdollisten karsijajoukkueiden välillä. Tyhjennysmyynneistä ei päästä eroon, kun kausi päättyy viidellä joukkueella runkosarjaan.
Minä pelkään, että nykyisellä järjestelmällä tehdään hallaa Jukureille ja KooKoolle, joiden ansiosta Mestiksessä oli jotain tasoa. Mikäli näiden kahden seuran taloudet menevät perseelleen, kasvaa SM-liigan ja Mestiksen ero entisestään ja silloin ainakin on turha haaveilla karsinnoista.