No joo, selvästi ymmärsin väärin, mitä tarkoitit. Tarkoitit siis, että pelaajat vapaaehtoisesti käyttävät vain perusvisiiriä kokokasvosuojuksen sijaan.Sulla meni vissiin ohi, että mitä tuossa tarkoitin. En siis tarkoittanut, että pelaajat saisivat pelata halutessaan ilman mitään visiiriä, vaan tarkoitin, että pelaajat itse päättävät käyttää pelkkää perusvisiiriä, eikä kokovisiiriä tai ristikkoa.
Mutta joo, en tiennyt, että sääntöjen mukaan kokovisiiriä ei saa käyttää kuin erityisluvalla. Tätä sääntöä kyllä ihmettelen. Haluaisin kyllä vähän tarkennusta tuohon sääntökohtaan, että milloin sitä lopulta saa käyttää. Jotenkin en jaksa uskoa, että niitä erityislupia erikseen anotaan?
No, kuten todettua, Liigassa se ei ole vapaaehtoista, kun kokokasvosuojusta saa käyttää vain poikkeusluvalla. Enempää en tiedä säännöstä kuin tuon, mitä Liigan sivuilla lukee. Epäilen myös, että ei siihen erikseen lupia joka kerta haeta. Todennäköisesti on joku sisäinen ohje, että loukkaantumistilanteissa tuollainen lupa sitten on olemassa.
Todettakoon vielä, ainakin joskus olen kuullut, että ristikon / häkin käyttö ei olisi sallittua liigassa lainkaan ja tilanteissa, missä kokokasvosuojusta täytyy (saa) käyttää, tulee käyttää kokovisiiriä /-pleksiä. En ole varma tämän väitteen totuudenmukaisuudesta, mutta joskus tosiaan olen tällaisenkin tiedonmurun pääni sisään tallentanut.