Varmaan vähän väärä ketju mutta en keksi mistä kysyä. Miltä tuntuu kun oma joukkue voittaa mestrauuden? Onko verrattavissa siihen kun Suomi voittaa, vai onko se jotain paljon ertyisempää(toivon ainakin näin)?
On erityisempää!
Vaikka Suomen maajoukkueen menestys on hienoa, sitä myös syö se, että kaikki ovat samalla kannalla. Kun jokainen juhlii, siitä katoaa erityisyys.
Oman joukkueen mestaruudessa taas se on yksityisempää. Tämä on minun juttu! Naapureita ei kiinnosta pätkääkään. Kuin olisivat voittaneet vain minun ja parin kaverin iloksi.
Toki siihen vaikuttaa myös joukkueen historia. Itselleni 2003 mestaruus oli iso juttu, samoin 2016 ja 2022. Pitkät hopeaputket söivät, mutta seuraavat mestaruudet eivät tuntuneet ihan samoilta.
Nyt kiinnostusta nostaa uusi pelitapa, jossa on ollut sopeutumista pitkän linjan "Meidän pelin" kannattajalle. Tuen strategian vaihtamista (koska lähtökohtaisesti tuen kaikkea, mitä Tappara-johto esittää), ja haluaisin nähdä sen onnistuvan. Häviäminen ei olisi katastrofi, koska menestystä on tullut, mutta olisi se ollut puolivälierissä vähän noloa runkosarjan voittajalle.
Ja olisi se kova näyttö, jos Liigan taktinen ajattelu pistettäisiin kerta heitolla uusiksi (olen toki huomannut, että moni joukkue pelaa nykyään nopeammin kuin klassisin Meidän peli, mutta vain Tappara ja Jukurit ovat hylänneet kokonaan "jaloslaisen" pelikirjan...)