Millähän ihmeen logiikalla päädyit tällaiseen vertaukseen? Täysin älytön. Jos asianajaja ottaa julkisesti kantaa siihen kuinka väärin hänen asiakkaansa teko oli, on vaikea uskoa hänellä enää olevan asiakasta.
Jos pelaajan edustaja tuomitsee tämän teon julkisesti vastoin yhdistyksen käytäntöjä ja koodistoa käyttäen yhdistyksen hastagia ja puhuen jääkiekkoyhteisöstä, tulisi minulle ainakin pelaajana sellainen olo, ettei tämä henkilö ja yhdistys halua ajaa minun asiaani. Pelaajat kuitenkin maksavat siitä, että voivat luottaa yhdistykseltä tulevaan apuun myös tällaisissa tilanteissa. Minun olisi ainakin tuon ulostulon jälkeen Tyrväisenä vaikeuksia ottaa puhelinta käteen ja pirauttaa Wallinheimolle ja kertoa, että nyt tarvitsisin apua tässä jutussa. Onneksi pelaajayhdistyksen toiminnanjohtaja sentään osoitti edustavansa kaikkia pelaajia ja tämä likapyykki kaatuu ainoastaan Wallinheimon niskaan.
Mutta pelaajat eivät ole myöskään niin tyhmiä, etteivät tajua voivansa olla joskus myös itse hieman vastaavassa tilanteessa. Jos yhdistyksen puheenjohtaja, jonka pitäisi valvoa heidän kaikkien etua, on ensimmäisenä antamassa painetta pitkälle pelikiellolle ja näin edustamansa pelaajan ansioiden menetykselle, on vaikeaa uskoa heidänkään arvostavan Wallinheimon sovittujen käytäntöjen vastaista ulostuloa.
Suunta josta katsotaan, on nyt täysin eri, niin siksi tää on vaan todettava et eri mieltä, eteenpäin.
Sinä lähdet siitä, että kommentoi nimenomaan Tyrväistä, asiakasta teon ohella. Minä siitä, että kommentoi vain tekoa, tapausta. Sinä lähdet siitä, että tuomitsee Tyrväisen, minä siitä, että tuomitsee vain teon. Ettei halua nähdä moisia "jääkiekkoyhteisössä".
Sinä lähdet siitä (mistä ihmeestä se oletus muuten tulee, missä lukee ettei?) ettei SW aja / enää aja Tyrväisen asiaa? Minusta on jopa todennut, että tottakai tässä ajetaan molempien asiaa. Mutta ottikin vain kantaa itse tekoon, välittämättä kuka teki..
Ei se, että toteaa järjettömän teon olevan järjetön, julkisesti, sulje pois sitä etteikö silti voisi auttaa/ajaa tekijän asiaa.
Mitä tulee kurinpitoon tuomioon vaikuttamiseen, niin minusta se on taas sen vähättelyä jos meinataan, että niin kovin moinen kommentti siihen vaikuttaa, vaikutti. Nyt nähdään, kun 6 peliä tuli, ettei vaikuttanut kyllä koventavasti ainakaan. Itse asiassa yleisesti ja suuren osan mielestä rangaistus oli yllättävän lievä, alarajalla ihan. Jos tosiaan ois oltu syksyssä, joku töppönen asialla jostain saipoista, niin 11+ peliä ainakin? Arvuuttelua toki vain, mutta mielestäni on havaittavissa ykköspyssyn ja pudotuspelien läheisyyden vaikutus edes parilla pelillä tuosta tuomiosta..
Varmasti sen ainakin moni tajuaa, että voi joutua samaan tilanteeseen. Edelleenkään ei kuitenkaan ole kyse etteikö apua saisi tai ajettaisi asiaa, vain tekoa on kommentoitu. Uudelleen "jonka pitäisi".. mistä tulee tämä, ettei muka aja? Olettamus tuosta kommentistaan? Vaikka on sen jälkeen todennut myös itse, että kyllä ajetaan molemminpuolin asiaa. Sovittujen käytäntöjen vastainen toiminta taas eri keskustelu, siitä voin kyllä olla samaa mieltä, jos näin kerran on käynyt.
Asianajaja vertaus on siksi juuri kohdalleen, että jos asianajaja julkisesti sanoo, että tappo, tai murha tms. on väärin, näitä ei haluta nähdä jne. mutta silti ajaa sen tekijän asiaa, kun se työnsä on. Sinä laitoit "asiakkaansa teko". Jätä se asiakas pois, kuten SWkin kommentoi vain tekoa.
Edelleen väitän, että tässä vain katsantokannassa ero, ja asia muutoin ihan selvä puolin toisin. Siksi näen ettei ole tarvetta jatkaa ainakaan minun osalta.