Suoraan sanottuna on järjenvastaista erottaa Tyrväinen kokonaan pois, kun tekoa kommentoidaan. Wallinheimo kommentoi Tyrväisen tekemää tekoa, josta ei olla vielä edes aloitettu tutkimusta kurinpitoryhmässä, eikä pelaajaa ole kuultu asian tiimoilta.
Missä minä muka lähden siitä? En missään. Lue virkkeet jatkossa kokonaan ennen kuin tummennat niitä, kiitos. Kirjoitan, että minulle tulisi pelaajana sellainen olo, ettei edustajani aja asiaani. Väitän kyllä nyt, ettei Wallinheimo kommentillaan aja Tyrväisen asiaa, vaan saa tämän tuntemaan olonsa ainoastaan hylätyksi sen tahon toimesta, jonka häntä tulee tässäkin tilanteessa auttaa.
Nyt ainakin HIFK voisi mahdollisessa valituksessaan vedota Wallinheimon kommentin vaikuttavuuteen ja perustella Povorozniukin tuomiolla viiden ottelun tuomion olevan riittävä, kun tässä ei tapahtunut loukkaantumista. Sillä vaikuttiko kommentti todellisuudessa, ei ole välttämättä edes merkitystä.
En edelleenkään ole väittänyt, etteikö ajaisi asiaa. Olen väittänyt että kommentillaan antaa päinvastaisia signaaleja. Luottamus siis laskee pelaajien silmissä.
Tässä linkki iltalehteen ja Jarmo Saarelan haastatteluun.
Mielestäni tämä oli päivänselvä olkinukke, jonka tarkoitus on ainoastaan vittuilla ja provosoida tai sitten sinulle sattui sitä kirjoittaessasi totaalinen oikosulku. Ensinnäkin mistään minun kirjoittamastani ei voida päätellä, että "meinaan" sitä, että Wallinheimon tulisi kommentoida asiaa positiiviseen sävyyn. On totaalinen olkinukke vetää johtopäätös siitä, että minun mielestäni tuo kommentti on typerä siihen, että teosta tulisi kommentoida positiivisesti. Viime kuukausina netissä on pyörinyt meemi, joka kuvaa aika hyvin tuota heittoasi. Lisäksi
Tyrväinen on Wallinheimon ja yhdistyksen
asiakas.
Wallinheimo myös
kommentoi Tyrväisen tekoa. On aivan yhdentekevää, ettei Wallinheimo sitä viestissään erikseen mainitse. Hän kommentoi tekoa, joka ei ole vielä ollut kurinpitodelegaation käsiteltävänä. Hän kommentoi asiakkaansa tekoa julkisesti ja tuomitsevasti, kun tämä samainen asiakas saattaa tarvita apua häneltä tämän samaisen asian tiimoilta. Minusta tuo toiminta ei herätä suurta luottamusta. En voi käsittää, miten voit puolustaa tuota olkinukkeasi ja sen osuvuutta.
EDIT: Pientä hienosäätöä