Yleistä keskustelua Liigasta

  • 2 479 819
  • 11 271

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tietenkään näiden omissa ketjuissa ulkopuoliset eivät ole huutelemassa, vain omat kehuskelevat Sailiota kilpaa...
Paljonkin nähnyt kehuja Sailion tekemisistä? Itse olen huomannut kaksi jotka on heittäneet näitä "silmä silmästä" aivottomuuksia, mutta kyllähän tuon Sailion tekemiset on aika kollektiivisesti kärppäosiossa tuomittu. Mutta eihän ne faktat näissä keskusteluissa ole niin hauskoja.

Ja toki samaan aivottomuuden kategoriaan menee tuo Poropaimenkin viesti, kannattaa jättää huomioimatta. Ihan pelkkää provoilua koko viesti.
 

SjV

Jäsen
Tapparalta on hylätty ainakin kaksi mainosta. Siinä 1999 tai 2000, en jaksa kaivaa tarkkaa vuotta, Tappara oli hommannut paitasponssikseen ahvenanmaalaisen PAF-veikkausyhtiön. Ei kelvannut SM-liigalle, joka Veikkauksen painostamana päivitti äkkiä puutteellisiin sääntöihinsä ettei Veikkauksen kilpailija voi olla liigajoukkueen sponssina ja käski Tapparaa vaihtamaan.
Ei SM-Liiga tuota mainosta kieltänyt vaan Suomen arpajaislaki, joka sallii vain mainostamisen rahapeliluvan saaneelle rahapeliyhteisölle (tuolloin Veikkaus, RAY ja Finntoto)
Edit: Kyllä tuota näköjään vähän tutkittiin Liiga ja Veikkauksen osalta markkia-aseman väärinkäytöksenäkin Epäilty määräävän markkina-aseman väärinkäyttö ja markkinoiden jakaminen sponsorisopimusten markkinoilla - Kilpailu- ja kuluttajavirasto
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Onko Liigassa yksikään maalivahti saanut jäähyä patrickroysta, eli siitä, että on kuljettanut kiekon yli keskialueen?

En ainakaan kuljettamisesta ole muistikuvaa, mutta sellaisesta on, että toisessa erässä kiekkoon punaviivan toisella puolella koskettanut maalivahti olisi saanut jäähyn. Ja tämä siis toki sellaisessa tilanteessa, että vastustajalle oli tulossa rangaistus ja maalivahti poistui sen takia vaihtoaitioon.
 

Kyou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
No tuota sääntöä tulkitaan hieman kirjoitettua väljemmin ja mun mielestä vain selkeästi kädellä ohjattuja on tällä kaudella hylätty. Tietenkin jalat menee samaan tulkintaan, jos pelaaja tarkoituksella kurottaa jalkaansa ohjatakseen kiekkoa. Juurihan tuossa perjantaina hyväksyttiin oikein tarkistuksen kanssa Peltolan maali, vaikka se oli ihan puhdas rinta/olkapääohjaus ja pelaaja vielä liikkeessä maalia kohti. Toki pelaaja voi sellaisenkin tehdä tarkoituksellisesti, mutta yleensä nuo keskivartalo-osumat ovat puhdasta sattumaa ja semmoiset kuuluukin hyväksyä. Muutenhan sitä sitten pitäisi hylätä kaikki muut kuin mailalla tehdyt.
Joo kaipa tuossa tärkein on se, onko tehty tarkoituksella tuo ohjaus, jos näkyy selkeä pukkaus tms niin se pitäisi hylätä, mutta saahan kiekko sivullisista pelaajista pompata mistä vain ruumiosasta sisään + saa luistimella OHJATA kiekon ilman potkuliikettä maaliin jotta se hyväksytään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Samoin SaiPassa Jonas Hemming paineli 90-luvulla tälläisellä. 98,5 ellen ihan väärin muista.
Lukossa Tommi Turusen numero oli 93,3.

Hjalmarihan se tämänkin asian kekseliäänä myyntimiehenä Liigaan toi aiemmin mainitun Janeckyn myötä. Sittemmin sääntöjä muutettiin, että desimaalilla saa pelata, kunhan pilkun jälkeinen numero on pienemmällä fontilla kuin "varsinainen" numero.
 

Pushead

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suloisen katkeraa. Samaan aikaan Sailio headhunttaa kavereita ja Leskinen ojentelee jalkojaan vastustajien eteen. Tietenkään näiden omissa ketjuissa ulkopuoliset eivät ole huutelemassa, vain omat kehuskelevat Sailiota kilpaa...

Tai Ronkainen poikkaria alaselkään.. sitä kovasti vain huomataan niiden muiden teot ja niillä jeesustellaan. No mutta hyvä että on tunnetta, toki tahalliset vahingoittamiset ala Säiliö voisi jättää väliin ;)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tai Ronkainen poikkaria alaselkään.. sitä kovasti vain huomataan niiden muiden teot ja niillä jeesustellaan. No mutta hyvä että on tunnetta, toki tahalliset vahingoittamiset ala Säiliö voisi jättää väliin ;)
Muuten hyvä, mutta kyllähän täällä kärppäfanit on tuominneet Sailion teot ja sanoneet että pelikielto on ihan paikallaan. Toisekseen en ymmärrä että tässä pitää jotenkin yrittää puolustella Tyrväisen perseilyä sillä että "no mutku sitku ja totku Sailiokin sitä tätä ja tota", se varmaan voitaneen käsitellä ihan omana tekonaan?
 

Pushead

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuten hyvä, mutta kyllähän täällä kärppäfanit on tuominneet Sailion teot ja sanoneet että pelikielto on ihan paikallaan. Toisekseen en ymmärrä että tässä pitää jotenkin yrittää puolustella Tyrväisen perseilyä sillä että "no mutku sitku ja totku Sailiokin sitä tätä ja tota", se varmaan voitaneen käsitellä ihan omana tekonaan?

Itse en ole ainakaan puolustellut, ja peli tai pari ihan ok saadakkin. Turhan suuren huomion vain saanut kyseinen teko. Kyllä sitä mailaa osataan vastapuolellakin käyttää muuhunkin kun kiekon pelaamiseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse en ole ainakaan puolustellut, ja peli tai pari ihan ok saadakkin. Turhan suuren huomion vain saanut kyseinen teko. Kyllä sitä mailaa osataan vastapuolellakin käyttää muuhunkin kun kiekon pelaamiseen.
Joo osataan käyttää, mutta en historiasta löydä YHTÄÄN SAMANLAISTA tilannetta missä poikittaista mailaa annetaan VASTUSTAJAN POLVEEN! Tajuatko?

Tämän on tuonut esille myös Sinuhe Wallinheimo ja Tommi Kovanen, niillä on vissiin muutaman kiekkopelin kokemus enemmän kuin varmaan tälle palstalle kirjoittavista yhteensä. Ai niin mutku ne ajaa omaa agendaansa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Joo osataan käyttää, mutta en historiasta löydä YHTÄÄN SAMANLAISTA tilannetta missä poikittaista mailaa annetaan VASTUSTAJAN POLVEEN! Tajuatko?

Tämän on tuonut esille myös Sinuhe Wallinheimo ja Tommi Kovanen, niillä on vissiin muutaman kiekkopelin kokemus enemmän kuin varmaan tälle palstalle kirjoittavista yhteensä. Ai niin mutku ne ajaa omaa agendaansa.
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa. Kovanen taas suurin hissukka mitä koko liigassa on koskaan ollut. Haluaisin kuulla mielipiteen joltain oikealta jääkiekkoilijalta.
 

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aivan käsittämättömät mittasuhteet saanut tämä tökkäisy.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa. Kovanen taas suurin hissukka mitä koko liigassa on koskaan ollut. Haluaisin kuulla mielipiteen joltain oikealta jääkiekkoilijalta.
Aha, eli väärin kommentoitu. Kyllä minä itse pikkusen enemmän luotan silti kahteen ex-pelaajaan joilla taitaa olla yhteensä joku n. 1000 pääsarjaottelun kokemus, kuin yhteenkään jatkoajan sohvaperunan kommentointiin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa. Kovanen taas suurin hissukka mitä koko liigassa on koskaan ollut. Haluaisin kuulla mielipiteen joltain oikealta jääkiekkoilijalta.
En oikein ymmärrä tätä, ei se poista oikeutta kommentoida tai kommentin uskottavuutta vaikka itse peliurallaan olisi ollut rotta tms.
 

Ralph

Jäsen
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa. Kovanen taas suurin hissukka mitä koko liigassa on koskaan ollut. Haluaisin kuulla mielipiteen joltain oikealta jääkiekkoilijalta.
Toisin sanoen haluat kuulla mielipiteen vain joltain joka olisi kanssasi samaa mieltä?
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa. Kovanen taas suurin hissukka mitä koko liigassa on koskaan ollut. Haluaisin kuulla mielipiteen joltain oikealta jääkiekkoilijalta.

Ketäs oikeita kiekkoilijoita tarkoitat.. Kimmo "Kibe" Kuhta, Tiki Tikkanen vai jopa Tyrväisen veljekset itse? On ihan sama kuka kommentoi, kun kaikilla on jotain sanottavaa vastaan.

Karalahti sanoisi, että huonosti tähdätty, koska pystyi luistelemaan vaihtoon.. Semir sanoisi, että miksei kaulaan osunut, jotta olis pää irronnut. Ehkä Simo Saarinen olisi voinut kommentoida tyyliin.. ei tuossa mitään ollut, omat polvet menetin jo lapsuudessa hiekkalaatikolla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ketäs oikeita kiekkoilijoita tarkoitat.. Kimmo "Kibe" Kuhta, Tiki Tikkanen vai jopa Tyrväisen veljekset itse? On ihan sama kuka kommentoi, kun kaikilla on jotain sanottavaa vastaan.

Karalahti sanoisi, että huonosti tähdätty, koska pystyi luistelemaan vaihtoon.. Semir sanoisi, että miksei kaulaan osunut, jotta olis pää irronnut. Ehkä Simo Saarinen olisi voinut kommentoida tyyliin.. ei tuossa mitään ollut, omat polvet menetin jo lapsuudessa hiekkalaatikolla.
Ari Lähteenmäki voidaan kanssa listata tähän, hänellähän taitaa IFK-leirissä olla suurin kokemus noista viljellyistä poikkareista...

Noh, eipä tuo nyt silti liity tähän tapaukseen mitenkään, mutta onhan tuo nyt sinänsä kumma että kahden pitkän uran tehneen ammattikiekkoilijan näkeymkset ei kelpaa sitten oikeiksi näkemyksiksi.
 

Pushead

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo osataan käyttää, mutta en historiasta löydä YHTÄÄN SAMANLAISTA tilannetta missä poikittaista mailaa annetaan VASTUSTAJAN POLVEEN! Tajuatko?

Tämän on tuonut esille myös Sinuhe Wallinheimo ja Tommi Kovanen, niillä on vissiin muutaman kiekkopelin kokemus enemmän kuin varmaan tälle palstalle kirjoittavista yhteensä. Ai niin mutku ne ajaa omaa agendaansa.

En tajua :D Ja tähän Kukkosmainen hali :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa.
Millä tavalla Wallinheimo oli epäurheilijamainen? Lähinnä koominen hahmo kyseessä, mutta epäurheilijamaista en hänestä kyllä saa oikein mitenkään. Jos pelaaja yrittää päästä vastustajan pään sisälle omalaatuisilla tempuillaan, niin ei se tee hänestä epäurheilijamaista.

Mutta oli miten oli, niin jokaisen ammattilaisena lätkää pelanneen mielipiteet on syytä ottaa vakavasti, kun heillä on aika hyvä käsitys siitä, miten hommat kaukalossa oikeasti menevät ja miltä pelaajista eri tilanteissa tuntuu. Sillä ei ole merkitystä, että millaisia pelaajia he itse ovat uransa aikana olleet.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Millä tavalla Wallinheimo oli epäurheilijamainen? Lähinnä koominen hahmo kyseessä, mutta epäurheilijamaista en hänestä kyllä saa oikein mitenkään. Jos pelaaja yrittää päästä vastustajan pään sisälle omalaatuisilla tempuillaan, niin ei se tee hänestä epäurheilijamaista.

Mutta oli miten oli, niin jokaisen ammattilaisena lätkää pelanneen mielipiteet on syytä ottaa vakavasti, kun heillä on aika hyvä käsitys siitä, miten hommat kaukalossa oikeasti menevät ja miltä pelaajista eri tilanteissa tuntuu. Sillä ei ole merkitystä, että millaisia pelaajia he itse ovat uransa aikana olleet.
Varmaan ne maalinsiirtelyt sun muut?
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Ihan oikein, että pelaajayhdistys antaa muikkarin Wallinheimolle. Ei tuossa asemassa ole syytä lähteä kommentoimaan ennen kurinpidon tuomiota.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ihan oikein, että pelaajayhdistys antaa muikkarin Wallinheimolle. Ei tuossa asemassa ole syytä lähteä kommentoimaan ennen kurinpidon tuomiota.
Minusta juuri tuossa asemassa olevan pitää ottaa törkeyksiin heti tuomitseva kanta. Ei sillä kurinpidon tuomiolla ole väliä, olkoon 0 tai 30 peliä.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta juuri tuossa asemassa olevan pitää ottaa törkeyksiin heti tuomitseva kanta. Ei sillä kurinpidon tuomiolla ole väliä, olkoon 0 tai 30 peliä.
Tyrväinen on yhdistyksen jäsen ja tässäkin tapauksessa saattaa tarvita yhdistykseltä apua. Ainakin yhdistyksen toiminnanjohtaja Jarmo Saarela oli omien sanojensa mukaan ilmoittanut Tyrväiselle olevansa käytettävissä, jos tämä sitä tarvitsee. Jos yhdistys julkisesti ilmoittaa kantansa, eikä näin aja pelaajansa asiaa, jota se edustaa, loppuu yhdistykseltä jossain vaiheessa pelaajat joita edustaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Varmaan ne maalinsiirtelyt sun muut?
Tätähän tekee enemmän tai vähemmän "kaikki" maalivahdit. Pekka Rinne ponnisti viimeksi sunnuntaina oikein kunnolla maalia päin, eikä tarvinnut olla hirveä fakiiri tajutakseen että kyseessä oli ihan selkeä tahallinen vahinko.

Ei minulle tule Wallinheimon touhuista mieleen muuta kuin ne pienet hassuttelu rankkareissa, joissa saattoi tehdä jonkun piruetin samalla kun vastustaja aloitti luistelunsa kohti maalia. Tuota en tosiaan pidä mitenkään epäurheilijamaisena, kai maalivahdillakin on oikeus tehdä rankkarissa omia juttujaan? Sama jos kiellettäisiin rankkareissa kenttäpelaajia tekemästä harhautuksia, pakko laukoa suoraan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös