Mainos

Yleistä keskustelua Liigasta

• 2 681 739
  • 12 275

Guru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aivan käsittämättömät mittasuhteet saanut tämä tökkäisy.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa. Kovanen taas suurin hissukka mitä koko liigassa on koskaan ollut. Haluaisin kuulla mielipiteen joltain oikealta jääkiekkoilijalta.
Aha, eli väärin kommentoitu. Kyllä minä itse pikkusen enemmän luotan silti kahteen ex-pelaajaan joilla taitaa olla yhteensä joku n. 1000 pääsarjaottelun kokemus, kuin yhteenkään jatkoajan sohvaperunan kommentointiin.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa. Kovanen taas suurin hissukka mitä koko liigassa on koskaan ollut. Haluaisin kuulla mielipiteen joltain oikealta jääkiekkoilijalta.
En oikein ymmärrä tätä, ei se poista oikeutta kommentoida tai kommentin uskottavuutta vaikka itse peliurallaan olisi ollut rotta tms.

Ralph

Jäsen
Toisin sanoen haluat kuulla mielipiteen vain joltain joka olisi kanssasi samaa mieltä?

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Ketäs oikeita kiekkoilijoita tarkoitat.. Kimmo "Kibe" Kuhta, Tiki Tikkanen vai jopa Tyrväisen veljekset itse? On ihan sama kuka kommentoi, kun kaikilla on jotain sanottavaa vastaan.

Karalahti sanoisi, että huonosti tähdätty, koska pystyi luistelemaan vaihtoon.. Semir sanoisi, että miksei kaulaan osunut, jotta olis pää irronnut. Ehkä Simo Saarinen olisi voinut kommentoida tyyliin.. ei tuossa mitään ollut, omat polvet menetin jo lapsuudessa hiekkalaatikolla.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketäs oikeita kiekkoilijoita tarkoitat.. Kimmo "Kibe" Kuhta, Tiki Tikkanen vai jopa Tyrväisen veljekset itse? On ihan sama kuka kommentoi, kun kaikilla on jotain sanottavaa vastaan.

Karalahti sanoisi, että huonosti tähdätty, koska pystyi luistelemaan vaihtoon.. Semir sanoisi, että miksei kaulaan osunut, jotta olis pää irronnut. Ehkä Simo Saarinen olisi voinut kommentoida tyyliin.. ei tuossa mitään ollut, omat polvet menetin jo lapsuudessa hiekkalaatikolla.
Ari Lähteenmäki voidaan kanssa listata tähän, hänellähän taitaa IFK-leirissä olla suurin kokemus noista viljellyistä poikkareista...

Noh, eipä tuo nyt silti liity tähän tapaukseen mitenkään, mutta onhan tuo nyt sinänsä kumma että kahden pitkän uran tehneen ammattikiekkoilijan näkeymkset ei kelpaa sitten oikeiksi näkemyksiksi.

Pushead

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo osataan käyttää, mutta en historiasta löydä YHTÄÄN SAMANLAISTA tilannetta missä poikittaista mailaa annetaan VASTUSTAJAN POLVEEN! Tajuatko?

Tämän on tuonut esille myös Sinuhe Wallinheimo ja Tommi Kovanen, niillä on vissiin muutaman kiekkopelin kokemus enemmän kuin varmaan tälle palstalle kirjoittavista yhteensä. Ai niin mutku ne ajaa omaa agendaansa.

En tajua :D Ja tähän Kukkosmainen hali :)

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Wallinheimo oli itse hyvin epäurheilijamainen koko uransa.
Millä tavalla Wallinheimo oli epäurheilijamainen? Lähinnä koominen hahmo kyseessä, mutta epäurheilijamaista en hänestä kyllä saa oikein mitenkään. Jos pelaaja yrittää päästä vastustajan pään sisälle omalaatuisilla tempuillaan, niin ei se tee hänestä epäurheilijamaista.

Mutta oli miten oli, niin jokaisen ammattilaisena lätkää pelanneen mielipiteet on syytä ottaa vakavasti, kun heillä on aika hyvä käsitys siitä, miten hommat kaukalossa oikeasti menevät ja miltä pelaajista eri tilanteissa tuntuu. Sillä ei ole merkitystä, että millaisia pelaajia he itse ovat uransa aikana olleet.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Millä tavalla Wallinheimo oli epäurheilijamainen? Lähinnä koominen hahmo kyseessä, mutta epäurheilijamaista en hänestä kyllä saa oikein mitenkään. Jos pelaaja yrittää päästä vastustajan pään sisälle omalaatuisilla tempuillaan, niin ei se tee hänestä epäurheilijamaista.

Mutta oli miten oli, niin jokaisen ammattilaisena lätkää pelanneen mielipiteet on syytä ottaa vakavasti, kun heillä on aika hyvä käsitys siitä, miten hommat kaukalossa oikeasti menevät ja miltä pelaajista eri tilanteissa tuntuu. Sillä ei ole merkitystä, että millaisia pelaajia he itse ovat uransa aikana olleet.
Varmaan ne maalinsiirtelyt sun muut?

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Ihan oikein, että pelaajayhdistys antaa muikkarin Wallinheimolle. Ei tuossa asemassa ole syytä lähteä kommentoimaan ennen kurinpidon tuomiota.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Ihan oikein, että pelaajayhdistys antaa muikkarin Wallinheimolle. Ei tuossa asemassa ole syytä lähteä kommentoimaan ennen kurinpidon tuomiota.
Minusta juuri tuossa asemassa olevan pitää ottaa törkeyksiin heti tuomitseva kanta. Ei sillä kurinpidon tuomiolla ole väliä, olkoon 0 tai 30 peliä.

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta juuri tuossa asemassa olevan pitää ottaa törkeyksiin heti tuomitseva kanta. Ei sillä kurinpidon tuomiolla ole väliä, olkoon 0 tai 30 peliä.
Tyrväinen on yhdistyksen jäsen ja tässäkin tapauksessa saattaa tarvita yhdistykseltä apua. Ainakin yhdistyksen toiminnanjohtaja Jarmo Saarela oli omien sanojensa mukaan ilmoittanut Tyrväiselle olevansa käytettävissä, jos tämä sitä tarvitsee. Jos yhdistys julkisesti ilmoittaa kantansa, eikä näin aja pelaajansa asiaa, jota se edustaa, loppuu yhdistykseltä jossain vaiheessa pelaajat joita edustaa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan ne maalinsiirtelyt sun muut?
Tätähän tekee enemmän tai vähemmän "kaikki" maalivahdit. Pekka Rinne ponnisti viimeksi sunnuntaina oikein kunnolla maalia päin, eikä tarvinnut olla hirveä fakiiri tajutakseen että kyseessä oli ihan selkeä tahallinen vahinko.

Ei minulle tule Wallinheimon touhuista mieleen muuta kuin ne pienet hassuttelu rankkareissa, joissa saattoi tehdä jonkun piruetin samalla kun vastustaja aloitti luistelunsa kohti maalia. Tuota en tosiaan pidä mitenkään epäurheilijamaisena, kai maalivahdillakin on oikeus tehdä rankkarissa omia juttujaan? Sama jos kiellettäisiin rankkareissa kenttäpelaajia tekemästä harhautuksia, pakko laukoa suoraan.

AIC

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee Sinuhelle kiire, jos meinaa julkisesti tuomita jokaisen 2 minuutin jäähyn erikseen. Tuossa vaiheessa tapaus ei ollut vielä edennyt kurinpidon tutkittavaksi. Olisi mukava saada tietää, että mikä sai Sinuhen hyökkäämään julkisesti yhden edustamansa pelaajan kimppuun?

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisi mukava saada tietää, että mikä sai Sinuhen hyökkäämään julkisesti yhden edustamansa pelaajan kimppuun?

Minä voin kertoa sinulle miksi. Siksi, että hänen edustamansa pelaaja teki vitun typerästi toista hänen edustamaansa pelaajaa kohtaan.

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tulee Sinuhelle kiire, jos meinaa julkisesti tuomita jokaisen 2 minuutin jäähyn erikseen. Tuossa vaiheessa tapaus ei ollut vielä edennyt kurinpidon tutkittavaksi. Olisi mukava saada tietää, että mikä sai Sinuhen hyökkäämään julkisesti yhden edustamansa pelaajan kimppuun?

On kyllä taas niin tekopyhää paskaa. Vähätellään asiaa ihan kunnolla...

Jos näkee kadulla puukotuksen, niin pitääkö odottaa poliisin, lääkintähenkilökunnan ja oikeuslaitoksen raportit ennenkuin voi julkisesti tuomita asian. Mun mielestä on aivan sama, mikä asema on jos näkee päivänselvän rikkeen. Siitä pitää voida sanoa. Tyrväinen ei toimi niin, että ansaitsisi yhtään tukea keneltäkään tai varsinkaan päänsilitystä tahi sympatiaa. Tämä "omien takana tulee seistä" -ajatusmaailma ei oikein toimi, jos tahallaan vahingoitetaan tai rikotaan sääntöjä. Hiukan HIFK-leirissä on mentaliteettiä, että jospa nyt päästäisiin pälkähästä kun luikerrellaan sanankääntein ja rikotaan sääntöjä, mutta kunhan ei jäädä kiinni.

Ralph

Jäsen
Tuossa vaiheessa tapaus ei ollut vielä edennyt kurinpidon tutkittavaksi.
Samaa ihmettelen. Ja viime perjantaina Jouni Saukkonen vihelsi Tommi Tikalle ulosajon. Miten Saukkonen voi tuomita taklauksen ennen kuin se on vielä edennyt kurinpitoon? Järkyttävää.

AIC

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa ihmettelen. Ja viime perjantaina Jouni Saukkonen vihelsi Tommi Tikalle ulosajon. Miten Saukkonen voi tuomita taklauksen ennen kuin se on vielä edennyt kurinpitoon? Järkyttävää.
Eikö Saukkonen mielestäsi sitten ollut asemassa, jossa kuuluikin puuttua tekoon?

Ilmeisesti Sinuhen edustama yhdistys oli samaa mieltä kanssani, että nyt tuli aiheeton ja ennenaikainen julkinen ulostulo Sinuhelta. Saa nähdä tuleeko nuhtelua kummempaa sanktiota pelaajayhdistykseltä.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Taas muutama juttu Liigasta joita en voi vain käsittää. Ensinnäkin nyt ensi viikolla kun alkavat nuo sääli-playoffit niin minkä ihmeen takia ne molemmat parit pitävät pelata samoina päivinä läpi? Eikö Liigalla ole taaskaan tullut mieleen, että monia saattaisi kiinnostaa molemmat parit? Nyt joutuu tekemään valinnan kumpaa paria aikoo katsoa. Plussaa nyt edes siitä, että näissä sääleissä ei esiinnyt perättäisten päivien pelejä.

Sitten kun nämä säälijengit pääsevät jatkoon niin minkä takia ensimmäinen varsinainen playoff-kierros pitää käydä runkosarjan voittajan, runkosarjan kakkosen ja säälijoukkueiden? Miksei sijoilla 3-6 olevat jengit voi aloittaa ensiksi kun ovat olleet pelaamatta sen reilun viikon? Jos säälikamppailut venyvät kolmeen peliin niin näille joukkueille tulee taukoa sitten kaksi päivää, vähän kun olisi järkeä käyttänyt niin olisi voitu taata ainakin se kolmen päivän huili.

Eikö siellä Liigan toimistoissa yhtään mietitä näitä ikinä?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taas muutama juttu Liigasta joita en voi vain käsittää. Ensinnäkin nyt ensi viikolla kun alkavat nuo sääli-playoffit niin minkä ihmeen takia ne molemmat parit pitävät pelata samoina päivinä läpi? Eikö Liigalla ole taaskaan tullut mieleen, että monia saattaisi kiinnostaa molemmat parit? Nyt joutuu tekemään valinnan kumpaa paria aikoo katsoa. Plussaa nyt edes siitä, että näissä sääleissä ei esiinnyt perättäisten päivien pelejä.

Sitten kun nämä säälijengit pääsevät jatkoon niin minkä takia ensimmäinen varsinainen playoff-kierros pitää käydä runkosarjan voittajan, runkosarjan kakkosen ja säälijoukkueiden? Miksei sijoilla 3-6 olevat jengit voi aloittaa ensiksi kun ovat olleet pelaamatta sen reilun viikon? Jos säälikamppailut venyvät kolmeen peliin niin näille joukkueille tulee taukoa sitten kaksi päivää, vähän kun olisi järkeä käyttänyt niin olisi voitu taata ainakin se kolmen päivän huili.

Eikö siellä Liigan toimistoissa yhtään mietitä näitä ikinä?
Hauskasti puhuit hieman ristiin asioista, ilmeisesti tajuamatta sitä itse. En toki ole pääpiirteissään kanssasi eri mieltä, sillä liigan otteluohjelmissa olisi todella paljon viilaamisen varaa.

Mutta itse olen siis ajatellut, että säälit pelataan samoina päivinä juurikin sen samaisen syyn vuoksi, jonka nostat viestisi jälkimmäisellä puoliskolla esille, eli huilipäivien määrä. Tahti on tiivis ja olisi epäreilua pelata eri päivinä, koska tällöin toisesta parista jatkoon menevä joukkue saa yhden huilipäivän vähemmän.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minkä takia itsensä säälipleijareihin sössineet joukkueet pitäisi palkita helpommalla otteluohjelmalla heitä paremmin runkosarjassa sijoittuneiden joukkueisiin verrattuna?

Toki olen samaa mieltä että otteluohjelmassa on paljonkin kehitettävää ja oikeastaan koko säälipleijarit pitäisi poistaa, mutta kun tämä ottelutahti on mitä se on, niin kyllähän ne 60 ottelun runkosarjassa paremmin suorittavat joukkueet ansaitsevat paremman valmistautumisen kuin ne jotka eivät sitä niin hyvin pelanneet.

JaniK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä näillä joukkuemäärillä on pakko säälipleijarit pelata. Ei oikein voi 15 joukkueen sarjassa 16 joukkeen playoffejakaan olla. Ja jos vain 8 menee jatkoon tulee vaan näitä tyhjennysmyyntejä. Mä ehdottaisin, että vain 4 parasta menee suoraan playoffeihin ja 5-12 pelaa säälit. Nyt, kun jääkiekkoonkin ollaan tuomassa tuota kahden ottelun yhteistulos käytäntöä, niin säälit voitaisiin mennä sillä. Säästettäisiin yksi pelipäivä.

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tyrväinen on yhdistyksen jäsen ja tässäkin tapauksessa saattaa tarvita yhdistykseltä apua. Ainakin yhdistyksen toiminnanjohtaja Jarmo Saarela oli omien sanojensa mukaan ilmoittanut Tyrväiselle olevansa käytettävissä, jos tämä sitä tarvitsee. Jos yhdistys julkisesti ilmoittaa kantansa, eikä näin aja pelaajansa asiaa, jota se edustaa, loppuu yhdistykseltä jossain vaiheessa pelaajat joita edustaa.

Meinaatko, että asianajaja joka edustaa pahoinpitelijää, tai murhaajaa tms. on sitä mieltä et "oli ihan ok homma toi mitä teit, jee jee" ?

Ei tuossa alun perin W ole ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin tekoon, poikkeukselliseen typerään lajiin täysin kuulumattomaan tekoon. Silti voivat ja edustavat kyllä pelaajaa ihan samalla tavoin. Minun mielestä ihan ok kommentti oli, eikä suolannut mielestäni Tyrväistä mitenkään.
Jos kommentti olisi ollut jotain "Tyrväinen kyllä tässä tekee melkoisen tempun, pitää varmaan käydä keskustelu voidaanko edustaa tälläistä pelaajaa.. " tms. niin sitten olisin kyllä täysin samaa mieltä teidän kanssa.

On myös kaikkien pelaajien etu, ettei tuollaisia tekoja enää nähtäisi yhtäkään ikinä. Joten jos tuon takia pelaajat joita edustaa, loppuu, ovat kiekkoilijat mielestäni vieläkin typerämpiä, mitä on annettu ymmärtää.

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinaatko, että asianajaja joka edustaa pahoinpitelijää, tai murhaajaa tms. on sitä mieltä et "oli ihan ok homma toi mitä teit, jee jee" ?
Millähän ihmeen logiikalla päädyit tällaiseen vertaukseen? Täysin älytön. Jos asianajaja ottaa julkisesti kantaa siihen kuinka väärin hänen asiakkaansa teko oli, on vaikea uskoa hänellä enää olevan asiakasta.
Ei tuossa alun perin W ole ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin tekoon, poikkeukselliseen typerään lajiin täysin kuulumattomaan tekoon. Silti voivat ja edustavat kyllä pelaajaa ihan samalla tavoin. Minun mielestä ihan ok kommentti oli, eikä suolannut mielestäni Tyrväistä mitenkään.
Jos kommentti olisi ollut jotain "Tyrväinen kyllä tässä tekee melkoisen tempun, pitää varmaan käydä keskustelu voidaanko edustaa tälläistä pelaajaa.. " tms. niin sitten olisin kyllä täysin samaa mieltä teidän kanssa.
Jos pelaajan edustaja tuomitsee tämän teon julkisesti vastoin yhdistyksen käytäntöjä ja koodistoa käyttäen yhdistyksen hastagia ja puhuen jääkiekkoyhteisöstä, tulisi minulle ainakin pelaajana sellainen olo, ettei tämä henkilö ja yhdistys halua ajaa minun asiaani. Pelaajat kuitenkin maksavat siitä, että voivat luottaa yhdistykseltä tulevaan apuun myös tällaisissa tilanteissa. Minun olisi ainakin tuon ulostulon jälkeen Tyrväisenä vaikeuksia ottaa puhelinta käteen ja pirauttaa Wallinheimolle ja kertoa, että nyt tarvitsisin apua tässä jutussa. Onneksi pelaajayhdistyksen toiminnanjohtaja sentään osoitti edustavansa kaikkia pelaajia ja tämä likapyykki kaatuu ainoastaan Wallinheimon niskaan.
On myös kaikkien pelaajien etu, ettei tuollaisia tekoja enää nähtäisi yhtäkään ikinä. Joten jos tuon takia pelaajat joita edustaa, loppuu, ovat kiekkoilijat mielestäni vieläkin typerämpiä, mitä on annettu ymmärtää.
Mutta pelaajat eivät ole myöskään niin tyhmiä, etteivät tajua voivansa olla joskus myös itse hieman vastaavassa tilanteessa. Jos yhdistyksen puheenjohtaja, jonka pitäisi valvoa heidän kaikkien etua, on ensimmäisenä antamassa painetta pitkälle pelikiellolle ja näin edustamansa pelaajan ansioiden menetykselle, on vaikeaa uskoa heidänkään arvostavan Wallinheimon sovittujen käytäntöjen vastaista ulostuloa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy