MInulla tulee loppuvuodesta täyteen 15 vuotta kaupallisen radion palveluksessa, eikä meidän talo ainakaan ole koskaan kokenut Yleisradiota kilpailijakseen. Tai siten, että YLE:n rajaton mellastaminen jollain tavalla söisi meidän tulostamme. Itseasiassa me isona toimijana saamme kuulla vielä toimivilta paikallisradioilta haittaavamme heidän toimintaansa. Myyntimme, vaikka radiosta sanotaankin, että se on lama-ajan media, seuraa yleistä taloustilannetta ja asettaa kosolti haasteita. Ei kukaan mainostaja jätä mainostamatta meillä koska YLE. Asiakkaat haluavat kyllä tietää kuuntelijaluvuista, mutta ei niitä Yleisradioon verrata, vaan toisiin kaupallisiin toimijoihin. Yritykset haluavat tietää, että mitä lisäarvoa heidän liiketoiminnalleen meillä mainostamisesta olisi, oli kyseessä sitten radio, verkko, tai muut ratkaisut.
Kaupallista radiotoimintaa on ollut Suomessa vuodesta 1985 ja koko tämän ajan myös YLE on toiminut siinä ohessa, jolloin jotain strategiaa heihin nähden olisi järjetöntä tehdä. Tämä on viihdebisnestä, jonka ydintehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa, enkä tiedä että voimmeko, tai pitääkökään meidän asettaa journalistisen sisällön suhteen rimaa hirvittävän korkealle. 12 osan radiodokumentti naisten asemasta Mongoliassa tuskin tulisi ikänä meidän talon taajuuksilta ulos, mutta vaikka tulisikin, niin en usko, että se osuisi kohderyhmiimme. Kaupallisella puolella ihmiset valitsevat kanavan ennen kaikkea musiikin perusteella.
Mainoskakusta kaupallinen radio saa 5 pinnaa.