Tänä syksynä on erinäisistä syistä tullut katsottua ilmais-tv:tä aika paljon - ja voi luojan tähären: yksityiset kanavat ovat menneet todella surkeiksi ihan muutamassa vuodessa, hämmentävän luokattomia kura-ohjelmia täynnä. Joku Jethro-kaupparatsu on Nelosen lippulaiva ja MTV:n viihdeohjelmat ovat sellaista roskaa ettei tosikaan, puhumattakaan näistä kylkiäiskanavista. Näihin verrattuna YLE suorastaan loistaa: sieltähän tulee yhtenä virtana ohjelmia, joita ei hävetä katsoa, joissa on nähty edes jotakin vaivaa ja joiden katsomisessa vaaditaan edes jotakin aivotoimintaa. Tuohan on ihan korvaamaton julkinen palvelu vaikka sitten miten olisi yksittäisiä ohilyöntejä ja epäonnistumisia. Maksaisin ilolla vielä enemmän tälläisestä palvelusta.
Joo, kyllä olisi minulle elämä ilman Yleä ankeaa. Vaikka nyt vähän jotkut painotukset häiritsevät, niin otan ne stimuloivina ärsykkeinä.
Kuka jaksaisi elää asettamatta omia ajatuksiaan, omaa kulttuuriperimäänsä myös, kritiikin alle. Yle laajentaa maailmankuvaasi.
@Radiopää Minä en kestäisi radiomaailmaa ilman Ylen tarjontaa. Yle-Puhe tosin on nykyään, urheilua ja Perttu Häkkistä lukuunottamatta, jokseenkin sontaa. Yleisohjelmasta löytää hyviä asiaohjelmia lukuisia ja myös Rinnakkaisohjelman musiikkiohjelmat klo 22.03 ovat erinomaisia.
Ja Koe-eläinpuisto.
Lisäys/korjaus: onhan siellä Puheella 12.25 Alivaltiosihteeri ja 12.30 Politiikkaradio, mutta samaan aikaan Yleisohjelmalta tulee tiedettä, historiaa jne. Harmittavaa kuuntelijaprofiilin tajuamattomuutta.
Tai voinhan minä olla se ainoa..
Ja oli unohtua minulle tärkein ohjelma Radio Suomen Luonto-ilta kerran kuussa ( 20.30 TV-uutisten ohella).
Ja muutkin keskiviikon luonto- ja tiede-teemaillat ovat puhelinohjelmiksi oikein sivistäviä.