Kyllä minun mielestäni YLEllä olisi ihan helvetisti tehostamisen varaa toiminnassaan. Esim. radiopuolella olen pistänyt merkille YleX:n puolella tunnin-parin välein vaihtuvat ohjelmat joissa jokaisessa on varmaan se 2-3 juontajaa. Katselin YleX:n sivuja niin siellä näyttää olevan 26 juontajaa, kun esim. Rock, Suomipop, NRJ ym. suositut kaupalliset kanavat menevät kaikki alle kymmenellä juontajalla.
YLEllä muutenkin mielestäni helvetisti tällaisia turhia "muinaisjäänteitä" ym. kuten esimerkiksi nämä TV:n välispiikkaajattaret jotka spiikkaavat ohjelmat. Onkohan nykyaikana enää ihan välttämättömät kun tietoa ohjelmista löytyy vaikka mistä?
Kun YLE pakotettaisiin karsimaan kaikkea turhaa ja tehostamaan toimintaansa niin ehkä sitä veroa ei tarvitsisi kerätä niin paljon, tai sitten ne rahat voitaisiin laittaa oikeasti laadukkaaseen ohjelmaan eikä halvalla tehtyyn paskaviihteeseen mihin YLE on koko ajan enemmän ja enemmän siirtynyt.
Aika kivaa heittoa!
Minulla on ollut pari maksullista kanavapakettia (29.90e€/kk) ja niiden tarjonta on ollut liigapelejä lukuun ottamatta aivan täyttä paskaa. Pelkkiä vanhojen ohjelmien loputonta kierrätystä muutamaa "ensi-iltaa" lukuun ottamatta.
Näihin verrattuna Ylen tarjonta on ollut aivan ylivoimaista: Tänä vuonna olympialaiset ja fudiksen MM-kisat kokonaisuudessaan täydellä teräväpiirrolla suomen kielellä. (tietenkin suurin osa katsojista hallitse englannin kielen vivahteita myöten eikä tarvitse suomenkielisiä kanavia. Heille voi sanoa: "sori, joka arpa ei voi voittaa!").
Myös kattava kotimaan reaaliaikainen uutistarjonta maakuntia myöten ja kotimaiset dokumentit kiinnostavat enemmän kuin jonkun kaapelikanavan kohuohjelma Texasin transuista. Samoin yleleaksit ja uutisvuodot hakkaavat mennen tullen USA:n tai Englannin hallintoa kritisoivaa sisäpiirihuumoria.
Tähän nähden 12€/kk on naurettavan halpa hinta laatuun nähden.