Hallitus 2015–? Kolme ässää, sinivalkoinen hätätilahallitus?

  • 1 138 081
  • 10 753

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Sipilästä vielä sen verran, että kyllähän mies on jo nyt sementoimassa itsensä suurten valtiomiesten joukkoon, mikä on toisaalta hauskaa koska Sipilähän itse on sanonut ettei hän ole poliitikko eikä häntä kiinnosta olla poliitiikko lopun elämäänsä.

Voi olla että juuri Sipilän tausta tekee sen, että puhe oli aidon ja uskottavan kuuloinen. Samanlaisella rauhallisella äänellä on suomalaisfirmojen neukkareissa pidetty tuhannet kokoukset, myös kriisikokoukset.

Olen kyllä rehellisesti sanottuna jopa yllättynyt, odotin jotain sohlaamista, mutta tulikin valtiomiestasoa. Ja Sipilä hyvin pilkkoi noita eri aiheita ja kritiikkiä, mitä hallitus oli kohdannut.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitäkö. Minä. Ajattelen. Nyt.

Tuo lause tiputti lopullisesti itseni. Äijä tavaa 15 minuuttia aivan niitä näitä. Ei jumalauta. Me ollaan nyt oikeasti kusessa. Huoli oli ennen puhetta jo iso, mutta tuon veronkiertäjän ulosannin jälkeen ja sen tajuaminen, että hän meitä johtaa ja tekee päätöksiä, niin it's game over.

Mun on ihan pakko kysyä ilman sarvia ja hampaita, että mikä tuossa Sipilän puheessa eniten tökki? Ihan pari-muutama esimerkki riittää.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olihan tuossa myös vaatimuksia yritysjohtajille, ripaus lisää isänmaallisuutta.. Työntekijäpuolta sitten syyllistettiinkin hieman enemmän. No, mun korviin kuullosti että tuossa oli sipilän ja Kokoomuksen ilmainen vaalimainos joka tavoitti lähes koko Suomen.. Ihan hyvä veto siis.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Loistava puhe Sipilältä, pisteet nousi hurjasti. Vihdoinkin siellä eduskunnassa on kaveri, joka toimii eikä puhu vaan mukavia ja siirrä vastuuta. Näitä leikkauksia olisi pitänyt tehdä jo monta vuotta sitten, mutta silloin on menty oma ura edellä. Joidenkin silmissä Sipilä varmasti on roisto, minun silmissäni kaveri on sankari.

Siellä Sipilä ja hallitus ovat olleet valmiina kompromissiin, mutta liitot eivät. Ei hirveästi yllätä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen kyllä rehellisesti sanottuna jopa yllättynyt, odotin jotain sohlaamista, mutta tulikin valtiomiestasoa. Ja Sipilä hyvin pilkkoi noita eri aiheita ja kritiikkiä, mitä hallitus oli kohdannut.

Mä yllätyin myös positiivisesti. En todellakaan odottanut tuota lopputulosta. Kaiken lisäksi näytti siltä, että meni kerralla purkkiin ilman sen suurempia takelteluita.

Mitäs ihmettä muuten, nyt tuolla A-studiossa asiasta keskustelee oppositiopuolueista Ville Niinistö ja Antti Lindtman. Onko Antti Rinne lyönyt hanskat lopullisesti tiskiin vai mitä ihmettä tuolla tapahtuu?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Lindtman puhuu ihan puuta heinää A-studiossa, samoin Ville Niinistö.

Oikein näkee, että kaverit poliitikkoina tietävät Sipilän osuneen naulan kantaan, nyt hikoiluttaa.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Tuliko sieltä oikeasti jotain konkreettistakin? Ollaanko niitä normeja nyt ihan oikeasti purkamassa ja minkälaisia leikkauksia julkiselle sektorille ollaan tekemässä näiden palkanalennusten lisäksi?
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Täytyy katsoa puhe myöhemmin. Täsmensikö Sipilä millä tavalla mies viimeisenä iltana tuli vastaan? Olisiko voinut tulla vastaan jo vähän aiemmin? Millä tavalla se poikkeaa siitä, ettei neuvoteltu, jos ensin pehmitellään alkuneuvottelut myöntymättä ja sen jälkeen lyödään lopussa vähän hyvää pöytään? Onko se neuvottelua?

Mitä jos liitot olisivat ensin vetäneet tiukkaa linjaa ja lopussa heittäneet 2,5% pöytään. Olisiko se ollut neuvottelua?
 
Mun on ihan pakko kysyä ilman sarvia ja hampaita, että mikä tuossa Sipilän puheessa eniten tökki? Ihan pari-muutama esimerkki riittää.

Esim. tuo, jolle MustatKortit ja pari muuta nimimerkkiä onanoivat, että "tulin neuvotteluissa vielä viimeisenä iltana vastaan, koska halu oli niin kova" on vain ihan tyhjää nolla-arvon sanahelinää, jos sitä yksin videokameran edessä hokee osallistumatta mihinkään oikeaan poliittiseen diskurssiin.
20 minuutin ajan syyllistettiin työntekijäpuolta ja sanottiin, että nyt on pakko olla keinoissa vähän korkeampi (romuttaa sopimusyhteiskunta), mutta jos viittisitte työntekijät hei itte tulla vähän työnantajia vastaan, niin ois kivaa, koska sisu ja samassa veneessä.

Sipilä sai Yleltä parhaaseen katseluaikaan paikan tuoda omaa puoluepolitiikkaa kekkosmaisesti kaiken kansan kuultavaksi. Lähtisi klo 21.05 vaikka tuonne A-studion tiloihin keskustelemaan oppositiojohtajien, työmarkkinajärjestön edustajien ja toimittajien kanssa asiasta. Oksettava veto Yleltä. Sen kun olisi keskusta omilla sivuillaan striimannut tämän farssin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hesarin toimittaja tuossa totesikin, että hyvää mediastrategiaa, jolla haudattiin lakkokeskustelut ja opposition välikysymys tyystin. Tälle monarkistiselle otteelle sitten hurrataan porukalla.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lindtman puhuu ihan puuta heinää A-studiossa, samoin Ville Niinistö.

Oikein näkee, että kaverit poliitikkoina tietävät Sipilän osuneen naulan kantaan, nyt hikoiluttaa.

Milloin edellisen kerran V. Niinistö on esiintynyt edukseen tv-esiintymisessä? Itse en nimittäin ihan heti muista sellaista. Omille äänestäjilleen hän on varmasti ollut hyvä esiintyjä, lukun ottamatta sitä noloa kuunteluoppilaan roolia Ben Z. taholta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Esim. tuo, jolle MustatKortit ja pari muuta nimimerkkiä onanoivat, että "tulin neuvotteluissa vielä viimeisenä iltana vastaan, koska halu oli niin kova" on vain ihan tyhjää nolla-arvon sanahelinää, jos sitä yksin videokameran edessä hokee osallistumatta mihinkään oikeaan poliittiseen diskurssiin.
20 minuutin ajan syyllistettiin työntekijäpuolta ja sanottiin, että nyt on pakko olla keinoissa vähän korkeampi (romuttaa sopimusyhteiskunta), mutta jos viittisitte työntekijät hei itte tulla vähän työnantajia vastaan, niin ois kivaa, koska sisu ja samassa veneessä.

Sipilä sai Yleltä parhaaseen katseluaikaan paikan tuoda omaa puoluepolitiikkaa kekkosmaisesti kaiken kansan kuultavaksi. Lähtisi klo 21.05 vaikka tuonne A-studion tiloihin keskustelemaan oppositiojohtajien, työmarkkinajärjestön edustajien ja toimittajien kanssa asiasta. Oksettava veto Yleltä. Sen kun olisi keskusta omilla sivuillaan striimannut tämän farssin.

Et ilmeisesti kuunnellut ollenkaan tuota puhetta. Minä en ole kepulainen, mutta uskallan väittää tunnistavani onnistuneen puheen. Nyt Sipilä onnistui ja pidän ihan selvänä, että puhe tulee jäämään merkittävänä juttuna myös Suomen poliittiseen lähihistoriaan.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sipilä sanoi että mietti pitkään esim. su-työn leikkausta mutta ei sitten kuitenkaan vastannut miksi päätyi tuohon ratkaisuun mikä todellakaan ei ole tasapuolinen.

Ja itsekin suosin lomarahaleikkausta. Antaa mennä vaan.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Luovutko ilolla myös kokonaan lomarahastasi kuten Sipilä myös esitti?
Et kysynyt minulta mutta vastaan omasta puolestani. En luovu ilolla, mutta luovun kuitenkin, jos sillä saadaan taloutemme tasapainoon, kilpailukyky palautettua ja hyvinvointipalvelut säilytettyä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Ja itsekin suosin lomarahaleikkausta. Antaa mennä vaan.

Käy minullekin, antaa mennä vaan.

Ja tärkeintä on, että käy Sipilälle myös, kunhan tässä työmarkkinjärjestöt tulevat vastaan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Järkipuhetta pääministeriltä ja osasi hyvin perusteella päätökset vaikeassa tilanteessa. Ay-liike, varsinkin SAK on jämähtänyt tukevasti viime vuosisadalle. Laiha sopu on parempi kuin lihava riita, toivottavasti Lyly ja kumppanit ymmärtävät tämän, nousevat poterostaan ja osoittavat ymmärrystä hallituksen suuntaan. Pelkkä lakkoaseella uhkailu ei asiaa edistä pitkän päälle.

Pakolaisosuus puheen alussa oli aika ympäripyöreää liirum-laarumia.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nähnyt Sipilän puhetta, mutta vanhempi väki sanoi että alkaa olemaan surullista. Omasta mielestä Häkämies oli surullinen tapaus. Hävettää, on vielä sukua. (Tosin kaukaista)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Et ilmeisesti kuunnellut ollenkaan tuota puhetta. Minä en ole kepulainen, mutta uskallan väittää tunnistavani onnistuneen puheen. Nyt Sipilä onnistui ja pidän ihan selvänä, että puhe tulee jäämään merkittävänä juttuna myös Suomen poliittiseen lähihistoriaan.
Saanen olla vastakkaista mieltä. Sipilän puhe oli toki retorisesti mukiinmenevä, mutta sisällöltään se oli varsin yllätyksetön ja suunnatonkin siinä mielessä, että vaihtoehdottomuuden linja jatkui. Tämä siis ainakin siitä näkökulmasta, että ns. "yhteiskuntasopimus" oli tosiasiallisesti sanelusopimus. Ville Niinistö puhui SDP:n edustajan kanssa äsken fiksuja.

Tärkeintä olisi muistaa, että Sipilä on käytännössä Vanhanen, ja ainoa vaihtoehto on aina kusetusta!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Karenssit meikäläisen saikkuhistorialla ja arkipyhäleikkaukset vs. lomarahaleikkaus, niin suht samoissa summissa liikutaan.
Ei kai se tapa, se lomarahain leikkaus siis. Saiskohan sitä vastaan vappaata. :)
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olihan tuossa sisältöä ja vetoavuuttakin mutta kyllä mä tunsin 70 prosenttia puheen ajasta vaivautuneisuutta tuosta tilaisuuden kankeudesta. Ei tuollainen suora tekstin lukeminen vaan ole nykyaikaa. Olis nyt edes puhunut seisallaan. Kökköä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
"Suomalainen kädenpuristus vastaa 100 sivua juridista tekstiä"

Niin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös