Ne ihmiset jotka ei katso ylen ohjelmia, siis jos sinulla on telkkari, on yhtä myyttisiä kun iso jalka, loch ness ja espoolainen city-kani. Siitä tässä on kysymys. Tämä "en katso"-argumentti on täysin tyhjänpäiväinen koska kukaan ei voi valehtelematta pysyä sanojensa takan. Ei ainakaan täällä jatkoajassa.
Eli esität väitteen, jota ei voi mitenkään todistaa oikeaksi, huikeaa logiikkaa etten sanoisi. Minäpä esitän vastakaisen väitteen, jonka kykenen heti todistamaan oikeaksi:
Minulla on televisio, mutta en katso televisio ohjelmia koska asunnossani ei ole tv-antenni-liitäntää, enkä viitsi nähdä vaivaa hankkia erillisiä antenneja sitä varten jos sattumalta katsoisin sen kerran kaksi kuukaudessa televisiota. Jos haluan nähdä uutiset, katson ne netissä esim. BBC:n kautta. Kotimaan uutisointi ei liiemmin kiinnosta muuta kuin siten, että luen artikkeleja netin välityksellä.
Minulle televisio on vain ja ainoastaan harrasteväline eli katson sillä itse ostamiani leffoja. Periaatteeni on se, jos katson (tai kuuntelen) jotain niin maksan siitä, olipa kyse leffat, musiikki tai jos päätän ruveta katsomaan televisiota niin hankin sisäantennin ja maksan tarvittavat maksut mutta niin kauan kuin en katso televisiota, en myöskään maksa siitä mitään. Minua ei tällä hetkellä haittaa tippaakaan vaikka kaikki kanavat menisivät maksukortin taakse koska se ei muuttaisi elämääni laisinkaan mihinkään suuntaan.
Jos YLE:n rahoitus siirrettäisi budjettiin, sekään ei haittaisi minua tippaakaan vaikka maksaisin tuolloin turhasta ts. maksaisin vaikka en katsoisikaan, koska budjetista sijoitetaan muutenkin rahoja kohteisiin, joihin en itse niitä sijoittaisi. Kuten vaikkapa nykymuotoiseen kehitysapuun tai nykymuotoiseen turvapaikkapolitiikkaan (kaikki kulut tms.). Ymmärrän sen, että budjetista sijoitetaan rahaa kohteisiin, joihin sitä ei välttämättä haluaisi sijoittaa mutta sitä en ymmärrä, että sälytetään kohtuuttoman suuri maksu kaikille, koska mediamaksu kohtelee kansalaisia epätasa-arvoisesti. Henkilö jolla on esim. alle 1000 €/kk eläke maksaa suhteessa huomattavasti enemmän kuin esim. duunari, joka ansaitsee 3000 €/kk tai "valkokaulustyöläinen", joka ansaitsee saman tai enemmän.
vlad.