Yleisradio Oy – YLE

  • 663 488
  • 5 202

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En nyt muista että yhdenkään nuoren sometekijä elämänkerta olisi ollut mitenkään mullistava. Kohderyhmälleen varmaan silti ihan myyviä teoksia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lukeekohan kohderyhmä kirjoja?
Äänikirjoja on olemassa ja jos saadaan kirjan hahmo vielä lukemaan se, niin sehän on kuin podcastia kuuntelisi.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Äänikirjoja on olemassa ja jos saadaan kirjan hahmo vielä lukemaan se, niin sehän on kuin podcastia kuuntelisi.
Onhan siitä. Pitäiskö pituuttaan kuunnella.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240827_204621_Nextory.jpg
    Screenshot_20240827_204621_Nextory.jpg
    347,8 KB · kertaa luettu: 104

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ja 31-vuotias Lloyd Libiso on sitten julkaissut elämänkertakirjan. Huhhuh saatana, mitä täällä tapahtuu. Kuinka monta prosenttia suomalaisista on koskaan edes kuullut tämän henkilön nimeä.
Arvostelun perusteella kirjailija Libiso tulee vielä tutuksi seuraavissa vaaleissa. Persuilla ehdokasasettelu on ollut ennenkin tätä tasoa. Ja joskus vielä ihmettelin mitä sanottavaa entisillä rallikuskeilla ja seiväshyppääjillä on politiikassa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival

Sj991

Jäsen
Ja 31-vuotias Lloyd Libiso on sitten julkaissut elämänkertakirjan. Huhhuh saatana, mitä täällä tapahtuu. Kuinka monta prosenttia suomalaisista on koskaan edes kuullut tämän henkilön nimeä.

Minusta tuntuu että tuon pelkkä arpa kokeilu jos tuosta saisi jotain irti. Tai sitten pyrkii pysymään vielä yhden päivän lisää etusivuilla että saisi lisää tunnettavuutta joka auttaisi juuri toimittajan työssä. Sissimarkkinointia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minusta tuntuu että tuon pelkkä arpa kokeilu jos tuosta saisi jotain irti. Tai sitten pyrkii pysymään vielä yhden päivän lisää etusivuilla että saisi lisää tunnettavuutta joka auttaisi juuri toimittajan työssä. Sissimarkkinointia.
Eiköhän Libison koko ulostulo YLE-casessa ole ollut ihan laskelmoidusti tämän kirjan promootiota. Vai meinaako joku, että vaan sattumalta juuri sopivasti aikajanat kohtaavat?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän Libison koko ulostulo YLE-casessa ole ollut ihan laskelmoidusti tämän kirjan promootiota. Vai meinaako joku, että vaan sattumalta juuri sopivasti aikajanat kohtaavat?
Hyvin mahdollista. Alusta asti mietin, että kuinka jollain toimittajapiireissä liikkuvalla on varaa purra YLE:n kaltaista tahoa, joka työllistää valtaosan broadcaster-alan toimittajista, mutta se selittäisi asiaa. Toinen selittävä tekijä on se, ettei Libison maailmankuvan omaavalla ihmisellä ole kovin kotoisaa YLE:n kaltaisessa organisaatiossa, jossa hänen esimiehinään on ilmeisesti jotain Shemeikan-tyylisiä "maailmanparantajia", jonka takia ajatteli polttaa sen sillan ja käyttääkseen sitä promona.

Mutta ei se silti tarkoita, että Libiso olisi missään vaiheessa valehdellut, joten en ihan ymmärrä tätä vihaa mitä hänen persoonansa ihmisissä herättää. Libiso toi tiskiin omakohtaisia kokemuksia ja vahvistuksia asioihin, mutta kaikki olennainen informaatio oli tullut jo esiin aiemmin. Käsittääkseni Libison kokemuksien ytimessä oli se, ettei YLE ollut hänelle kovin mieluinen paikka työskennellä, ja kun sen jälkeen Shemeikka ja se isompi pomo julkisesti kävivät suolaamassa Libisoa hänen sanomisistaan, niin tulihan sekin siinä todistettua. Vai onko teidän mielestä se, että esimiehet alkavat julkisesti somen kautta ripittää työntekijöitään, osoitus hyvästä työilmapiiristä? (On se varmasti niille, joiden mielipiteet on synkassa valtaklikin kanssa, mutta YLE:llä työskentelee ilmeisesti jotain 1500 toimittajaa - siihen mahtuu paljon mielipiteitä.)

Omasta mielestäni tämä Libison-keissi ja muu identiteettipoliittinen kohu on harmillista, sillä kaikki YLE-kritiikki tuppaa luisumaan nykyään politiikaksi. On hankala käydä rakentavaa keskustelua, kun jotkut lyövät heti YLE-kriitikoita Persu-kirveellä. Miksi on niin vaikea käydä analyyttista keskustelua siitä, palveleeko tällainen "kansa maksaa viihteensä" -tyylinen malli tätä kansaa parhaiten, vai alkaisiko kaupallinen malli tuottaa parempaa viihdettä (kuten useimmissa länsimaissa) jos sille antaisi enemmän markkinoita? Jopa se klassinen argumentti "kaupalliset tuottaa pelkkää paskaa" on rakentava argumentti, koska se avaa kysymyksen siitä mitä voitaisiin tehdä, että asiaan tulisi muutos.

Olisiko siis hyvä jos YLE:n ajankohtaistoimituksen ja luovien sisältöjen rahoitus erotettaisiin toisistaan ja molempia organisaatioita ajaisi kokonaan eri henkilöt? Tällöin politiikasta kiinnostuneet voisivat keskenään vääntää ajankohtaistoimituksesta ja sen rahoituksesta, kun taas Ylen Luovien sisältöjen laajuudesta ja akuutista tarpeesta voitaisiin käydä käytännöntason debattia ilman politiikkaa. Ja korostan sitä, etten itsekään tiedä mikä minusta olisi paras malli YLE:n rahoituksen suhteen. Heitän spekulaatioita ja ehdotelmia kehiin nostaakseni rakentavaa keskustelua... jos sellaista ylipäätään pystyy käymään?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Omasta mielestäni tämä Libison-keissi ja muu identiteettipoliittinen kohu on harmillista, sillä kaikki YLE-kritiikki tuppaa luisumaan nykyään politiikaksi. On hankala käydä rakentavaa keskustelua, kun jotkut lyövät heti YLE-kriitikoita Persu-kirveellä. Miksi on niin vaikea käydä analyyttista keskustelua siitä, palveleeko tällainen "kansa maksaa viihteensä" -tyylinen malli tätä kansaa parhaiten, vai alkaisiko kaupallinen malli tuottaa parempaa viihdettä (kuten useimmissa länsimaissa) jos sille antaisi enemmän markkinoita? Jopa se klassinen argumentti "kaupalliset tuottaa pelkkää paskaa" on rakentava argumentti, koska se avaa kysymyksen siitä mitä voitaisiin tehdä, että asiaan tulisi muutos.

Olisiko siis hyvä jos YLE:n ajankohtaistoimituksen ja luovien sisältöjen rahoitus erotettaisiin toisistaan ja molempia organisaatioita ajaisi kokonaan eri henkilöt? Tällöin politiikasta kiinnostuneet voisivat keskenään vääntää ajankohtaistoimituksesta ja sen rahoituksesta, kun taas Ylen Luovien sisältöjen laajuudesta ja akuutista tarpeesta voitaisiin käydä käytännöntason debattia ilman politiikkaa. Ja korostan sitä, etten itsekään tiedä mikä minusta olisi paras malli YLE:n rahoituksen suhteen. Heitän spekulaatioita ja ehdotelmia kehiin nostaakseni rakentavaa keskustelua... jos sellaista ylipäätään pystyy käymään?
Rakentava keskustelu on aina hyvästä. Tässä tapauksessa YLE on toiminut ja rahoitettu niin kuin parlamentaarisesti on sovittu. Ja sen persut haluaa haastaa ilman rakentavia ehdotuksia vaihtoehdosta. Se, että persu-kirves alkaa heilua on siis aika luonnollista. YLEn yksi ongelmista on aina ollut poliittinen poukkoilu ja tähän luultiin YLE-veron tuovan helpotusta. Ja hyvinhän se ajatus on toiminutkin tähän asti. YLEn on mahdotonta tehdä pitkäntähtäimen hankintoja, rekrytointeja jne kun mieli Arkadianmäellä muuttuilee. Se johtaa muun muassa tehottomiin investointeihin. Perustetaan uusi osasto, hankitaan laitteet ja tekijät, ja ennen kuin ensimmäistäkään tuotantoa saadaan talosta ulos, koko osasto lopetetaan. Tätä tapahtuu juuri nyt.
Eri osastojen rahoitus on tavallaan erotettu jo. Jaosta päätetään YLEn sisällä ja sen tekevät parlamentaarisesti valittu johto. Mutta se elää tilanteen mukaan ja siihen reagoivat asiantuntijat. Mikä muu järjestelmä olisi parempi kuin sellainen? Jos eri osastojen rahoitus olisi lukittu segmenteihin, olisi lopputulos kaikille huono. Nyt YLEllä on mahdollisuus reagoida yllättäviin tapahtumiin ja sykleittäin tuleviin tapahtumiin. Esim olympialaiset tai futiksen MM-kisat syövät draaman budjettia kun niiden aika on. Kukaan ei osannut aavistaa Venäjän hyökkäystä Ukrainaan etukäteen mutta kun se tapahtui, YLE siirsi resursseja sen uutisointiin. Lukittu tai toisistaan erotettu rahoitus olisi kankea ja älytön.
YLE -vero on omasta mielestäni hyvä ja vakaa tapa rahoittaa YLEä. Jos rahoituksen määrää halutaan pienentää, pitää myös olla ehdotuksia mitä velvoitteista karsitaan. On aina yhtä helppoa kaivaa johtajien palkat esiin ja taivastella niitä. Isossa kuvassa palkkojen leikkaaminen ei tarkoita muuta kuin sen, että pätevimmät johtajat eivät enää YLEen mene. Sama koskee muitakin valtion yhtiöitä. Asioista mitään tietävien on kaikista helpointa huudella itse kunkin pieneen maailmaan istuvia säästökohteita mutta kyllä nykyinen järjestelmä perustuu asiantuntioiden ja poliitikkojen yhteisiin päätöksiin. Jos joku heittää ilmoille helpon, nopean ja halvan ratkaisun, voi sillä pyyhkiä huoletta persettä.
 
Viimeksi muokattu:

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eri osastojen rahoitus on tavallaan erotettu jo. Jaosta päätetään YLEn sisällä ja sen tekevät parlamentaarisesti valittu johto. Mutta se elää tilanteen mukaan ja siihen reagoivat asiantuntijat. Mikä muu järjestelmä olisi parempi kuin sellainen? Jos eri osastojen rahoitus olisi lukittu segmenteihin, olisi lopputulos kaikille huono. Nyt YLEllä on mahdollisuus reagoida yllättäviin tapahtumiin ja sykleittäin tuleviin tapahtumiin. Esim olympialaiset tai futiksen MM-kisat syövät draaman budjettia kun niiden aika on. Kukaan ei osannut aavistaa Venäjän hyökkäystä Ukrainaan etukäteen mutta kun se tapahtui, YLE siirsi resursseja sen uutisointiin. Lukittu tai toisistaan erotettu rahoitus olisi kankea ja älytön.
Olen kanssasi täysin eri mieltä.... aika lailla kaikesta, mutta koska en jaksa nyt keskustelun sikiämistä jollain tapaa taas persuihin ja politiikkaan, niin keskitytään nyt vain tähän. Se, ettei luovat sisällöt tiedä tarkalleen minkälainen määrä heillä on rahaa käytössään pitkällä tähtäimellä, vaikeuttaa pidempiaikaisten suunnitelmien ja kehitysmallien tekemistä, sekä lisää epävarmuutta. Toisin sanoen, luovat sisällöt eivät uudistu ja kehitä itseään.

Ja mihin yllättäviin tapahtumiin luovien sisältöjen tulisi reagoida? Yllättävät tapahtumat ja niiden uutisointi on ajankohtaistoimituksen heiniä. Urheilutapahtumat voisi liittää saman katon alle jos YLE halkaistaisiin kahtia - ajankohtaisia tapahtumia kun ovat. Ja sykleittäin tulevat tapahtumat - Olympialaiset, MM-kisat yms. tapahtuvat ennakoitavin väliajoin, joten ei niihin tarvitse erityisesti reagoida - riittää kun varaa niihin rahaa ennakkoon. Ja jos ajankohtaistoimitus ei osaa rakentaa itselleen tietynlaista bufferia yllättävien tapahtumien varalta, vaan pitää näissä tilanteissa käydä luovien sisältöjen taskuilla, niin se on aika huonoa taloussuunnittelua - eikä kovin ideaalia sisällöntuottajille. Ja jos paha päivä tulisi ja tarvittaisiin rahan siirtoja, niin kyllä osastot varmaan lainaisivat toisilleen, saman kompleksin uumenissa kun yhdessä elävät. Joka tapauksessa minusta olisi hyvä, ettei Luovien sisältöjen taskuilla käytäisi aina kun siltä tuntuu.

Enkä ymmärrä miten kaksi toisistaan erotettua yksikköä, joilla on tietty määrä rahaa ja tietyt tehtävät (joka annetulla rahalla täytyy saada täytettyä) olisi kankeampi ja älyttömämpi, kuin samat tulosvastuulliset yksiköt, joiden yläpuolella on vielä yksi poliittinen rahakirstun päällä istuva hallintotaso. Yleisesti ottaen pienemmät yksiköt ovat päinvastoin ketterämpiä kuin isojen hallintohimmeleiden synnyttämät kokonaisuudet. Ja koska ajankohtaistoimitus kerää väistämättä poliittista painetta itseensä, luovat sisällöt pääsisivät ehkä paremmin siitä eroon, elleivät olisi sidoksissa heihin niin selkeästi.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Olen kanssasi täysin eri mieltä.... aika lailla kaikesta
Ei ole ensimmäinen kerta:)

luovat sisällöt eivät uudistu ja kehitä itseään.
Luovat sisällöt pitävät itse huolen kehityksestä. Se ei tarvitse poliittista ohjausta. Sitä paitsi valtaenemmistö on ostopalvelua ei YLEn omaa tuotantoa.

Ja mihin yllättäviin tapahtumiin luovien sisältöjen tulisi reagoida?
Tällä hetkellä rahoituksen heilahteluun. Poliittisen tahdon vaihtelu ja kansainväliset tapahtumat joita ei voi ennustaa vaikuttavat enemmän kuin muutokset luovissa sisällöissä. Luovat sisällöt itse, ei ole se mikä aiheuttaa yllätyksiä. Annoin näistä muista yhden esimerkinkin.

Olympialaiset, MM-kisat yms. tapahtuvat ennakoitavin väliajoin, joten ei niihin tarvitse erityisesti reagoida - riittää kun varaa niihin rahaa ennakkoon.
YLE ei päätä milloin kisojen hintakilpailu ratkeaa. Kommenttisi vain alleviivaa tietämättömyyttäsi reaalimaailmasta. YLEn talon sisäinen budjetointi on jo nyt auttamattomasti liian hidasta ja kankeaa. Ja sinä haluaisit lisätä sitä? Ehdotuksesi edellyttää vähintään kaksi vuotta ennen tapahtumaa sen hinnan tietämistä. Sellaista tietoa ei ole tarjolla kenellekään. YLE operoi julkisen ja kaupallisen kilpailun maailmassa.

jos ajankohtaistoimitus ei osaa rakentaa itselleen tietynlaista bufferia yllättävien tapahtumien varalta
YLEn ajankohtaistoimituksen olisi pitänyt budjetoida Ukrainan sota kaksi vuotta ennen sen alkamista? Sinulle olisi konsultin paikka varmasti tarjolla jos pystyt tällaisia asioita tietämään. Haluatko jo paljastaa mitä kriisejä, sotia ja luonnon katastrofeja on mahdollisesti nyt budjetoitavissa kahden vuoden päähän? Buffereita voidaan rakentaa silloin kun on löysää rahaa jemmassa.

Ja jos paha päivä tulisi ja tarvittaisiin rahan siirtoja, niin kyllä osastot varmaan lainaisivat toisilleen, saman kompleksin uumenissa kun yhdessä elävät
Tarjoat siis ratkaisuksi sitä että YLE päättäisi itse, sisäisesti mihin budjetti käytetään? Niin kuin nyt paitsi että eri osastot kiistelisivät samasta rahasta. Ainakin sisäisiä ristiriitoja tällä saadaan aikaan. Yhden luovan sisällön tuotanto kestää helposti 4-5 vuotta. Ehdotuksesi tarkoittaisi entistä enemmän yllättäviä muutoksia ja kesken jätettyjä tuotantoja. Lue: rahan heittämistä kankkulan kaivoon. Eiköhän resurssien jako kannata edelleenkin pitää johdon käsissä eikä eri osastojen joista jokainen haluaa itselleen mahdollisimman paljon.

Yleisesti ottaen pienemmät yksiköt ovat päinvastoin ketterämpiä kuin isojen hallintohimmeleiden synnyttämät kokonaisuudet
Nuo yksiköt ovat jo nyt olemassa ja toimivat erillään. Vain rahoitus on toisiinsa osittain sidottu. Jos ne pidetään täysin erillään, jossain on löysää rahaa ja toisaalla rahapula. Ja ihan turhaan jos joustoa ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tarjoat siis ratkaisuksi sitä että YLE päättäisi itse, sisäisesti mihin budjetti käytetään? Niin kuin nyt paitsi että eri osastot kiistelisivät samasta rahasta. Ainakin sisäisiä ristiriitoja tällä saadaan aikaan. Yhden luovan sisällön tuotanto kestää helposti 4-5 vuotta. Ehdotuksesi tarkoittaisi entistä enemmän yllättäviä muutoksia ja kesken jätettyjä tuotantoja. Lue: rahan heittämistä kankkulan kaivoon. Eiköhän resurssien jako kannata edelleenkin pitää johdon käsissä eikä eri osastojen joista jokainen haluaa itselleen mahdollisimman paljon.
Ymmärrät minut tarkoituksella väärin jotta voit vääntää jonkinlaisen pätevän argumentin. Jos ehdotan, että YLE jaetaan kahteen organisaatioon (ajankohtaistoimitus ja luovat sisällöt) joilla molemmilla on oma johto ja omat rahat, niin miten ihmeessä nämä kinastelisivat samasta rahasta? Luovilla sisällöillä on omat rahat, joka määrittyy sen mukaan minkä verran sille päätetään antaa rahaa suoriutuakseen tehtävistään. Parhaillaan YLE:lle annetaan ilmeisesti se vajaa 600M jotta se voi tehdä velvoitteensa, mutta ehdottamassani mallissa YLE - luovalle annettaisiin X-määrä rahaa jotta se voi suorittaa tehtävänsä ja YLE - ajankohtaiselle Y-määrä, jotta se voi suorittaa omansa. Jos koetaan, että jompi kumpi osasto ei pysty suorittamaan velvoitteitaan, rahamäärää nostetaan tai velvoitteita rajataan.

Ja olen tehnyt YLE:n luoviin sisältöihin materiaalia jo yli 20 vuotta, joten tiedän hyvin miten tuotannot siellä etenee, eikä ongelma ole yllättävissä ongelmissa, vaan se on siinä alati muuttuvassa YLEn luovien sisältöjen budjetissa, joita on vaikea ennustaa etukäteen. Tämä on erityinen vitsaus draaman puolella. Välillä rahaa on, välillä ei ole, ja sitten tuotannolta vedetään matto alta.

YLE ei päätä milloin kisojen hintakilpailu ratkeaa. Kommenttisi vain alleviivaa tietämättömyyttäsi reaalimaailmasta. YLEn talon sisäinen budjetointi on jo nyt auttamattomasti liian hidasta ja kankeaa. Ja sinä haluaisit lisätä sitä? Ehdotuksesi edellyttää vähintään kaksi vuotta ennen tapahtumaa sen hinnan tietämistä. Sellaista tietoa ei ole tarjolla kenellekään. YLE operoi julkisen ja kaupallisen kilpailun maailmassa.
Jälleen lainaat minua väärin, minähän haluan juuri yksinkertaistaa ja nopeuttaa sitä YLE:n sisäistä budjetointia jakamalla laitoksen ja rahat kahtia. Sinä tuossa aiemmin pidät hyvänä asiana sitä, että jos ajankohtaispuolen rahat ovat vähissä, niitä voidaan ottaa luovalta puolelta (joka puolestaan tuntuu tuotantoyhtiöiden ja muiden sisällöntuottajien kukkarossa - ja näkyy juuri niinä mahdollisina kesken jätettyinä tuotantoina). Minä en.

Tiedän vain pääpiirteittäin tuttujen kautta mitä siellä ajankohtaispuolella tapahtuu, enkä siksi olen sen puolen asiantuntija, mutta jos esimerkiksi olympiakisojen hintakilpailu karkaa budjetin yli, ja ne ovat silti pakko saada, niin eikö se olisi kohtuullista, että ajankohtaispuoli miettii mistä vähemmän tärkeästä ajankohtaisohjelmistostaan se karsii suorittaakseen velvoitteensa (elleivät ole osanneet rakentaa itselleen tarpeeksi bufferia sitä varten), eikä käy nappaamassa sitä rahaa luovista sisällöistä. Vastaavasti jos kulut nousevat luovien sisältöjen puolella ja jotain tärkeää hanketta uhkaa rahoitusvaje, jätetään tekemättä jotain vähemmän tärkeämpää viihdeohjelmaa, jonka kaltaisia kaupallinen puoli tuottaa yllin kyllin. Nyt jos käsitin oikein, niin sinusta on parempi, että näiden osastojen yläpuolella on hallinto, joka mielivaltaisesti jakelee sinne tänne rahaa, riippuen siitä kuka pyytää vakuuttavimmin (tai mukavimmin). Omasta mielestäni se ei vain ole se tehokkain tapa, vaan helpompaa olisi jos kummankin osaston johtajalla olisi tarkkaan tiedossa minkälaiset pelimerkit heillä on käytettävissä. Hyvä toimari osaa varautua myös yllätyksiin.

Mutta en jaksa näistä media-alan sisäisistä asioista jauhaa tässä enempää. Lipsautan vielä vahingossa ilmoille jotain mitä ei pitäisi. Jos haluat mennä pintaa syvemmälle näihin asioihin, jatketaan YV:n kautta. Tiivistäen vielä näkemyksiäni, itse en ole niin kiinnostunut ajankohtaispuolen touhuista. On minulla toki mielipiteitä ja parannusehdotuksia, mutta en niin välitä siitä, koska se ei sivua omaa alaani. Minua kiinnostaa oman ammattiryhmäni takia luovan mediasisällön tuottaminen, ja aina kun YLE:n luova puoli laittaa rahahanoja kiinni, moni on kusessa, sillä kaupallisten mediatalojen taiteelliset ambitiot ovat vähentyneet selvästi tämän vuosituhannen puolella, eikä sieltä löydy apuja kovin monille. Siksi toivoisinkin alan elpymistä siten, että kaupalliset olisivat YLE:n rinnalla tuottamassa sitä aidosti luovaa sisältöä, ja enemmän työpaikkoja. En vain tiedä miten se tapahtuisi, ellei kaupalliset saa markkinatilaa kasvaa ja vaurastua. Ja kaikki ei toki tälläkään alalla näe asioita samoin, koska YLE on melko pyhä. Se tekee paljon hyvää ja maksaa kunnon palkkaa, jonka takia kaupallistenkin on vaikeampi yrittää polkea hintoja. Mutta se ei vaan mielestäni ole niin hyvä ja tehokas laitos kuin se voisi olla - etenkin luova puoli.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä muuten Antti Holman ajatuksia ja kokemuksia YLE:stä, jotka ovat hyvin paljon linjassa omien ajatusteni ja kokemusteni kanssa.


"– Muistan, kun Maikkarin aamu-tv:ssä oli kuvaaja, toimittaja, meikkaaja ja ehkä yksi tuotantoihminen studiolla. Kun menin Ylen haastatteluohjelmaan, sieltä tuli jono slipovereja kulkukortit kaulassa: ”Terve, olen vastaava toimittaja. Moi, olen artikkelitoimittaja. Moikkeli, minä olen featuretoimittaja, Terve, olen taustatoimittaja. Terve, olen videotoimittaja”.

– Ajattelin, että Ylellä tulee koko Yleisradio esittäytymään. Ei se ollut koko Yleisradio, vaan se oli vain sen kyseisen ohjelman väki, Holma kertoo kummastelleensa."

----

"– Siellä on viisisataa osastoa ja jokaisella osastolla kolme johtajaa ja yksi työntekijä ja sekin on päällikkö. Eikä kukaan ole vastuussa mistään, koska rahat tulee verottajalta.

Holma on sitä mieltä, että kaikki ”pamput” pitäisi pistää Yleltä ulos.

– Se on ihan virheellinen ajatus, että Ylen rahoista vähentäminen automaattisesti johtaa suomalaisen kulttuurin ja tiedonvälityksen alasajoon. Voi kai se niinkin olla, jos yksikään johtaja ei koskaan saa potkuja, vaan säästöt otetaan aina sisällöstä.

Holman mukaan suomalainen kulttuuri on ”alennustilassa”.

– Ei meillä ole varaa pitää viittäsataa päällikköä, vaan niiden rahojen pitäisi mennä uuden tekemiseen."
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaahas, siellä sitä rakastellaan työaikana ja meikäläinen maksaa viulut

Make Love not War !


Sitten vedetään vielä sopivasti sannamarinit boomer-hengessä, eikö täällä muka saa enää rakastaakaan rauhassa... Ei saatana ainakaan minun verorahoillani yhtään itse keksittyä panomatkaa, alkoipa taas vituttaa tämä suhmurointi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaahas, siellä sitä rakastellaan työaikana ja meikäläinen maksaa viulut

Make Love not War !

IS:n tietojen mukaan suhdekuvio on aiheuttanut Ylen sisälläkin kritiikkiä. Miten kommentoitte?

– Se on ihan valetietoa. Täällä ei ole minkäänlaista ärtymystä. Täällä ollaan kovin surullisia sen Seiskan jutun takia. Yhtään tästä syystä ärtynyttä ihmistä en ole Ylellä nähnyt tänään, vaikka olen ollut koko päivän toimituksessa.
Mistä tunnistaa todellisuudesta irtautuneen johtajan?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
”Suomessa ei ole korruptiota”. Kyllä koko poliittinen kenttä ja julkishallinto tuntuu olevan melkoisia suhmureita täynnä.

Joku voisi pitää myös erikoisena että kohun aikaan käy näin ja sitten Vallinheimo sanoo, että Ylen kanssa keskusteltu ja kaikki ok. Eihän tuossa välttämättä mitään tosiaan ole, mutta Yle tekee sen kyllä ihan itse.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomatkaa myös, että toimittajilla tai kansalaisilla ei ole oikeus saada näistä matkoista tietoa tai kuitteja, koska julkisuuslakia ei ole kohdistettu Yleen. Nyt näistäkin tainnut joku vuotaa tiedon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös