Avara Luonto-ohjelma mainittu. Se on yksi näistä verotuksellisen yleisradiomme kansalle tarjoamista helmistä. Radion puolella Luontoilta on klassikko, toki muutkin teemaillat ja luonto-ohjelmat. Urheilutarjonta ei tule ilmaiseksi, veron siitäkin maksamme, mutta minä tykkään tarjonnasta ja laadusta. Maksan mielelläni Yle-veroa, toki kuulun kummajaisiin, jotka toisinaan kuuntelevat Ylen Ykköseltä 'klasistamusiikkia' livenä.
Minua kuitenkin pelottaa, että kansan enemmistö ei pian osaa arvostaa tarjontaa. Varsinkin mikäli poliittisesti painottuneelta vaikuttavaa uutistoimintaa firma tekee. Oli painottaminen todellista tai ei, mutta mikäli tuollaisen vaikutelman osa kansasta saa ja tämä jotenkin katkera kansanosa vaaliuurnilla käy valittamassa, parlamentaaristen voimien jylläys voi johtaa Yleisradion resurssien pienentämiseen. Pahimmassa tapauksessa jotkut haluavat koko firman lopettamista ja siihen kykenevät. No tuo oli dystopiaheitto, mutta minulle Yleisradio on tärkeä sivistäjä. Sen sijaan en halua sen olevan poliittinen säätäjä, tai olevan mahdollisimman pieni sellainen.
Tiedonvälitys on tärkeää, mielenpiteenvälitys saattaa iskeä kynsille rajusti.