Mun järkeen ei vain mene, että jos on caphit, miksi se ei ole voimassa kauden loppuun asti. Loppuisi kikkailu.
Niin, periaatteessahan tuossa skenaariossa sitten pitäisi aina jättää loukkaantumisten takia hirveä vara palkkakattoon.. Ei sekään sitten toimivalta kuulostaisi, jos joka jengin tarvitsisi jättää sinne se 5-10M ilmaa kunnon saikkubuumin varalta...
No miten se eroaa runkosarjasta häh?Niin, periaatteessahan tuossa skenaariossa sitten pitäisi aina jättää loukkaantumisten takia hirveä vara palkkakattoon.. Ei sekään sitten toimivalta kuulostaisi, jos joka jengin tarvitsisi jättää sinne se 5-10M ilmaa kunnon saikkubuumin varalta...
Samaa mieltä tästä, kyllä palkkakaton pitäisi olla voimassa kauden ensimmäisestä pelistä viimeiseen saakka. Nythän pystyt LTIR tilaa käyttäen rakantemaan järjettömän jengin ja pleijareissa kaikki kehiin.Mun järkeen ei vain mene, että jos on caphit, miksi se ei ole voimassa kauden loppuun asti. Loppuisi kikkailu.
No miten se eroaa runkosarjasta häh?
Multa loppuu kyllä rautalanka kesken. LTIR on ihan ok, loukkaantumisia sattuu. Soppareiden pitää mahtua palkkakattoon, paitsi nyt ei enää tartte mahtua. Kunhan omistajien perse kestää. Se ei mahdu mun oikeustajuun. Eihän noiden rosteri ole kuin karvan alle sata milliä. Reilu peli.Siten, että nykyään voit käyttää sen capin tappiin asti, ja loukkaantumisten sattuessa käyttää hyödyksi sitä LTIR-sääntöä. Jos se nikitakucherovin palkka olisi laskettu mukaan, olisi Tampan pitänyt tehdä tilaa sen sopimuksen verran+yhden ylimääräisen ukon palkan verran. Ei siinä kovin montaa saikkulaista tarvita, kun on jo 5-6 miljoonan ylimääräiset kulut taulukossa. Ja tässä ei nyt ole huomiouitu mun osalta sitä kumuloitavaa cappia, joka kyllä tuonlaisessa skenaariossa arvatenkin sitten poistettaisiin kokonaan jollain lailla.
Multa loppuu kyllä rautalanka kesken. LTIR on ihan ok, loukkaantumisia sattuu. Soppareiden pitää mahtua palkkakattoon, paitsi nyt ei enää tartte mahtua. Kunhan omistajien perse kestää. Se ei mahdu mun oikeustajuun. Eihän noiden rosteri ole kuin karvan alle sata milliä. Reilu peli.
Häh? Tietenkään loukkaantuineita ei lasketa. Tuossa tarkoitetaan sitä, että playoffeissa ei ole poikkeusta asiaan.
@DTremens Ei kai tuollainen muutos vaikuttaisi mitenkään trade deadlineen.
Se miten itse ajattelin. Pelaajalla X on 10m cap hit, tämä loukkaantuu kauden ensimmäisessä ottelussa. Joukkue saa valita laitetaanko tämä loukkaantuneeksi niin, että cap hitistä esimerkiksi 20%, mutta minimissään miljoona dollaria (tai suoraan miljoona dollaria), jolla saa korvaavan pelaajan tilalle, vai LTIR-listalle, jolloin koko caphit vapautuu käytettäväksi, mutta tällöin pelaaja ei saa enää sillä kaudella pelata, ei edes playoffeissa. Tällöin pitkäaikaispotilaat kuten Clarksonit jne. eivät muuttaisi tilannetta, mutta tuollaiset kanekucherov-kikkailut poistuisivat.
Niin siis suurinosa tuosta 100 miljoonasta on tuota LTIR kikkailua mitä muutkin harrastaa, kuten vaikka Toronto. Miten nyt nää Clarksonit sun muut mahtuu paremmin oikeustajuun? Saa muutenkin olla aika rohkea omistaja, jos perse kestää istuttaa yhtä maailman parhaista koko runkosarjan ja sitten ilman yhtään peliä suoraan askiin. Miettii mitä kävi Tampalle yhtenä kautena, kun Stamkos oli loukkaantuneena.. Runkosarjaan hyytyi meno.
Sanoisit tähtipelaajalle, että "huilaa sinä koko runkosarja ja pelaat vasta pudotuspeleissä" vai teloisit itse sen tähtipelaajan, jotta ei voisi pelata?Huijaisin ihan samalla tavalla kuin Lightning, jos olisin omistaja.
Juu, ei sitä terveenä olisi pistetty katsomoon. Tarkoitin tätä, että oli pitkä kuntoutus, niin venytettiin sitä sen verran, että ei lasketa cap hitiin.Sanoisit tähtipelaajalle, että "huilaa sinä koko runkosarja ja pelaat vasta pudotuspeleissä" vai teloisit itse sen tähtipelaajan, jotta ei voisi pelata?
Eihän Lightning huilannut vaan kävi onni onnettomuudessa, että Kucherov oli niin pitkään sivussa kaukalosta. Jos Kucherov olisi ollut pelikunnossa, niin ei sitä katsomoon olisi jätetty vaan tehty tilaa palkkakattoon, mutta nyt ei tarvinnut.
Blackhawks teki aikanaan saman. Siirsi Kanen kesken kauden LTIR-listalle ja pois capista, vaikka oli puhetta, ettei olisi niin paha vamma. Vapautuneella capilla hankittiin sitten Antonie Vermette.
Kane hyppäsi pudotuspeleissä mukaanja Chicago reilusti yli katon.
Eihän Lightning huilannut vaan kävi onni onnettomuudessa, että Kucherov oli niin pitkään sivussa kaukalosta. Jos Kucherov olisi ollut pelikunnossa, niin ei sitä katsomoon olisi jätetty vaan tehty tilaa palkkakattoon, mutta nyt ei tarvinnut.