NHL on kerännyt koronan takia lisätuloja kaikenlaisilla jutuilla, kuten kypärämainoksilla ja kolmansilla pelipaidoilla. Ne ovat ihan jees, mutta toivottavasti ensi kaudella päästään eroon niistä siniviivojen tuntumassa olevista mainoksista. En tiedä, mitä muut tuumaavat asiasta, mutta ainakin itseäni ärsyttää, kun mainokset pomppivat siellä vähän miten sattuu ja pelaajat näyttävät niiden päältä luistellessaan hassuilta. Toisin sanoen huomio menee niiden kohdalla turhan usein muuhun kuin peliin.
VIRTUAL ON-ICE ADVERTISING
Any NHL television viewer is familiar with the area around the blue line where the league will stamp “Welcome back, fans” or “Stanley Cup Playoffs” on the ice. Hockey Operations isn’t crazy about this process, especially during the post-season. It wants the ice protected, not tampered with.
The exact details are still being negotiated with everyone involved (including the TV partners), but the league is working on projecting “virtual ads” just inside the bluelines. The technology necessary to do this is already being installed in arenas as part of the NHL’s puck-tracking system. SMT, the league’s partner in that endeavour, created football’s yellow first-down line.
The NHL will monitor fan reaction to these initiatives. Helmet ads sure caused a ton of social media debate, but I’m curious to see the reaction to this when it occurs.
www.sportsnet.ca