Kyllä Jokereiden tämän kauden tötöilyt johtuu vain ja ainoastaan omista tekemisistä. Epäreilua syyttää tästä ulkopuolisia voimia, korruptiota, politiikkaa, dopingia, kulisseissa tehtyjä päätöksiä (jos sellaisia olisi edes tehty, niin kukaan tällä palstalla ei tiedä niistä hevon #ittua). Pelkkää mielikuvitusta jotka ihmismieli saa joskus näyttävän käyvän toteen kun omalla joukkueella menee huonosti.
Kyllähän vaikkapa farmijärjestelmän epätasaisuus tuottaa epäreiluja asetelmia. Samoin palkkakaton ja -lattian puuttuminen asettaa joukkueet eriarvoiseen asemaan, kun toisella on kolme kentällistä raikkaita ja ylimääräisiä miehiä varastossa ja toisella yhteensä alle neljä ketjullista, joista niistäkin osa on rikki. Tämä on ainakin kaikki ihan poliittista meininkiä, ja nimenomaan pahaa sellaista. Tekee Jokereiden olemassa olon turhaksi.
Ja totta kai KHL on korruptoitunut; siitähän tuo yllä olevakin kumpuaa, eikä ole aioa
Hyvää yötä. Jatketaan huomenna.
Itselleni on jäänyt epäselväksi se, miten Lev Praha pääsi muutaman maalin päähän Gagarinista eikä todellakaan kaatunut tuomareihin.
Ainakin budjettiin ladottiin perkeleesti enemmän kuin ennalta ajateltiin. Ja siellähän oli hiekkaa pukukoppikäytävän matoilla ja yllättäviä pikku lentokoneessa odotteluita jne. Ja jos ei muuta, niin ainakin pidettiin huoli, ettei Lev toista kertaa tuli nenille, perkele.
Ja tässähän se ongelma piileekin. Niin kauan kuin tällaista likaista peliä ei ole näkyvillä, sitä ei voi kukaan myöskään varmaksi todeta. Syytön kunnes toisin todistetaan. Liigan osalta noita todisteita löytyykin sitten pilvin pimein...
Mutta tietyt likaiset asiat ovat ihan kaikkien nähtävissä. Se mua ihmetyttääkin, miten jengillä on niin tiukassa ne sinisilmälinssit. Liigalla on paljon parannettavaa, sitä mä en kiistä, mutta mun mielestäni sinne kannattaisi mennä rohkeasti parantamaan asioiden laitaa.