Hussein jatkaa vielä Facebookissa seuraavasti. Aikaisempiin kirjoituksiin verrattuna teksti vaikuttaa vähän oikoluetulta
"Taksikuskin työ on ollut haasteellista siitä lähtien kun taksilakiuudistus tehtiin. Asiakkaat eivät luota enää taksikuskeihin ja taksikuskien keskuudessakaan ei ole enää luottamusta. Siitä lähtien kun palasin takaisin ajamaan vuoroja on tullut joka päivä ylilyöntejä ja erityisesti rasistista ja rumaa kielenkäyttöä kuskeja kohtaan ja minun osaltani viimeisten parin viikon aikana tällaista on tapahtunut useamman kerran. Puolitoista viikkoa sitten tapahtui yöllä keissi, jossa asiakas haukkui minua törkeän rasistisesti. Ajoin keskustasta Tuusulan väylän kautta kotiin. Pysäytin auton hetkeksi ja kun asiakas rauhoittui, jatkettiin matkaa ja vein hänet kotiin.
Tuona viikonloppuna tapahtui kolme eri tilannetta, joissa taas oli rasistista haukkumista. Yksi asiakas jäi itse pois kyydistä, kun hänellä ei ollut rahaa ja kaksi muuta vein kotiin. Tämä kaikki jäi kummittelemaan ja minulle jäi sellainen olo, että olisi pitänyt heittää heidät kaikki pois kyydistä. Ja erityisesti se Tuusulanväylän tyyppi.
Minun twiittini tarkoitus oli herättää keskustelua ulkomaalaistaustaisten taksikuskien kokemasta jatkuvasta rasistisesta häirinnästä. Tarkoitus ei ollut tehdä rasisteille salapoliisitehtävää, vaan yhteen vetävä kertomus taksikuskin rasistisesta arjesta. Sosiaalinen media elää omaa elämäänsä ja kun keskustelu haluttiin viedä eri raiteille, niin se myös tapahtui, iltapäivälehtien suosiollisella avustuksella. Ja sen myötä olen saanut lisää rasistisia ja halventavia kommentteja.
Kirjoitukseni ei myöskään ollut rikosilmoitus poliisille täsmällisin kellonajoin ja päivämäärin. Sen sijaan olen tehnyt useita rikosilmoituksia solvauksista, myös Tuusulanväylän tapahtumista. Tällaiset asiat ovat helposti todennettavissa, sillä taksien järjestelmät tallentavat keskustelut. Tein myös rikosilmoituksen Jussi Halla-ahon solvaavasta tavasta yhdistää minut toisen taksikuskin tekemään raiskaukseen.
Haluan siirtää keskustelun pois itsestäni ja takaisin yhteiskunnalliseen keskusteluun: millainen kohtelu on sallittua, miten taksiyritykset , lainsäätäjät ja Suomen poliisi turvaavat ulkomaalaistaustaisten taksikuskien mahdollisuuden tehdä työtään rauhassa.
Rasistinen puhe täyttää usein kunnianloukkauksen tunnusmerkit ja näin ollen myös rikos. Kunnianloukkaukseen syyllistyy rikoslain mukaan se, joka aiheuttaa vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa tai muuten halventaa toista.
Jatkuva rasistinen paine vaikuttaa työntekijöiden työhyvinvointiin ja sen myötä ajosuoritukseen, mikä aiheuttaa aidon riskin liikenteessä.
Mielestäni Taksi Helsinki on esimerkillinen kotouttaja, koska kuljettajat saavat työstään kilpailukykyiset ansiot ja sosiaalinen työ kehittää kielitaitoja sekä kouluttaa monin tavoin kohtaamaan suomalaisen yhteiskunnan."