Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 261 119
  • 28 700

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Anssi vitonen ja Bebeto...ottakaa kotiin näitä heikko-osaisia. Te sen teette...ja te teette Suomen.

Ja sinä teet itsestäsi hölmön näillä viesteilläsi. Minä olen nettoveronmaksaja joten osallistun kyllä omalta osaltani kustannuksiin ja luotan siihen että järjestelmä toimii. Minulla on vahva tunne että melko moni mamukriitikko on yhteiskunnan varoilla loisiva luuseri. Me teemme Suomen tekemällä työtä ja maksamalla veroja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miksi ihmeessä minun pitäisi kumota jotain poliisin rikoslukuja?

Niinpä. Yritit kuitenkin. Luultavasti - olen oikeasti tätä mieltä - et edes ymmärtänyt, että jokainen esittämäni luku oli suoraan poliisin rikokset 2015 tiedotteesta ja sen tekstiosuudesta (HS, US jne), mutta yksikään ei ollut poliisi ammattikorkeakoulun datasta. Toisaalta vittuilusi tyyliin rajakki kertoo siitä, että ymmärsit, mutta ajattelit tehdä persut, ja siirtää keskustelun aivan eri lukuihin.

Faktaksi valitettavasi jää vuoden 2015 osalta, että päinvastoin kuin Timonen väittää, henkeen ja terveyteen kohdistuvat rikokset sekä seksuaalirikokset olivat vuonna 2015 nousussa. Kun ne puretaan vielä suomalaisten ja ulkomaalaisten tekemiin rikoksiin, huomataan kokonaiskasvun johtuvan ulkomaalaisten tekemien rikosten voimakkaasta kasvusta. Esimerkiksi raiskauksissa kasvu on noin 20 prosenttia ja pahoinpitelyissä peräti 24 prosenttia. Samalla huomataan, että suomalaisten tekemien rikosten määrä näissä rikostyypeissä on laskenut.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä. Yritit kuitenkin. Luultavasti - olen oikeasti tätä mieltä - et edes ymmärtänyt, että jokainen esittämäni luku oli suoraan poliisin rikokset 2015 tiedotteesta ja sen tekstiosuudesta (HS, US jne), mutta yksikään ei ollut poliisi ammattikorkeakoulun datasta. Toisaalta vittuilusi tyyliin rajakki kertoo siitä, että ymmärsit, mutta ajattelit tehdä persut, ja siirtää keskustelun aivan eri lukuihin.

Duoda duoda...Koitas nyt hengittää välillä. Sä ihmettelit miksi rikosluvuista liikkuu erilaista tietoa. Mä sitten selvitin sun puolesta, että luvut on erilaiset, koska data on kerätty eri lähteestä. Ihan vapaasti saat valita, että luotatko tilastojen kasaamisessa tilastokeskukseen vai johonkin muuhun tahoon. Hämärän peittoon jää se, että mistä tällä kertaa kiskoit säkillisen herneitä nenääsi, mutta eipä tuo toisaalta erityisemmin kiinnostakaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Duoda duoda...Koitas nyt hengittää välillä. Sä ihmettelit miksi rikosluvuista liikkuu erilaista tietoa. Mä sitten selvitin sun puolesta, että luvut on erilaiset, koska data on kerätty eri lähteestä.

Tässä juttusi minua koskien:

Ilmeisesti lehdissä esitetyt luvut on kerätty Polamk:n luvuista. Tiedot kasannut henkilö kommentoi polamk:n tietoja seuraavasti.

Henkilökohtaisesti arvostan tilastokeskuksen osaamista näissä tilastoasioissa polamk:n edelle. Toisaalta en hetkeäkään epäile, että sinä valitset suosikiksesi juuri sen tilaston, joka sopii propagandaasi. Täysin riippumatta siitä, kuka tilaston kasasi ja mistä datasta.

Hyvä yritys. Taas kerran.

Faktat

1. Se mitä kirjoitit - ja minkä kumosin - oli esittämieni lukujen yhteys poliisiamk:n dataan. Käytin poliisin ns. virallisia lukuja.
2. Riippumatta lähteestä, trendi rikoksista ja niiden jakauman muutoksesta on myös tilastokeskuksen luvuissa sama.
3. Valitaan tilastokeskus tai valitaan poliisin virallisena antamat kuvut, kumpikin paljastaa Timosen vääristelyn. Poliisin luvut toki hieman enemmän.

Tämä johtuu siitä, että vaikka Tilastokeskuksen ja poliisin luvuissa on eroa, kyse on määristä. Trendi ulkomaalaisten lisääntyneistä seksuaali- ja pahoinpitelyrikoksista näkyy molemmissa.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ja sinä teet itsestäsi hölmön näillä viesteilläsi. Minä olen nettoveronmaksaja joten osallistun kyllä omalta osaltani kustannuksiin ja luotan siihen että järjestelmä toimii. Minulla on vahva tunne että melko moni mamukriitikko on yhteiskunnan varoilla loisiva luuseri. Me teemme Suomen tekemällä työtä ja maksamalla veroja.

On kyllä taas vahvaa tekemistä ja kertoo oikeastaan lähinnä trollaamisestasi palstalle. Ihan yhtä vahva tunne siitä, että ei ne sinun 25-30ke tulosi auta paskan vertaa maksamaan noista aiheutuvia kuluja. Eli töitä tekemällä yritetään nostaa Suomea, mutta sitten käytetäänkin ne työllä saavutetut rahat irakilaisiin sotalapsiin, way to go!
 

Jeffrey

Jäsen
On kyllä taas vahvaa tekemistä ja kertoo oikeastaan lähinnä trollaamisestasi palstalle. Ihan yhtä vahva tunne siitä, että ei ne sinun 25-30ke tulosi auta paskan vertaa maksamaan noista aiheutuvia kuluja. Eli töitä tekemällä yritetään nostaa Suomea, mutta sitten käytetäänkin ne työllä saavutetut rahat irakilaisiin sotalapsiin, way to go!

Tuli tuossa viime viikolla jällein käytyä Tallinnassa. Kova on hulina kaupungissa. Keskustaan nousee toinen toistaan korkeampia ja komeampia pilvenpiirtäjiä, ja keskustan laitamille jatkuvasti uusia kauppakeskuksia. Samaan aikaan vanhaa kaupunkia laitetaan massiivisesti kuntoon ja koko se positiivinen hulina on varsin käsin kosketeltavaa, kaikki työskentelevät yhteisen paremman huomisen eteen.

Sieltä takaisin Suomeen. Köyhyys lisääntyy, vanhuksilta, köyhiltä ja rikkailta leikataan heidän toimeentuloaan. Samaan aikaan poltetaan miljardeja ja taas miljardeja irakilaisiin nuoriin miehiin, jotta syyrialaisilla lapsilla olisi parempi olla. Samalla suunnitellaan metro yhteyttä Helsingistä Tallinnaan. Helsinki rapistuu, naapuri vaurastuu ja samalla suunnitellaan muutaman kymmenen minuutin junamatkaa kaupunkien välille.

Jotenkin tulee itselleni pakosti mieleen kysymys missä haluaisin asua? Vaurastuvassa hyvin pidetyssä kaupungissa, vai kaupungissa joka köyhtyy, luokkaerot kasvavat ja verotus kiristyy. Mertotunnelin avulla ei edes tarvitsisi välittää työmatkan hankaluuksista, verotus kevenisi ja ympäristö paranisi.

Alkaa olla Suomella kiire tehdä Suomea edistäviä poliittisia päätöksiä, ei vain riidellä keskenään ja hukuttaa itseänsä muka pelastaakseen jonkun vieraan ja ns. paremman ihmisen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kiinnostaa mikä on ylipäätään se ero, jos "moni mamukriitikko on yhteiskunnan varoilla elävä luuseri"? Tarkoitan, miten tuo periaatteessa eroaa esim. Vokeissa makaavista, kännyköitään näpräävistä ihmisistä? Ovatko ne kuitenkin "ihan ok"? Kovasti tuntuu noista kahdesta esimerkistä toinen saavan vaan kovasti sympatiat puolelleen. Tarkoitus ei ole mitenkään vittuilla, kiinnostaa oikeasti tietää mitä tässä haetaan takaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Kuitenkin tuo utopia on lähettänyt vähäisestä työvoimastaan kymmeniä tuhansia työntekijöitä tänne köyhyyteen ja luokkaeroihin...

Mihin köyhyyteen? Meillä on varaa maksaa niin hyvää sosiaaliturvaa, että eteläisen naapurin asukkaat voivat käydä tekemässä täällä muuten tekemättä jäävät palkalliset työmme.

Jääpähän meillä sitten aikaa "save Syria" ja "peli poikki" konsertteihin ja anarkistimielenosoituksiin. Tyhmäkin tietää, että niillä tämä maa nousuun lähtee, eikä töitä tekemällä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kuitenkin tuo utopia on lähettänyt vähäisestä työvoimastaan kymmeniä tuhansia työntekijöitä tänne köyhyyteen ja luokkaeroihin...

Tässä on dilemma: Suomeen tulee halpatyövoimaa eri suunnista, mutta Suomesta lähtee hyvin koulutettuja, osaavia kantasuomalasia ja Suomen kansalaisuuden saaneita pois.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kuitenkin tuo utopia on lähettänyt vähäisestä työvoimastaan kymmeniä tuhansia työntekijöitä tänne köyhyyteen ja luokkaeroihin...

Virossa on muuten helvetin paljon pienissä yrityksissä naisjohtajia ja -yrittäjiä perinteisesti miehisillä aloilla. Liekkö osa utopiaa vai jotakin raadollisempaa?
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ja eräässä kommentissa kerrottiin turvapaikanhakijan ihmetelleen miksi vokkeja suljetaan kun "mehän annamme teille työtä."

Vaatii näköjään, kuuleminen on hankalampaa, vielä hieman enemmän panostusta yhteiskunnalta, että nämä tekoälyn kehittäjät pääsevät tositoimiin kiinni. Kuuleminen, kuullun ymmärtäminen, on hankalaa, koska harva meistä osaa arabiaa, farsia, daria, amharaa. Somalin kielen osaajia voisi otaksua asiantuntijahommissa, poliiseina ja virkamiehinä jo olevan, mutta todellisuus taitaa olla toinen.

@Punainen Vaara tuossa yllä linkkasi itselleni uuden näkökulman. Itse en ole turvismatkatoimistoa pisnesideaksi osannut keksiä tai jalostaa, mutta tottakai YK:n , myös EU:n, käyttäminen tulevaisuuden maksumiehenä on ilmeinen veto. YK ja EU ovat hyvien, varakkaiden ihmisten maailmanparannusklubeja. Suomalaisten synnynnäistä rasismia on helppo opettaa ulkomaaneläville tältä pohjalta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja sinä teet itsestäsi hölmön näillä viesteilläsi. Minä olen nettoveronmaksaja joten osallistun kyllä omalta osaltani kustannuksiin ja luotan siihen että järjestelmä toimii. Minulla on vahva tunne että melko moni mamukriitikko on yhteiskunnan varoilla loisiva luuseri. Me teemme Suomen tekemällä työtä ja maksamalla veroja.

Vois sanoa, että vittu mitä paskaa. Jos järkeä on sen verran, että kykenee edes hieman käsittämään, minne ne veroeurot menevät niin luulisi jotenkin tajuavan. Järjestelmä kyllä toimii. Luota siihen. Jos taas kiinnostaa se, mitä veropennosillasi tehdään niin se onkin toinen juttu. Ei varmaan edes niin kiinnosta. Kuten myös se miten valtiomme on helpolla kykenenväinen ottamaan velkaa velan päälle, jotta laittomat maahanmuuttajat salakuljetuksen avustuksella saadaan hyysättyä tänne meille pakolaisstatuksella.

Mamukriitikot loisivia luusereita? Jotenkin on tunne, että nämä suvakit vihervasemmistolaiset ovat juuri niitä, jotka notkuvat päivisin baareissa ja yrittävät ostaa joko pilveä tai nappeja. Ehkä siksi, että arki tuntuu edes jotenkin siedettävältä. Ja saa siinä samalla leikkiä maailmanparantajia välittämättä seurauksista tahi siitä kuka maksaa laskun. Perusrasisti on taas työväenluokkaa, jotka ovat tottuneet pitämään työväen puolia sekä tekemään sitä kovaa duunia, jolla on oikeasti merkitystä.

Oikeasti ihmetyttää tällainen hyysäämisen vimma hinnalla millä hyvänsä. Ihan vitun sairasta varsinkin kun tällä bisneksellä rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Kehityksen suunta on todella upea. Ja vieläpä täysin laitonta.
 

10

Jäsen

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kauniaisissa tyrmistyttiin lapsien vastaanottokeskuksesta: "Liian hieno talo" | Yle Uutiset | yle.fi

Bättre folk ei diggaa siitä, että naapurustoon tulee afgaanilapsukaisia. 9 lapsukaista on heille liikaa. Minä kun luulin varakkaan väen olevan suvaitsevaa ja avuliasta. Heitä ei hetkauta muun Suomen tilanne, mutta heti kun monikulttuuri tulee lähelle, niin alkaa ksenofobia.

"– Tämä tuskin on sopiva tapa kohdella kauniaislaisia, jotka ovat maksaneet veronsa Kauniaisten kaupungille, kannanotossa todetaan."
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perus nimbyilyä. Aika moni on oikeasti sitä mieltä että auttaa pitää, mutta kunhan ei tule minun naapuriini. Saati että joutuisin maksamaan siitä.

Osa porukasta on tosin jo keksinyt ettei se mitään maksa koska valtio maksaa sen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni jopa kaikkivoipaisessa pumpuliyhteiskunnassa eli Ruotsissakin oli käyty keskustelua juuri tästä, eli että helppohan se on päättävien tahojen ja ns. "eliitin" huudella suvaitsevaisuutta ja sopeutumista, kun itse asuvat täysin eri asuinalueilla, jopa aitojen takana.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Tuo Kauniaisten tekemä päätös on absoluuttisen oikea ja oikein. Rkp:n ja Kokoomuksen kaksoisstandardi-äänestäjät saavat nyt omakohtaisesti maistaa sitä monikulttuurista unelmaa, jota ovat olleet kaiken aikaa vaatimassa Suomeen. Seuraavaksi odotan Espoon kaupungilta päätöstä vastaanottokeskuksista Westendiin ja Suvisaaristoon. Monikulttuurisuus rikkaus, ei mulla muuta.

Nimenomaan.Kauniaisiin ja muutamalle muulle pk-seudun varakkaalle alueelle pitää saada kunnon VOK ja kaupungin/valtion uudenkarheita vuokrataloja, jossa mamut asuvat maksamatta latiakaan elämisestään ja olemisestaan. Katsellaan sitten, miten se multikultti maistuu. Kalasatamaan vielä tosiaan megamoskeija, niin idylli on täydellinen. Tai ehkäpä annetaankin se Guggistontti tähän jaloon tarkoitukseen, ilmaiseksi?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Saattaa hieman vituttaa kun katselet puolen miljoonan kämpän ikkunasta, kuinka mamuperhe asuu vastapäisessä talossa samanlaisessa kämpässä, ilman että osaavat edes suomea.

Ihan oikeasti; mikä tätä maata ja kansaa vaivaa? Ruotsin ja Saksan traumoista johtuvan touhun tavallaan vielä ymmärrän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös