Kun jäädän kiinni valheesta tai totuuden muuntelusta, niin korjataan asia haukkumalla muut rasisteiksi, natseiksi, ISIS-porukkaan verrattaviksi pohjasakoiksi, vauvoiksi, kaksinaismoralisteiksi ja ties miksi.
Olen yrittänyt pidättäytyä tähän ketjuun kirjoittamisesta, täällä(kin) kun mielestäni tyhjät tynnyrit kolisevat niin lujaa, että järkevää keskustelua ei juurikaan synny. Onhan tuo mainitsemasi todella naurettavaa käyttäytymistä aikuiselta (?) mieheltä, kaveri totuuden muuntelusta kiinni jäätyään uhriutuu oikein viimeisen päälle eikä nähtävästi edes itse ymmärrä niin tekevänsä. Toisaalta totuuden muuntelemisesta on pelkästään vahva epäily, kun ei niitä lähteitä ilmeisesti ole tulossa, joista jokainen voisi itse asiaa tutkia ja tulkita. Ehkäpä tämäkin kirjoittaja on niitä jotka kirjoittavat ties mitä itse keksittyä huttua vaivautumatta laittamaan lähteitä. Sitten kun niitä pyydetään, kääntää kirjoittaja asian toisin päin, tyyliin
"todistakaa että valehtelen", vaikka paljon helpompaa olisi itse todistaa kirjoittavansa totuutta. Sillä jos millä saisi iskettyä epäilijöille jauhot suuhun, eikä tarvitsisi edes alentua lapselliseen nimittelyyn jne.
Vaan samankaltaista tauhkaa on nähdäkseni suollettu myös sen toisen (ja toisten mukaan ainoan) ääripään näppäimistöiltä, joten JypFabu ei mielestäni yksinään vastaa rimanalituksista tässä keskustelussa, pikemminkin "alentaa" itsensä tyhjäksi tynnyriksi ja tähän hänellä toki on oikeus.
Taitaa olla niin, että pääsisi paljon helpommalla ja keskustelu pysyisi laadukkaampana (ei koske ainoastaan tätä ketjua), jos väärässä ollut nostaisi rehellisesti käden pystyyn virheen merkiksi ja myöntäisi nielaisseensa lähteensä koukun syötteineen ilman sen kummempaa lähdekritiikkiä. Se jos mikä olisi mielestäni suoraselkäistä ja rehellistä toimintaa.
---
Olen aidosti iloinen ja yllättynyt, että mitään raiskausepidemiaa tms ei ole alkanut, vaikka tuolla kylillä porhaltelee aika kivan näköisiä ja vähän pukeutuneita gimmoja.
Sama. Tai muotoillaanko vaikka niin, että en odottanut mitään "raiskausepidemiaa" alkavaksi, sellaisella pelottelu ja sen pelon lietsominen on mielestäni taas sitä tyhjien tynnyrien kolinaa. Mutta olen tosiaan positiivisesti yllättynyt, että näinkin vähällä on päästy, odotin kulttuurien törmäyksen olevan ainakin jossain määrin rajumpi kuin mitä se näyttää olleen. Toivottavasti sama linja jatkuu tulevaisuudessakin.